Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2011, 16:20   #41
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Gelijkaardige situaties noemt gij dat ? NIETS gelijkaardigs, heel verre van zelfs.
Toevallig geeft een Nederlander ook even zijn mening.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Te hard rijden is sociaal aanvaard omdat de maximumsnelheden dikwijls te laag zijn. Nu woon ik niet in Belgie maar in Nederland dus weet niet precies hoe het in Belgie is, maar hier in Nederland heb je helaas steeds meer uitbreidingen van zones 30 km in de bebouwde kom, 60 km zones buiten de bebouwde kom en 100 km op snelwegen. Dikwijls heb je in Nederland ook een heleboel verkeersdrempels en snelheidsversmallingen, ook op plekken waar het helemaal niet zo druk is, en onnodig veel begint het te worden.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)

Laatst gewijzigd door Alboreto : 2 juni 2011 om 16:20.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 17:10   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik heb het al eerder gemerkt, ge lijkt echt een probleem te hebben met het Nederlands.
Ik zou het in het Duits schrijven mocht ik de taal machtig zijn, maar dat is spijtig genoeg niet het geval.
Blijkbaar ben je het Nederlands ook niet echt machtig, want je hebt problemen met je woordenkeuze.

Citaat:
Mss blijft ge beter op Duitse fora, daar zult ge mss minder moeite hebben de mensen te verstaan.
Er zijn idd enkele Duitse fora, waar ik gerust kan meedoen, redelijk wat kwaliteit en niveau daar.

Ik zou als ik jou was op de Vlaamse Nimby-fora wat aandacht zoeken, daar begrijpen ze jouw rare standpunten veel beter, daar vind je pas draagvlak.
Of eventueel schoolmeester-fora ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 juni 2011 om 17:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 17:40   #43
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Hier in Nederland heb je heel veel van dat soort dingen hoor Micele, ik woon er en kan het weten. Ik wist eigenlijk niet dat ze dit in Belgie nu ook doen, omdat Belgie traditioneel eigenlijk altijd een land was wat minder aandacht aan verkeer besteedde dan Nederland.
Maar hier in Nederland zijn het er echt heel veel, vooral in de Randstad. Ik kan me niet voorstellen dat er in Belgie nóg meer zijn.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 17:41   #44
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.916
Standaard

Ik had vroeger weet van zo'n voorbeeld in Groningen, maar het is allemaal zo lang geleden. Ik ga het niet snel terug vinden. Misschien is het niet meer online te vinden.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 17:43   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Toevallig geeft een Nederlander ook even zijn mening.

Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist
Citaat:
Te hard rijden is sociaal aanvaard omdat de maximumsnelheden dikwijls te laag zijn. Nu woon ik niet in Belgie maar in Nederland dus weet niet precies hoe het in Belgie is, maar hier in Nederland heb je helaas steeds meer uitbreidingen van zones 30 km in de bebouwde kom, 60 km zones buiten de bebouwde kom en 100 km op snelwegen. Dikwijls heb je in Nederland ook een heleboel verkeersdrempels en snelheidsversmallingen, ook op plekken waar het helemaal niet zo druk is, en onnodig veel begint het te worden.
En gij begrijpt die Nederlander maar half, want die drempels en andere ondingen liggen binnen de bebouwde kom.
Blijkbaar rij je te weinig kms in Nederland op gewone wegen, ik woon overigens 10 km van de NL grens, en doe elke keer ca. 50 km door Nederlands-Limburg als ik via oprit Helden - autosnelweg > Venlo - naar Duitsland rij.
Ik heb 1 jaar in de omgeving van Zeist gewoond, gewerkt heb ik in Rhenen (aan de Rijn) (DELM).
Elke weekdag ca. 30 km gewone weg heen- en terug.

En, bij herhaling, blijkbaar heb je een zwaar begrijpend leesprobleem:

Want betreffende snelheid -zit ik er raak op- en wegversmallingen - naderend aan de bebouwde kom - beweer ik ook niets verkeerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showpost.ph...94&postcount=8
- NL heeft van 13 tot 16,6 miljoen inwoners in die periode.
- NR-W heeft van 16,7 tot 18,1 milj inwoners in die periode.
... het aantal verkeersdoden/milj inwoners (3e kolom); respectievelijke # evolutie na 40 jaar:
# NL gaat daar van 259 naar 39 verkeersdoden per miljoen inwoners.
# NRW gaat daar van 272 naar 31 verkeersdoden per miljoen inwoners.

Even snel verduidelijken:
1. binnen de bebouwde kom hebben beide landen algemene 50 kmh, maar NL heeft daar wat meer 30 kmh als NR-W. Daar is dus amper verschil.

2. buiten de bebouwde kom zijn de verschillen in snelheidslimiet veel groter (20 �* 30 kmh sneller in NRW):
- net buiten de bebouwde kom heeft NL veel 60 kmh-wegen, NRW heeft die eigenlijk niet ze gaan zo snel mogelijk via een korte 70/80 kmh-overgang naar algemene 100 kmh op gewone 1+1 wegen, NL heeft daar een algemene 80 kmh op 1+1 wegen.

a) algemeen buiten de bebouwde kom op gewone wegen heeft NL dus 80 kmh en NR-W 100 kmh: verschil 20 kmh.

b) op de 2+2- met middenberm en autowegen heeft NL algemene 100 kmh; NR-W heeft hier aanbevolen 130 kmh als er geen borden staan die lagere beperkingen opleggen, dat kan 120/130 of zeldener 100 zijn: verschil pakweg 30 kmh

c) op de autosnelwegen tenslotte heeft NL algemene 120 kmh, NR-W heeft op 55% van hun snelwegen aanbevolen 130 kmh, ook dynamisch geregeld inbegrepen (bron heb ik), op de andere 45 % snelwegen is meestal een vaste 120 kmh beperking: verschil in Vmax pakweg 30 kmh (aanbevolen snelheid is onbeperkt maar hier neem ik een realistisch gemiddelde). NR-W met hun Roergebied is (veel) dichter bevolkt als Vlaanderen (en Nederland) zoals ik al schreef.
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...74&postcount=1
Vmax: NL t.o.v. NRW :
30 kmh: bebouwde kom > 30 kmh: bebouwde kom
50 kmh: algemeen bebouwde kom ~ idem 50 kmh: algemeen bebouwde kom
60 kmh: omgeving buiten bbk >>> 60 kmh: zelden in/buiten de bbk
70 kmh: buiten bbk gevaarlijke ptn ~ idem 70 kmh: buiten bbk gevaarlijke ptn
80 kmh: algemeen buiten bbk >>> 80 kmh: omgeving buiten bbk
100 kmh: 2+2-mberm/ bepaalde auto-/snelweg <<< 100 kmh: algemeen buiten bebouwde kom/ook stadssnelweg

legende:
> : meer >>> veel meer <<< = veel minder
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=37
Wat gij toont zijn de typische versmallingen (meestal ééntje), of asverschuivingen, dikwijls wel optische snelheidsremmers (markeringen), bij het naderen van de bebouwde kom, die liggen er idd met "honderden" in Nederland. Vooral op die al smalle secundaire wegen met relatief weinig verkeer waar cápaciteit weinig rol speelt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 juni 2011 om 17:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 17:54   #46
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Micele;

Citaat:
En gij begrijpt die Nederlander maar half, want die drempels en andere ondingen liggen binnen de bebouwde kom.
Blijkbaar rij je te weinig kms in Nederland op gewone wegen, ik woon overigens 10 km van de NL grens, en doe elke keer ca. 50 km door Nederlands-Limburg als ik via oprit Helden - autosnelweg > Venlo - naar Duitsland rij.
Ik heb 1 jaar in de omgeving van Zeist gewoond, gewerkt heb ik in Rhenen (aan de Rijn) (DELM).
Elke weekdag ca. 30 km gewone weg heen- en terug.
Niet altijd, de polderweg bij mij in de buurt tussen Benthuizen en Zoeterwoude zit helemaal vol met drempels. Wegversmallingen zie je ook op diverse plekken binnen de bouwde kom, buiten de bebouwde kom heb ik ze nooit gezien. Op de wegen binnen de Randstad (binnen het gebied Amsterdam-Rotterdam-Utrecht) kom je meestal ook meer van die dingen tegen dan op wegen buiten dat gebied.
Maar zo te zien hebben jullie in Belgie alleen wegversmallingen en geen drempels, of hebben jullie die ook ?

Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 2 juni 2011 om 17:56.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 18:05   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Hier in Nederland heb je heel veel van dat soort dingen hoor Micele, ik woon er en kan het weten. Ik wist eigenlijk niet dat ze dit in Belgie nu ook doen, omdat Belgie traditioneel eigenlijk altijd een land was wat minder aandacht aan verkeer besteedde dan Nederland.
Maar hier in Nederland zijn het er echt heel veel, vooral in de Randstad. Ik kan me niet voorstellen dat er in Belgie nóg meer zijn.
Randstad ken ik eigenlijk helemaal niet, maar zoals je hierboven leest ken ik NL-Limburg redelijk goed (van Maastricht tot pakweg Venlo), ik woon quasi 20 km van Weert-centrum. Waar we soms inkopen doen, zelfs een reis boeken ofzo.

Een jaartje heb ik in Rhenen ad Rijn gewerkt (W-E-pendelaar naar thuis), in de week gewoond in de rand van Zeist, regelmatig uitstapje gedaan in Utrecht (verschoten van de parkeerprijzen daar, toch maar aan de rand geparkeerd), ook interessante stad, heeft echt wat.

De gewone wegen van Rhenen naar Zeist waren redelijk druk in de spits, wel opvallend veel verkeerslichten op die baan. De alternatieve wegen waren wat omweg maar wel vlotter rijden door het groen (heuvelachtig tot 65 m zelfs)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 18:46   #48
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Kan je die tweede foto verkleinen of linken ? P.be. verkleint die niet op een reden, en nu is deze pagina verneukt qua layout.

De volgende is wereldberoemd en heb ik op internationale fora gezien:


Ik ben vergeten in welke gemeente dit fietspad staat, maar het is in Vlaanderen.
in VL???
kan toch niet;
alles is daar perfect!
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 19:26   #49
Marxmannetje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2011
Locatie: Vlamderen!
Berichten: 2.725
Standaard

Het ziet er uit als een attractie van verkeersborden.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 19:28   #50
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Het ziet er uit als een attractie van verkeersborden.
veel bestellingen voor die Vlaming, euh een zekere janssen geloof ik die verkeersborden levert.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 19:28   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Micele;

Niet altijd, de polderweg bij mij in de buurt tussen Benthuizen en Zoeterwoude zit helemaal vol met drempels.
Wij hebben ook gewone wegen buiten de bebouwde kom met drempels en verkeersplateaus, de meeste zijn zelfs onwettig aangelegd volgens de huidige regels (te hoog, teveel hellingshoek).
En de overheid (wegbeheerder) vertikt het die alle binnen voorziene tijd weg te werken. En nog steeds worden verkeersdrempels en plateaus onwettig aangelegd.
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=PH2LU8IN
6 Februari 2010
AFFLIGEM - In Affligem voldoen veertien verkeersdrempels niet aan de wetgeving. Ze zijn te hoog, niet lang genoeg of onvoldoende aangeduid. Guy Uyttersprot (N-VA) wil de wildgroei aanpakken. Rudy De Saedeleir
Meer als 15 jaar geleden hadden we hier al een wildgroei aan die ondingen buiten de bebouwde kom.

Hier een oude parlementaire discussie (Vlaanderen):
Citaat:
http://docs.vlaamsparlement.be/websi...rg/258815.html

Interpellatie van de heer Michel Doomst tot de heer Steve Stevaert, minister vice-president van de Vlaamse regering, Vlaams minister van Openbare Werken, Vervoer en Ruimtelijke Ordening, over het koninklijk besluit van 9 oktober 1998 betreffende de verkeersdrempels en -plateaus en de gevolgen hiervan voor Vlaanderen
...

Minister Steve Stevaert : Mijnheer Doomst, alles wat met weginrichting te maken heeft, is een Vlaamse bevoegdheid, maar de wegreglementering is federaal. Op dat punt is de bevoegdheidsverdeling verwarrend, wat ik niet wenselijk vind. Het Vlaams Gewest, in casu de administratie Wegen en Verkeer, was van bij het begin betrokken bij de voorbereidende werkzaamheden en de totstandkoming van het KB van 1998. De Vlaamse minister bracht in het overlegcomité tussen de federale regering en de gemeenschaps- en gewestregeringen positief advies uit over de ontwerptekst. Volgens artikel 6 over de hervorming der instellingen kan de federale overheid minimale technische veiligheidsnormen opleggen bij de bouw en het onderhoud van de wegen.

[... hele uitleg van minister Stevaert over de nadelen van illegale verkeersdrempels ... ook betreft veiligheid en milieu]

.. De drie gewesten waren akkoord met het initiatief van de federale overheid, dat uitmondde in het KB. Ook de Raad van State had geen enkel bezwaar. Het doel van het KB is ten eerste te vermijden dat ondoordacht en ongebreideld verkeersdrempels worden ingeplant en ten tweede eenvoudige uniforme normen op te leggen, die in het verleden hun deugdelijkheid inzake verkeersveiligheid hebben bewezen.

Een standaardisering van de verkeersdrempels en -plateaus was naar mijn mening absoluut noodzakelijk. Ik onderschrijf verder de volledige bepaling van het KB dat de verhoogde inrichtingen binnen een termijn van drie jaar dienen te worden aangepast aan de voorschriften van het KB. Dat compromis werd bereikt tussen de federale overheid en de drie gewesten. Uw opmerking in het begin van uw interpellatie is echter terecht : we zouden deze bevoegdheid liever in eigen handen hebben.

De voorzitter : De heer Doomst heeft het woord.

De heer Michel Doomst : Mijnheer de minister, ik wil duidelijkheid voor de gemeenten. Moeten de drempels die niet conform dit KB zijn, binnen de drie jaar verdwijnen?

Minister Steve Stevaert : Ze moeten aangepast zijn.

De heer Michel Doomst : En als ze niet zijn aangepast, moeten ze dan weg?

Minister Steve Stevaert : Ja, elke gemeente moet de regels toepassen.
...
Uiteraard is er 9-10 jaar na uiterlijke datum nog maar weinig aangepast of weggehaald... ze moesten op 1 november 2001 uiterlijk weg zijn of aangepast, ttz 3 jaar na geldigheid vh KB van 1 nov 1998.

Citaat:
Wegversmallingen zie je ook op diverse plekken binnen de bouwde kom, buiten de bebouwde kom heb ik ze nooit gezien. Op de wegen binnen de Randstad (binnen het gebied Amsterdam-Rotterdam-Utrecht) kom je meestal ook meer van die dingen tegen dan op wegen buiten dat gebied.
Op secundaire smalle wegjes zie je die wegversmallingen soms maar net voor je de bebouwde kom inrijdt, op de hoofdwegen naar de bebouwde kom zijn meestal wegmarkeringen aangebracht en extra borden die optisch zeer opvallen dat men naar 50 kmh moet vanuit 80 kmh, maar dat is meer hier in Nederlands-Limburg (omgeving Weert)

Citaat:
Maar zo te zien hebben jullie in Belgie alleen wegversmallingen en geen drempels, of hebben jullie die ook ?
Zwijg me stil van drempels of plateaus, hier leggen ze die zelfs aan op absolute voorrangswegen waar 70 kmh geldig is (illegaal natuurlijk).
In Noord-Be-Limburg heb ik zelfs 2 verkeersplateaus op kruispunten gevonden waar nog 90 kmh mocht.
Ik kan ze opzoeken met Google-maps als je wilt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 juni 2011 om 19:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 21:20   #52
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik zou als ik jou was op de Vlaamse Nimby-fora wat aandacht zoeken
Nimby is echt wel uw stopwoordje hé

Het tegendeel is echter waar.
Ik heb als automobilist er niets op tegen dat er op bepaalde plaatsen ingegrepen wordt als er problemen zijn. En of dit nu in mijn eigen straat is of die van een ander, maakt voor mij niet uit.
Ik gun iedereen een veilige straat en een veilige reisweg.

Dus zoek maar snel een ander stopwoordje voor ge u helemaal belachelijk maakt.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 21:49   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.534
Standaard

On topic:

Na amper 1 dag al een frontaal verkeersongeval, die weg maakt zich al betaald.

Citaat:
http://www.lavenir.net/article/detai...MF20110515_006
dimanche 15 mai 2011 10h00
BRAIVES

Déj�* un premier accident Chaussée Romaine �* Braives

BRAIVES - Ouverte (en catimini) depuis vendredi, la Chaussée romaine nouvelle version devait faire chuter les statistiques d’accidents pour la zone. C’est mal parti: un accident frontal est survenu samedi après-midi.

Il est 16h45 lorsqu’une voiture venant du rond-point de Braives et se dirigeant vers Moxhe a percuté une autre venant en sens opposé. La cause de l’accident ? Le refus de priorité au passage d'un des 23 ralentisseurs. Un seul blessé est �* dénombrer, il a été conduit �* l’hôpital J Wauters de Waremme.

Ce premier accident ne surprendra que le monde politique (Braives, Hannut et cabinet Lutgen) puisque tant les utilisateurs que les services de secours sont convaincus que la Chaussée est encore plus dangereuse depuis les aménagements.
[ Proficiat ! Grijns ]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 juni 2011 om 21:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 21:58   #54
Marxmannetje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2011
Locatie: Vlamderen!
Berichten: 2.725
Standaard

Misschien moeten we zoals hier een paar weken op voorhand zout gaan strooien op die weg, en dan wachten tot ze helemaal vol putten zit zoals hier...
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 22:04   #55
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.534
Standaard

Moest men de laatste zin niet begrepen hebben:
Citaat:
Ce premier accident ne surprendra que le monde politique (Braives, Hannut et cabinet Lutgen) puisque tant les utilisateurs que les services de secours sont convaincus que la Chaussée est encore plus dangereuse depuis les aménagements.
Citaat:
Het eerste accident verbaast de plaatselijke politiekers niet ( ...) aangezien zowel de gebruikers als de hulpdiensten er overtuigd van zijn dat die weg sinds de aanpassingen nog gevaarlijker is als voordien.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 juni 2011 om 22:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 22:25   #56
Glenneke
Provinciaal Statenlid
 
Glenneke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 716
Standaard

Citaat:
Neen, de eventuele fietsers en andere tweewielers worden gebruikt als levende capaciteit- en snelheidsremmers voor de zware ´meerwielers´, dat begrijp je toch ?
Niet mee lachen, in de gemeente waar ik woon (Bornem) worden fietsers in een eenrichtingswinkelstraat bewust tussen de auto's gestuurd om het verkeer af te remmen (max 30 km,haal je nooit), (de fietsers in de tegengestelde richting hebben wel een fietssuggestiestrook). Durf zelfs te geloven dat het werkt, (voor zo ver ik weet) nog geen problemen gehad.

http://maps.google.be/maps?client=fi...l&hl=nl&tab=wl (kwaliteit is niet geweldig, maar misschien geeft het een idee.

Er zijn daar veel fietsers (Lagere en Middelbare school in de buurt)
__________________
Ter preventie van boze reacties: Ik wens me te verontschuldigen voor eventuele DT fouten en schrijffouten in het algemeen.

Laatst gewijzigd door Glenneke : 2 juni 2011 om 22:26.
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 22:56   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Niet mee lachen, in de gemeente waar ik woon (Bornem) worden fietsers in een eenrichtingswinkelstraat bewust tussen de auto's gestuurd om het verkeer af te remmen (max 30 km,haal je nooit), (de fietsers in de tegengestelde richting hebben wel een fietssuggestiestrook). Durf zelfs te geloven dat het werkt, (voor zo ver ik weet) nog geen problemen gehad.

http://maps.google.be/maps?client=fi...l&hl=nl&tab=wl (kwaliteit is niet geweldig, maar misschien geeft het een idee.

Er zijn daar veel fietsers (Lagere en Middelbare school in de buurt)
Ik ken dat goed genoeg, op de kleine ring in Peer (noordervest<> zuidervest 50 kmh) bvb kunnen de fietsers rechts en links (daar ook spookrijdend) op fietssuggestiestroken volledig rondom fietsen zoals ze willen, L en R van het zwaarder verkeer dat heel nipt tussen die fietssuggestiestroken past (er zijn ook nog parkeervakken tussen suggestiestrook en rijbaanrand), maar meestal rijden de auto´s gedeeltelijk op die rode stroken (wat mag, is geen fietspad, en de fietsers hebben zich ook daarop rijdend aan de VVR te houden).

Het verkeer dat vanuit elke zijweg de kleine ring wil oprijden heeft voorrang van rechts op de ringweg (elk kp is VVR), maar moet telkens eraan denken dat ook fietsers daar van de andere kant kunnen komen (ook verkeer van parkings en uitritten moet daaraan denken). Soms wordt het zicht op die fietsers gehinderd door parkerende auto´s. Gelukkig maar kennen de locals daar de situatie.

Maar aangezien Peer als "toeristisch centrum" geldt, komen daar regelmatig ook toeristen of situatievreemde fietsers, gelukkig maar rijden die steeds met het eenrichtingsverkeer mee rechts van de baan, levensmoe zijn die nog niet.

Vesten Peer (kleine ring) google maps

Er ligt ook een school op de Zuidervest binnen de ring, maar daar is een flink stuk 30 kmh (bord) en wordt het verkeer geregeld bij school-einde en -begin, iedereen ziet de fietsers dan uitzwermen.

Alle wegen binnen de kleine ring hebben 30 kmh (zone 30). Erbuiten en de ring zelf 50 kmh (behalve stuk aan de school).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 juni 2011 om 23:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 23:14   #58
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Moest men de laatste zin niet begrepen hebben:
Best bij Duits houden.

De correcte vertaling:

Citaat:
Het eerste accident zal enkel de politici verbazen (...) aangezien zowel de gebruikers als de hulpdiensten er van overtuigd van dat die weg sinds de aanpassingen nog gevaarlijker is als voordien.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 00:50   #59
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zwijg me stil van drempels of plateaus, hier leggen ze die zelfs aan op absolute voorrangswegen waar 70 kmh geldig is (illegaal natuurlijk). In Noord-Be-Limburg heb ik zelfs 2 verkeersplateaus op kruispunten gevonden waar nog 90 kmh mocht. Ik kan ze opzoeken met Google-maps als je wilt.
Hier waar ik woon vind je ook een paar drempels bij stoplichten, is ook een beetje belachelijk als je het me vraagt

Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 3 juni 2011 om 00:50.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 07:27   #60
Rikm
Lokaal Raadslid
 
Rikm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2008
Berichten: 369
Standaard Sta me toe...

... de terughoudende stellingname van Alboreto bij te treden.

Voor het overige worden er tal van dingen door elkaar gepost, zodat de hele draad kant noch wal raakt.
Er wordt uitgegaan van de eigen situatie en die wordt dan geprojecteerd over het hele koninkrijk, zoals ook een stukje overbewegwijzerde straat in Wallonië.
Daarnaast wordt er zonder meer een perfecte verkeerssituatie geëist (nu, meteen!), zodat niemand zich meer zou moeten aanpassen aan de gebrekkige situatie van vandaag.
Bovendien houdt niemand rekening met de zwakke politieke situatie door bevoegdheidsversnippering: een gemeente doet zus, een provincie anders en het gewest verandert het dan weer allemaal.

En dan zijn er nog de ellenlange citaten uit statistieken. Die op zich wellicht wel juiste cijfers bevatten, maar waar dan de meest onwezenlijke conclusies en vergelijkingen worden aangehangen.
Zo lees ik ergens een vergelijking tussen België en Baden-Würtenberg...
In dat laatste ligt dan wel het Bodenmeer en het Zwarte Woud... Hoeveel herten steken er dagelijks de avenue Louise over, denk je?

Kritiek is goed en alles kan beter, maar te veel mensen zoeken overal redenen om de verantwoordelijkheid uit handen van de weggebruiker te nemen en laat die nu juist de hoofdverantwoordelijke zijn.

Jammer genoeg zijn maar erg weinig mensen mentaal in staat om zich sneller dan 25 km per uur voort te bewegen en alle lapmiddeltjes van gemeenten en andere met snelheidsremmers, chicanes, borden, boetes en waarschuwingen, hoe futiel of misplaatst soms, zijn daarvan een gevolg.
Rikm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be