![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
het feit dat ik openlijk homo ben en dat ik zelfs openlijk verkondig dat dit niet strijdig is met de islam, maakt dat sommigen vinden dat ik een moslim ben die op een aantal punten dwaalt. als ik met mijn bewijzen uit qur'an en sunnah afkom geven sommigen van hen mij gelijk, anderen geven me het voordeel van de twijfel en nog anderen blijven zeggen dat ik op dat punt dwaal. maar (op een klein aantal wahabitische heethoofden na) heb ik nog niemand tegengekomen die mij daarom als niet-moslim beschouwt. aangezien ik wel wat qur'an ken vragen andere moslims (ook salafitische vrienden van me) mij regelmatig om het gebed te leiden als imam. voor het kiezen van een imam is namelijk alleen de kennis van qur'an belangrijk, niet de seksuele voorkeur. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#82 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
zeggen dat alle religieuzen naief geloof hechten aan aan iets sprookjesachtigs bovennatuurlijks is die waarheid geweld aandoen. alle religieuzen a priori van het debat uitsluiten (doen alsof religie niets anders is dan een waanvoortelling, een geestsziekte die een mens ongeschikt maakt om te debateren) is inderdaad het ontmenselijken van die groep. het is het onmondig maken van miljarden mensen op deze planeet. verlichting daarentegen zou net het mondig worden van ieder persoon moeten zijn, de durf om zelf na te denken. ik denk van niet. het ontmenselijken, het a priori als onwaardig om te debateren beschouwen van miljarden mensen is gevaarlijk. het a priori stellen dat alle moslims eigenlijk terroristen zijn, is een manier om binnenlandse kritiek op onze oorlogen tegen moslimlanden te smoren. de totale perverteringsontstaat wanneer de mensenrechten die hier pas onlangs en als gevolgvan heel vele strijd zijn ontstaan ineens het excuus worden om de Ander (de moslim, de barbaar, de potentiële terrorist) te coloniseren en te bombarderen. jammer genoeg moet ik vaststellen dat het klein beetje gelijkheid voor holebi's, waar ik zelf al jaren mee actie voor voerde, nu een nieuw argument geworden zijn om de zogenaamde achterlijkheid van die Ander te illustreren. als holebi-activist weiger ik om hetgeen ik voor gevochten heb te laten misbruiken om er anderen mee te bombarderen. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#83 | |||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
de feiten zijn dat er een miljard moslims rondlopen op deze planeet en dat nog niet één procent daarvan voldoet aan de definitie die jij hier stelt. jij beweert dus impliciet dat jij beter weet wat een moslim is dan die miljoenen mensen die hun religie zelf soms al heel hun leven bestuderen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#84 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
helaas blijven de westerse islamologen in de media daar blind voor. die niet fundamentalistische stemmen komen niet in beeld. als ze al gehoord worden, dan spreken onze mediamufti's (van onze eigen etienne vermeersch over de keurig britse richard dawkins tot de dewinters en de wildersen) hun onverbiddelijk fatwa uit: deze moslims zijn geen echte moslims. we moeten er geen aandacht aan besteden, want alleen de fundamentalisten zijn echt. dit dubbel discours, dat de grote meerderheid van de moslims steeds opnieuw van het debat uitsluit, zal blijven bestaan zolang iedere argumentering vanuit de islam verstikt in een wildgroei van simplistische islamofobe slogans. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het feit dat jij Dawkins op een dergelijke manier typeert zegt helaas meer over jou dan over Dawkins.
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Pikant detail. De ondertitel "zwartboek" - analoog aan het Zwartboek van het Communisme - werd door de uitgever geweigerd uit vrees voor represailles. Wel typerend... http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-...796/index.html Een interessant boek. Beter zelf eens lezen in plaats van voort te gaan op Redwasps pseudo-psychologisch geleuter over de psyche van de samenstellers. Schieten op de boodschapper. Een oude truc. Zegt (terug) meer over de schutter dan de geviseerde.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 mei 2011 om 05:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Stalin vervolgde niet de gelovigen omwille van hun religie op zich maar eerder omdat hij dit als een gevaar beschouwde voor zijn dictatuur van persoonsverheerlijking. Idem dito wat zijn politieke tegenstanders betrof. Hij maakte daar geen onderscheid in. Er werd niet vervolgd enkel en alleen "in naam van het atheisme".
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jij hebt zelf onlangs verklaard dat er ontelbare interpretaties bestaan van jouw religie. En elk meent dat de ander geen "echte" moslim is. Ook jij hanteert de definitie van "slechte" moslim... Met de tegenstrijdigheden in die heilige boeken kun je om het even w�*t goedpraten. Van onbaatzuchtige naastenliefde tot regelrechte genocides. Ik wil best aannemen dat jij geen greintje gewelddadigheid vertoont, doch een méér dan een behoorlijk aantal van jouw geloofsbroeders/zusters heeft daar een andere mening over. Je hoeft maar de krant open te slaan om dit bevestigd te zien. Ook zij halen hun inspiratie uit dat heilig boek van jou. En daar verandert jouw mierzoete suikerversie van de Islam geen mallemoer aan. Vanuit de veilige cocon van het Westen is het gemakkelijk om dergelijke stellingen te poneren. Mocht je werkelijk zo begaan zijn met een vrede- en liefdevolle islam, ga op missie naar de moslimlanden en vertel hen d�*�*r eens dat zij hun heilig boek niet goed geinterpreteerd hebben. Eens zien hoe lang je dit zult kunnen volhouden zonder er het leven bij in te schieten. En dan heb ik het nog niet eens over de combinatie islam-homosexualiteit... PS. Na 1.300 jaar mag men wel stilletjesaan beginnen ophouden met die Koran te ... euh ... "bestuderen". Als men het nù nog niet weet, zal men het nooit weten.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 mei 2011 om 06:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#90 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
zoonlief blokt overigens steevast iedere discussie af met de mededeling "dat staat in mijn (sic) boek van bijna 800 pagina's." we moeten niet meer debateren, we hebben er een boek over geschreven. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#91 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#92 |
Vreemdeling
|
![]() Dawkins weigert het debat met religieuzen op het punt van evolutie vs creatie en/of I.D. De reden van zijn weigering is dat hij geen zin heeft om credibiliteit te verschaffen aan hun obscure nonsens. Trouwens wat zou de titel van zo'n debat dan moeten zijn "Fact vs fiction, which one is true?"
Laatst gewijzigd door J.D. : 21 mei 2011 om 09:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand een link? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat heet van de regen in de drop belanden... Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 mei 2011 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
ik merk op dat er in de geschiedenis van de islam, al vanaf de eerste eeuwen na de dood van de profeet, een stille machtsgreep heeft plaatsgevonden van conservatieve ulema (geleerden). samen met een nieuwe heersende klasse hebben zij de islam generatie na generatie meer vervormd tot een conservatieve, vrouw-onvriendelijke, racistische en homofobe ideologie die de machthebbers ondersteunt. net als in iedere religie is er ook binnen de islam een constante strijd tussen verschillende strekkingen om de 'juiste' interpretatie van de leer. dat impliceert dat al die strekkingen (alle moslims) inderdaad hun eigen interpretatie van 'juist' en 'fout' heeft, jouw stelling dat dat ook impliceert dat iedere strekking de anderen per definitie buiten de islam plaatst (de anderen niet meer als moslims erkent) klopt echter niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#97 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk als ze niet geloven in een god dat je ze bezwaarlijk nog moslim kan heten? Mijn veralgemening daarover lijkt me dus perfect legitiem. Citaat:
Citaat:
Maak een zin met: de pot, verwijten, zwart, de ketel, dat, ziet, hij......
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
Citaat:
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is mij echter wel opgevallen dat islamitische religieuzen, zelfs degenen die zich als de meest gematigden voordoen, vrijwel altijd zo zijn. Kritiek op een idee of set ideeën, in casu hun geloof, wordt direct gezien als kritiek op de persoon zelf en de medegelovigen. Dat doet mij ook altijd denken aan de beruchte slogan van de nazi's "du bist nichts, dein Volk ist alles" waarbij in het geval van de religieuzen "Volk" dan natuurlijk vervangen wordt door "Religion".
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ALLE moslims zijn religieus, zoniet zijn het geen moslims. Corretc me if I'm wrong. Ik behoud me het recht voor om die religiositeit ongenadig of fundamentalistisch zo u wil, verbaal aan te vallen, zeker wanneer ze ermee op een discussieforum uitpakken. Mijn fatwa's hebben geen messentrekkerij toit gevolg, noch het platbranden van moskeeën. Zolang geloof enkel bij een ideeën uitwisseling blijft, ook al zijn die ideeën lijnrecht tegenover de mijne, dan heb ik er geen last van. Het probleem echter met Islam in het bijzonder is dat het naast een ideologie ook een religie van de daad is proselitisch en imperialistisch, zoals vroeger ook het Christendom. Citaat:
De identificatie van religie en (openbaar) leven in het geval van de Islam is iets waar moslims zelf blijk van geven. Dit konstateren heeft niks met ontmenselijken te maken.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 mei 2011 om 12:03. |
||
![]() |
![]() |