Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2011, 20:31   #8001
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

.....
Op basis van wat?
Op basis van wat hier over de hele draad en andere draden uitgesmeerd wordt tiens, op die 'basis' trekken mensen nu eenmaal conclusies!

Op basis van; "Ík zal die Vlamen of Belgen eens gaan vertellen hoe intolerant ze wel zijn, hoe racistisch, hoe onverdraagzaam, hoe 'idioot', en ?*k zal hen eens gaan vertellen hoe ze 't wèl moeten doen..." etc etc...

Dat schiet in 't verkeerde keelgat en sorteert enkel maar 'n averechts effect!

Ieder voor z'n eigen deur keren en de straat is schoon!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 20:43   #8002
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog ene die niet weet dat niet iedereen binnen een bevolkingsgroep wandaden begaat.

@Illwill, Een post waarin iemand beweert dat alle leden van een bevolkingsgroep wandaden begaan.
Volgens mij weet jij heel goed wat daar bedoeld wordt, maar leg je het bewust verkeerd uit.

Als je even verder gelezen had, dan had je namelijk ook dit zien staan:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Bepaalde bevolkingsgroepen hebben een bovengemiddeld aantal rotte appels in hun rangen, hoe je het verder ook wendt of keert.
Oud 2 juni 2011, 20:44   #8003
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Indien men op zoek is naar het waarom men iets tegen allochtonen krijgt moet men eerst en vooral proberen te begrijpen wat de mensen dwarszit... Door elke keer het aangegeven probleem te verdoezelen, de problemen die men aangeeft doorschuift naar anderen of gewoon onwillig is om gewoonweg te begrijpen dat het aangegeven probleem er eentje is voor de mensen zal er geen enkele mogelijkheid zijn om nog maar tot een discussie te komen ...
Als iemand zegt dat de pimpelpaars-met-fluogroen gekleurde mannetjes steeds maar op de grond spugen en dat dat een reden is om iets tegen pimpelpaars-met-fluogroene mensen te hebben moet men niet afkomen met : jamaar die appelblauwzeegroene tisten doen dat ook (turquoise klonk gedeeltelijk als een bestaande bevolkingsgroep dus dat durfde ik al niet te gebruiken ) ...
Dan moet men eens een keertje nagaan of er iets kan gedaan worden om het spuuggedrag van de pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes te veranderen zodat ze meer aangepast in onze spuugvrije maatschappij kunnen leven en zo minder wrevel veroorzaken ...
Wat uw brave kwasi doet met z'n draadje over appelblauwzeegroene mannetjes gaat dus niet veel nuttigs uithalen , integendeel...
Als alle pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes op de grond spugen, kan dat een reden zijn om iets te krijgen tegen alle pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes, maar indien niet alle pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes op de grond spugen, indien dit zelfs een kleine minderheid binnen de groep is; is dat geen reden om iets te krijgen tegen alle pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes.
Dan is iets krijgen tegen alle pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes racisme.

Dan moet men eens een keertje nagaan of er iets kan gedaan worden om het spuuggedrag van de pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes en de appelblauwzeegroene mannetjes te veranderen zodat ze meer aangepast in onze maatschappij, waar spugen niet gewenst is, kunnen leven en zo minder wrevel veroorzaken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 20:53   #8004
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als alle pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes op de grond spugen, kan dat een reden zijn om iets te krijgen tegen alle pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes, maar indien niet alle pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes op de grond spugen, indien dit zelfs een kleine minderheid binnen de groep is; is dat geen reden om iets te krijgen tegen alle pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes.
Dan is iets krijgen tegen alle pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes racisme.

Dan moet men eens een keertje nagaan of er iets kan gedaan worden om het spuuggedrag van de pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes en de appelblauwzeegroene mannetjes te veranderen zodat ze meer aangepast in onze maatschappij, waar spugen niet gewenst is, kunnen leven en zo minder wrevel veroorzaken.
Is het dan niet aan de pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes om eens een keertje in te zien dat hun spuuggedrag fout is en dat als ze bij de appelblauwzeegroene mannetjes willen leven zonder problemen zij hun gespuug beter achterwege kunnen laten???
Zeker als de appelblauwzeegroene mannetjes al héél veel moeite hebben gedaan om aan de pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes duidelijk te maken dat al het gespuug hun appelblauwzeegroene ballen uithangt...
Als de pimpelpaars-met-fluogroene gemeenschap zelf de pimpelpaars-met-fluogroene handen niet uit de mosgroen-met-rode-stippen-mouwen steekt moeten rood/groene appelblauwzeegroene forummers niet verschieten dat de hele pimpelpaars-met-fluogroene gemeenschap met de appelblauwzeegroene vinger gewezen wordt...

(Indien om de één of andere reden enkelingen of meerdere personen aanstoot nemen aan het gebruik van "mannetjes" mogen zij dit uiteraard vrijelijk vertalen als zijnde "vrouwtjes" , we discrimineren hier niet hé )
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 20:53   #8005
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Beschuldiging? Waar dan wel??? Ik stel daar een vraag.
Dit was toch geen vraag.
Mensenrechten misbruiken om rechten van andere mensen af te nemen ...
Waarom stelde je die vragen aan hem?

Citaat:
En daarna Kom ik met een heel goed punt af : Iemand die hier "even" komt wonen om de één of andere reden heeft niet het recht om te vragen aan de autochtone bevolking om zich aan te passen aan z'n noden, en als diezelfde daarna doorgaat wordt er verwacht dat de autochtonen nog evenveel toegevingen blijven doen aan degenen die niet doorgaan??? Waar is uw integratie dan ???
Dat is de kwestie niet. Lees de titel.
Ook iemand die hier maar even verblijft heeft het recht om beoordeeld te worden op zijn daden, niet op de daden van anderen die tot dezelfde zogenaamde groep behoren.
Citaat:
En verder : Hoeveel eurootjes en moeite gaan er de deur uit om kersverse allochtonen onderdak te verlenen (op straffe van 500 euro per dag als ze geen geschikte woning kunnen geven) en hoeveel autochtonen slapen er op straat en hebben geen bal, zelfs geen minimum???
Mensenrechten voor degenen die hier aankomen en geen onderdak hebben maar geen mensenrechten voor degenen die hier geboren en getogen zijn?
Gelieve de ware schuldigen van het falende beleid te beschuldigen.
Oud 2 juni 2011, 20:57   #8006
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het dan niet aan de pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes om eens een keertje in te zien dat hun spuuggedrag fout is en dat als ze bij de appelblauwzeegroene mannetjes willen leven zonder problemen zij hun gespuug beter achterwege kunnen laten???
Zeker als de appelblauwzeegroene mannetjes al héél veel moeite hebben gedaan om aan de pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes duidelijk te maken dat al het gespuug hun appelblauwzeegroene ballen uithangt...
Als de pimpelpaars-met-fluogroene gemeenschap zelf de pimpelpaars-met-fluogroene handen niet uit de mosgroen-met-rode-stippen-mouwen steekt moeten rood/groene appelblauwzeegroene forummers niet verschieten dat de hele pimpelpaars-met-fluogroene gemeenschap met de appelblauwzeegroene vinger gewezen wordt...

(Indien om de één of andere reden enkelingen of meerdere personen aanstoot nemen aan het gebruik van "mannetjes" mogen zij dit uiteraard vrijelijk vertalen als zijnde "vrouwtjes" , we discrimineren hier niet hé )
Jij doet alsof die pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes een homogene groep is, alsof het allemaal dezelfden zijn.
Je leert het nooit. Heb je mijn vorige post niet gelezen?
Oud 2 juni 2011, 20:57   #8007
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit was toch geen vraag.
Waarom stelde je die vragen aan hem?
.
Wat u hier aanhaalt was niet de vraag

Citaat:
Dat is de kwestie niet. Lees de titel.
Ook iemand die hier maar even verblijft heeft het recht om beoordeeld te worden op zijn daden, niet op de daden van anderen die tot dezelfde zogenaamde groep behoren.
Beoordeeld worden is iets anders dan vragen of eisen dat de gemeenschap waar hij verblijft zich aanpast aan wat hij belangrijk vind , een gast is daarom geen hotelgast hé...
Citaat:
Gelieve de ware schuldigen van het falende beleid te beschuldigen
Links dus ...
Oud 2 juni 2011, 21:02   #8008
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waarom zouden zulke dingen bekend maken 'verboden' moeten worden?
.
Niet passend in het ''hoe vredevol de islam is'' plaatje.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 21:05   #8009
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij doet alsof die pimpelpaars-met-fluogroene mannetjes een homogene groep is, alsof het allemaal dezelfden zijn.
Je leert het nooit. Heb je mijn vorige post niet gelezen?
Als je de pimpelpaars-met-fluogroene groep er voor laat zorgen dat ze hun spuuggedrag achterwege laten en er ook voor zorgen dat zij ook doorgeven aan hun pîmpelpaars-met-fluogroene kindjes dat zulks niet hoort in een appelblauwzeegroene maatschappij zal er geen gespuug meer zijn... Of denkt u dat pimpelpaars-met-fluogroene kindjes mss dom zijn en zelfs van hun pimpelpaars-met-zeegroene ouders niets meer kunnen leren???
En de appelblauwzeegroene mannetjes spugen niet en zouden graag de appelblauwzeegroenen die wel spugen terug op het rechte(droge) pad brengen, maar dat lukt niet omdat er teveel pimpelpaars-met-zeegroen speeksel ligt ...
Oud 2 juni 2011, 21:09   #8010
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat u hier aanhaalt was niet de vraag
Inderdaad, wat ik aanhaalde was niet de vraag, dat kondigde ik ook als dusdanig aan
Dit was toch geen vraag.

Citaat:
Beoordeeld worden is iets anders dan vragen of eisen dat de gemeenschap waar hij verblijft zich aanpast aan wat hij belangrijk vind , een gast is daarom geen hotelgast hé...
Neen dat is niet hetzelfde.
Wat is nu de kwestie?
Citaat:
Links dus ...
Ja natuurlijk. Alles is de schuld van links (en van de allochtonen)
Links (en de allochtonen) zijn al altijd overal aan de macht, en dus is alles hun schuld.
We hoeven eigenlijk niet meer te discussiëren.
Oud 2 juni 2011, 21:25   #8011
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, wat ik aanhaalde was niet de vraag, dat kondigde ik ook als dusdanig aan
Dit was toch geen vraag.

Neen dat is niet hetzelfde.
Wat is nu de kwestie?

Ja natuurlijk. Alles is de schuld van links (en van de allochtonen)
Links (en de allochtonen) zijn al altijd overal aan de macht, en dus is alles hun schuld.
We hoeven eigenlijk niet meer te discussiëren.
Als het gaat over in hoeverre de invloed van de linkse "samen leven"promotors gaat ... Ja ...

Laatst gewijzigd door manta : 2 juni 2011 om 21:27.
Oud 2 juni 2011, 21:26   #8012
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red Panda Bekijk bericht
Is de 70 jaar durend communistische dictatuur eindelijk voorbij?
't Gaat niet over politieke partijen, buiten de paar aanhangers van wat er over is bij de spa is't langs links gene vette hé...
Oud 2 juni 2011, 21:28   #8013
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het gaat over in hoeverre de invloed van de linkse "samen leven"promotors gaat ... Ja ...
Het ging toch over bepaalde aspecten van het beleid!
Oud 2 juni 2011, 23:57   #8014
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging toch over bepaalde aspecten van het beleid!
Over welke aspecten van welk beleid?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 01:18   #8015
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Om 15u19 plaatste Quasix deze eerste post waarin hij zei dat hij ging wandelen.
Om 17u12 plaatste Quasix deze tweede post.
Opnieuw verkeerd, Marie. (U speelt graag zie ik)
Om 15u19 zei ik dat ik ging wandelen en om 15u20 plaatste ik deze post nog, 2 minuten later bewerkte ik die post (zelfcorrectie van schrijffouten: dat helpt me om beter- of sneller beter-Nederlands te leren), daarna ging ik een kwartiertje wandelen (dat doe ik elke dag sowieso), daarna kwam ik terug, maakte ik een "maaltijdsalade" voor manta zijn post en daarna ging ik weer wandelen (veel langer dan de vorige keer) en nu kom ik terug en maak ik uw "ontbijt" klaar voor vandaag met deze post.

-
[@moderatie: ik voed weer een trol nu]

Citaat:
Daar tussenin heeft Quasix 17 posten geplaatst waarvan tien om aan de moderatie te laten weten dat hij al of niet trollen voedt.
Ik vind het heel erg moeilijk om Quasix nog au sérieux te nemen! Dat zullen de meesten wel met me eens zijn.
Meer dan 10 posten aan de moderatie, Marie; ik had het vroeger begonnen, dan het vermeld staat. M.a.w. het staat gewoon niet overal vermeld. Als je het nog steeds moeilijk vindt om mij "au sérieux" te nemen, dan moet je nogmaals andere argumenten proberen te vinden voor waarom je mij niet "au sérieux" kan nemen (ik denk dat je met mensen niet kan of niet wil, = sowieso niet kan in die zin, omgaan, Marie).

[@moderatie: ik voed een trol nu]

Trouwens, moderatie is blijkbaar met verlof ofzo, Marie. Dit is gewoon registratie van feiten (een soort tijdelijk archief) totdat ze terug keren; vrijwillig administratief werk (administratief werk doe ik niet zo graag).
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 01:28   #8016
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Daar tussenin heeft Quasix 17 posts geplaatst waarvan tien om aan de moderatie te laten weten dat hij al of niet trollen voedt.
Ik vind het heel erg moeilijk om Quasix nog au sérieux te nemen! Dat zullen de meesten wel met me eens zijn.
gewoon negeren die trol...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 01:29   #8017
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
gewoon negeren die trol...
Waarom lach je elke keer wanneer je iets doms zegt? Kortom: waarom lach je elke keer, Dixie?

[@moderatie: ik voed een trol nu]
Oud 3 juni 2011, 01:42   #8018
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...olenbeek.dhtml

En men verwacht van de burger dat ze met deze mensen samen gaan leven...en men vraagt waarom men vooroordelen krijgt, en men vraagt zich af waarom niemand hen in dienst wil nemen,...

Ochja, tzullen wel weer enkele rotte appels zijn...
[Nogmaals proberen (laatste poging)]

illwill,

"Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen" is de titel.
Met alle respect voor je mening/stelling of hoe dan ook; vraag ik jou graag op een beleefde wijze of er discussie mogelijk is over de kwestie.
("Het is nooit te laat om beleefd te worden of opnieuw beleefd te zijn." Een juiste stelling? Wat denk je?).

Bovendien, wat denk je? Krijgen er meer mensen iets tegen autochtonen? Zo ja, wat is de reden? Zo niet, hoe komt het?

----
Even over de OP
1) Ben jij een werkgever, als ik mag vragen?

2) Wie vraagt zich af waarom men (eventueel - bepaalde; jij kiest) allochtonen niet meer in dienst wil nemen?

3) Je zei dat er sprake was van een stelling.
Hoe kan men zich een stelling afvragen? (Gelieve minstens deze vraag te beantwoorden, als het mogelijk is. Alvast bedankt!) Dat begrijp ik niet. Mag ik uw uitleg aub?
----

Is dit een juiste stelling, volgens jou?
"Elk jaar steeds meer criminaliteit in België".
Dank bij voorbaat.

QuasiX

Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 juni 2011 om 02:02.
Oud 3 juni 2011, 06:54   #8019
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Over welke aspecten van welk beleid?
Als je de discussie niet volgde, kan je dit nog doen door terug te keren met de pijltjes na "oorspronkelijk geplaatst door ...."
Oud 3 juni 2011, 07:30   #8020
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog ene die niet weet dat niet iedereen binnen een bevolkingsgroep wandaden begaat.

@Illwill, Een post waarin iemand beweert dat alle leden van een bevolkingsgroep wandaden begaan.
Neenee, ik vroeg achter iemand die zegt dat alle allochtonen criminelen zijn. Dat zegt deze persoon hier helemaal niet.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be