![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=B9qr9...eature=related
Ik dank suqar_7loe voor de link van deze interessante video in haar handtekening te zetten. Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 30 mei 2011 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar da's niet erg, hij woont tenslotte in 't 'vrije' westen! Gelukkig voor hem...en iedereen die graag mohamedaantje wil spelen, beschermd door westeres wetten.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 30 mei 2011 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gelovigen uitmaken voor dommeriken is ook niet bepaald sympathiek te noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Waarom? Onderbouw eens.
Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 30 mei 2011 om 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit opdringen aan nog onschuldige kinderen vind ik niet kunnen. Verder hoef ik geen snars begrepen te hebben van andere religies. Ze zijn gewoon allemaal gemaakt voor de achterlijke medemens. Dat dit niet sympathiek is hoeft niet voor mij, het is wel de waarheid. God bestaat niet, god heeft de wereld niet geschapen, dus hun zoon of profeet bestaan ook niet op de manier die men telkens maar wil opdringen. Deal with it! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan niet begrijpen dat ik zovele uren godsdienst heb gehad de hele lagere school en humaniora door en nooit of slechts zijdelings iets over psychologie, filosofie, antropologie, ... . Tijdens sport werden ons ook zoveel mogelijk sporten aan geleerd en konden we niet kiezen welke sport we deden. Die die we graag deden konden we na school gaan beoefenen. In de moskees worden waarschijnlijk ook wel naschoolse lessen gegeven. Waarom dan nog speciaal islam op school ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
Mooi dat u van die opinie bent maar laat de andere mensen zelf maar beslissen hoe ze hun leven willen leiden. Wil je? En nogmaals: u hebt geen snars begrepen van de religies waarover u het hebt maar lul gerust verder. Wat ik me dan zo afvraag is waarom iemand zn tijd verspilt door te zagen over iets waar hij niets van afweet (zoals je zelf toegeeft).
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 30 mei 2011 om 17:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Ik snap niet waar gij een probleem van maakt. In elk levensbeschouwelijkvak komen de verschillende religies aanbod en krijgen de leerlingen mee dat ze respect dienen te hebben voor de andersdenkende. Ik zie niet in waarom dat vak moet vervangen worden door een ander. Iemand die geen enkele LBV wilt volgen krijgt ook de toestemming om die niet te volgen. De ouders mogen toch nog steeds beslissen welke waarden en normen ze hun kind meegeven?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Verder zo typisch moslims om woorden te verdraaien. Ik geef nergens toe dat ik er niets van afweet. Enkel dat ik dat niet HOEF te doen. Ik heb zelf genoeg godsdienst gehad op school en telkens gaven ze de indruk dat die verhaaltjes echt gebeurd waren. Komaan, dit is de mensen gewoon voorliegen en proberen regels op te leggen van de oertijd. Waarom eten moslims nu nog steeds geen varkensvlees? De bewaartijd is nochtans gevoelig gestegen en dus niet meer onrein. Ik verspil mijn (kostbare tijd) omdat ik het inderdaad ongehoord vind dat godsdienst nog steeds gegeven wordt in de scholen. En dan nog eens Islam in belgiê terwijl dit net de godsdienst is, die het meest haaks op onze cultuur staat. Geef gewoon ethiek, psychologie en andere vakken maar laat godsdienst en islam aub uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Dat ze dat dan thuis doen, op school moeten ze algemene waarden en normen meekrijgen en godsdienst hoort daar niet bij!
Laatst gewijzigd door Bollywood : 30 mei 2011 om 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat kunnen ze dan na school doen zodat tijdens de schooluren andere vakken die nu niet of amper aan bod komen meer plaats krijgen. Godsdienstonderwijs lijkt mij voor een maatschappij niet zeer nuttig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
|
![]() Uw waarheid wil je zeggen?
U dringt uw 'geloof' op en dat is niet bepaald netjes voor iemand die hier al een hele tijd zit te kakken op andere religies en hun volgelingen. Citaat:
Dat jij anti-religie bent, oké daar kan ik als gelovige mee leven. Dat is jowu goed recht. Maar gelovigen zomaar beginnen uitschelden en proberen van uw 'geloof' op te dringen is walgelijk. Citaat:
Citaat:
Verder heb ik zoiets van 'Op naar de 50%' als ik uw schrijfsels lees.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk heb je dan wel het probleem dat ze naar de koranschool gaan en daar de "zuivere" islam leren. (waarom ze dat extremistisch noemen is me een raadsel. Is extremistisch katholicisme ook zo gevaarlijk ontplofbaar? Waarom moet islam toch persé zo "gematigd" worden beoefend? is de pure vorm dan toch niet helemaal zo zuiver op de graat of zo?) Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 mei 2011 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Dus het Christendom en de Islam zetten eigenlijk beiden aan tot geweld?
Citaat:
Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 30 mei 2011 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() De titel van topicstarter is fout. Het gaat om grofweg de helft van de lagereschoolkinderen in Antwerpen die in het stedelijk onderwijs zijn ingeschreven en niet om de helft van de lagereschoolkinderen in Antwerpen. Er is ook nog altijd zoiets als een vrij onderwijsnet.
Het enige probleem dat ik hier zie is het bestaan van concentratiescholen/segregatie. Misschien ook wel de stadsvlucht onder autochtonen en het onvermogen tot voortplanting onder autochtonen. Misschien kweken sommige groepen conservatieve moslims te veel omdat de traditie dat vereist of omdat hun visie op seksualiteit gedateerd is. Maar wie ben ik om te zeggen wie kinderen op de wereld mag zetten en wie niet? Vanuit ecologisch opzicht lijkt geboortebeperking sowieso wel nuttig. Het hangt er allemaal een beetje vanaf hoe je 't bekijkt. Er spelen overduidelijk veel factoren mee. Laatst gewijzigd door Ganzenbordfan : 30 mei 2011 om 18:19. |
![]() |
![]() |