Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2011, 16:48   #101
eno2
Banneling

Standaard

Afijn, in het openbaar verbieden om te beginnen

Thuis doe je dan m aar wat je wil, als je er geen anderen, nuchteren en drugsvrijen mee lastig valt
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 16:49   #102
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Afijn, in het openbaar verbieden om te beginnen

Thuis doe je dan m aar wat je wil, als je er geen anderen, nuchteren en drugsvrijen mee lastig valt
Allez, dan kunnen ze de cyclocross ook ineens afschaffen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 16:50   #103
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom een drug een luxeproduct moet worden dat uiteindelijk moet dienen als melkkoe voor de staat.
Ik zie niet in waarom nu alle belastingbetalers moeten meebetalen voor de ontwenningskuren van de verslaafde druggebruikers. Bij alcohol en nicotine betalen ze nl. zelf het grootste deel van hun kuren al op voorhand met accijnzen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 16:50   #104
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Omdat je het onderwerp zo opvallend belangrijk vindt. Ikzelf heb nooit een joint gerookt. Een pint drinken daarentegen. Zoek het aub niet te ver.
Je denkt wellicht ook dat ieder pleidooi voor regulering van een gebruiker komt.

Ik vind dit onderwerp belangrijk omdat ik het schrijnend vind dat er zoveel geld gaat naar een verbod, dat meer kwaad doet dan goed en veel meer kwaad aanricht dan drugs ooit kan aanrichten.
Ik vind het onderwerp interessant omdat het verdrinkt in taboes en geloof.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 16:52   #105
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer maar verder

Drugs in al zijn fasen zijn verwoestend en/of debiliterend plus nog een paar andere zeer ongewenste dingen

en moeten daarom blijvend bestreden worden

Zolang daar een democratische consensus voor is, moet dat ook zo blijven

en daar ben ik zeer gelukkig om

de wettelijke tolerantie voor drugs beschouw ik als een een vorm van doodgraverij van maatschappelijk belangen
Waarom beschouw jij wettelijke tolerantie voor drugs een vorm van doodgraverij van maatschappelijke belangen?
Oud 4 juni 2011, 16:55   #106
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom beschouw jij wettelijke tolerantie voor drugs een vorm van doodgraverij van maatschappelijke belangen?
drugs ondergraven niet alleen het individu, maar ook de maatschappij

overdreven tolerantie, en dus zeker legaliseren beschouw ik als een abdicatie voor een zeer duistere kant van de samenleving
Oud 4 juni 2011, 16:58   #107
eno2
Banneling

Standaard

Er zijn nu eenmaal dingen waarvoor de gemeenschap de kosten moet dragen,
niet in het minst vanwege moreel-ethische standaards

en de bestrijding van zeer kwalijke fenomenen zoals drugproductie, handel en gebruik is daar in mijn ogen zeker en vast een van
Oud 4 juni 2011, 16:59   #108
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vind het onderwerp interessant

Interessant is het zeker.

Persoonlijk ben ik er zelf nog niet helemaal uit of mijn mening voor of tegen is. Ik gebruik zelf niks (meer) (noch alcohol); ik ben puur moreel gezien tegen geestesverruimende en stimulerende middelen, maar daarom moet het nog niet per se allemaal verboden of bestraft worden. Het probleem is natuurlijk dat sommigen er verstandig mee omkunnen, en anderen niet, en de vraag is 1) hoe trekt ge de scheidingslijn daartussen klaar en duidelijk en 2) is het eigenlijk de taak van de overheid, zolang er geen overlast veroorzaakt wordt.

Ik ben ook niet zeker of ik er ooit wel uitgraak of ik pro of contra ben
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 17:11   #109
freelancer
Banneling

Standaard

Denken die niet verslaafde druggebruikers, die elke week naar Nederland rijden om wat spul, wel aan het milieu?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 17:12   #110
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Denken die niet verslaafde druggebruikers, die elke week naar Nederland rijden om wat spul, wel aan het milieu?
Wat zouden die in Nederland gaan zoeken, misschien?
Oud 4 juni 2011, 17:13   #111
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter zou inderdaad zijn dat ze om de drie maanden een grotere hoeveelheid gaan kopen.
Oud 4 juni 2011, 17:13   #112
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zal mij niet horen zeggen dat er genoeg gedaan wordt om alcoholgebruik af te raden

voor de jeugd is het evenwel verboden

nu nog voor de volwassenen
Voor de jeugd van -16 jaar is het verboden. T;t.z. aan hen mag geen alcohol verkocht worden.
Maar geen enkele ouder, familielid, vriend,.. zal een glas wijn aan een plechtige communiekant geven, zien als een overtreding van de wet.
Oud 4 juni 2011, 17:14   #113
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
In Belgie wordt dat spul niet verkocht...
Oud 4 juni 2011, 17:19   #114
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Beter zou inderdaad zijn dat ze om de drie maanden een grotere hoeveelheid gaan kopen.
Drie maanden maar? Koop toch van de eerste keer een tienjarenvoorraad, voor jezelf en voor je ganse vriendenkring?

Altijd maar dat op en weer rijden, en op het moment dat ge het het hardst nodig hebt, zit ge altijd maar zonder. Nee, rekeninghoudend met de tijdsefficiëntie, ecologische efficiëntie en de inflatie, zou ik gaan voor de tienjarenvoorraad.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 4 juni 2011, 17:24   #115
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Boter en sexboekjes.
Oud 4 juni 2011, 17:25   #116
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Drie maanden maar? Koop toch van de eerste keer een tienjarenvoorraad, voor jezelf en voor je ganse vriendenkring?

Altijd maar dat op en weer rijden, en op het moment dat ge het het hardst nodig hebt, zit ge altijd maar zonder. Nee, rekeninghoudend met de tijdsefficiëntie, ecologische efficiëntie en de inflatie, zou ik gaan voor de tienjarenvoorraad.
Maar verslaafd zijn ze niet...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 17:26   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat over en weer rijden vind ik wel iets raars, in Vlaanderen wordt toch genoeg wiet gekweekt zodat je niet meer naar Nederland moet?
Oud 4 juni 2011, 17:26   #118
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar verslaafd zijn ze niet...
Ik zeg maar iets, als uw lief u onverwacht dumpt, dan kunt ge wel eens nood hebben aan een joint. Heeft niet zoveel te maken met verslaafd, maar met context

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 4 juni 2011, 17:30   #119
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat over en weer rijden vind ik wel iets raars, in Vlaanderen wordt toch genoeg wiet gekweekt zodat je niet meer naar Nederland moet?
Aw, heb je het nieuws nog niet gehoord?

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF12122006_055

Citaat:
ANTWERPEN - De vzw Trekt uw plant heeft vanmiddag onder grote mediabelangstelling de eerste gemeenschappelijke en gedoogde cannabisplantage van België voorgesteld in de Kruidtuin van Antwerpen. Volgens de vzw is de plantage legaal, omdat elk lid eigenaar is van één plantje. Toch werden vandaag vier leden een tijdlang opgepakt en verhoord.
Zes leden van de vzw, onder wie spirit-parlementslid Stijn Bex, knipten dinsdag een stekje van de moederplant dat ze mee naar huis moeten nemen. Het aan iemand anders geven, is namelijk verboden volgens de wet.

Het zaad van de moederplant werd op 27 juli, in het bijzijn van de politie, geplant in de Kruidtuin in Antwerpen. Dinsdagmorgen werden de eerste stekjes 'getrokken'. ,,Hierna verhuist de plant naar haar definitieve locatie op een geheime plek in Antwerpen'', zegt Stijn Goossens, voorzitter van de vzw.

Op die plaats zullen de zowat 30 leden van de vzw hun plant in de gemeenschappelijke plantage zetten. Naast de leden van de vzw, kent enkel burgemeester Patrick Janssens de exacte locatie van de plantage. ,,Hij krijgt ook een sleutel, zodat de diensten van de stad de nodige controles kunnen uitvoeren'', aldus Goossens.

Rechtszekerheid

Met de actie wil de leden van de vzw proberen om de rechtszekerheid rond het verbouwen van cannabis en hennep in België te verhogen. Stijn Bex treedt hen daar in bij. ,,Ik steun dit project omdat ik het belangrijk vind om de problemen die cannabisgebruikers ervaren om aan cannabis te geraken, aan te kaarten'', zegt het Spirit-parlementslid.

Het opzetten van een legaal circuit kan volgens Bex de kwaliteit van de cannabis verbeteren. ,,Ik wil geen promotiecampagne voeren. De drempel voor de aankoop van cannabis mag niet te laag worden, maar soms moet je een voorloper in een debat durven zijn'', besluit Bex.

Moederplant in beslag genomen

Na de voorstelling pakte de politie van Antwerpen vier leden van de vzw op. De arrestatie kadert in een gerechtelijk onderzoek naar de activiteiten van de vzw. Na verhoor werden de vier leden terug vrijgelaten. Het gerecht heeft de moederplant van de vzw in beslag genomen.

Waar en wanneer de arrestatie werd uitgevoerd, wilde het parket van Antwerpen niet kwijt. Parketwoordvoerster Dominique Reyniers zei enkel dat de leden gearresteerd werden voor de duur van hun verhoor.
Het is over en out

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 4 juni 2011, 17:31   #120
Steve_M

Standaard

Citaat:
Aw, heb je het nieuws nog niet gehoord?
Het is over en out
Die zever is intussen ook al een jaar of 20 bezig. Ik herinner me zo nog de blow-ins, georganiseerd door de Belgische Cannabis Consumentenbond.

EDIT: maar daar zaten altijd te veel hippies en daar moest ik toen ook al niet van weten.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 4 juni 2011 om 17:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be