![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dan staat men versteld dat de multicul niet werkt omdat men zelf de polarisatie in stand houd?! fuck it! Ik blijf erbij; dat men gerust verder doet maar laat mij er met gerust en dwing mij niet iets aan te nemen om aan te nemen want dan sta je tov iemand die niet terugdeinst!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is toch evident dat een Spanjaard die hier opgroeide een andere identiteit heeft dan een Spanjaard die in Spanje opgroeit en een Vlaming/Belg die Vlaamse/Belgische ouders en grootouders heeft. Deze laatste heeft ook weer een andere identiteit dan een Vlaming/Belg die in Canada opgroeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn dat onintegreerbaren of is die Ierse afkomst een deel van hun identiteit? Een ander voorbeeld : Gazette van Detroithttp://www.bloggen.be/achturencultuu...tum=1280613600 Zijn dat ook onintegreerbaren of is hun Belgische afkomst een deel van hun identiteit? Laatst gewijzigd door artisjok : 22 mei 2011 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als medewerker in een Amerikaanse firma heb ik honderden amerikanen ontmoet. Ene Walkup kwam uit de Scandinavische landen, ene Foerst had Duitse voorouders, dan had je nog mensen met Cubaanse, Japanse, uiteraard Engelse,etc... afkomst. Geen van allen ging zich eens even beroepen op de afkomst van hun voorouders. Dat was nu eenmaal een fait divers, geen "identiteit". Sorry. Wat ook leuk was is dat ze helemaal geen voornamen hadden gekregen die verwezen naar hun afkomst. Geen Kurt Walkup of Franz Foerst, maar gewone standaard Yankee namen hadden ze. In tegenstelling tot onze huidige verrijkers waar mensen die ervan af willen al herkenbaar zijn door hun "Mo" afkorting. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 22 mei 2011 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |