Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 juni 2011, 17:20   #81
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
1 Neen dat is maar één voorbeeld.
2 Dat heeft niks of weinig met een strenge winter te maken. Wel met een gebrek aan onderhoud en vooruitziendheid.
3 Heb ik NVA ergens vernoemd? Neen ik heb het op alle Flaminganten die beweren dat Vlaanderen het beter doet of zal doen. De praktijk bewijst het tegendeel.
4 In de tijd van de Belgische regering was ik veel sneller in Brussel of Antwerpen dan nu. En voor je begint te zagen over drukker verkeer: Als de Vlaamse overheid bestaande vierbaanswegen (in de jaren 60/70 aangelegd door de Belgische regering) versmalt tot tweebaanswegen ( met de breedte zoals Napoleon ze liet aanleggen) is dat Vlaamse responsabiliteit dat het verkeer daar gestremd raakt en investeerders niet geneigd zijn in die omgeving nieuwe werkgelegenheid te creëren.
Responsabilisering.
4 al gehoord over 'verkeersveiligheid'. die expreswegen zijn vooral zwarte wegen met veel dodelijke ongevallen.
Shadowke is offline  
Oud 3 juni 2011, 17:29   #82
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 Neen dat is maar één voorbeeld.
2 Dat heeft niks of weinig met een strenge winter te maken. Wel met een gebrek aan onderhoud en vooruitziendheid.
3 Heb ik NVA ergens vernoemd? Neen ik heb het op alle Flaminganten die beweren dat Vlaanderen het beter doet of zal doen. De praktijk bewijst het tegendeel.
4 In de tijd van de Belgische regering was ik veel sneller in Brussel of Antwerpen dan nu. En voor je begint te zagen over drukker verkeer: Als de Vlaamse overheid bestaande vierbaanswegen (in de jaren 60/70 aangelegd door de Belgische regering) versmalt tot tweebaanswegen ( met de breedte zoals Napoleon ze liet aanleggen) is dat Vlaamse responsabiliteit dat het verkeer daar gestremd raakt en investeerders niet geneigd zijn in die omgeving nieuwe werkgelegenheid te creëren.
Responsabilisering.
Op punt drie moet ik zeggen dat indien verkeersinfrasructuur nu een federale bevoegdheid zou zijn, het ook niet beter zou zijn.
Op punt vier kan ik je volgen: niet alles is optimaal: er kan nog veel verbeterd worden. Mensen maken nu eenmaal fouten. Even eraan herinneren ( en ik denk niet dat je tot het 'groene' kamp behoort) dat eigenlijk veel aan verkeersinfrastructuur is veranderd ten nadele van het vlotte verkeer toen onze groene vrienden er hun pot gingen opzetten om de verkeersveiligheid te optimaliseren, soms terecht, maar ook heel vaak ten onrechte. En de bereikbaarheid en de ontsluiting van industrëën, samen met het afschaffen van de wurgende regelneverij, is zeker een punt waar Vlaanderen nog heel veel werk aan heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 3 juni 2011 om 17:33.
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 juni 2011, 17:31   #83
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ah, politiek is ook een voetbalmatch?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 juni 2011, 17:39   #84
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
<De ‘duivelindrijving', een actie van Sporza om supporters warm te krijgen, lokte al 50.000 mensen in één week. De Facebookgroep die mensen oproept om na een overwinning al toeterend door de straten te trekken, lokte al 25.000 enthousiastelingen. En in Zele kregen de aangemelde bestuurders zelfs al een volgnummer en is er politiebegeleiding geregeld.

Het moge duidelijk zijn: bij een overwinning is de hype rond de Rode Duivels niet meer te stoppen.>

(te lezen in De Standaard)

Het is haast onvoorstelbaar hoe de Rode Duivels gepromoot worden... Alles wordt uit de kast gehaald om de Rode Duivels te hypen (tv, radio, kranten, internet)...
Als de Rode Duivels winnen zullen de toeters 'toeteren', het bier vloeien... en het 'gezang' schallen...
En bepaalde personen/partijen/groeperingen zullen beweren de Rode Duivels bewezen hebben dat 'de' Belg bestaat... dat 'de' Belg solidair wil zijn... dat 'de' Belg geen problemen heeft met die van de 'overkant'... en dat er dus haast niets moet hervormd worden...

Elio Di Ripo zal waarschijnlijk - nu hij toch niet mag spreken - zijn tijd al biddend vullen... en hopen dat de Rode Duivels hem zullen steunen'... en een spoedige regeringsvorming mogelijk zal worden... Zonder grondige staatshervorming... want 'de' Belg ligt daar niet van wakker...

En plots zal het nationaal gevoel de redder van het vaderland zijn... Plots zal het nationalisme cool zijn...

Hypes zijn een typisch Vlaams fenomeen. As such heeft dit niets met de Rode Duivels te maken. Het had evengoed iets totaal anders kunnen zijn. De ironie is dat in Franstalig België de "hype" veel een veel minder groot is rond de Rode Duivels. In zekere zin kan je Rode Duivels vervangen door N-VA. Het fenomeen toont veel raakvlakken maar dan met een Dewever die scoort in plaats van Lukaku.
solidarnosc is offline  
Oud 3 juni 2011, 17:40   #85
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Op punt drie moet ik zeggen dat indien verkeersinfrasructuur nu een federale bevoegdheid zou zijn, het ook niet beter zou zij.
DAn zijn we akkoord dat Vlanderen niet beter is dan België? Alleen duurder door het groot aantal regeringen/ministers/administratie. En dan tel ik nog niet de bijkomende overlegcomités tussen de verschillende gewesten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Op punt vier kan ik je volgen: niet alles is optimaal: er kan nog veel verbeterd worden. Mensen maken nu eenmaal fouten. Even eraan herinneren ( en ik denk niet dat je tot het 'groene' kamp behoort) dat eigenlijk veel aan verkeersinfrastructuur is veranderd ten nadele van het vlotte verkeer toen onze groene vrienden er hun pot gingen opzetten om de verkeersveiligheid te optimaliseren, soms terecht, maar ook heel vaak ten onrechte. En de bereikbaarheid en de ontsluiting van industrëën, samen met het afschaffen van de wurgende regelneverij, is zeker een punt waar Vlaanderen nog heel veel werk aan heeft.
De beslissing over de verkeersknoop Antwerpen laat nu alt 10 jaar op zich wachten. O.k. daar zullen de groenen voor een stuk tussen zitten. Maar toch: als Vlaanderen zoveel beter is moest dat varkentje al lang gewassen zijn.
Idd voor die gewestweg door mijn gemeente. Bijna 10 jaar om nog geen beslissing genomen te hebben over de categorie waar die weg thuishoort. En dan hoor ik dat die pippo's die weg gaan klasseren als een gewone verbindingsweg tussen dorpen van lokaal belang. Terwijl deze weg er gelegd is door Napoleon als grote verbindingsweg, en de Roemeinen op dezelfde plaats (enkele honderden meter parallel al een grote (Europese) verbindingsweg, hun beroemde heirbaan, noodzakelijk achtten voor hun tropen, maar vooral voor hun handel.

PS in de tijd van de bokkenrijders zijn hier oorlogen uitgevochten om de heerschappij over die handelswegen te bezitten.

Laatst gewijzigd door pajoske : 3 juni 2011 om 17:42.
pajoske is offline  
Oud 3 juni 2011, 17:41   #86
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Quote dan een zinnige boodschap van hem(haar?). Ik heb nog niks opgemerkt.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 juni 2011, 17:43   #87
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Hypes zijn een typisch Vlaams fenomeen. As such heeft dit niets met de Rode Duivels te maken. Het had evengoed iets totaal anders kunnen zijn. De ironie is dat in Franstalig België de "hype" veel een veel minder groot is rond de Rode Duivels. In zekere zin kan je Rode Duivels vervangen door N-VA. Het fenomeen toont veel raakvlakken maar dan met een Dewever die scoort in plaats van Lukaku.
Hypes een typisch Vlaams fenomeen, zegt hij
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 juni 2011, 17:43   #88
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik ga de hele draad niet lezen, maar toch even vermelden dat, hoewel de foebal mij vierkant gestolen kan worden, een dagje aan zee ervoor gezorgd heeft dat ik er nu min of meer als een eh... 'rode duivel' bij loop.
SDG is offline  
Oud 3 juni 2011, 17:43   #89
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Quote dan een zinnige boodschap van hem(haar?). Ik heb nog niks opgemerkt.
Ah, is het dat wat ge bedoelt? Zeg dat dan meteen.
Txiki is offline  
Oud 3 juni 2011, 17:43   #90
EddyBal

Standaard

Citaat:
DAn zijn we akkoord dat Vlanderen niet beter is dan België? Alleen duurder door het groot aantal regeringen/ministers/administratie. En dan tel ik nog niet de bijkomende overlegcomités tussen de verschillende gewesten.

De beslissing over de verkeersknoop Antwerpen laat nu alt 10 jaar op zich wachten. O.k. daar zullen de groenen voor een stuk tussen zitten. Maar toch: als Vlaanderen zoveel beter is moest dat varkentje al lang gewassen zijn.
Idd voor die gewestweg door mijn gemeente. Bijna 10 jaar om nog geen beslissing genomen te hebben over de categorie waar die weg thuishoort. En dan hoor ik dat die pippo's die weg gaan klasseren als een gewone verbindingsweg tussen dorpen van lokaal belang. Terwijl deze weg er gelegd is door Napoleon als grote verbindingsweg, en de Roemeinen op dezelfde plaats (enkele honderden meter parallel al een grote (Europese) verbindingsweg, hun beroemde heirbaan, noodzakelijk achtten voor hun tropen, maar vooral voor hun handel.

PS in de tijd van de bokkenrijders zijn hier oorlogen uitgevochten om de heerschappij over die handelswegen te bezitten.
Zoals ik al zei: ze zijn niet perfect, maar beter dan gelijk welke andere regering in dit niet-land.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 juni 2011, 17:43   #91
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik ga de hele draad niet lezen, maar toch even vermelden dat, hoewel de foebal mij vierkant gestolen kan worden, een dagje aan zee ervoor gezorgd heeft dat ik er nu min of meer als een eh... 'rode duivel' bij loop.
met staart en al?
Txiki is offline  
Oud 3 juni 2011, 17:44   #92
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Voor de ouderen onder ons...

Foeballe, foeballe,
Foeballe met Oebele...
EddyBal is offline  
Oud 3 juni 2011, 17:45   #93
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de ouderen onder ons...

Foeballe, foeballe,
Foeballe met Oebele...
Wat is dat nu weer? Oebele
Txiki is offline  
Oud 3 juni 2011, 17:46   #94
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat de hype ginder veel minder is... dat zal wel een feit zijn...
De Waal moet men immers niet overtuigen dat een nauwelijks hervormd België het ideaal is... Daar moeten de belgicistische bewegingen hun poen niet insteken...

Laatst gewijzigd door freelancer : 3 juni 2011 om 17:47.
freelancer is offline  
Oud 3 juni 2011, 17:46   #95
EddyBal

Standaard

Citaat:
Gemakkelijkshalve "vergeet" je gewoon even de oranjegekte van onze noorderburen? Weeral een "waardevolle" bijdrage hoor! Proficiat.
EddyBal is offline  
Oud 3 juni 2011, 17:49   #96
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gemakkelijkshalve "vergeet" je gewoon even de oranjegekte van onze noorderburen? Weeral een "waardevolle" bijdrage hoor! Proficiat.
Dat is toch niet relevant? Als je nu nog geschreven had over het "hypen van een hype" of "er moet en zal een Rode Duivelhype zijn", ok, maar wat heeft Nederland er nu weer mee te maken?
Txiki is offline  
Oud 3 juni 2011, 18:21   #97
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oranjegekte in Nederland is er altijd ook als ze eens een paar matchen verloren hebben. In Vlaanderen is het alleen als ze winnen en normaal pas alleen tijdens kampioenschappen. Wat we vandaag in Vlaanderen meemaken is een typische Vlaamse hype met BV's en al. Hypus Flamingus om het in vaktermen uit te drukken. Ik keur het niet af of goed. Ik stel het alleen vast.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 3 juni 2011 om 18:22.
solidarnosc is offline  
Oud 3 juni 2011, 18:28   #98
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel Vlamingen/walen spelen er eigenlijk in da voetbalclubje???
manta is offline  
Oud 3 juni 2011, 18:29   #99
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De echte hype is het Vlaamse onafhankelijkheidsstreven. Als er iets gehypet wordt is het dat wel. Ik herinner mij het WK in 1986. Man, dat was één groot Belgisch feest! Echt Belgisch! Ik, ja ik, liep rond met de Belgische driekleur rond mijn schouders en ik had op dat ogenblik de Belgische nationaliteit nog niet. Van dat valse opgefokte Vlaamse seperatisme was nog geen sprake.
De werkelijkheid doet pijn he Ocharme lol
Oud 3 juni 2011, 18:30   #100
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Wie geeft er nu een zak om de Duivels of om belgië?

toccata is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be