![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Afijn, in het openbaar verbieden om te beginnen
Thuis doe je dan m aar wat je wil, als je er geen anderen, nuchteren en drugsvrijen mee lastig valt |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie niet in waarom nu alle belastingbetalers moeten meebetalen voor de ontwenningskuren van de verslaafde druggebruikers. Bij alcohol en nicotine betalen ze nl. zelf het grootste deel van hun kuren al op voorhand met accijnzen.
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dit onderwerp belangrijk omdat ik het schrijnend vind dat er zoveel geld gaat naar een verbod, dat meer kwaad doet dan goed en veel meer kwaad aanricht dan drugs ooit kan aanrichten. Ik vind het onderwerp interessant omdat het verdrinkt in taboes en geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
overdreven tolerantie, en dus zeker legaliseren beschouw ik als een abdicatie voor een zeer duistere kant van de samenleving |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Er zijn nu eenmaal dingen waarvoor de gemeenschap de kosten moet dragen,
niet in het minst vanwege moreel-ethische standaards en de bestrijding van zeer kwalijke fenomenen zoals drugproductie, handel en gebruik is daar in mijn ogen zeker en vast een van |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Gouverneur
|
![]() Interessant is het zeker. Persoonlijk ben ik er zelf nog niet helemaal uit of mijn mening voor of tegen is. Ik gebruik zelf niks (meer) (noch alcohol); ik ben puur moreel gezien tegen geestesverruimende en stimulerende middelen, maar daarom moet het nog niet per se allemaal verboden of bestraft worden. Het probleem is natuurlijk dat sommigen er verstandig mee omkunnen, en anderen niet, en de vraag is 1) hoe trekt ge de scheidingslijn daartussen klaar en duidelijk en 2) is het eigenlijk de taak van de overheid, zolang er geen overlast veroorzaakt wordt. Ik ben ook niet zeker of ik er ooit wel uitgraak of ik pro of contra ben ![]()
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Denken die niet verslaafde druggebruikers, die elke week naar Nederland rijden om wat spul, wel aan het milieu?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beter zou inderdaad zijn dat ze om de drie maanden een grotere hoeveelheid gaan kopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar geen enkele ouder, familielid, vriend,.. zal een glas wijn aan een plechtige communiekant geven, zien als een overtreding van de wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Belgie wordt dat spul niet verkocht...
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Altijd maar dat op en weer rijden, en op het moment dat ge het het hardst nodig hebt, zit ge altijd maar zonder. Nee, rekeninghoudend met de tijdsefficiëntie, ecologische efficiëntie en de inflatie, zou ik gaan voor de tienjarenvoorraad.
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zeg maar iets, als uw lief u onverwacht dumpt, dan kunt ge wel eens nood hebben aan een joint. Heeft niet zoveel te maken met verslaafd, maar met context
![]()
![]() |
#119 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF12122006_055 Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
EDIT: maar daar zaten altijd te veel hippies en daar moest ik toen ook al niet van weten. Laatst gewijzigd door Steve_M : 4 juni 2011 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |