Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2011, 00:26   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard Toch maar vondelingenschuiven?

Hoeveel moeders hebben nu recent hun pasgeborenen vermoord? Zou het dan niet aangewezen zijn meer reclame te maken voor de vondelingenschuiven? Wie weet hadden er al drie of meer kinderen kunnen gered geweest zijn.
Als vrouwen anoniem hun ongewenste kinderen kunnen afstaan, dan kunnen we deze toestanden toch vermijden?

Citaat:
De baby die donderdag werd aangetroffen in een diepvriezer in het Henegouwse Morlanwelz, werd gewurgd door de moeder. Die pleegde daarna zelfmoord. Dat blijkt uit de resultaten van de autopsie, zo meldt het parket van Charleroi maandag.
Donderdagnamiddag werd het lichaam van de 34-jarige Mama Saidane gevonden in een auto in Forchies-la-Marche. Naast haar lag een jachtwapen dat ze had gebruikt om zichzelf van het leven te beroven. De vrouw was vermist sinds dinsdag. Ze naderde het einde van haar zwangerschap.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110530_141
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 05:26   #2
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Als ik me niet vergis was en is er in Antwerpen al heel lang zo'n schuif.
Maar het heeft heel lang geduurd voor die gebruikt werd. Zoals ik het me kan herinneren is het gebruik ervan op één hand te tellen?

En toch zitten we inderdaad met kindermoorden en pasgeborenen die ergens gedropt worden. Verschrikkelijk.
Daar mag inderdaad wat aandacht aan besteed worden.

Afgaand op het bericht denk ik dat zo'n schuif zulke gevallen helaas niet zal tegenhouden. Ik sta er wel versteld van dat ze de baby invriest, zeer doordacht. Dat mens liep al even met die gedachte van zelfdoding.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 05:48   #3
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Hoewel voorstander van abortus en bevolkingsbeperking borrelden er bij mij naar aanleiding van het recent debat rond adoptie toch ook gedachten in die richting op. Zoveel ouders met een onvervulde kinderwens terwijl aan zoveel zwangerschappen een eind wordt gemaakt. Langs de andere kant leken nogal wat van die adoptieouders persé kinderen uit het buitenland te willen ... .
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 08:13   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Hoeveel moeders hebben nu recent hun pasgeborenen vermoord? Zou het dan niet aangewezen zijn meer reclame te maken voor de vondelingenschuiven? Wie weet hadden er al drie of meer kinderen kunnen gered geweest zijn.
Is een vondelingenschuif een niet te gemakzuchtige oplossing ? Zal een vondelingenschuif niet leiden tot meer dumpen van baby's ?
Er bestaan alternatieven om kinderen af te staan. Behalve, misschien, voor wie een zwangerschap verborgen moet blijven.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 13:58   #5
Nunt
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is een vondelingenschuif een niet te gemakzuchtige oplossing ? Zal een vondelingenschuif niet leiden tot meer dumpen van baby's ?
Er bestaan alternatieven om kinderen af te staan. Behalve, misschien, voor wie een zwangerschap verborgen moet blijven.
Mss, maar iemand die haar baby in een schuif wil droppen, zou dat beter ook die kans krijgen. Toch beter dan dat zo een persoon moeder wordt.
Nunt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 14:05   #6
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik vind dat men het gebruik van vondelingenschuiven niet zozeer moet aanmoedigen, maar wel meer ruchtbaarheid aan het bestaan ervan + de adressen moet geven. Desnoods één per grootstad inrichten.
Niet iedereen is bereid om zijn anonimiteit op te geven en een kliniek binnen te stappen.

@ rudy:

wat vindt U gemakzuchtiger? een kwakje sperma laten liggen of 9 maanden zwangerschap + bevalling? U zegt het maar hoor.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 mei 2011 om 14:06.
Oud 31 mei 2011, 14:28   #7
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Vondelingenschuiven worden inderdaad en dat ondanks alle reklame slec hts sporadisch gebruikt. Maar zelfs indien ze slechts één keer om de 10 jaar gebruikt zouden worden, dan nog is het de meoite geweest oml de geringe investering te doen !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 14:37   #8
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu precies waarvoor die vondelingenschuiven zouden dienen, voor degenen die hun zwangerschap geheim willen houden.

't Zou in ieder geval - zelfs indien 't leidt tot 'dumpen' van meer baby's - hopelijk leiden tot 't verminderen van veel babymoorden.

Die alternatieven om kinderen af te staan zijn dan ook geen optie voor vrouwen of meisjes die dit om 1 of andere reden krampachtig geheim willen houden.

In dit specifieke geval twijfel ik echter of 'n vondelingenschuif de oplossing zou geweest zijn, de vrouw was blijkbaar zwaar depressief, in haar toestand zal ze, vermoedelijk, niet direct aan zo'n schuif gedacht hebben.

In zulke gevallen denk ik steeds - 'n beetje naïef misschien - of er dan echt niemand was die ooit iets opgemerkt heeft van de toestand van deze vrouw. en dit had kunnen voorkomen...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 14:45   #9
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

U slaat de nagel op de kop ivm redenen die warschijnlijk het succes van de vondelingernschuif tegengaan. zoals gezegd : zelfs indien de schuif slechts in uitzonderlijke gevallen het leven van een baby kon redden, moeten we ze invoeren & steunen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 14:50   #10
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
U slaat de nagel op de kop ivm redenen die warschijnlijk het succes van de vondelingernschuif tegengaan. zoals gezegd : zelfs indien de schuif slechts in uitzonderlijke gevallen het leven van een baby kon redden, moeten we ze invoeren & steunen.
Daar ben ik 't natuurlijk volledig mee eens.
Oud 31 mei 2011, 18:40   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat is nu precies waarvoor die vondelingenschuiven zouden dienen, voor degenen die hun zwangerschap geheim willen houden.
Daar zijn we dus volledig eensgezind.

De vraag is dan uiteraard wie beroep doet op een vondelingeschuif uit gemakzucht, of uit geheimhouding van de zwangerschap: moeilijk controleerbaar.
Oud 31 mei 2011, 18:43   #12
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

De vraag is dan uiteraard wie beroep doet op een vondelingeschuif uit gemakzucht, of uit geheimhouding van de zwangerschap: moeilijk controleerbaar.
en zelfs al is het "gemakzucht" zoals u het zo netjes wil formuleren, wie ben JIJ om daar een oordeel over te vellen? Waar is de spermaleverancier dan?
wat versta jij onder "gemakzucht" in feite?

vrouwen die neuken moeten maar voor de gevolgen opdraaien? en wie dat niet doet is gemakzuchtig? zoiets?

djeezus! ze bestaan nog!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 mei 2011 om 18:44.
Oud 31 mei 2011, 19:10   #13
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik volg Cynara in deze, wat bedoel je eigenlijk met 'gemakzucht'?

Vrouwen die aan de lopende band kinderen baren, zonder te weten dat er voorbehoedmiddelen of abortus bestaan en dan maar voor 't 'gemak' hun kind in 'n schuif 'droppen', hup, op naar de volgende, want de schuif moet 'bevoorraad' blijven?

Die schuiven dienen nu nèt voor meisjes of vrouwen die zich geen raad weten en ècht geen andere oplossing zien, dacht ik.
Oud 31 mei 2011, 19:19   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogal vanzelfsprekend. Wie van iets vanaf kan geraken moet het dus kunnen. Ook al draag je het ongeveer 9 maanden in de buik. Ervanaf geraken is de hoofdzaak. Desnoods in een schofke aan de boerentoren in Antwerpen.

SDX. Wie haar kind afstaat is een crapuul.
Oud 31 mei 2011, 19:23   #15
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogal vanzelfsprekend. Wie van iets vanaf kan geraken moet het dus kunnen. Ook al draag je het ongeveer 9 maanden in de buik. Ervanaf geraken is de hoofdzaak. Desnoods in een schofke aan de boerentoren in Antwerpen.

Je moet eigenlijk maar durven. Ronduit beschamende praat.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 19:30   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vrouwen die aan de lopende band kinderen baren, zonder te weten dat er voorbehoedmiddelen of abortus bestaan en dan maar voor 't 'gemak' hun kind in 'n schuif 'droppen', hup, op naar de volgende, want de schuif moet 'bevoorraad' blijven?

Die schuiven dienen nu nèt voor meisjes of vrouwen die zich geen raad weten en ècht geen andere oplossing zien, dacht ik.
Vrouwen bevallen niet aan de lopende band. Mannen kunnen wel op korte tijd een pak kindjes verwekken.

Ik vind het spijtig dat je zo denkt over die 'schuivelingen'. De zwangere hardwerkende moeder-autochtoon vraagt hoogstens naar een goeie opvang.

Papa, hoe snotneus je ook mag zijn, stel je in de plaats van uw kind. Ik heb ondertussen begrepen dat je verre van die sexy blondinne bent zoals je wenst te figureren.
Oud 31 mei 2011, 19:42   #17
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Rudy, mij moet je niks vertellen, ik ben mijn kind 'verloren'!

Ik zou nooit ofte nimmer 'n kind kunnen afstaan, in een schofke aan de boerentoren in A'pen steken.

Maar 't is mi nog altijd beter dan vermoorden!
Oud 31 mei 2011, 19:45   #18
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je moet eigenlijk maar durven. Ronduit beschamende praat.
Dank je Steve om dat zo in 't vet te plaatsen alsof �*k ooit 'n kind in 'n schuif zou leggen of gelegd heb of afgestaan heb!

Mijn zoon is doodgereden door crapuul!
Oud 31 mei 2011, 19:48   #19
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrouwen bevallen niet aan de lopende band. Mannen kunnen wel op korte tijd een pak kindjes verwekken.

Ik vind het spijtig dat je zo denkt over die 'schuivelingen'. De zwangere hardwerkende moeder-autochtoon vraagt hoogstens naar een goeie opvang.

Papa, hoe snotneus je ook mag zijn, stel je in de plaats van uw kind. Ik heb ondertussen begrepen dat je verre van die sexy blondinne bent zoals je wenst te figureren.
Zou je dit even naar 't Nederlands willen vertalen, want ik snap er niks van.
Oud 31 mei 2011, 19:55   #20
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou je dit even naar 't Nederlands willen vertalen, want ik snap er niks van.
ik lees daar de meest lage vorm van belediging die je een moeder kan geven.
Rudy haalt zijn levenskracht uit beledigingen, niks van aantrekken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be