Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2011, 08:15   #8261
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Inderdaad.

Het huwelijk is van oudsher een instelling waarbij de echtgenoten beschermd worden door de gemeenschap, maar waar de gemeenschap ook procreatie van mag verwachten, ter instandhouding van die samenleving. Daarom wordt het ook gevierd en met traditionele gebruiken overladen. Overal ter wereld en door alle tijden heen.

Aangezien men van bepaalde relatievormen zoals vriendschappen, maar ook homoseksuele relaties geen procreatie kan verwachten, is het niet logisch dat ook deze zouden trouwen.

Paulus.
Hemelvaart is inderdaad een mooie dag om het woord van de Heer te verspreiden. Halleluja, Paulus!

Laatst gewijzigd door Steve_M : 2 juni 2011 om 08:18.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 08:22   #8262
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Het huwelijk is van oudsher een instelling waarbij de echtgenoten beschermd worden door de gemeenschap, maar waar de gemeenschap ook procreatie van mag verwachten, ter instandhouding van die samenleving. Daarom wordt het ook gevierd en met traditionele gebruiken overladen. Overal ter wereld en door alle tijden heen.

Aangezien men van bepaalde relatievormen zoals vriendschappen, maar ook homoseksuele relaties geen procreatie kan verwachten, is het niet logisch dat ook deze zouden trouwen.

Paulus.
Procreatie in alle gevallen blijven zien als noodzakelijke intentie voor iedere geslachtsdaad is een simplificatie van de werkelijkheid. De geslachtsdaad en de menselijke seksualiteit hebben veel ruimere positieve mogelijkheden. Het doel van het semen en de eicel is slechts deels en lang niet in alle situaties, gericht op procreatie. In verreweg de meeste gevallen blijkt dit niet tot bevruchting te leiden of te kunnen leiden.
Oud 2 juni 2011, 11:09   #8263
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hemelvaart is inderdaad een mooie dag om het woord van de Heer te verspreiden. Halleluja, Paulus!
Inhoudelijke argumenten om op zijn post in te gaan heb jij zeker niet ?
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 11:12   #8264
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
En jij bent aan het dromen als je denkt dat Paulus ooit zijn gedacht zal veranderen.
Oud 2 juni 2011, 11:20   #8265
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Ah, dus mensen die om de een of andere reden geen kinderen kunnen of willen krijgen mogen ook al niet trouwen.
Oud 2 juni 2011, 11:39   #8266
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat heb ik al lang opgegeven. Dat Paulus of jij het homohuwelijk niet als volwaardig beschouwen is niet erg relevant, want de wet (lees: de meerderheid van de bevolking) heeft daar anders over beslist. Wat niet wegneemt dat ik roepers aan de zijlijn behoorlijk grappig vind.
Oud 2 juni 2011, 12:37   #8267
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik al lang opgegeven. Dat Paulus of jij het homohuwelijk niet als volwaardig beschouwen is niet erg relevant, want de wet (lees: de meerderheid van de bevolking) heeft daar anders over beslist. Wat niet wegneemt dat ik roepers aan de zijlijn behoorlijk grappig vind.

Oud 2 juni 2011, 12:42   #8268
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Lachen is gezond. Maar je hebt gelijk: een meerderheid van de bevolking is tegen het homohuwelijk. Daarom hebben zoveel partijen de afschaffing ervan in hun partijprogramma staan. Of wacht ...
Oud 2 juni 2011, 12:45   #8269
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inhoudelijke argumentatie is aan Paulus niet besteed. Hij negeert die toch steevast.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 12:46   #8270
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is dat!

Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 2 juni 2011, 13:21   #8271
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Ik wil homoseksueel worden.
Welk dier zou ik bij voorkeur nabootsen?
U hebt keuze genoeg
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 13:21   #8272
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ah, dus mensen die om de een of andere reden geen kinderen kunnen of willen krijgen mogen ook al niet trouwen.

Dat is nu eenmaal "rechtse" logica.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 14:15   #8273
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lachen is gezond. Maar je hebt gelijk: een meerderheid van de bevolking is tegen het homohuwelijk. Daarom hebben zoveel partijen de afschaffing ervan in hun partijprogramma staan. Of wacht ...
Het doet me denken aan het stemrecht voor vreemdelingen, dat werd ook zo gedragen door de bevolking.
Oud 2 juni 2011, 14:33   #8274
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik kan me best voorstellen dat je gewoon helemaal voor gelijke rechten bent en daarom dus voor het homohuwelijk bent.
Ik ben ook voor gelijke rechten, maar dan in een vorm van een partnerschap. Een alternatieve samenlevingsvorm vereist nu eenmaal een andere aanpak. Ik zie niet in wat daar discriminerend aan zou kunnen zijn. Homoseksuelen zijn soms ook niet helemaal consequent vind ik, aan de ene kant willen ze alles gelijk voor hun hebben en willen ze persé het huwelijk hebben, maar aan de ene kant willen ze ook hun eigen bars, feesten parades en zelfs Olympische Spelen hebben. Of ze zien zichzelf als gelijk, of niet, maar niet een beetje gelijk en een beetje niet

En gelieve om ook een minimum respect te tonen voor onze mening, en die van vele anderen. Dank u
Oud 2 juni 2011, 14:44   #8275
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Hij bedoelt niet dat het verplicht is voor koppels om kinderen te nemen, maar dat het huwelijk daar oorspronkelijk daar wel voor bedoeld is, en het huwelijk daarin een belangrijke constructie is. Uiteraard nemen sommige mensen geen kinderen of kunnen het niet eens, maar de overheid kan dat toch niet controleren ? De overheid kan niet de slaapkamer van de mensen binnendringen en zich in hun privé-situatie mengen.
Maar aangezien homoseksuelen met elkaar geen kinderen kunnen verwekken, vind ik het huwelijk voor hun openstellen onnodig en een beetje belachelijk. En twee mannen of twee vrouwen kan ik nu eenmaal moeilijk als een familie zien.
Oud 2 juni 2011, 17:17   #8276
Dude87
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Maar aangezien homoseksuelen met elkaar geen kinderen kunnen verwekken, vind ik het huwelijk voor hun openstellen onnodig en een beetje belachelijk. En twee mannen of twee vrouwen kan ik nu eenmaal moeilijk als een familie zien.
Het draait hem meer om de erkenning dat liefde tussen mensen van hetzelfde geslacht gelijkwaardig is met liefde tussen verschillende geslachten. Voor jou of andere mensen die er eigenlijk niks mee te maken hebben of er ook maar iets van hinder van ondervinden mag dat "onnodig en een beetje belachelijk" zijn, maar menig holebi zal daar anders over denken.
Het enige min of meer deftig argument tegen homohuwelijk in mijn ogen is op godsdienstige basis (geschiedkundig), maar aangezien staat en kerk strikt gescheiden zijn vervalt dat argument.
Dude87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 17:24   #8277
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude87 Bekijk bericht
Het draait hem meer om de erkenning dat liefde tussen mensen van hetzelfde geslacht gelijkwaardig is met liefde tussen verschillende geslachten. Voor jou of andere mensen die er eigenlijk niks mee te maken hebben of er ook maar iets van hinder van ondervinden mag dat "onnodig en een beetje belachelijk" zijn, maar menig holebi zal daar anders over denken.
Het enige min of meer deftig argument tegen homohuwelijk in mijn ogen is op godsdienstige basis (geschiedkundig), maar aangezien staat en kerk strikt gescheiden zijn vervalt dat argument.
Nogmaals ik heb niks tegen de relatie zelf, maar ik vind gewoon dat 'homoseksualiteit' en 'huwelijk' niet samen gaan, en daar hoef je niet noodzakelijk religieuze standpunten voor te hebben. Inderdaad ook vanwege geschiedkundige argumenten kan je erop tegen zijn. Ik vind gewoon dat het nu niet meer is zoals het oorspronkelijk bedoeld is.
Oud 2 juni 2011, 17:56   #8278
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan me best voorstellen dat je gewoon helemaal voor gelijke rechten bent en daarom dus voor het homohuwelijk bent.
Ik ben ook voor gelijke rechten, maar dan in een vorm van een partnerschap.
Geen gelijke rechten dus...

Citaat:
Een alternatieve samenlevingsvorm vereist nu eenmaal een andere aanpak. Ik zie niet in wat daar discriminerend aan zou kunnen zijn.
Er is geen objectieve reden om een andere aanpak te verantwoorden. Daarom is het discriminatie.

Citaat:
Homoseksuelen zijn soms ook niet helemaal consequent vind ik, aan de ene kant willen ze alles gelijk voor hun hebben en willen ze persé het huwelijk hebben, maar aan de ene kant willen ze ook hun eigen bars, feesten parades en zelfs Olympische Spelen hebben. Of ze zien zichzelf als gelijk, of niet, maar niet een beetje gelijk en een beetje niet
Flauwe kul. Mensen met gelijke interesses zoeken nu eenmaal elkaars gezelschap. Mensen met een interesse voor voetbal, hebben ook hun eigen bars en feestjes. Dat heeft hoegenaamd niets te maken met gelijke rechten of het gebrek daaraan.

Citaat:
En gelieve om ook een minimum respect te tonen voor onze mening, en die van vele anderen. Dank u
Voor onnozele meningen hoeft men geen respect te hebben; alleen voor het recht om die onnozele meningen te uiten.

Citaat:
Oud 2 juni 2011, 18:03   #8279
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij bedoelt niet dat het verplicht is voor koppels om kinderen te nemen, maar dat het huwelijk daar oorspronkelijk daar wel voor bedoeld is, en het huwelijk daarin een belangrijke constructie is.
Onzin. Ten eerste is het helemaal niet zo dat het huwelijk voortplanting tot doel had. De mogelijkheid tot het verwekken van kinderen is nooit een huwelijksvoorwaarde geweest. Huwelijk en voortplanting hebben nu eenmaal niets met elkaar te maken.

Citaat:
Maar aangezien homoseksuelen met elkaar geen kinderen kunnen verwekken, vind ik het huwelijk voor hun openstellen onnodig en een beetje belachelijk.
Het is niet omdat homoseksuelen met elkaar geen kinderen kunnen verwekken, dat er geen kinderen kunnen zijn, weze het uit een vorige relatie of geadopteerd. Voor lesbische vrouwen is er overigens überhaupt geen probleem om aan kinderen te komen. Die kinderen verdienen op zijn minst dezelfde juridische omkadering die andere kinderen krijgen. Daarom alleen al is het niet meer dan elementaire logica dat het huwelijk wordt opengesteld voor homoseksuelen.

Citaat:
En twee mannen of twee vrouwen kan ik nu eenmaal moeilijk als een familie zien.
Wat u al dan niet moeilijk kan zien, is op geen enkele manier relevant. Wat moreel juist is, is dat des te meer.

Citaat:
Oud 2 juni 2011, 18:04   #8280
Dude87
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Nogmaals ik heb niks tegen de relatie zelf, maar ik vind gewoon dat 'homoseksualiteit' en 'huwelijk' niet samen gaan, en daar hoef je niet noodzakelijk religieuze standpunten voor te hebben. Inderdaad ook vanwege geschiedkundige argumenten kan je erop tegen zijn. Ik vind gewoon dat het nu niet meer is zoals het oorspronkelijk bedoeld is.
Zou de wetenschap dat dit anderen gelukkig maakt je kunnen overtuigen? Amerikanen vinden frieten met mayonaise niet samengaan (als we pulp fiction mogen geloven), maar dat wil toch niet zeggen dat wij dat wel naar waarde weten te schatten!
Dude87 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be