![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1421 |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1422 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moeten we nu allemaal kreveren van de koolstof-14 he. Al die bio-accumulatie gedurende die duizenden jaren.... of niet ? Hebben we misschien identiek dezelfde C-14/C-12 verhouding als een blaadje sla ? Of niet ? Wat ik gezegd heb is dat je bij een mengeling van een radioactieve isotoop bij de stabiele isotoop van hetzelfde element, je totaal geen bio-accumulatie kan hebben, ttz dat de verhouding van de radio-isotoop op de stabiele isotooop IN het beestje identiek zal worden, op langere termijn, aan de verhouding in zijn gemiddelde omgevende milieu. Citaat:
Het enige wat xenon doet is een stralende wolk gas zijn. En aangezien dat gas met niks reageert, en nergens echt in oplost, kan dat alleen maar in de atmosfeer diffunderen. Je kan geen ophoping van Xe op de vloer hebben. je hebt ook (op sporen na) geen Xe indringing in de grond. Het is een perfect inert gas. Het is niet goed om te lang in die wolk rond te hangen, vanwege de EXTERNE bestraling, maar je kan totaal geen besmetting opdoen van een Xe wolk. Citaat:
![]() (jaja, er bestaat wel degelijk xenon-vergiftiging in reactoren, ik leg dat uit in mijn boek, maar dat is iets anders). Laatst gewijzigd door patrickve : 21 mei 2011 om 08:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1423 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
20uur vooraleer die daar stralingsziekte verschijnselen gaat vertonen... Citaat:
Binnen een reactorgebouw waarvan de reactor compleet vernield is, zou het ook een pak meer moeten zijn. Citaat:
Water in't boeltje kappen, rondpompen en filteren. Op den duur heb je alle losse radioactieve deeltjes ingevangen met de filters, kan je die lekker in een loden jasje steken, en laat maar "halfwaarderen".
![]() |
![]() |
#1424 | |||
Staatssecretaris
|
![]() 15 mei 2011, arirang :
Citaat:
Citaat:
19 mei 2011, NHK : Citaat:
Herhaal na mij, 10x: “Het atoomagentschap mag dan gezegd hebben dat het nucleaire incident in Japan van INES-niveau 7 is, eigenlijk is het een zesje. Binnen 6 maanden is alles onder controle. Kernenergie is veilig en goedkoop. Een beetje radioactieve straling is goed voor mij.” ![]() ![]()
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weet je, voor een bepaalde soort mensen is alles het gevolg van Fukushima. In Zwitserland heeft het leger een bepaalde type geigerteller teruggeroepen. Meteen word er luidop op allerhande fora geschreeuwd dat men wat probeert te verbergen...
![]() |
#1426 |
Staatssecretaris
|
![]() Ze volgen elkaar hoog tempo op, de Japans experts die van hun hart geen moordkuil maken en oa de gang van zaken aan de kaak stellen, al wikt deze mijnheer ondanks zijn activistische achtergrond zijn woorden op een gouden schaaltje:
Uit ex-skf.blogspot : “Hiroaki Koide of Kyoto University: "No One Knows How Fukushima Could Be Wound Down" As the Corium May Be Melting Through the Foundation So says Hiroaki Koide of Kyoto University Research Reactor Institute, in a telephone interview on May 19 with independent video-journalist Tetsuo Jinbo ... Koide is practically agreeing with Christopher Busby that there's not much anyone can do to stop the release of radioactive materials and further contamination of air, soil and water, other than somehow "entomb" the reactors (a.k.a. Chernobyl solution). Koide reiterates his view that the corium ... may have already escaped the Containment Vessel in the Reactor 1. Following is my notes as I jotted down the salient points Koide made in the interview: * (Assuming that TEPCO is telling the truth) the worst-case scenario of a hydrogen explosion inside the reactor caused by the melted fuel seems to have been avoided. * I believe the Reactor Pressure Vessel has a large hole, not the small holes that TEPCO says. * TEPCO cites the pressure and the temperature data as the reasons to believe the melted fuel still stays inside the RPV. However, I wonder if the pressure and the temperature data of the Reactor 1 is accurate. After all, the data on the water level was completely wrong. * That much water has leaked (4,000 tons in the reactor building basement) and yet TEPCO says there's still pressure inside the RPV. It is impossible, given the structure of the reactor. * There is no definite data as to whether there is any water in the Containment Vessel. Considering the reactor building basement is flooded with water, I think it is possible that the melted fuel already damaged the Containment Vessel. * Outside the Containment Vessel, what's left as containment is the concrete foundation of the building. * In order to have a reactor in "cold shutdown", you need to have the RPV intact so that the cooling water can circulate. No point in talking about cold shutdown when we don't even know whether the fuel is still inside the reactor.” ![]() “* We're in the uncharted territory that we enter for the first time ever since the human race started to use nuclear power. ... * I cannot properly assess the possibility of the corium melting through the concrete foundation and reaching the water table. If that should happen, the radioactive materials will flow into the ground water and contaminate the ocean even more. ... * The Suppression Chamber in the reactor building basement is torus-shaped. The location where the corium may have dropped is the center of the torus, and it is concrete. The thing to worry about is how far down the concrete the corium will go. * The water circulation system using water in the building proposed by TEPCO is tantamount to admitting that the Containment Vessel is broken. It is a much more serious situation than I envisioned, and there's no other way to cool [the corium] other than the one proposed by TEPCO. ... * However, if the corium goes into the concrete, no point in talking about circulating water to cool. There will be nothing you can do. The only way may be to entomb the whole building in a concrete coffin. * I suspect that TEPCO's "roadmap" was created by the TEPCO headquarters under political pressure, and not by the TEPCO people in Fukushima I Nuke Plant who struggle everyday to contain the situation. If anything, the "roadmap" should be created by them, not by the headquarters. * According to TEPCO's data, even now the fuel rods in the Reactors 2 and 3 are soaked in water up to half the height. …"
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is gewoon waarom daar zoveel belang aan gehecht wordt ? Is dat een magisch woordje, "meltdown" ? Is het veel erger als 100% is gesmolten ipv 70% ? Dat maakt toch niks uit, niewaar ? Wat telt is hoeveel mensen bestraald worden met welke dosissen en welke langdurige contaminaties van land veroorzaken, zou ik denken. Wat er gesmolten is, en wat er gaan lekken is, en wat er kapot is en zo heeft enkel maar belang in de mate dat dat een invloed heeft hierop. En ik zie echt het fundamentele verschil niet tussen 70% van de fuel die gesmolten is en nog wat staven die hangen te bengelen, of 100% van de fuel die gesmolten is en dus niks meer dat nog hangt te bengelen. Dat de containment vessels lekken hadden, dat is ook al een hele tijd aangekondigd, al was het maar vanwege drukverlies in de containment vessels. Wat niet geweten is/was, was de mate van de schade aan het reactor vat, maar aangezien de controlestaven van ONDEREN ingeschoven worden, was de kans groot dat minstens de afsluitingen rond die staven problemen zouden hebben. De historie van de fuel die zich een weg aan het smelten is doorheen alles is, zoals ik al verschillende keren gezegd heb, ondenkbaar zolang de bodem "nat" is. Maar je laat dat allemaal klinken alsof dat achtergehouden informatie is, terwijl dat al heel lang is bediscussieerd hier. [/quote] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1428 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt wel op dat de anti's of geen eigen gedachte hebben, maar zowat alle anti-teksten en foto's van het internet recycleren tot in den treure.
Of als er eigen gedachten in omgaan, dan zijn die zo hopeloos inaccuraat, gestoeld op verkeerde informatie, natuurwetten negerende enzoverder. Oh, en dan mogen we het schelden niet vergeten... (alhoewel, ik moet toegeven, 'k heb net het woord debiel in een andere draad gebruikt.)
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 22 mei 2011 om 12:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het atoomagentschap mag dan gezegd hebben dat het nucleaire incident in Japan van INES-niveau 7 is, eigenlijk is het een zesje. Binnen 6 maanden is alles onder controle. Kernenergie is veilig en goedkoop. Een beetje radioactieve straling is goed voor mij. Het atoomagentschap mag dan gezegd hebben dat het nucleaire incident in Japan van INES-niveau 7 is, eigenlijk is het een zesje. Binnen 6 maanden is alles onder controle. Kernenergie is veilig en goedkoop. Een beetje radioactieve straling is goed voor mij. Het atoomagentschap mag dan gezegd hebben dat het nucleaire incident in Japan van INES-niveau 7 is, eigenlijk is het een zesje. Binnen 6 maanden is alles onder controle. Kernenergie is veilig en goedkoop. Een beetje radioactieve straling is goed voor mij. Het atoomagentschap mag dan gezegd hebben dat het nucleaire incident in Japan van INES-niveau 7 is, eigenlijk is het een zesje. Binnen 6 maanden is alles onder controle. Kernenergie is veilig en goedkoop. Een beetje radioactieve straling is goed voor mij. Het atoomagentschap mag dan gezegd hebben dat het nucleaire incident in Japan van INES-niveau 7 is, eigenlijk is het een zesje. Binnen 6 maanden is alles onder controle. Kernenergie is veilig en goedkoop. Een beetje radioactieve straling is goed voor mij. Het atoomagentschap mag dan gezegd hebben dat het nucleaire incident in Japan van INES-niveau 7 is, eigenlijk is het een zesje. Binnen 6 maanden is alles onder controle. Kernenergie is veilig en goedkoop. Een beetje radioactieve straling is goed voor mij. Het atoomagentschap mag dan gezegd hebben dat het nucleaire incident in Japan van INES-niveau 7 is, eigenlijk is het een zesje. Binnen 6 maanden is alles onder controle. Kernenergie is veilig en goedkoop. Een beetje radioactieve straling is goed voor mij. Het atoomagentschap mag dan gezegd hebben dat het nucleaire incident in Japan van INES-niveau 7 is, eigenlijk is het een zesje. Binnen 6 maanden is alles onder controle. Kernenergie is veilig en goedkoop. Een beetje radioactieve straling is goed voor mij. Het atoomagentschap mag dan gezegd hebben dat het nucleaire incident in Japan van INES-niveau 7 is, eigenlijk is het een zesje. Binnen 6 maanden is alles onder controle. Kernenergie is veilig en goedkoop. Een beetje radioactieve straling is goed voor mij. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 |
Staatssecretaris
|
![]() Het sluiten van de centrale in Hamaoka is alles behalve vlekkeloos verlopen... Uit ex-skf.blogspot :
“Seawater Mix-up at #Hamaoka Nuke Plant: Pipes Broke in the Condenser When the End Cap Fell Off Chubu Electric Power Company released the one-page announcement .. with colorful diagrams and photos of the condenser unit of its Reactor 5, where 500 tons of seawater entered the Reactor Pressure Vessel the other day when the reactor was being shut down. … Chubu's press release also says that a "small amount" of cobalt-60 was detected in the water chamber of the condenser. Chubu doesn't say how much, and but says cobalt-60 is one of the nuclides regularly found in the water in the RPV. Rest assured it wasn't released into the ocean, says Chubu. Why can't they say exact numbers, instead of "multiple", "about 21,000", and "small amount"? Yomiuri also says the end cap was welded, not threaded. During the regular inspection in February this year, there was no problem with either the small pipes or the end cap, according to Yomiuri. The Reactor 5 at Hamaoka started to operate in 2005. …” ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1431 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Gaat u toch zelf is wat zoeken op het www. Misschien vindt u wel prachtige plaatjes waarmee u uw collectie kunt verrijken! Citaat:
Ter overpeinzing (allée u weet het ongetwijfeld zeer goed, maar "ten behoeve van de toevallige voorbijganger") : 1. Hoeveel radioactiviteit is er in Tsjernobyl na de explosie in die ENE reactor weer vrijgekomen? 2. En hoeveel is dat volgens u nu minimaal al in Fukushima (met één vrijwel volledig gesmolten reactorkern, twee ook in een vergevorderd stadium, een vierde waar het in de reactor minstens twee keer gebrand heeft, en nog twee andere waar niet meteen alles hunky dory is)? Ik ken het antwoord op geen van beide vragen, maar ik weet zeker dat het antwoord op 2 (waarschijnlijk zelfs veel) groter is dan op 1. Citaat:
Net als bv uw collega Fonne hier zeer lange tijd (tot het volgens hem plotseling "al lang algemeen bekend" was). U heb ik er de jongste +- zes weken ook bijna geen woord meer over horen zeggen. Maar ik veronderstel dat dat dat iets met het biechtgeheim te maken heeft... ![]() ![]() In elk geval, ik heb u in deze discussie de jongste weken (vrijwel) GEEN nieuwe feiten of zelfs feitjes zien aandragen. En discussiëren is blijkbaar nukespeak geworden voor het afdraaien van hetzelfde afgezaagde deuntje en het stellen van tal van absurde vragen, die voor de toevallige argeloze lezer misleidend kunnen overkomen. Uw buis als “expert” wordt steeds dikker!
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 22 mei 2011 om 18:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1432 |
Staatssecretaris
|
![]() Dramatische beeldspraak van een gepokt en gemazeld activist en journalist, die helaas bevestigd wordt door oa de recente updates van onafhankelijke experts als Busby, Gundersen en Kaku (zie in mijn posts van de voorbije dagen; IS OOK EEN VERHAAL SPECIFIEK VOOR DE GOEDE VERSTAANDER).
![]() Uit Counterpunch door Harvey Wasserman : "A Nuclear Rapture? Fukushima's Apocalyptic Threat Fukushima may be in an apocalyptic downward spiral. Forget the corporate-induced media coma that says otherwise…or nothing at all. Lethal radiation is spewing unabated. Emission levels could seriously escalate. There is no end in sight. The potential is many times worse than Chernobyl. Containing this disaster may be beyond the abilities of Tokyo Electric or the Japanese government. There is no reason to incur further unnecessary risk. With all needed resources, it's time for the world's best scientists and engineers to take charge. Even then the outcome is unclear. For a brief but terrifying overview, consult Dr. Chris Busby as interviewed by RT/TV. Fukushima Units One, Two and Three are all in various stages of melting down. Molten fuel at Unit One may have burned through its reactor pressure vessel, with water poured in to cool it merely pouring out the bottom. A growing pond of highly radioactive liquid is softening the ground and draining into the ocean. There is no way to predict where these molten masses of fuel will yet go. …. The extra plutonium in the MOX fuel at Unit Three is an added liability. At least one spent fuel pool has been on fire. The site has already suffered at least two hydrogen explosions. Some believe a fission explosion may also have occurred. …”
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 22 mei 2011 om 18:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1433 | |
Staatssecretaris
|
![]() DUIZENDEN Japanse arbeiders in de centrale van Fukushima Daiichi zijn ineens afgevoerd.
Blijkbaar niet omdat er iets verkeerds in de boterhammendoos zat, wel omdat de straling waaraan ze zijn blootgesteld (medisch gezien) blijkbaar ondraaglijk werd (afin, volgens de link toch). Zou daar misschien iets aan de hand zijn dat wij absoluut niet mogen weten? ![]() Van de weeromstuit maakt de Japanse overheid plotseling meer werk van het controleren van de toestand bij gewone burgers in de buurt. De evacuatiezone wordt geruisloos stapsgewijs groter, zonder dat er bij ons al te veel melding van gemaakt wordt. Uit de Fallout Philippines blogspot : "More revelations about radiation exposures from Fukushima are surfacing ... Daily Mainichi: Citaat:
![]()
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 22 mei 2011 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel Felix, ik ben een ongeneselijke zeurpiet. Bedankt om me gelijk te geven dat de anti's meer beledigend zijn dan de pro's.
Eneuh, "bestraalde Simpsoniaanse zombies" zijn lekker. Wat betreft mijn zucht naar goedkope sensatie, uw Corsediaanse copy paste postings verzadigen die zucht ruimschoots. Nog een beetje en U komt af met het scenario van "The Core" om kernenergie totaal te kunnen verketteren. Citaat:
Ook vind ik dit ironisch Citaat:
En dan gaan de anti's door't dak "15000 keer meer dan normaal, de wereld gaat vergaan" Citaat:
Op 12 maart schrijft Patrick VE al over de mogelijkheid van een meltdown. Citaat:
![]() |
![]() |
#1435 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een viervoudig compliment van uw baas, hij is verguld met uw ijver : Excellent! Excellent! Excellent! Excellent! ![]()
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 23 mei 2011 om 08:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1436 |
Staatssecretaris
|
![]() De catastrofale aardbeving en tsunami van 11 maart waren de trigger. Op de foto wordt de blijkbaar veel te kleine tsunami-muur verzwolgen.
![]() Maar de verantwoordelijkheid voor de nucleaire nachtmerrie ligt in de eerste plaats bij het feit dat de Japanse overheid en het internationaal atoomagentschap Tepco de toestemming hebben gegeven om vlak bij de kustlijn een enorm kernreactorpark te bouwen. Los van nog andere fouten oa mbt twijfelachtig onderhoud, zijn er door "de profs" van Tepco ook vlak na de ramp onvergeeflijke fouten gemaakt. In volgend stuk uit de New Zeeland Herald wordt verklaard dat de profs gewoonweg hun eigen veiligheidsvoorschriften lieten varen toen de hel losbrak: "Fukushima owners failed to follow emergency manual - report "It appears likely that the operator of the Fukushima Daiichi nuclear power plant did not follow the procedures to prevent a hydrogen explosion, NHK World reports. NHK obtained the manual for the No.1 reactor, where the hydrogen blast occurred on March 12th, one day after the tsunami destroyed the reactor's cooling system. A failure of the cooling system causes the pressure inside the reactor's container vessel to rise and generates the risk of a hydrogen explosion. The manual calls for releasing air from the vessel when the pressure is projected to rise to 853 kilopascals - double the operating limit. A venting operation is necessary to prevent the vessel from being damaged, which could lead to the leakage of a large amount of radioactive substances. The manual NHK has obtained shows that the pressure inside the vessel was close to the level that requires a venting operation 13 hours before the explosion occurred. But the plant operator, Tokyo Electric Power Company (TEPCO), did not start the operation until 6 and a half hours before the explosion, and the operation was carried out just one and a half hours before the blast because it was hampered by high-level radioactivity. A former nuclear plant engineer, Masashi Goto, says the utility should have released air when the pressure rose close to twice the operating limit. Goto says if the company had done this, the amount of hydrogen leaked from the reactor core to the container vessel would have been smaller, reducing the risk of an explosion. TEPCO declined to comment, saying it is evaluating its decision to release the air. " ![]() In Duitsland hebben ze het begrepen en maken ze onverdroten verder werk van hun uitstap. Artikel in Die Welt : Siemens bereitet Ausstieg aus der Atomkraft vor.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 23 mei 2011 om 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1437 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Dat het daar bij die centrales niet echt gezond werken is laat zich raden, de straling in de buitenlucht en op de grond liegt er al niet om. BLIJKBAAR BLIJFT DE VERVUILING TOENEMEN, NIET AFNEMEN. Uit ex-skf.blogspot : "1000 Millisieverts/Hr Debris Outside Reactor 3 at #Fukushima I Nuke Plant These poor workers at the plant don't even need to go inside the Reactor 1 reactor building to get exposed to high radiation. 1000 millisieverts is 1 sievert. Mainichi Shinbun (5/21/2011), citing information from TEPCO's press conference on May 11: Citaat:
![]() ..." Zie ook volgend bericht van een paar dagen geleden in Energy News : "Nearly 3,000 evacuees rushed to hospital by ambulance — From shelters in Fukushima, Iwate and Miyagi" ![]()
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 23 mei 2011 om 09:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet ook niet dat ze zonder stroom zaten ginder. Misschien is het manueel venten problematischer ? Moet men in hoge-stralingszones om manueel kranen te openen ? Ik denk ook, mijn bewering van in het begin, dat ze ginder niet tijdig de dringendheid en de omvang van het potentiele probleem hebben beseft. Het is altijd gemakkelijk om achteraf de schuld te geven aan de operatoren, he, als je gezien hebt wat de gevolgen waren. Hindsight. Maar het is juist dat ze inderdaad veel vroeger, veel krachtiger hadden moeten ingrijpen. De eerste twee dagen waren cruciaal, en men heeft veel heel kostbare tijd verloren. Verschillende acties hadden die ganse ramp kunnen herleiden tot een redelijk klein incident. Bijvoorbeeld de stroom aansluiten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat is nog geen reden om in noodsituaties veiligheidsprocedures over boord te gooien. Die mensen zijn de naam "prof" niet waard. Hopelijk heeft u in uw werkplaats collega's met een iets groter verantwoordelijkheidsbesef... ![]() Zo met de levens van duizenden landgenoten spelen lijkt mij zelfs crimineel gedrag. Hiermee wordt nog eens de mythe doorprikt dat "het de schuld is van de natuur".
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 23 mei 2011 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1440 | |
Staatssecretaris
|
![]() Niet alleen in hoeveelheid maar eveneens in oppervlakte.
Lezenswaardig artikel in La Libération: Citaat:
![]() Foto van een checkpoint.
|
![]() |
![]() |