Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2011, 14:17   #381
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In de huidige stand van zaken niet zonder dat DSK vele jaren in de nor gaat. De Amerikaanse justitie, met het beeld dat ze gegeven heeft, kan zich niet permitteren van een "stinkende rijkaard die een onschuldig zwart meiske schandalig heeft verkracht en is willen gaan lopen naar zijn verloederd Frankrijk" zonder een fixe straf de wereld in te sturen.

Hij zal misschien wel 8 jaar nor of zo kunnen onderhandelen, dat wel. Maar een voorwaardelijke straf onderhandelen en een fixe boete, nee, dat geloof ik niet.
Terecht ook - 8 jaar voor verkrachting vind ik bijzonder weinig. OK hier is het nog erger (BE cijfers ken ik niet van buiten maar in het VK is dat maar 5 jaar), maar dat verandert de zaak niet.

Trouwens in eerdere posts lijkt ge niet te begrijpen waarom mannen vrouwen aanranden - het is niet voor de seks, het is vooral voor het machtsgevoel dat het geeft.
Oud 19 mei 2011, 14:18   #382
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
De islam moet een mooie godsdienst zijn, als ze prostitutie toelaat zolang het maar hoeren betreft die leugens vertellen.

Nog afgezien van het feit dat het hoegenaamd niet vaststaat dat 1) het een (vrome) moslima betreft, 2) ze goed Frans spreekt, 3) ze een kind had op haar 17de en 4) HIV besmet is. Maar goed, dat is allemaal niet genoeg voor patrickve: het is een hoer, his mind is made up.

Nog ter info: in Sub-Saharisch Afrika leven 22.5 miljoen mensen met HIV. In sommige landen zijn meer dan 20% (!!!) van de populatie besmet. Dat moet daar nogal een fameus hoerenkot zijn

Daarbij, en ik heb dit al eerder geschreven: hoe en wat deze vrouw ook heeft gedaan of nog doet, een aanranding is en blijft een aanranding. En het is niet omdat het "een verderfelijke moslimhoer" is in uw ogen en in die van talloze anderen op dit zeer godsvruchtig forum, dat DSK een lieverdje is dat per se in de val is gelokt middels een gewichtig complot waar zeer waarschijnlijk de CIA (laat staan Al Qaeda) achter zit.
Citaat:
De islam moet een mooie godsdienst zijn, als ze prostitutie toelaat zolang het maar hoeren betreft die leugens vertellen.
Denk je nu écht dat andere godsdiensten niets van hoeren moeten hebben? Maria Magdalena , ooit van gehoord?
Maria van Egypte
? Indische tempelprostitie?
De sectes die hier via seks adepten proberen te winnen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 mei 2011 om 14:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2011, 14:20   #383
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Bijvoorbeeld. Of die "haar ogen openden" over de potentiele winstgevendheid van de zaak.

In crime, follow the money, zeggen ze...
En Cui prodest, is fecit....
Oud 19 mei 2011, 14:57   #384
filosoof
Banneling

Standaard

In Afrika hebben ze ook hun twijfels:
http://www.seneweb.com/news/Internat...i_n_45426.html

En die 'broer' schijnt geen broer te zijn. (Geen abnormale uitdrukking, indien men Amerikaans slang kent.)
Oud 19 mei 2011, 14:58   #385
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Terecht ook - 8 jaar voor verkrachting vind ik bijzonder weinig. OK hier is het nog erger (BE cijfers ken ik niet van buiten maar in het VK is dat maar 5 jaar), maar dat verandert de zaak niet.
De vraag is gewoon of er verkrachting heeft plaatsgevonden, en of dat "beyond reasonable doubt" kan aangetoond worden.

In 't begin dacht ik dat het zo klaar als een klontje was, maar met wat ik ondertussen verneem is er in mijn ogen nu wel "reasonable doubt".

Ik ga DSK helemaal niet verdedigen: ik vind het leuk dat hij dat ginder voor heeft, zulle. Het IS een perverte machtswellusteling, en zijn gedrag ten aanzien van vrouwen is wat mij er schrik deed voor krijgen dat hij president van frankrijk zou worden (hoewel ik wel enige sympathie had voor zijn "centristische" economische politiek en hij waarschijnlijk intelligenter zou zijn dan Sarko - zolang er geen vrouwmens in de buurt zou komen). Dit probleem is nu dank zij dat voorval ginder in elk geval van de baan. Ik vind het ook leuk dat het IMF een opdoffer krijgt, want met al die hulp aan onsolvabele staten, ik zie niet goed waar ons dat zou naar leiden tenzij veel miserie.

Citaat:
Trouwens in eerdere posts lijkt ge niet te begrijpen waarom mannen vrouwen aanranden - het is niet voor de seks, het is vooral voor het machtsgevoel dat het geeft.
Juist. Het is niet uitgesloten. Maar het was zo een EVIDENTE VAL voor DSK dat het waarschijnlijk voor zijn tegenstanders (of gewoon zelfs maar voor een poenpakkende juffrouw) toch wel HEEL AANTREKKELIJK moet geweest zijn om het lot een heel piepklein beetje te helpen, niewaar ?

Ik heb geen voorkeur. Voor mij is dit een plezante detective roman, en ik probeer, naarmate het materiaal binnenkomt en het verhaal zich afrolt, uit te vissen "of de butler het gedaan heeft" en dus een logisch verhaal op te bouwen dat met alle elementen rekening houdt - of eerder alle logische mogelijkheden af te tasten.
Oud 19 mei 2011, 15:17   #386
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij heeft, voor zover ik weet, niet eens een aanklacht ingediend ? (niet zeker van).

Ik zou denken dat de advokaten van DSK daarop zitten te wachten, om dat kind een vette cheque uit te schrijven. Maar er is nu ook de ambitie van de (jonge) procureur, die een vette bout als een DSK wel op zijn palmares wil schrijven. Vandaar dat ze haar waarschijnlijk onbereikbaar houden voor de mannen van DSK.

In elk geval zal dat kind daar (zoals haar werd ingefluisterd ?) rijker van worden, en in elk geval zal degene die DSK op de vloer wilde hebben (de UMP ? ) gewonnen hebben.

Maar het probleem is dat zij helemaal niet moet instemmen met een cheque. Zij kan wachten op het penale proces, en nadien een burgerlijk proces aanspannen tegen DSK als morele schadevergoeding. Haar geld krijgt ze zowieso. En een advokaat vinden om daarvoor te pleiten eens DSK penaal veroordeeld is zal geen probleem zijn. Als ze het goed speelt, doet de openbare aanklager al het werk, wordt DSK veroordeeld, en kan ze hem NADIEN stropen zonder problemen (of zelfs maar risico). Aangezien hij rijk is, is er geen probleem om geld (veel geld) te pompen. Geen nood aan een "akkoordje".
Indien ze een akkoord tussen aanklager en beschuldigde willen verhinderen bewijst dat enkel dat het om méér gaat dan de verkrachting van de kamermeid. De ambities van de DA? De wensen van de FED? De wensen van de GOP? De wensen van Wall Street? De wensen van Sarko? De wensen van Hollande? De wensen van Le Pen?
Daarnaast telt de kamermeid gewoon niet.
De rest is show en smullen voor 't publiek.

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 mei 2011 om 15:18.
Oud 19 mei 2011, 15:19   #387
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Denk je nu écht dat andere godsdiensten niets van hoeren moeten hebben? Maria Magdalena , ooit van gehoord?
Maria van Egypte
? Indische tempelprostitie?
Ge hebt er weer geen knijt van begrepen, maar dat ben ik onderhand van u wel gewoon.
Oud 19 mei 2011, 15:29   #388
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge hebt er weer geen knijt van begrepen, maar dat ben ik onderhand van u wel gewoon.
Ocharme, hij is onbegrepen...
Oud 19 mei 2011, 15:41   #389
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
En weer loog
de filisoof...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2011, 15:42   #390
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hoeft geen medelijden te hebben met mensen die zowel op moreel als intellectueel niveau overduidelijk superieur aan u zijn.

Laatst gewijzigd door Turkje : 19 mei 2011 om 15:43.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2011, 15:45   #391
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
En is dat 'interview' verschenen voor zijn arrestatie?
Oud 19 mei 2011, 15:46   #392
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
U hoeft geen medelijden te hebben met mensen die zowel op moreel als intellectueel niveau overduidelijk superieur aan u zijn.
Dat zal wel.
Gelukkig verstop je 't meesterlijk.
Oud 19 mei 2011, 15:48   #393
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
En is dat 'interview' verschenen voor zijn arrestatie?
Interview afgenomen op 28 april.
Oud 19 mei 2011, 15:49   #394
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed georganizeerd zaakje.:
Quelques minutes avant que DSK soit extrait de l'avion, tous leurs téléphones portables sont devenus subitement muets. Ce qui pourrait bien, après coup, indiquer que les communications avec le vol AF023 ont été volontairement brouillées. Vraisemblablement, ou du moins peut-on le supposer, parce que la police ne voulait pas courir le risque que quelqu'un, depuis l'hôtel Sofitel ou d'ailleurs, avertisse DSK de ce que des policiers allaient venir interrompre définitivement, ce soir-l�*, son vol de retour vers la France.
http://www.lepoint.fr/chroniqueurs-d...1332681_55.php

Allemaal toeval en improvisatie?
Als DSK nu eens een N-Va-er zou geweest zijn, zou U tot dezelfde conclusies komen?

Of zou U DSK - de hoop van links Frankrijk - een vunzige oude sok gevonden hebben... die onverwijld zou moeten opgesloten worden?

Oud 19 mei 2011, 15:50   #395
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Interview afgenomen op 28 april.
En wanneer verschenen in het dagblad?
Oud 19 mei 2011, 16:03   #396
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2011, 16:13   #397
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus U vindt dat we die vrouw op haar woord mogen geloven, en DSK is per definitie schuldig.
Neen. Ik vind
a) Dat de veronderstelde verkrachter exact hetzelfde moet worden behandeld als andere veronderstelde verkrachters.
b) Dat verkrachting/ aanranding een ernstig delict is.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 mei 2011 om 16:14.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2011, 16:16   #398
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Meesters in het zijspoor. Begrijpelijk dat men in La Belgique tot niets komt.

@ Patrick

Ik ben het met je eens. Ergens las ik dat dat UMP-jongetje al zat te tweeten nog voordat DSK in de handboeien zat en uit het vliegtuig gehaald was.
Overigens is er nu een ploeg journalisten aan het uitpluizen wie de juf precies is en waar ze vandaan komt. Het HIV/immigrantenverhaal is mogelijk opzettelijk desinformatie zijdens de aanklagers/OM/OA. Wel is inmiddels gebleken dat "Juffrouw Anonymus" pas een paar maanden werkzaam was op een parttime basis. Hou er ook terdege rekening mee dat het HIV verhaal zeer waarschijnlijk evenmin waar is. Alles wordt in het werk gesteld de pers op een dwaalspoor te leiden dit om te voorkomen dat de verdediging van DSK voortijdig juridische munitie krijgt aangereikt.
De Openbare Aanklager Eric T, Schneiderman heeft politieke ambities en de zaak DSK contra Anonymus is een zeer grote mediaplus voor de persoon.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 19 mei 2011 om 16:18.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2011, 16:16   #399
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog eens, hoe kan je nu iemand die je ECHT verkracht je laten afzuigen zonder dat die je piemel eraf bijt ?
En daarna vermoord worden zeker?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2011, 16:22   #400
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
En daarna vermoord worden zeker?
Volgens mij komt er van moorden nog weinig in huis wanneer Pierewiet zijn kopje eraf is en bloed als een rund.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be