Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2011, 20:51   #201
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, je bijdragen gaan ook naar luizakken. Er bestaat immers geen perfect systeem die dit uitsluit.
Jawel; een systeem waarbij zo geen bijdragen worden gegeven, om er maar ééntje te noemen.

Citaat:
Maar jij schreef "Nee? Ik mag dus onbeperkt inkomen verwerven, zonder dat daar enige bijdrage of belasting afmoet"
Jij denkt dus dat al je bijdragen en belastingen enkel en alleen naar luizakken gaat.
Jij denkt dus dat al die zieken luizakken zijn. Jij denkt dus dat alle werklozen luizakken zijn.
Dat schrijf jij

Citaat:
Neen, ik vraag niet dat jij nog meer bijdraagt.
Ik vraag een systeem die geen armoede veroorzaakt en in stand houdt.
Dat systeem is er nu ook niet.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 20:52   #202
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Zij die in de burgerlijke maatschappij werken, verwerven niet en zij die erin verwerven, werken niet. Heel dat bezwaar komt neer op de tautologie dat er geen loonarbeid meer bestaat zodra er geen kapitaal meer is.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 14 mei 2011 om 20:52.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 20:53   #203
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Enige tijd geleden ging het in het nieuws over de hoge werkloosheid in Spanje.
De uitkeringen zijn beperkt in de tijd en bedragen slechts een 500 euro.
Toch is de werkloosheid er veel hoger.
Allemaal luizakken?
Er is an sich niets mis met luiheid, zolang je dat zelf maar bekostigt.

Wat mij betreft moet iemand niet werken net zoals iemand wat mij betreft perfect op 40 op pensioen moet kunnen gaan als hij/zij dat wil. Zolang ze dat zelf maar bekostigen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 21:58   #204
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht

Wat mij betreft moet iemand niet werken net zoals iemand wat mij betreft perfect op 40 op pensioen moet kunnen gaan als hij/zij dat wil. Zolang ze dat zelf maar bekostigen.
We zitten echter wel in een vicieuze cirkel: hoe meer de overheid vangnetten ophoudt, hoe meer dat de zelfredzaamheid van de werkende bevolking aantast, en hoe meer vangnetten dan ook noodzakelijk worden voor degenen die niet meer rendabel kunnen werken. Het beleid moet ervoor zorgen dat wie werkloos wordt, gemakkelijk zelfstandig kan gaan ondernemen. Wat dat betreft is de ontwikkeling wel vrij gunstig, denk ik, naar minder kapitaalintensieve bedrijfjes, dank zij de computer en het internet onder meer.

De overheid heeft jammerlijk gefaald. Haar "herverdelingen" komen grotendeels bij de verkeerden terecht, en moedigen slechts een vorm van arbeid aan: zwartwerk.

De vakbonden zijn uit de tijd. Wie een werknemer wil emanciperen, moet omstandigheden scheppen waarin hij tegen zijn werkgever kan zeggen: "betaal je me of behandel je me niet beter, dan begin ik zelfstandig!" Met dit soort emancipatie zijn de vakbonden echter niet bezig. Liever staken zij bedrijven weg naar lage-loonlanden - niet dat ze 't nog vaak durven. Toch zijn ze nodig, maar ze moeten hun taak anders gaan bekijken.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 14 mei 2011 om 21:59.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 23:35   #205
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
We zitten echter wel in een vicieuze cirkel: hoe meer de overheid vangnetten ophoudt, hoe meer dat de zelfredzaamheid van de werkende bevolking aantast, en hoe meer vangnetten dan ook noodzakelijk worden voor degenen die niet meer rendabel kunnen werken. Het beleid moet ervoor zorgen dat wie werkloos wordt, gemakkelijk zelfstandig kan gaan ondernemen. Wat dat betreft is de ontwikkeling wel vrij gunstig, denk ik, naar minder kapitaalintensieve bedrijfjes, dank zij de computer en het internet onder meer.

De overheid heeft jammerlijk gefaald. Haar "herverdelingen" komen grotendeels bij de verkeerden terecht, en moedigen slechts een vorm van arbeid aan: zwartwerk.

De vakbonden zijn uit de tijd. Wie een werknemer wil emanciperen, moet omstandigheden scheppen waarin hij tegen zijn werkgever kan zeggen: "betaal je me of behandel je me niet beter, dan begin ik zelfstandig!" Met dit soort emancipatie zijn de vakbonden echter niet bezig. Liever staken zij bedrijven weg naar lage-loonlanden - niet dat ze 't nog vaak durven. Toch zijn ze nodig, maar ze moeten hun taak anders gaan bekijken.
Interessante bijdrage
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 23:37   #206
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Zij die in de burgerlijke maatschappij werken, verwerven niet en zij die erin verwerven, werken niet. Heel dat bezwaar komt neer op de tautologie dat er geen loonarbeid meer bestaat zodra er geen kapitaal meer is.
Wat betekent die laatste zin?
Oud 15 mei 2011, 10:13   #207
corse
Banneling

Standaard

Citaat:

En aan uitbuiting is daar iets mis mee??
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 10:15   #208
corse
Banneling

Standaard

Uitbuiten is:

Het manipuleren en misbruiken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer vrijheid en mogelijkheden te verwerven.
Oud 15 mei 2011, 10:21   #209
corse
Banneling

Standaard

Uitbuiting betekent:

1. Uitbuiting betekent dat een privé-persoon mensen voor zich laat werken en daarop ook winst maakt, winst maken op koste van een ander persoon.
2. Uitbuiting betekent dat een privé-persoon mensen voor zich laat werken aan honger lonen en daarop ook meer winst maakt, meer winst maken op koste van een ander personen.
3. Uitbuiting betekent dat een privé-persoon mensen voor zich laat werken aan honger lonen en daarop ook enorme winst maakt en nog denkt dat hij super man is ook.
4. Grote kapitalen opbouwen door de vrucht van de arbeid van de werkende bevolking af te romen.
5. Uw Arbeid maakt de werkgever vrij.
Oud 15 mei 2011, 10:26   #210
corse
Banneling

Standaard

Citaat:

Niemands heer en niemands knecht:

Evenzeer als ik weiger een slaaf te zijn, weiger ik een meester te zijn, dat is wat democratie is.

Dat is de leuze van de intelligente mens, elke vorm van gedwongen of ongedwongen slavernij eindigt vroeg of laat in een conflict situatie, het vanzelfsprekend aanvaarden van onderdanigheid is een inbreuk op de menswaardigheid en op onze modelmaatschappij voor gelijke rechten voor iedereen, ongedwongen slavernij is de meest voorkomende, subtielste en doeltreffendste vorm van slavernij, uitbuiting is in de eerste plaats onderbetaling.
Hij die ondernemingszin bezit heeft niet het recht om over tijd en leven van andere te beschikken die “niet” over ondernemingszin beschikken zonder de nodige compensatie en menselijke gelijkheidsregels, niemand is superieur of heeft meer rechten dan andere!
Het ondergaan van ongedwongen slavernij is geen product van de vrije wil, het is bij vele mensen een gedwongen noodzaak om te leven en te overleven.

Eigenbelang:

60% van de wereldbevolking versmacht in het ideologische principe van het eigenbelang, dit door onbegrip en gebrek aan respect en vertrouwen in de medemens.
Zolang de jacht op het geld open is, zal er eigenbelang en uitbuiting van mens door mens zijn, eigenbelang is een vorm van terreur op de medemens.
Oud 15 mei 2011, 10:36   #211
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Uitbuiting betekent:

1. Uitbuiting betekent dat een privé-persoon mensen voor zich laat werken en daarop ook winst maakt, winst maken op koste van een ander persoon.
2. Uitbuiting betekent dat een privé-persoon mensen voor zich laat werken aan honger lonen en daarop ook meer winst maakt, meer winst maken op koste van een ander personen.
3. Uitbuiting betekent dat een privé-persoon mensen voor zich laat werken aan honger lonen en daarop ook enorme winst maakt en nog denkt dat hij super man is ook.
4. Grote kapitalen opbouwen door de vrucht van de arbeid van de werkende bevolking af te romen.
Kortom ALLE bedrijven in de hele wereld zijn uitbuitingsinstellingen.

Nice, terug naar de oertijd met corse en zijn kliek !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 10:39   #212
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Uitbuiten is:

Het manipuleren en misbruiken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer vrijheid en mogelijkheden te verwerven.
bah nee wie niet zwak en onwetend is, loopt ook kans en risico, alleen iets minder - misschien
Oud 15 mei 2011, 10:40   #213
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Met lui zijn op de werkvloer op de werkvloer is toch niets mis ? Ik presteer liever in mijn privé en in de zaak van mijn vrouw.

Laatst gewijzigd door Frost : 15 mei 2011 om 10:40.
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 10:41   #214
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Uitbuiten is:

bah nee wie niet zwak en onwetend is, loopt ook kans en risico, alleen iets minder - misschien

maar goed, de zwakken en de onwetenden staan in de eerstelijns-uitbuitingsverstrekking

Adictos a la pereza
alicia misrahi

aanbevolen lectuur

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 mei 2011 om 10:42.
Oud 15 mei 2011, 10:41   #215
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Met lui zijn op de werkvloer op de werkvloer is toch niets mis ? Ik presteer liever in mijn privé en in de zaak van mijn vrouw.
Met ontslagen worden toch ook niets ?

Voor mijn part zijt ge lui, maar dan moogt ge ook creperen van de hoger.

Dieren die niet achter hun voedsel zoeken sterven ook.
Oud 15 mei 2011, 10:42   #216
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

maar goed, de zwakken en de onwetenden staan in de eerstelijns-uitbuitingsverstrekking
Zo werkt de maatschappij nu eenmaal.
Oud 15 mei 2011, 10:44   #217
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met ontslagen worden toch ook niets ?

Voor mijn part zijt ge lui, maar dan moogt ge ook creperen van de hoger.

Dieren die niet achter hun voedsel zoeken sterven ook.
Mijn werk wordt altijd goed gedaan daar niet van. We moeten een beetje meer de zuiderse mentaliteit aannemen. Eén op tien mensen slikt slaappillen en andere psychofarmaca. Dat zegt genoeg.

Laatst gewijzigd door Frost : 15 mei 2011 om 10:44.
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 10:45   #218
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Door menselijke interventie ervoor zorg dragen dat grote groepen mensen in feite geen keuzemogelijkheid hebben dan zich te laten uitbuiten.

De marktcondities waardoor "ontwikkelingslanden" veroordeelt zijn om grote delen van hun bevolking in armoede te laten leven zodat er een migratiedruk ontstaat naar de "rijke landen" is hier allicht het treffendste voorbeeld van.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 10:59   #219
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Mijn werk wordt altijd goed gedaan daar niet van. We moeten een beetje meer de zuiderse mentaliteit aannemen. Eén op tien mensen slikt slaappillen en andere psychofarmaca. Dat zegt genoeg.
Allemaal goed en wel, maar dan niet de levenskwaliteit van W en N europa verwachten. Spanje, Portugal, Italie, Griekenland...economisch niet echt denderend.
Oud 15 mei 2011, 11:02   #220
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Uitbuiting betekent:

Vertel eens hoe U het de laatste 35 jaar als vrije bouwondernemer hebt 'opgelost'?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be