Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2011, 14:10   #1
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard Fietsleed in Amsterdam

Fietsleed in Amsterdam

AMSTERDAM - "Maar mijn fiets staat daar!" Troostend wordt een diep bedroefde vrouw weggehaald bij haar geliefde fiets. Het rijwiel inclusief kinderzitje is door handhavers net op de auto voor fout geparkeerde fietsen gezet. En de Amsterdamse ordehandhavers weigeren het rijwiel terug te geven...

De huilende vrouw smeekt herhaaldelijk of ze haar fiets, die ze voor haar neus ziet staan, terug mag krijgen. Het mag echter niet baten, want de fiets blijft op de vrachtwagen staan. Ook de andere fietsen die buiten de rekken op de Prins Hendrikkade zijn geplaatst, worden meteen verwijderd.

Wildgeparkeerde en weesfietsen vormen daar al jaren een groot probleem. Om die reden wordt nu zonder pardon opgetreden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9...__.html?p=20,1

In Jezus tijd liepen er ook zo van dergelijke muggezifters en wettische Pietleuten rond. Hoe heten die ook weer....?
Als het mijn fiets was geweest deed ik die pipo zijn eigen bonneboekje opvreten, schande.
Oud 27 mei 2011, 14:14   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Fietsleed in Amsterdam

AMSTERDAM - "Maar mijn fiets staat daar!" Troostend wordt een diep bedroefde vrouw weggehaald bij haar geliefde fiets. Het rijwiel inclusief kinderzitje is door handhavers net op de auto voor fout geparkeerde fietsen gezet. En de Amsterdamse ordehandhavers weigeren het rijwiel terug te geven...

De huilende vrouw smeekt herhaaldelijk of ze haar fiets, die ze voor haar neus ziet staan, terug mag krijgen. Het mag echter niet baten, want de fiets blijft op de vrachtwagen staan. Ook de andere fietsen die buiten de rekken op de Prins Hendrikkade zijn geplaatst, worden meteen verwijderd.

Wildgeparkeerde en weesfietsen vormen daar al jaren een groot probleem. Om die reden wordt nu zonder pardon opgetreden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9...__.html?p=20,1

In Jezus tijd liepen er ook zo van dergelijke muggezifters en wettische Pietleuten rond. Hoe heten die ook weer....?
Als het mijn fiets was geweest deed ik die pipo zijn eigen bonneboekje opvreten, schande.
Tja, de meeste mensen die bij de politie gaan die hebben bij de geboorte een tijdje zuurstof tekort gehad. Dat heeft hun hersens uiteraard geen goed gedaan.
Oud 27 mei 2011, 14:30   #3
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht

En terecht, ze zal het geen 2e keer doen en als ik mijnen auto ergens, zogezegd 5 minuten, zet waar het niet mag moet ik ook niet zeuren en zagen als ze mij opschrijven, ik moet het zelfs ni proberen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2011, 14:31   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
En terecht, ze zal het geen 2e keer doen en als ik mijnen auto ergens, zogezegd 5 minuten, zet waar het niet mag moet ik ook niet zeuren en zagen als ze mij opschrijven, ik moet het zelfs ni proberen
Ik begrijp het, als jij moet boeten moet iedereen boeten.

Echt typisch Vlaams dit.
Oud 27 mei 2011, 15:23   #5
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
In mijn straat is er een frituur, een pita, een broodjeszaak en een pizzeria. Je moet hier anders eens komen kijken hoe vaak daar van die malle auto's met blauwe strepen zonder pardon op het fietspad parkeren. Ik neem daar dan regelmatig zeer opzichtig een fotootje van, dat vinden ze niet leuk.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2011, 15:40   #6
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Mij een bekend probleem heb zo minstens 2 vélo's kwijtgespeeld; al was het niet vlak voor m'ne neus.
Maar in e geval als dees zou ik als polies toch wel medelijden hebben en hem braaf truggeven. Het is al een boet genoeg dat ze een nieuw slot moet kopen, dat ding zal haar in A'dam zeker rond de 30€ hebben gekost...
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2011, 16:08   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
In mijn straat is er een frituur, een pita, een broodjeszaak en een pizzeria. Je moet hier anders eens komen kijken hoe vaak daar van die malle auto's met blauwe strepen zonder pardon op het fietspad parkeren. Ik neem daar dan regelmatig zeer opzichtig een fotootje van, dat vinden ze niet leuk.

Ik deed dat wel eens bij de stad terwijl de bazen een aantal zaken aan het ontvreemden waren.

Die mensen zongen dan later altijd wel een toonje lager.

Je kon dan ook rustig een paar uur te vroeg naar huis vertrekken zonder dat de bazen bezwaar maakten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be