Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2011, 19:30   #41
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Capsula Bekijk bericht

1) Hij gaf u toch net de naam van een onderzoek?

http://data.argusoog.org/radio/pdf/C...52010_core.pdf

2) Wat ik overigens zelf nog niet gelezen heb. Maar wat maakt zo'n onderzoek ook uit? Het is net zoals in de 9/11 discussies. Over de jaren heen zijn er een groot deel experts geweest die onderzoek deden. Maar vanaf ze met hun bevindingen komen die kritisch zijn tegenover het officiële verhaal, zijn het niet langer experts of wetenschappers, maar idioten.

Waarom nog moeite doen om naar bewijzen te vragen als je ze toch niet wil zien? Als je echt open stond voor de mogelijkheid van zoiets alomvattend, zou je dan de armleuningjournalist uithangen op een forum, of al lang zelf op onderzoek zijn gegaan?
1) Ja, ik heb die 'studie' zopas op m'n bureaublad bewaard als .pdf-bestand (328 door een zekere 'Peter Vereecke' goedgekeurde pagina's lang, 82,6 MB groot). Als ik er de tijd voor vind, zal ik het hele geval eens bestuderen. Het begint alleszins goed met een citaat van de heer W. Churchill. Ik heb ook al gemerkt dat één van de aanhangsels een weergave is van een forumdiscussie zoals deze hier.

Wat ik nog niet heb gevonden is het antwoord op de volgende vragen:

Wie is die 'Belfort group'? Wie zijn die 'citizens in action' die zich met die 'chemtrails' bezig houden?

2) Ik ben geen armleuning-journalist, maar een sofa-surfer. Zodoende beperk ik me geheel vrijwillig tot het stellen van enkele - voor een 'kritische' geest ongetwijfeld erg vervelende - vragen.

Wat ik me hier en nu afvraag is o.m. het volgende:

- hoevéél mensen moeten zich met 'het complot' bezig houden opdat het ook maar énige kans op succes zou kunnen garanderen? 1.000? 10.000? Zoiets?

Is het denkbaar dat een 'complot' op dergelijke schaal gehéél 'ontsnapt' aan de aandacht van de écht vervelende échte - lees: serieuze - journalisten die deze planeet rijk is?

- hoevéél extreem-linkse of extreem-rechtse - al dan niet 'nationalistische' - partijen/politiekers houden zich met het 'dossier' van de 'chemtrails' bezig?

Is het denkbaar dat zo'n partijen/politiekers dergelijk 'explosief' en voor hen zonder enige twijfel erg 'lucratief' 'thema' zomaar aan hun neus laten voorbijgaan?

Om te besluiten zou ik u er toch nog even op willen wijzen dat ik maar wat graag érnstig te nemen bewijsmateriaal zou willen zien. Ik zal dan ook - van zodra ik daar de tijd voor vind - dat 'Case Orange'-dossier met de gepaste kritische zin, maar niettemin zéér gretig lezen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 23 mei 2011 om 19:32.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 22:26   #42
Capsula
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
2) Ik ben geen armleuning-journalist, maar een sofa-surfer. Zodoende beperk ik me geheel vrijwillig tot het stellen van enkele - voor een 'kritische' geest ongetwijfeld erg vervelende - vragen.
Dat was ook niet naar u gericht, dat bleek echter niet uit m'n bericht, excuses!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
- hoevéél mensen moeten zich met 'het complot' bezig houden opdat het ook maar énige kans op succes zou kunnen garanderen? 1.000? 10.000? Zoiets?

Is het denkbaar dat een 'complot' op dergelijke schaal gehéél 'ontsnapt' aan de aandacht van de écht vervelende échte - lees: serieuze - journalisten die deze planeet rijk is?
Da's wel een groot verschil, en ik zie ook niet goed in waarom er 1000 mensen voor nodig zouden moeten zijn. Dergelijke militaire operaties zijn altijd zo opgezet dat een handvol mensen weet wat er aan de hand is, de rest werkt op een need to know basis.
Bovendien zijn er genoeg mensen die gewend zijn onder volledige geheimhouding te werken, en als je ze kan wijsmaken dat dit maatregelen zijn tegen de opwarming van de aarde, waarom zouden ze dan spreken?
Om u een voorbeeld te geven, in Groot-Brittannië hebben ze gedurende 40 jaar miljoenen mensen gebruikt als 'labrats' door ze te besproeien met van alles en nog wat.

Dat voorbeeld bewijst in feite dat het perfect mogelijk is om uit te voeren, dat er wel degelijk mensen gek genoeg zijn én de macht hebben om het te verdoezelen. Bovendien wijst het aan dat zulke complotten zonder problemen tientallen jaren kunnen in stand worden gehouden zonder dat er iemand z'n mond voorbij praat.
Capsula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 06:59   #43
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Om u een voorbeeld te geven, in Groot-Brittannië hebben ze gedurende 40 jaar miljoenen mensen gebruikt als 'labrats' door ze te besproeien met van alles en nog wat.
Maar als dit "geheim" was, waarom weten we het dan?

Kijk, als contrails inderdaad "chemtrails" zijn, dan moet een aanzienlijk deel van het luchtverkeer (zeg maar, 90% of zo) uit sproeivliegtuigen bestaan. Hoe houd je dit in hemelsnaam geheim?
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 09:33   #44
Capsula
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Maar als dit "geheim" was, waarom weten we het dan?
Als je het gelezen had dan zou je het weten.

Citaat:
A government report just released provides for the first time a comprehensive official history of Britain's biological weapons trials between 1940 and 1979
Dus niet door welgemeende journalistiek, maar omdat ze er zelf mee naar buiten komen.

Citaat:
Kijk, als contrails inderdaad "chemtrails" zijn, dan moet een aanzienlijk deel van het luchtverkeer (zeg maar, 90% of zo) uit sproeivliegtuigen bestaan. Hoe houd je dit in hemelsnaam geheim?
Pulling stuff out of our ass are we.

Eerst zijn het allemaal normale contrails, en dan is plots alle verkeer een sproeivliegtuig, en elke contrail een chemtrail? Niemand claimt dat hier.
Oud 24 mei 2011, 12:10   #45
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Pulling stuff out of our ass are we.
Aha, vandaar komen die chemtrails dus!

Citaat:
Eerst zijn het allemaal normale contrails, en dan is plots alle verkeer een sproeivliegtuig, en elke contrail een chemtrail? Niemand claimt dat hier.
Sorry hoor. Maar eerder werd mij verteld dat "naar omhoog moest kijken". Nu daar zie ik strepen, wat men over het algemeen "contrails" noemt. En ik heb geen reden om aan te nemen dat die strepen nu op een andere manier tot stand gekomen zijn dan gewoon condensatie uit de uitlaten van vliegtuigen.
Als dat echter "chemtrails" zijn, dan zijn de meerderheid van alle vliegtuigen die vandaag mijn stukje aarde overvlogen hebben dus sproeivliegtuigen.
Ik geloof dat niet. Ik wil van de "believers" weten waarom ik dat wel zou moeten geloven. En ik wil weten hoe het mogelijk is een operatie op een dergelijke schaal geheim gehouden kan worden.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 16:21   #46
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was ook niet naar u gericht, dat bleek echter niet uit m'n bericht, excuses!

...

Oh, maar een doorgewinterde sofa-surfer als ik kan wel tegen een stootje, hoor.

Excuses zijn dus heus niet nodig, maar niettemin in dank aanvaard

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 21:00   #47
Capsula
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Sorry hoor. Maar eerder werd mij verteld dat "naar omhoog moest kijken". Nu daar zie ik strepen, wat men over het algemeen "contrails" noemt. En ik heb geen reden om aan te nemen dat die strepen nu op een andere manier tot stand gekomen zijn dan gewoon condensatie uit de uitlaten van vliegtuigen.
Als dat echter "chemtrails" zijn, dan zijn de meerderheid van alle vliegtuigen die vandaag mijn stukje aarde overvlogen hebben dus sproeivliegtuigen.
Ik geloof dat niet. Ik wil van de "believers" weten waarom ik dat wel zou moeten geloven.
Mkay.

Citaat:
En ik wil weten hoe het mogelijk is een operatie op een dergelijke schaal geheim gehouden kan worden.
Ik heb zonet een voorbeeld gegeven van een soortgelijke operatie die 40 jaar lang geheim werd gehouden. Wat wil je nog meer?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be