![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#7281 | |
|
Minister
|
Citaat:
Op den boerenbuiten in een villawijk zal dat dichtbij 0% zijn. In een grootstad zoals Antwerpen zal dat in Borgerhout tegen de 80% leunen. Ingelijks voor bepaalde wijken binnenin Brussel. We mogen hier onnozel doen zoveel we willen. Veel jongeren die niet opgevoed worden met onze cultuur zorgen voor problemen. Maken het leven van eigen cultuur minder aangenaam en lappen hun laars aan onze wet. Ze zorgen voor een grote kloof in het onderwijs waar anderen leerachterstand oplopen. Het wordt eens tijd dat de mensen hun ogen opengaan en inzien dat er een nieuw beleid moet komen. We zitten op een tikkende tijdbom en niemand die een draadje durft doorknippen. Degene die dat wel doen zijn geëxecuteerd! Vrije meningsuiting volgens sommige fundies. |
|
|
|
|
|
|
#7282 |
|
Staatssecretaris
|
Ik praat met jou niet eigenlijk. Of wel?
... maar bon; Heb jij antwoorden op mijn vragen? En concreet blijven! 3 vragen werden gesteld, 3 antwoorden worden verwacht. Laatst gewijzigd door QuasiX : 18 mei 2011 om 15:00. |
|
|
|
|
|
#7283 | |
|
Minister
|
Citaat:
Alsof gij het nooit gedurfd hebt bij mij he? Maakt U dat een hypocriet? Maar bon een antwoord op uw drie vragen is divers. Ik heb al aangetoond hoe divers ze kunnen uitwijden van regio tot regio. |
|
|
|
|
|
|
#7284 |
|
Staatssecretaris
|
Ik praat met Machiavelli.
Als jij op zijn plaats wil beantwoorden (met 3 concrete antwoorden); dat is geen probleem voor mij. Dat mag natuurlijk! Laatst gewijzigd door QuasiX : 18 mei 2011 om 15:14. |
|
|
|
|
|
#7285 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Toch niet omdat het leesteken op het einde van de zin een vraagteken is. Je begint je zin met "dus". "Dus" wijst op een gevolgtrekking. Waarop maak jij je gevolgtrekking? Je citeert mijn post Ik schreefhttp://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=7267 Je plakt daar jouw stelling onder. Beginnend met "dus" om te doen alsof dit een gevolgtrekking is, alsof dat iets zou zijn dat ik beweer; en plakt op het einde een vraagteken om te insinueren dat het een vraag is. Want dan kan je zeggen, "Ik beweer dat niet, ik vraag het" Je denkt toch niet dat ik op zoiets nog reageer. |
|
|
|
|
|
|
#7286 |
|
Banneling
|
Is stelde ook een vraag.
Verhoudingsgewijs zitten er meer allochtonen in de gevangenis.Zo een vraag met een vragend voornaamwoord in het begin van de zin. |
|
|
|
|
|
#7287 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vraag impliceert dus: zèlfs als je weet dat de overgrote (bijna 80% volgens sommigen) meerderheid criminelen in de gevangenis allochtoon zijn, wil je nog steeds beweren dat het uitzonderingen zijn? Moeilijk hé, dat begrijpend Nederlands leren. |
|||
|
|
|
|
|
#7288 |
|
Minister
|
Uit een onderzoek dat uitgevoerd is door de universiteit van Maastricht, zijn de nodige zaken naar voren gekomen:
Ook als gecontroleerd wordt voor sociaaleconomische omstandigheden, blijkt er een sterk verband te bestaan tussen het aantal allochtonen – met name Marokkanen – per gemeente en criminaliteit. Niet bij alle vormen van criminaliteit blijkt de samenhang tussen criminaliteit en het percentage allochtonen in een gemeente te verdwijnen wanneer sociaal-economische omstandigheden in de analyse worden betrokken. Het aantal autodiefstallen per gemeente neemt toe naarmate meer Marokkanen, Turken en overige allochtonen in een gemeente wonen. Wanneer voor andere omstandigheden wordt gecontroleerd, blijkt dat autodiefstal ook meer voorkomt indien in een gemeente meer mensen winkelen, recreëren of werken. Na toevoeging van deze controlevariabelen blijft de relatie tussen autodiefstal en de aanwezigheid van Marokkanen en overige allochtonen echter bestaan. Voor Turken blijkt de samenhang niet meer significant te zijn. Omdat het niet aannemelijk is dat auto’s van Marokkanen en overige allochtonen vaker worden gestolen dan auto’s van de autochtone bevolking, ligt het voor de hand te concluderen dat beide groepen inderdaad vaker autodiefstal plegen. Bij geweldsmisdrijven valt op dat bij een zeer groot aantal vormen van criminaliteit een sterk significant positief verband wordt gevonden met het aantal Marokkanen, overige allochtonen, eenpersoonshuishoudens en werklozen in een gemeente. Bij allochtonen en eenpersoonshuishoudens betreft dit met name een aantal zeer ernstige misdrijven, zoals moord, verkrachting, mishandeling, gewapende overvallen en straatroof. Het is mogelijk dat mensen uit deze groepen of met deze persoonskenmerken vaker het slachtoffer zijn van dit soort geweld, maar in de meeste gevallen is het aannemelijker dat zij vaker betrokken zijn bij het plegen van deze misdrijven. In tegenstelling tot de Verenigde Staten bestaat in Nederland relatief weinig samenhang tussen werkloosheid en lage inkomens enerzijds en criminaliteit anderzijds. Een mogelijke verklaring hiervoor is dat in Nederland de sociale voorzieningen voor mensen met een slechte sociaal-economische positie voldoende zijn om een vlucht in de criminaliteit te voorkomen. De sterke samenhang van het criminaliteitsprobleem met het allochtonenvraagstuk betekent enerzijds een uitdaging voor de politiek om criminaliteitsproblemen die ontstaan door culturele diversiteit van de bevolking tegen te gaan, maar laat anderzijds zien dat dankzij de sociale voorzieningen in ons land criminaliteit als gevolg van armoede nauwelijks blijkt te bestaan. http://arno.unimaas.nl/show.cgi?fid=9565 Dat lijkt me verder niets aan duidelijkheid te wensen over te laten. Sociaal-economische factoren spelen nauwelijks een rol, etniciteit wel. Het bekende vergoeilijkende riedeltje van achterstelling, armoede enz., waarmee bepaalde politici al jarenlang afkomen om criminaliteit van allochtonen te verklaren, blijkt dus nauwelijks te kloppen.
|
|
|
#7289 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Is het daardoor dat er meer (?) autochtonen iets krijgen tegen allochtonen? |
|
|
|
|
|
|
#7290 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dubbelpaspoortige Marokkanen mogen van mij ook kiezen om naar Heimweeland te gaan, maar dat willen ze precies niet. Moeilijk te snappen precies. |
|
|
|
|
|
|
#7291 | |||
|
Staatssecretaris
|
Ai!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vroegg eigenlijk wat je zelf wou. |
|||
|
|
|
|
|
#7292 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In Nederland mogen ze dat ook niet: strafvermindering en hop naar huis, en niet meer terugkomen of ze vliegen alsnog achter tralies. |
|
|
|
|
|
|
#7293 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=385 Maar heb je het geheugen van deze dubbelnick ook gereset? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=334 Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#7294 | |||||||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar in de meeste gevallen beter dat we het niet doen. -- ... Een debielen-artikel precies. Bestemd voor paranoïci denk ik. ... Vermoeiend... Over de rest later misschien. Laatst gewijzigd door QuasiX : 18 mei 2011 om 15:52. |
|||||||
|
|
|
|
|
#7295 | |
|
Minister
|
Citaat:
Op die manier geef je aan dat je geenzins van plan bent bepaalde zaken tot je te nemen, laat staan op een open manier discussie te voeren. Maar schrijf de universiteit van Maastricht aan, zou ik zeggen, en vraag de contactgegevens van die onderzoeker op en stel vervolgens aan hem je vragen.
|
|
|
|
#7296 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Demagogie is ook bijna-altijd gebaseerd op de werkelijkheid maar... (er zit een GROTE "MAAR" erachter; om dat te begrijpen, moet je al mijn vragen in mijn vorige posten op deze pagina kunnen beantwoorden) Laatst gewijzigd door QuasiX : 18 mei 2011 om 16:30. |
||
|
|
|
|
|
#7297 | |
|
Minister
|
Citaat:
Zoiets is telkens regiogebonden. Hoe kunt ge anders percentages plakken op criminaliteit gepleegd door allochtonen. Vergeet btw niet dat er veel zijn met Belgisch paspoort. Nog moeilijker statistieken op te kleven. Vormen van criminaliteit zijn nog diverser. Jij stelt vragen waar meerdere antwoorden op zijn. "Wie bepaalt die vormen?" De wet tiens! Dat gaat van door het licht rijden tot diefstal. Maar ik neem aan dat in een draadje als dit het over criminaliteit gaat zoals diefstal, slagen en verwondingen, ... U probeert gewoon met dwaze vragen uw gelijk te halen. Allochtonen (ook de mensen van een andere cultuur met Belgisch paspoort) plegen nu eenmaal criminaliteit. Veel doen dit door een cultuurkloof en noemen de andere partij dan snel racist. Het is opmerkwaardig dat in steden waar veel "allochtonen" wonen ze de koplopers zijn. Dan vond ik Machiavelli zijn punt wel terecht. Misschien moet gij uw vragen eens beantwoorden. Het is tenslotte U dat vragen als tegen argumentatie gebruikte. Geef de cijfers eens ipv te vragen naar dingen waar geen mens concreet op kan antwoorden. |
|
|
|
|
|
|
#7298 | |||||||
|
Staatssecretaris
|
Ik ben blind dan.
Citaat:
Citaat:
Voor mij is iedereen gelijk; een Rus, een "ik", een "eigen volk", een Marokkaan, een Turk, een Congolees, een Belg, een Vlaming, een Waal, enz. Goedbedoeldheid is een goedbedoeldheid, braafheid is een braafheid, criminaliteit/misdaad is een criminaliteit/misdaad; diefstal is een diefstal, verkrachting is een verkrachting, moord is een moord, enz. Alle criminelen moeten bestraft worden. Wat wil je precies? Dat begrijp ik echt niet. Wil je morgen wakker worden en zien dat alle moslims echt weg zijn en dat je nergens geen enkel moslim meer ziet, en dan nog overmorgen wakker worden en zien dat de vreemdelingen weg zijn en de volgende dag alle allochtonen (diegenen die Belgische nationaliteit hebben ook) en dan de Walen !? Wat wil je? Hallo!? ![]() Misschien kan men na 100 jaar alle criminelen naar "Gevangenissen op Mars" sturen (eigen volk inbegrepen); zoveel beter dan. Maar nu... Citaat:
Hier was er sprake van bepaalde vormen van criminaliteit. Over welke vormen het precies ging en wie die vormen had bepaald, dat weet ik "niet". Citaat:
Citaat:
De waarheid zal je niet kunnen veranderen. Negeren kun je, boycotten ook. Maar veranderen - niet! Citaat:
Ofwel doe je dat voor geld (in dat geval ben je een zeer asociale mens); ofwel begrijp je niet wat je schrijft, ofwel ben je zodanig diep van je overtuiging overtuigd dat het jammer genoeg (voor jou) niet meer mogelijk is om je iets daarover uit te leggen. Door het verspreiden van demagogie kun je nooit meer iets veranderen, iemand bang maken, je leven beter maken, revolutie doen, enz. Het is gedaan. Je mag dat verder doen natuurlijk (voor "fun"; en niet voor geld). Citaat:
Laatst gewijzigd door QuasiX : 18 mei 2011 om 20:13. |
|||||||
|
|
|
|
|
#7299 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De aantallen misdrijven per 100.000 inwoners worden vermeld per Marokkanen, per Surinamers, per Turken … U hebt echt de link geen blik gegund, hé! Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#7300 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|