![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Tja, ik heb vorige week een iMac gekocht voor een klant die op aanraden van't zoontje zijn Windows pc in de steek liet.
Boy oh boy. Om te beginnen uiteraard 50% duurder dan een vergelijkbare PC. Het scherm : 21 Inch. Kan je dat in de hoogte regelen? Nope. Kan je dat op een muurbevestiging monteren? Nope. Oplossing? Een aantal telefoonboeken eronder. Heel slick design. ![]() De printer die erbij stond : een Canon multifunctional van +-4 jaar oud. Drivers voor Mac voor dat toestel : BESTAAN NIET. ![]() ![]() Printer naar het containerpark en nieuwe printer in bestelling. De factuur zit ondertussen al serieus boven de 2 000 Euro. (enkel materialen + MS office) Ach en dan heb ik het nog niet over het gevloek en tandengeknars dat je ervaart om met dat toestel te werken. Een dure grap voor een blitse bak en bovendien slecht voor het hart. Laatst gewijzigd door parcifal : 24 mei 2011 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nieuwe printer aansluiten en hup linux doet zijn werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Beste groeten, Een Windows en Linux gebruiker... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat zijn toch wel kleine kantjes die irriterend werken. Maar als je gaat kijken naar Linux van 10 jaar geleden en nu, is er immens veel veranderd op het gebied van gebruiksvriendelijkheid. Ik ben benieuwd binnen weer eens 10 jaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Ik CS af en toe en dat werkt prima, btw Steam is aan een linux versie aan het werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben een OS freak, ik installeer ze soms om ze er dezelfde dag nog af te gooien en een nieuw uit te proberen, ...
Mijn laptop van t werk draait Windows 7 , heb een Ubuntu VMware server staan, en thuis heb ik ja oa een Imac staan ja die kost veel meer als een pc, nee ik heb daar nog geen seconde spijt van gehad, draait ultra stabiel overigens, is snel, nu nog altijd na jaren trouwe dienst, de Virtual machine met Windows die ik erop heb, gebruik ik nauwelijks, ja om te experimenteren. Het is duur inderdaad en deels is dat de design die je betaald wat me overigens geen zak intereseert , wat me wel intereseert is dat je er geen gekloot mee hebt. Als ge 8 uur per dag computer shit moet oplossen dan wil je dat het thuis gewoon marsheert. En het is madame proof ook , hier uwe username intikken, en op dat icoontje klikken voor internet geen gezeur meer, op een PC zou dat ook zo moeten werken, maar helaas... De goedkopere oplossing is dan een ubuntu of mint installeren, dat is ook ok voor minder ervaren users die gewoon moeten surfen. Daarvoor zijn die tablets overigens ook geweldig goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al dat gezeik van mensen op de Mac is vooral van diegenen die er niet (intensief) mee werken (of er niet mee doen waarvoor het eigenlijk gemaakt is). Heb jaren met een PC en Windows gewerkt. Je moet er daar blijkbaar bijnemen dat na enkele jaren alles trager gaat en dat alles zomaar kan vastlopen. 'Maak dan je harde schijf leeg' en 'zet je zware bestanden op een externe harde schijf' hoor je dan. Helpt niet. Ding blijft trager en trager gaan. Dit alles komt nog eens extra tot uiting als je werkt met grote bestanden (o.a. bewegende beelden) en grafische software. En dit is waar de Mac in uitblinkt. Geen toeval dat grafische ontwerpers, reclamebureaus, desktop publishers, drukkerijen,... meestal met Macs werken. De dingen zijn ervoor gemaakt. Snel switchen tussen openstaande schermen gaat met één simpele knop en je ziet meteen al je werk/schermen op je scherm (zonder te moeten gaan zoeken in de tabbladen onderaan zoals in Windows), enz. Een Mac is ook gewoon veel slimmer, het is een computer die met je meedenkt. Als je bijvoorbeeld een nieuw lettertype installeert op een PC moet je door een heel installatieproces om het daarna nog eens eens zèlf in de juiste map 'lettertypes' in 'configuratiescherm' te zetten. Een Mac herkent zelf dat het gaat om een lettertype en plaatst het meteen zelf in de juiste folder. 2 keer klikken en klaar. En dit is dan nog maar één stom voorbeeldje... Verder heb je veel minder last van virussen (en irritante anti-virussoftware die continu draait en scant waardoor alles nòg maar eens trager gaat), loopt minder vast en gaat efficiënter met geheugen om. Maar zeik gerust verder over dat 'eilitaire' Mac-clubje. De Mac gebruiker weet wel beter. ![]() Oh ja, en dan hebben we het nog niet over het uitzicht en gemak bij installatie gehad... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 24 mei 2011 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet zelf die beslissing nemen en weten waar ge aan begint natuurlijk, Als ge uw scherm hoog wilt hangen, dan moet ge er geen kopen dat op een vaste voet staat he, ... dan koopt ge een mini of zo een full size tower en een scherm appart... allee ja, bezint eer ge begint, ... het typische voorbeeld van een klant/user die iets wil, maar niet goed specifieert wat hij wil en zich dan bedrogen voelt als het niet is wat hij wilt, zonder dat hij eerst gezegd heeft wat m precies wil... Met ne Mac-Mini, HDMI poort in den TV, Bluetooth keyboardje erbij en van in de zetel, kunt ge van alles gaan doen, ... Laatst gewijzigd door Herr Flick : 24 mei 2011 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() Zageventen. Een HP z800 is even duur als een vergelijkbare Mac Pro. Hier heeft Final Cut Pro de doorslag gegeven om voor de Mac te gaan. Alle andere software die ik gebruik (Lightwave, Nuke, AE....) bestaat op beide platformen. Dus, bij deze, myth busted.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar beweren dat het 'beter' is is belachelijk. We krijgen op het werk trouwens nogal wat sprekers, waarbij toch nogal wat arty-farty venten met Macs of Ipads die dan moeten aansluiten op een beamer. Dat is altijd lachen en het standaard antwoord als het -weeral- niet lukt is dan : tirez votre plan. Ah, ge hebt geen mini-display port naar vga connector bij? Tja dan moet ge er een gaan kopen he. Ah, ge hebt geen keynote op uw Ipad staan, tja koop het dan maar he. ![]() Gepruts en gevloek langs alle kanten. Maar wel duur, dat wel. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 24 mei 2011 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en amateur ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt uiteraard gelijk dat je al die software ook op windows kan draaien. Heb overigens jaren geleden die graphical workstations van HP nog gezien met een HP-UX op ook, IBM had ook zoiets overigens, maar dan spreken we wel van professioneel materiaal dat in die tijd stukken van mensen koste. SUN workstations of Silicon Graphics had ook van die speledingetjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Enkel voor bepaalde beroepsdoeleinden kan een Mac voordelen bieden, maar een Mac is en blijft veel te duur voor wat het maar is. Als consument betaal je voor een groot stuk het mooie design. Hier komt niets meer van Apple binnen. Ooit de eerste generatie iPhone gehad NOOIT meer
![]()
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ach, met een boormachine en wat schroeven of grote velcro was het opgelost aan een 20'ste van de prijs. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ach ja, haters gonna hate
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dat jij nog nooit een driver hebt moeten zoeken is leuk voor je, maar dat betekent nog niet dat iedereen voor al zijn hardware kant-en-klare drivers in zijn versie van Linux heeft. En dat neemt soms wat tijd in beslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Mmm, moest Apple losse schermen verkopen (in de hoogte verstelbaar
![]() Kan niet veel aan misgaan. (behalve de prijs alweer natuurlijk) Laatst gewijzigd door parcifal : 24 mei 2011 om 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 24 mei 2011 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |