Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2011, 17:36   #21
Marxmannetje
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=B9qr9...eature=related

Ik dank suqar_7loe voor de link van deze interessante video in haar handtekening te zetten.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 30 mei 2011 om 17:49.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 17:41   #22
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht

Ik dank suqar_7loe voor de link van deze interessante video in zijn handtekening te zetten.
Die ADHD'er in 't filmpje, heeft vergeten z'n boekske te raadplegen.

Maar da's niet erg, hij woont tenslotte in 't 'vrije' westen!
Gelukkig voor hem...en iedereen die graag mohamedaantje wil spelen, beschermd door westeres wetten.

Laatst gewijzigd door SDX : 30 mei 2011 om 17:42.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 17:41   #23
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Complete waanzin is het dat godsdienst uberhaupt nog bestaat in de 21e eeuw.
Zeg dat tegen die miljarden gelovigen die rondlopen op deze aardbol. Mogen mensen nog kiezen wat ze doen met hun leven een waarin ze geloven?

Citaat:
Eenieder die nog in zulke godsdienst geloofd is gewoon dom. En aangezien moslims nog meer geloven in hun verzinsels dan betekent dit gewoon dat hun hersencellen nog niet zover gevorderd zijn om dergelijke zaken te doorzien.

Beste op school is gewoon lessen ethiek geven en geen godsdienst meer!
Als ge geen snars begrepen hebt van de Islam en de andere religies dan zou het u sieren mocht ge uw mond houden.

Gelovigen uitmaken voor dommeriken is ook niet bepaald sympathiek te noemen.
Oud 30 mei 2011, 17:43   #24
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Ik dank suqar_7loe voor de link van deze interessante video in zijn handtekening te zetten.
*in haar.
Oud 30 mei 2011, 17:49   #25
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
*in haar.
Excuses
Oud 30 mei 2011, 17:49   #26
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Die ADHD'er in 't filmpje, heeft vergeten z'n boekske te raadplegen.
Waarom? Onderbouw eens.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 30 mei 2011 om 17:50.
Oud 30 mei 2011, 17:53   #27
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zeg dat tegen die miljarden gelovigen die rondlopen op deze aardbol. Mogen mensen nog kiezen wat ze doen met hun leven een waarin ze geloven?

Als ge geen snars begrepen hebt van de Islam en de andere religies dan zou het u sieren mocht ge uw mond houden.

Gelovigen uitmaken voor dommeriken is ook niet bepaald sympathiek te noemen.
Als de mensen willen geloven in een boek (bijbel of koran) van +1000 jaar oud en waar linken zijn met pedofilie in beide gevallen. Waar de realiteit met de hedendaagse samenleving ver te zoeken is en waar ze verzinsels voor waar aannemen is dat hun zaak maar ik vind dat dom.

Dit opdringen aan nog onschuldige kinderen vind ik niet kunnen.

Verder hoef ik geen snars begrepen te hebben van andere religies. Ze zijn gewoon allemaal gemaakt voor de achterlijke medemens. Dat dit niet sympathiek is hoeft niet voor mij, het is wel de waarheid.

God bestaat niet, god heeft de wereld niet geschapen, dus hun zoon of profeet bestaan ook niet op de manier die men telkens maar wil opdringen. Deal with it!
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 17:55   #28
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Complete waanzin is dat bepaalde niet begrijpen dat een individu zelf kan bepalen welke godsdienst hij aanhangt en volgt op school.

Overigens staat in het islamitisch en christelijk leerplan dat er les dient gegeven te worden over de verschillende religies en het respecteren van andersdenkende. Binnen het leerplan van zedenleer is dat van hetzelfde. Dus wat is het probleem?
School wordt door de gemeenschap betaald en en zou geen specifieke religies mogen laten onderwijzen maar een algemeen kader aanbieden zodat jonge mensen na school zelf kunnen verder gaan in de richting die ze willen. Er wordt veel te veel aandacht besteedt aan religie in het onderwijs. Het zou veel interessanter zijn om andere vakken aan te bieden in de plaats daarvan.
Ik kan niet begrijpen dat ik zovele uren godsdienst heb gehad de hele lagere school en humaniora door en nooit of slechts zijdelings iets over psychologie, filosofie, antropologie, ... .

Tijdens sport werden ons ook zoveel mogelijk sporten aan geleerd en konden we niet kiezen welke sport we deden. Die die we graag deden konden we na school gaan beoefenen.
In de moskees worden waarschijnlijk ook wel naschoolse lessen gegeven. Waarom dan nog speciaal islam op school ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 17:57   #29
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Als de mensen willen geloven in een boek (bijbel of koran) van +1000 jaar oud en waar linken zijn met pedofilie in beide gevallen. Waar de realiteit met de hedendaagse samenleving ver te zoeken is en waar ze verzinsels voor waar aannemen is dat hun zaak maar ik vind dat dom.

Dit opdringen aan nog onschuldige kinderen vind ik niet kunnen.

Verder hoef ik geen snars begrepen te hebben van andere religies. Ze zijn gewoon allemaal gemaakt voor de achterlijke medemens. Dat dit niet sympathiek is hoeft niet voor mij, het is wel de waarheid.

God bestaat niet, god heeft de wereld niet geschapen, dus hun zoon of profeet bestaan ook niet op de manier die men telkens maar wil opdringen. Deal with it!
Het opdringen dat er geen God bestaat vind ik ook niet kunnen!

Mooi dat u van die opinie bent maar laat de andere mensen zelf maar beslissen hoe ze hun leven willen leiden. Wil je? En nogmaals: u hebt geen snars begrepen van de religies waarover u het hebt maar lul gerust verder. Wat ik me dan zo afvraag is waarom iemand zn tijd verspilt door te zagen over iets waar hij niets van afweet (zoals je zelf toegeeft).

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 30 mei 2011 om 17:57.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 18:07   #30
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
School wordt door de gemeenschap betaald en en zou geen specifieke religies mogen laten onderwijzen maar een algemeen kader aanbieden zodat jonge mensen na school zelf kunnen verder gaan in de richting die ze willen. Er wordt veel te veel aandacht besteedt aan religie in het onderwijs. Het zou veel interessanter zijn om andere vakken aan te bieden in de plaats daarvan.
Ik kan niet begrijpen dat ik zovele uren godsdienst heb gehad de hele lagere school en humaniora door en nooit of slechts zijdelings iets over psychologie, filosofie, antropologie, ... .

Tijdens sport werden ons ook zoveel mogelijk sporten aan geleerd en konden we niet kiezen welke sport we deden. Die die we graag deden konden we na school gaan beoefenen.
In de moskees worden waarschijnlijk ook wel naschoolse lessen gegeven. Waarom dan nog speciaal islam op school ?
Waar heb jij gezien dat er islamlessen worden gegeven na school? In een moskee onderwijst men doorgaans Arabisch en geen islamitische godsdienst.

Ik snap niet waar gij een probleem van maakt. In elk levensbeschouwelijkvak komen de verschillende religies aanbod en krijgen de leerlingen mee dat ze respect dienen te hebben voor de andersdenkende. Ik zie niet in waarom dat vak moet vervangen worden door een ander. Iemand die geen enkele LBV wilt volgen krijgt ook de toestemming om die niet te volgen. De ouders mogen toch nog steeds beslissen welke waarden en normen ze hun kind meegeven?
Oud 30 mei 2011, 18:08   #31
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe
Overigens staat in het islamitisch en christelijk leerplan dat er les dient gegeven te worden over de verschillende religies en het respecteren van andersdenkende. Binnen het leerplan van zedenleer is dat van hetzelfde. Dus wat is het probleem?
dan hebben ze voor het islamitische leerplan toch de helft van de koranverzen geschrapt neem ik aan? Of leren ze het vers van het zwaard dan niet? of dat van de ongelovigen die ze niet tot vriend mogen nemen? of de ongelovigen die ze een kopje kleiner moeten maken? Hoezo respect voor andersdenkenden?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 18:08   #32
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het opdringen dat er geen God bestaat vind ik ook niet kunnen!

Mooi dat u van die opinie bent maar laat de andere mensen zelf maar beslissen hoe ze hun leven willen leiden. Wil je? En nogmaals: u hebt geen snars begrepen van de religies waarover u het hebt maar lul gerust verder. Wat ik me dan zo afvraag is waarom iemand zn tijd verspilt door te zagen over iets waar hij niets van afweet (zoals je zelf toegeeft).
Nochtans de waarheid dat god niet bestaat.

Verder zo typisch moslims om woorden te verdraaien. Ik geef nergens toe dat ik er niets van afweet. Enkel dat ik dat niet HOEF te doen. Ik heb zelf genoeg godsdienst gehad op school en telkens gaven ze de indruk dat die verhaaltjes echt gebeurd waren. Komaan, dit is de mensen gewoon voorliegen en proberen regels op te leggen van de oertijd. Waarom eten moslims nu nog steeds geen varkensvlees? De bewaartijd is nochtans gevoelig gestegen en dus niet meer onrein.

Ik verspil mijn (kostbare tijd) omdat ik het inderdaad ongehoord vind dat godsdienst nog steeds gegeven wordt in de scholen. En dan nog eens Islam in belgiê terwijl dit net de godsdienst is, die het meest haaks op onze cultuur staat.

Geef gewoon ethiek, psychologie en andere vakken maar laat godsdienst en islam aub uit.
Oud 30 mei 2011, 18:09   #33
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De ouders mogen toch nog steeds beslissen welke waarden en normen ze hun kind meegeven?
Dat ze dat dan thuis doen, op school moeten ze algemene waarden en normen meekrijgen en godsdienst hoort daar niet bij!

Laatst gewijzigd door Bollywood : 30 mei 2011 om 18:09.
Oud 30 mei 2011, 18:12   #34
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Car...
Of leren ze het vers van het zwaard dan niet?
De man in de YouTube film zei dat dat uit de Bijbel kwam, als ik me niet vergis.
Oud 30 mei 2011, 18:13   #35
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar heb jij gezien dat er islamlessen worden gegeven na school? In een moskee onderwijst men doorgaans Arabisch en geen islamitische godsdienst.

Ik snap niet waar gij een probleem van maakt. In elk levensbeschouwelijkvak komen de verschillende religies aanbod en krijgen de leerlingen mee dat ze respect dienen te hebben voor de andersdenkende. Ik zie niet in waarom dat vak moet vervangen worden door een ander. Iemand die geen enkele LBV wilt volgen krijgt ook de toestemming om die niet te volgen. De ouders mogen toch nog steeds beslissen welke waarden en normen ze hun kind meegeven?

Dat kunnen ze dan na school doen zodat tijdens de schooluren andere vakken die nu niet of amper aan bod komen meer plaats krijgen. Godsdienstonderwijs lijkt mij voor een maatschappij niet zeer nuttig.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 18:14   #36
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De man in de YouTube film zei dat dat uit de Bijbel kwam, als ik me niet vergis.
staat natuurlijk in beide.
Oud 30 mei 2011, 18:14   #37
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Nochtans de waarheid dat god niet bestaat.
Uw waarheid wil je zeggen?

U dringt uw 'geloof' op en dat is niet bepaald netjes voor iemand die hier al een hele tijd zit te kakken op andere religies en hun volgelingen.

Citaat:
Verder zo typisch moslims om woorden te verdraaien. Ik geef nergens toe dat ik er niets van afweet. Enkel dat ik dat niet HOEF te doen. Ik heb zelf genoeg godsdienst gehad op school en telkens gaven ze de indruk dat die verhaaltjes echt gebeurd waren. Komaan, dit is de mensen gewoon voorliegen en proberen regels op te leggen van de oertijd. Waarom eten moslims nu nog steeds geen varkensvlees? De bewaartijd is nochtans gevoelig gestegen en dus niet meer onrein.
Wat gij op school gezien hebt is bij deze niet relevant. Wat wel relevant is, is het feit dat mensen de keuze hebben om te bepalen welke waarden en normen ze hun kinderen meegeven. Daar heb jij u niet mee te bemoeien. Dringt dat een beetje tot u door?
Dat jij anti-religie bent, oké daar kan ik als gelovige mee leven. Dat is jowu goed recht. Maar gelovigen zomaar beginnen uitschelden en proberen van uw 'geloof' op te dringen is walgelijk.
Citaat:
Ik verspil mijn (kostbare tijd) omdat ik het inderdaad ongehoord vind dat godsdienst nog steeds gegeven wordt in de scholen. En dan nog eens Islam in belgiê terwijl dit net de godsdienst is, die het meest haaks op onze cultuur staat.
Jij weet niets van de Islam, dat heb je hierboven al eens duidelijk gemaakt.
Citaat:
Geef gewoon ethiek, psychologie en andere vakken maar laat godsdienst en islam aub uit.
Dat zou mooi zijn inderdaad maar religie mag gerust onderwezen worden. Het staat u vrij uw kind niet te laten deelnemen aan de LBV. Dat recht hebt u in dit land. Dus ik zie het probleem niet?

Verder heb ik zoiets van 'Op naar de 50%' als ik uw schrijfsels lees.
Oud 30 mei 2011, 18:15   #38
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ze dat dan thuis doen, op school moeten ze algemene waarden en normen meekrijgen en godsdienst hoort daar niet bij!
volledig akkoord. Moraal, filosofie, psychologie hoort op school.

Natuurlijk heb je dan wel het probleem dat ze naar de koranschool gaan en daar de "zuivere" islam leren. (waarom ze dat extremistisch noemen is me een raadsel. Is extremistisch katholicisme ook zo gevaarlijk ontplofbaar? Waarom moet islam toch persé zo "gematigd" worden beoefend? is de pure vorm dan toch niet helemaal zo zuiver op de graat of zo?)

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 mei 2011 om 18:15.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 18:15   #39
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
staat natuurlijk in beide.
Dus het Christendom en de Islam zetten eigenlijk beiden aan tot geweld?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CC
Moraal, filosofie, psychologie hoort op school.
Religie was er oorspronkelijk om op levensvragen te antwoorden, en het leven een bepaalde waarde geven. Dus waarom dat afschaffen?

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 30 mei 2011 om 18:17.
Oud 30 mei 2011, 18:17   #40
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

De titel van topicstarter is fout. Het gaat om grofweg de helft van de lagereschoolkinderen in Antwerpen die in het stedelijk onderwijs zijn ingeschreven en niet om de helft van de lagereschoolkinderen in Antwerpen. Er is ook nog altijd zoiets als een vrij onderwijsnet.

Het enige probleem dat ik hier zie is het bestaan van concentratiescholen/segregatie. Misschien ook wel de stadsvlucht onder autochtonen en het onvermogen tot voortplanting onder autochtonen. Misschien kweken sommige groepen conservatieve moslims te veel omdat de traditie dat vereist of omdat hun visie op seksualiteit gedateerd is.

Maar wie ben ik om te zeggen wie kinderen op de wereld mag zetten en wie niet? Vanuit ecologisch opzicht lijkt geboortebeperking sowieso wel nuttig. Het hangt er allemaal een beetje vanaf hoe je 't bekijkt. Er spelen overduidelijk veel factoren mee.

Laatst gewijzigd door Ganzenbordfan : 30 mei 2011 om 18:19.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be