Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 juni 2011, 19:40   #141
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Maar in de eindeloze putten van studiebureaus, banken, buitenlandse firma's, ambtenaren enz. En dan zwijgen we van werklozen die onder allerlei nepstatuten enz. werkloosheidsvergoedingen ontvangen.
Aan de banken gaan zowel de Vlaamse als de Federale regeringen dikke winst gemaakt hebben, beste. Wat werkloosheidsuitkeringen betreft is die aangelegenheid FEDERAAL tot nader orde. Wallonie en Brussel hebben ook (proportioneel) meer ambtenaren dan Vlaanderen. Studiebureaus? Echt? Moeten gewoon op ons buikgevoel beslissingen nemen? Trouwens die bedragen zijn bijna te verwaarlozen binnen het totaal budget. Blijft over - buitenlandse firmas... tja noem ze op, zoveel is het niet, en door wiens toedoen moeten we dat geld geven - ah ja, de sossen en het ACW... er blijft niet veel over van uw verhaal...
Oud 3 juni 2011, 19:51   #142
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook mogen meebetalen aan de wandeltochten van Takkers in Voeren in den tijd.
Je was Voeren liever kwijtgeweest? Triestig hoor
fonne is offline  
Oud 3 juni 2011, 20:28   #143
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Wie geeft er nu een zak om de Duivels of om belgië?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 juni 2011, 20:49   #144
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Hypes zijn een typisch Vlaams fenomeen. As such heeft dit niets met de Rode Duivels te maken. Het had evengoed iets totaal anders kunnen zijn. De ironie is dat in Franstalig België de "hype" veel een veel minder groot is rond de Rode Duivels. In zekere zin kan je Rode Duivels vervangen door N-VA. Het fenomeen toont veel raakvlakken maar dan met een Dewever die scoort in plaats van Lukaku.
Nee.
Oud 3 juni 2011, 20:54   #145
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar in de eindeloze putten van studiebureaus, banken, buitenlandse firma's, ambtenaren enz. En dan zwijgen we van werklozen die onder allerlei nepstatuten enz. werkloosheidsvergoedingen ontvangen.
is er iemand die u verbiedt te verhuizen?
born2bewild is offline  
Oud 3 juni 2011, 20:56   #146
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
is er iemand die u verbiedt te verhuizen?
't Is toch waar wat hij schrijft?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 juni 2011, 20:57   #147
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Tss, op het Heilige Vlaanderen mag geen kritiek gegeven worden, dat weet je toch?
SDG is offline  
Oud 3 juni 2011, 20:59   #148
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Tss, op het Heilige Vlaanderen mag geen kritiek gegeven worden, dat weet je toch?
tja
Txiki is offline  
Oud 3 juni 2011, 21:01   #149
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Vroeger, toch in de jaren '90 zaten Belgische stadia vergeven van zowel tricolores als Vlaamse leeuwenvlaggen. Toen sloot Vlaams-nationalisme Belgisch-nationalisme niet uit (zelfs toen). Als schoolkind hebben ze me ook opgevoed om zowel trots op België als op Vlaanderen te zijn. Er werd ook een zekere openheid jegens Nederland aangeleerd.

Wel ben ik ook opgegroeid met de aloude mythe dat Zeeuws-Vlaanderen ons ontnomen werd door 'de Hollanders'. Ach ja, tijden.

Ik ging nooit akkoord met Belgisch-nationalisme, maar ik heb wel goede herinneringen aan mijn lagere schoolse tijd.

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 juni 2011 om 21:03.
Weyland is offline  
Oud 3 juni 2011, 21:02   #150
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee - zie post 155
Oud 3 juni 2011, 21:06   #151
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Aan de banken gaan zowel de Vlaamse als de Federale regeringen dikke winst gemaakt hebben, beste. Wat werkloosheidsuitkeringen betreft is die aangelegenheid FEDERAAL tot nader orde. Wallonie en Brussel hebben ook (proportioneel) meer ambtenaren dan Vlaanderen. Studiebureaus? Echt? Moeten gewoon op ons buikgevoel beslissingen nemen? Trouwens die bedragen zijn bijna te verwaarlozen binnen het totaal budget. Blijft over - buitenlandse firmas... tja noem ze op, zoveel is het niet, en door wiens toedoen moeten we dat geld geven - ah ja, de sossen en het ACW... er blijft niet veel over van uw verhaal...
Dikke winst? Dat is ook de eerste keer dat ik die versie hoor of lees. Moet je me eens uitleggen hoe
Txiki is offline  
Oud 3 juni 2011, 21:06   #152
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook mogen meebetalen aan de wandeltochten van Takkers in Voeren in den tijd.
Ik was ook daar en ik was niet bij TAK...alhoewel ik die gasten zeker respecteer voor hun militant activisme...en inderdaad...heb daar bij een ongelukkige botsing met een stijgbeugel een clavicula gebroken...en daar heb jij of uw vader voor meebetaald...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 3 juni 2011 om 21:07.
Fieseler is offline  
Oud 3 juni 2011, 21:07   #153
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Wel ben ik ook opgegroeid met de aloude mythe dat Zeeuws-Vlaanderen ons ontnomen werd door 'de Hollanders'. Ach ja, tijden.
Ik heb dat nooit zo ervaren, maar misschien ben ik wel iemand die destijds op school in de geschiedenisles over de Tachtigjarige Oorlog goed opgelet heeft?
SDG is offline  
Oud 3 juni 2011, 21:07   #154
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik was ook daar en ik was niet bij TAK...alhoewel ik die gasten zeker respecteer voor hun militant activisme...en inderdaad...heb daar in een ongelukkige botsing met een stijgbeugel een clavicula gebroken...en daar heb jij of uw vader voor meebetaald...
solidariteit

hoe schoon!
Txiki is offline  
Oud 3 juni 2011, 21:08   #155
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
solidariteit

hoe schoon!
als ge't maar weet...
Oud 3 juni 2011, 21:08   #156
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
http://www.hbvl.be/nieuws/sport/voet...e-turkije.aspx

Ik mag ook meebetalen aan dat idiote spel.
Och , gelijk ze nu al vertrokken zijn zal het betalen van de schade duurder uitkomen dan de lonen van de ordediensten... Voetbal een feest zeggen ze ...
manta is offline  
Oud 3 juni 2011, 21:11   #157
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik heb dat nooit zo ervaren, maar misschien ben ik wel iemand die destijds op school in de geschiedenisles over de Tachtigjarige Oorlog goed opgelet heeft?
Zeeuws-Vlaanderen werd uiteraard gered van het Habsburgse regiem. Probleem is, de Tachtigjarige Oorlog werd aangeleerd alsof de Geuzen 'de vijanden' waren. Op latere leeftijd ging ik daar niet mee akkoord. Nu, Hollanderhaat werd me evenmin aangeleerd, dat dan weer wel. Ik had een oude Belgicistische schoolmeester die nog eens Katholiek was ook.

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 juni 2011 om 21:12.
Weyland is offline  
Oud 3 juni 2011, 21:13   #158
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dikke winst? Dat is ook de eerste keer dat ik die versie hoor of lees. Moet je me eens uitleggen hoe
Het geld dat de banken 'gekregen' hebben moeten ze met interest terugbetalen. En de interestvoeten die gehanteerd werden waar vrij punitief (terecht, om ervoor te zorgen dat de banken er geen gewoonte van maken om bij de overheid aan te kloppen) en hoe dan ook veel hoger dan de interestvoet die de Belgische staat moet betalen. Dat levert dus een vette winst op - daarenboven hebben de overheden is sommige gevallen ook nog aandelen gekregen...
Oud 3 juni 2011, 21:14   #159
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Het geld dat de banken 'gekregen' hebben moeten ze met interest terugbetalen. En de interestvoeten die gehanteerd werden waar vrij punitief (terecht, om ervoor te zorgen dat de banken er geen gewoonte van maken om bij de overheid aan te kloppen) en hoe dan ook veel hoger dan de interestvoet die de Belgische staat moet betalen. Dat levert dus een vette winst op - daarenboven hebben de overheden is sommige gevallen ook nog aandelen gekregen...
En gij gelooft dat de banken van plan zijn dat terug te betalen en dat überhaupt kunnen of zullen kunnen?

En die aandelen... gij gelooft dat die iets waard zijn?

Laatst gewijzigd door Txiki : 3 juni 2011 om 21:15.
Txiki is offline  
Oud 3 juni 2011, 21:20   #160
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Zeeuws-Vlaanderen werd uiteraard gered van het Habsburgse regiem. Probleem is, de Tachtigjarige Oorlog werd aangeleerd alsof de Geuzen 'de vijanden' waren. Op latere leeftijd ging ik daar niet mee akkoord. Nu, Hollanderhaat werd me evenmin aangeleerd, dat dan weer wel. Ik had een oude Belgicistische schoolmeester die nog eens Katholiek was ook.
Hm, het hangt dus blijkbaar echt af van je specifieke schoolomgeving en de mensen die je voor je krijgt in de klas hoe je later tegen die dingen gaat aankijken... Nu ja, het was in die tijd in ieder geval een onderwerp dat me ook buiten de schooluren interesseerde, waardoor ik ook nog wat encyclopedische kennis en wat Vlaamsgezind werk dat die strijd behandelde ('Geel & Zwart van de Driekleur', van Maurits Van Hagendooren) tot mij nam. Kwestie van ook nog wat andere bronnen te raadplegen, mocht de onderwijzer van het oud-Belgicistische soort geweest zijn.
SDG is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be