Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 juni 2011, 13:27   #81
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
n-va is lijst BDW en dat is het zwakke punt.
Gij bewijst nogmaals dat gij noch de N-VA, noch het Vlaams-nationalisme. Ge overtreedt hiermee 'the first rule of war' - 'Know thine enemy' (ik weet hoeveel ge van mijn engels houdt )
Oud 4 juni 2011, 13:27   #82
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik denk niet dat Bart hen die overwinning zal gunnen: het is geen traditio, hé!
Ik denk dat hij al veel verder zit in dat spelleke dan zijn tegenstanders: die denken dat de burgemeestersjerp van Antwerpen voor hem belangrijker zal zijn dan een confederaal België, maar dat zijn typische traditiospelletjes: zo van we zullen hem eens een pad in de korf zetten door hem te laten kiezen tussen Antwerpen en Vlaanderen, en dan hebben ze daar plots tijd genoeg voor over om de impsse nog groter te maken: tiens, ik hoor nu niets meer van een hoogdringendheid om een 'echte' regering te vormen! Zou dat ook weer een traditio-franco-belgicistische zeepbel geweest zijn? De Vlaming heeft gelukkig die 'politieke spellentjes' ((c) Di Rupo, juni 2010) steeds meer en meer door.
BDW was ook zo dom van te denken: ik zeg tegen Elio dat hij premier mag worden en hij zal zo verblind zijn door de trots dat ik in ruil grotendeels het n-va programma kan uitvoeren.

Compleet verkeerd geredeneerd, bleek achteraf.

Laatst gewijzigd door azert : 4 juni 2011 om 13:28.
azert is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:31   #83
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik kan dit deels onderschrijven. De NVA is voor een behoorlijk gedeelte afhankelijk van De Wever.Valt de man weg, dan stuikt deze partij niet helemaal in mekaar,maar wel voor een groot stuk.
Dan halen we op korte termijn 5 of 8% minder dan anders, meer niet. Op langere termijn zal dit van minder belang zijn, als onze andere vertegenwoordigers meer ervaring opdoen. De grondstroom in Vlaanderen die de bemoienis en blokkering van de FRs zou niet samen met BDW verdwijnen - nogmaals dit is een historisch proces die slechts een eindpunt kent.
Oud 4 juni 2011, 13:32   #84
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Daarom willen de franstaligen het rekken tot de gemeenteraadsverkiezingen. Als Bart burgemeester van Antwerpen zou worden is 't gedaan met de tweede guldensporenslag ... en deze keer zonder een overwinning.
Clutching at straws heet dat in 't engels, hetgene je hier doet...
Oud 4 juni 2011, 13:32   #85
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Dan halen we op korte termijn 5 of 8% minder dan anders, meer niet. Op langere termijn zal dit van minder belang zijn, als onze andere vertegenwoordigers meer ervaring opdoen. De grondstroom in Vlaanderen die de bemoienis en blokkering van de FRs zou niet samen met BDW verdwijnen - nogmaals dit is een historisch proces die slechts een eindpunt kent.
wie net voor de top staat; denkt ook dat de weg blijft stijgen,
maar is in tegenstelling dicht bij de afgrond en de ondergang.
azert is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:33   #86
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Clutching at straws heet dat in 't engels, hetgene je hier doet...
typisch voor iemand met een laag diploma; het weinige dat hij geleerd heeft voortdurend tentoonspreiden.
azert is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:33   #87
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BDW was ook zo dom van te denken: ik zeg tegen Elio dat hij premier mag worden en hij zal zo verblind zijn door de trots dat ik in ruil grotendeels het n-va programma kan uitvoeren.

Compleet verkeerd geredeneerd, bleek achteraf.
???

Achteraf???

Is er al een regering? Gevormd terwijl ik even inkopen was gaan doen???

Wooww, wie zit er allemaal in? Wat is het programma?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:34   #88
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feldwebel Besien heeft na het optreden van de Sturmabteilung-Felder plots gemerkt dat hij zich in een twee-frontenoorlog bevindt
Oud 4 juni 2011, 13:36   #89
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
???

Achteraf???

Is er al een regering? Gevormd terwijl ik even inkopen was gaan doen???

Wooww, wie zit er allemaal in? Wat is het programma?
BDW dacht dat het met zijn tactiek snel in sachoche zou zijn.
azert is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:38   #90
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee, dankzij dat het VB in een cordon zit.
2
Oud 4 juni 2011, 13:38   #91
EddyBal

Standaard

Citaat:
BDW dacht dat het met zijn tactiek snel in sachoche zou zijn.
Heeft hij zoiets gezegd? Toch niet in een congres waar IK bij was. En ook niet in de media. Was dat tegen jou persoonlijk?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:40   #92
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik stel de vraag met opzet zo, omdat mensen die blijven zaniken dat 'Vlaanderen onafhankelijk' moet, dan maar moeten bewijzen dat de meerderheid der Vlamingen dat ook wilt. En daarom dit referendum. En in de hypothese (die volgens mij de realteit is voor het ogenblik) dat de Vlamingen dat dus niet willen, dan zijn we alvast van die kankeraars af voor een periode van 20 jaar.
Bullcrap.

De meeste Vlamingen willen een verregaande federalisatie/confederatie, maar dat gaan ze niet krijgen - de keuze wordt dan dit Belgie, dat van geen kante draait, en regelrecht de afgrond inglijdt, of een onafhankelijk Vlaanderen. Ik weet wel wat de meeste Vlamingen zullen kiezen. In deze zijn de FRs de objectieve bondgenoten van de N-VA.

Verder zal er nooit of nooit voldoende consensus gevonden zal worden om een referendum te organiseren. Alle praat daarover is dus even nuttig als discussies over hoeveel engelen er op een speldekop kunnen
Oud 4 juni 2011, 13:42   #93
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik bewonder je optimisme...
Optimisme? Voor een rasechte Flamingant is dat pessimisme.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:43   #94
EddyBal

Standaard

Citaat:
typisch voor iemand met een laag diploma; het weinige dat hij geleerd heeft voortdurend tentoonspreiden.
Tja, jij KAN nu eenmaal niet veel ten toon spreiden he.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:43   #95
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nogmaals, het is mij te doen over het structuur, middelen en instrumenten om, bijvoorbeeld, een Vlaams SZ-systeem op poten te zetten.
De middelen hebben we, de rest zal er wel komen, zelfs moeten we het uit de grond stampen (hoewel ik denk dat we veel gewoon zullen overnemen van de Belgische staat). Dit zal niet zonder slag of stoot gaan maar het is een zeer haalbare kaart.
Oud 4 juni 2011, 13:44   #96
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft hij zoiets gezegd? Toch niet in een congres waar IK bij was. En ook niet in de media. Was dat tegen jou persoonlijk?
ola; Eddy mag naar het congres (wellicht dat je daarom Bartje mag zeggen).
Eddy voelt zich nu belangrijk want hij mag naar het congres van de momenteel grootste partij in VL en Bartje luistert naar hem.
azert is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:45   #97
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ja. En misschien zou u ook meteen kunnen suggereren in uw referendum dat de Wallonië de beste klant is van Vlaanderen. Of dat heel wat voormalige Vlamingen die uitweken naar Wallonië en daar goed zijn opgevangen het ver geschopt hebben in Wallonië. En zo nog van die dingen.

Of België dan nog splitst is maar zeer de vraag.

Neen geen suggestieve bedoeningen. Slechts één vraag en slechts één antwoord:
"Wilt u dat de staat België splitst in twee onafhankelijk staten: Vlaanderen en Wallonië? Ja of neen?"

En het is aan de voorstanders en/of tegenstanders om hun kiezerspubliek warm te maken voor het een of voor het ander tijdens de campagne die het referendum voorafgaat. Het referendum moet wel bindend voor een periode van minstens 20 jaar indien het een uitslag is die de splitsing verwerpt. Anders blijven we bezig met onze tijd te verliezen.
Aha, net zo objectief als toen de vraagstelling om de Zuidelijke Nederlanden af te splitsen en verder te gaan als België?
Hollander is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:46   #98
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom moet dat Engels er nu weer bij?? Dat is toch voor niets nodig. Spreek Vlaams. Of Zuid-Nederlands.
You do it your way, and I'll do it my way, capisce? It's called freedom...
Oud 4 juni 2011, 13:46   #99
EddyBal

Standaard

Citaat:
ola; Eddy mag naar het congres (wellicht dat je daarom Bartje mag zeggen).
Eddy voelt zich nu belangrijk want hij mag naar het congres van de momenteel grootste partij in VL en Bartje luistert naar hem.
Ik mag nog veel meer dan dat

Maar antwoorden op de rest zit er niet in he azert?
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:48   #100
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag nog veel meer dan dat

Maar antwoorden op de rest zit er niet in he azert?
oef, ik dacht dat BDW betere raadgevers had; een geruststelling.
azert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be