Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2011, 13:36   #1881
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Je staat op een datingsite als op zoek zijnd naar een maria magdalena.
Die koop je toch gewoon?
Of faalt mijn bijbelse kennis?
Oud 2 juni 2011, 13:41   #1882
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
En kijk we gaan weer beledigen zonder dat ik u beledigd heb.
Ziet ge waarom ge geband geraakt?
Gewoon rapporteren. Volgende ban is een permban

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 15:08   #1883
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Die koop je toch gewoon?
Of faalt mijn bijbelse kennis?
Je bent met Judas in de war: die kwam bij de hoeren terecht.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 15:11   #1884
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ik heb hem begrepen. En je kritiek is al 100 keer, zoniet meer, weerlegd. Jij bent degene die achter blijft met het begrijpen, het is je al genoeg uitgelegd.

Verder nog iets inhoudelijk te melden?
Ik heb helaas nog nooit een weerlegging gehoord, wel een eindeloos herkauwen van de dogma's van Einstein, alsof ik die zelf niet ken.
Oud 2 juni 2011, 15:20   #1885
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat ge de mist in.
Mensen die nadenken doorzien uw dogmatisch denken.
een leugen, want mijn atoomtheorie berust op logica.
Citaat:
Enkel mensen die iets zonder denken aanvaarden zijn potentieel kandidaat voor uw godsdienst.
een leugen dus.
Citaat:
En daarvoor is uw godsdienst dan weer te wetenschappelijk, dus houden ze het bij de klassieke godsdiensten.
ook dat is fout: het is een moeilijke filosofie waarvan ze niks begrijpen.
Citaat:
Uw godsdienst is mossel noch vis en dat is de reden waarom ge na al die publiciteit die het internet u kan bieden nog geen enkele ziel hebt kunnen overtuigen en dat ook nooit gaat kunnen doen.
Het is mossel en vis: filosofie en wetenschap en tevens een theologie.
Het zijn weer eindeloze beledigingen zonder enige inhoudelijk kritiek.
Typisch voor Alboreto, die denkt dat zijn domme uitlatingen iets anders zouden zijn dan zijn persoon.
Citaat:

Even min als gij. Maar ik oordeel met kennis van zaken, gij zonder, dat is het verschil.
Ik kan de toekomst van het heelal zeer goed beredeneren.
Wat jij daarover zegt en ook wat de wetenschap fantaseert is baarlijke nonsens.
Citaat:

En kijk we gaan weer beledigen zonder dat ik u beledigd heb.
Ziet ge waarom ge geband geraakt?
Dus jij mag wel mijn opvattingen beledigen en ik mag niet concluderen dat jij er niks van begrijpt?

Dat is dan wel een zeer subtiele muggenzifterij.

Hetzelfde als Geert Wilders die moet zeggen dat ie niks heeft tegen de Islamieten, maar wel tegen de Islam.

De moderne mens is ook nog eens gespleten en meent iemand anders te zijn dan zijn eigen opvattingen of verstandelijke vermogens.

Iemand die domme opmerkingen maakt is niet dom, alleen zijn opvattingen zijn dat.....

Laatst gewijzigd door harriechristus : 2 juni 2011 om 15:25.
Oud 2 juni 2011, 15:27   #1886
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewoon rapporteren. Volgende ban is een permban
Als mijnheer het niet kan winnen met zijn eigen beledigingen gaat ie klagen bij de moderatie: "Juf: ze doen het weer!"

Enige inhoudelijke kritiek is er nog nooit uit zijn mond gekomen.
Oud 2 juni 2011, 15:41   #1887
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Als mijnheer het niet kan winnen met zijn eigen beledigingen gaat ie klagen bij de moderatie: "Juf: ze doen het weer!"

Enige inhoudelijke kritiek is er nog nooit uit zijn mond gekomen.
Nog iets inhoudelijks op te merken, harrie?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 2 juni 2011, 16:29   #1888
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een leugen, want mijn atoomtheorie berust op logica.
Nope.
Citaat:
een leugen dus.
Nope.

Citaat:
ook dat is fout: het is een moeilijke filosofie waarvan ze niks begrijpen.
Is niets moeilijks aan, Harrie.
Enkel mensen met een laag IQ vinden uw 'filosofie' moeilijk.

Citaat:
Het zijn weer eindeloze beledigingen zonder enige inhoudelijk kritiek.
In tegendeel, het is kritiek zonder belediging.
Gij daarentegen gaat keer op keer de anderen beledigen zonder in te gaan op de kritiek.

Citaat:
Typisch voor Alboreto, die denkt dat zijn domme uitlatingen iets anders zouden zijn dan zijn persoon.
QED

Citaat:
Ik kan de toekomst van het heelal zeer goed beredeneren.
Nope, dat denkt ge misschien, maar iedereen met een beetje verstand ziet de fouten in uw redeneringen.
Oud 3 juni 2011, 18:11   #1889
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
harriechristus
Het is mij echter wel opgevallen dat U niet (zoals 'God' en zijn Drievuldigheid) op verschillende plaatsen tegelijkertijd kunt zijn en dat U (vooraf) niet steeds uw schrijfpartners inscant alvorens; U als een driftige stier, door de meest mogelijke valstrikken te gaan rammen.

Citaat:
Volgens Mij heeft Jezus nooit bestaan.
Het is niet omdat U hem niet erkent of wil herkennen, dat hij daarvoor niet zou bestaan hebben. Het klinkt toch als geschiedenis dat, de Familie Christus Maria en Joseph, voor weet ik veel voor welke Politieke redenen in aller heil met pak en zak van 'Nazareth' naar 'Jerusalem' zijn moeten verhuizen.
Daar zou hij dan in een nederige 'plek' zijn geboren. (het verhaal over onnatuurlijke Heilige Maagden lijkt mij voor het minst onwaarschijnlijk tenzij, het als overtuiging vergemakkelijking is verspreid naar het nogal ruw en onwetend volk van toen. Dat deze verhalen door de eeuwen heen wel heelwat groffe invloedige wijzigingen hebben ondergaan, zou de geloofwaardigheid er niet moeten van aantasten. Vb. 'Sinterklaas' 'Kerstmannekje' en als last but not (...) 'Halloween' en zijn sliert 'Heksen' die waarschijnlijk wel uitsluitend in zieke geesten hebben bestaan.

Citaat:
Ik ben ook niet zijn lijfelijke reïncarnatie, maar zijn verdere geestelijke ontwikkeling van Liefde naar de heilige geest van het denken en begrijpen.

Dat via Hegel naar mijn atoomtheorie.
En ik besta overigens wel lichamelijk, maar innerlijk in de hemel.
Dat is overigens niet volgens de Bijbel en voor zover ik weet ook niet volgens de Katholieke leer.

Mij klinkt het zelfs zeer ketters in de oren.
Wetenschappelijk is zulks absoluut uit den boze. Ieder stervend organisme, veranderd van samenstelling en vorm en verenigt zich met het stof en de aarde in afwachting van een nieuwe bestemming.
De 'Ziel' (wellicht samenstelling van enkel miljarden microwezentjes) daartegenover is onsterfelijk.
Niets zou de 'Ziel' van Jezus kunnen beletten zich in een nieuw pasgeboren mensenkind te gaan vestigen.

Citaat:
Dat Jezus lichamelijk is opgestaan wordt beschouwd als een essentie van het geloof.
Wie dat niet gelooft is niet christelijk.
Verleden week, stelde ik dezelfde vraag aan een Hooggeleerde Katholieke Priester, welgekent voor zijn boeiende interpretaties/versies van het 'genese' en andere Bijbelse verhalen.

Ik meen begrepen te hebben dat, over de vraag naar het stoffelijk overschot, dezen die het zouden moeten weten er wel iets verveeld mee blijven zitten.

Citaat:
Zo heb ik dat gehoord.
Maar als ik het mis mocht hebben moet je dat maar even zeggen en liefst uitleggen.
Een andere Geestelijke uit mijn kennissenkring, is ervan overtuigd dat het lichaam van 'Jezus' door de Engelen met Ziel, geest en al, naar de Hemel werd gehesen.

Citaat:
Mijn eigen overtuiging is dat iedereen innerlijk in de hemel is en wel voor eeuwig en dat het nooit anders is geweest en ook nooit anders zal zijn.

Een eeuwigheid die eens begint is geen eeuwigheid meer.

Bovendien is de hemel ook oneindig en dus alles omvattend en bestaat ook het heelal in de hemel.

Dus is je eigen stoffelijk lichaam ook altijd in de hemel.
Dus, naar mijn eigen overtuiging alsook de Uwe; zou de Hemel hier op 'Aarde' zijn. Vermits dat het begrip 'Aarde' een deeltje zou uitmaken van een soort van allesomvattende moederkoek dat men 'Hemel' noemt (Heaven).

Buiten uw Ketters historie, kan ik U goed en vlok volgen en verstaan. Nogmaals wens ik hulde aan uw fantastisch geduld met enkelingen die, nog steeds niet kunnen inzien dat U ondanks al het kwade dat U word aangedaan U slechts hun geluk en levenskonfort bovenop stelt.

Daarvoor zeg ik U Bravo Harry!!!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 21:13   #1890
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Het is mij echter wel opgevallen dat U niet (zoals 'God' en zijn Drievuldigheid) op verschillende plaatsen tegelijkertijd kunt zijn en dat U (vooraf) niet steeds uw schrijfpartners inscant alvorens; U als een driftige stier, door de meest mogelijke valstrikken te gaan rammen.
Gij zijt natuurlijk een ouderwets gelovige....
Citaat:

Het is niet omdat U hem niet erkent of wil herkennen, dat hij daarvoor niet zou bestaan hebben.
Juist in zijn niet lichamelijk bestaan, dus als hemelse fantasie, wil ik hem gaarne erkennen, hoewel hij niet voor niks is gestorven, want de Liefde sterft voor de Heilige Geest.
Citaat:
Het klinkt toch als geschiedenis dat, de Familie Christus Maria en Joseph, voor weet ik veel voor welke Politieke redenen in aller heil met pak en zak van 'Nazareth' naar 'Jerusalem' zijn moeten verhuizen.
Er zijn al zoveel romans geschreven, die ook allemaal als echte geschiedenis overkomen, maar louter fantasie van de schrijver zijn.
Citaat:
Daar zou hij dan in een nederige 'plek' zijn geboren. (het verhaal over onnatuurlijke Heilige Maagden lijkt mij voor het minst onwaarschijnlijk tenzij, het als overtuiging vergemakkelijking is verspreid naar het nogal ruw en onwetend volk van toen.
heilige maagden komen ook voor in andere religies.
Het is een mooi hemels idee, goddelijk, maar het bestaat niet in de aardse werkelijkheid.
Zo zit het hele Jezusverhaal vol wonderen.
Geloof je daar niet in dan blijft er niet veel over.
Citaat:
Dat deze verhalen door de eeuwen heen wel heelwat groffe invloedige wijzigingen hebben ondergaan, zou de geloofwaardigheid er niet moeten van aantasten. Vb. 'Sinterklaas' 'Kerstmannekje' en als last but not (...) 'Halloween' en zijn sliert 'Heksen' die waarschijnlijk wel uitsluitend in zieke geesten hebben bestaan.

Wetenschappelijk is zulks absoluut uit den boze. Ieder stervend organisme, veranderd van samenstelling en vorm en verenigt zich met het stof en de aarde in afwachting van een nieuwe bestemming.
De 'Ziel' (wellicht samenstelling van enkel miljarden microwezentjes)
microzielen.
Citaat:
daartegenover is onsterfelijk.
Niets zou de 'Ziel' van Jezus kunnen beletten zich in een nieuw pasgeboren mensenkind te gaan vestigen.
Laat die ouwe Jezus gewoon zijn eigen ziel en zaligheid houden.
Ik heb het mijne, zo geheel en al nieuw, dat die van Jezus daar echt niet meer in past.
Het zou maar verwarring scheppen.
Dus ik heb hier een ander idee.
Ik ben de nieuwe Jezus, maar niet als een reïncarnatie van die oude, die nooit heeft bestaan en een fantasie is der mensen.
Citaat:

Verleden week, stelde ik dezelfde vraag aan een Hooggeleerde Katholieke Priester, welgekent voor zijn boeiende interpretaties/versies van het 'genese' en andere Bijbelse verhalen.

Ik meen begrepen te hebben dat, over de vraag naar het stoffelijk overschot, dezen die het zouden moeten weten er wel iets verveeld mee blijven zitten.

Een andere Geestelijke uit mijn kennissenkring, is ervan overtuigd dat het lichaam van 'Jezus' door de Engelen met Ziel, geest en al, naar de Hemel werd gehesen.

Dus, naar mijn eigen overtuiging alsook de Uwe; zou de Hemel hier op 'Aarde' zijn.
Ik zie dat juist andersom: dat de aarde in de hemel is opgenomen.
En wel zo dat de mens innerlijk in de hemel bestaat, maar dat ook alle aardse werkelijkheid in de hemel is.
De hemel is immers eeuwig en oneindig en alles omvattend.
Citaat:
Vermits dat het begrip 'Aarde' een deeltje zou uitmaken van een soort van allesomvattende moederkoek dat men 'Hemel' noemt (Heaven).
Zo ongeveer. Het oneindige omvat alle eindigheden, dus ook de aarde met de mensen.
Citaat:
Buiten uw Ketters historie, kan ik U goed en vlok volgen en verstaan. Nogmaals wens ik hulde aan uw fantastisch geduld met enkelingen die, nog steeds niet kunnen inzien dat U ondanks al het kwade dat U word aangedaan U slechts hun geluk en levenskonfort bovenop stelt.

Daarvoor zeg ik U Bravo Harry!!!
Dank je wel: ik ben niet haatdragend, wel kan ik me bij tijd en wijle boos maken, maar ik ben zoiets al gauw weer vergeten als mijn humeur weer beter is.

En tenslotte hebben de microwezentjes zelf al die domkoppen gemaakt...

Laatst gewijzigd door harriechristus : 3 juni 2011 om 21:17.
Oud 3 juni 2011, 21:15   #1891
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

[quote=harriechristus;5489700]Gij zijt natuurlijk een ouderwets gelovige....Juist in zijn niet lichamelijk bestaan, dus als hemelse fantasie, wil ik hem gaarne erkennen, hoewel hij niet voor niks is gestorven, want de Liefde sterft voor de Heilige Geest.
Er zijn al zoveel romans geschreven, die ook allemaal als echte geschiedenis overkomen, maar louter fantasie van de schrijver zijn.
Het is een mooi hemels idee, goddelijk, maar het bestaat niet in de aardse werkelijkheid.
Citaat:
Dat deze verhalen door de eeuwen heen wel heelwat groffe invloedige wijzigingen hebben ondergaan, zou de geloofwaardigheid er niet moeten van aantasten. Vb. 'Sinterklaas' 'Kerstmannekje' en als last but not (...) 'Halloween' en zijn sliert 'Heksen' die waarschijnlijk wel uitsluitend in zieke geesten hebben bestaan.

De 'Ziel' (wellicht samenstelling van enkel miljarden microwezentjes)
[/quote[microzielen.Laat die ouwe Jezus gewoon zijn eigen ziel en zaligheid houden.
Ik heb het mijne, zo geheel en al nieuw, dat die van Jezus daar echt niet meer in past.
Het zou maar verwarring scheppen.
Dus ik heb hier een ander idee.
Ik ben de nieuwe Jezus, maar niet als een reïncarnatie van die oude, die nooit heeft bestaan en een fantasie is der mensen.
Ik zie dat juist andersom: dat de aarde in de hemel is opgenomen.
En wel zo dat de mens innerlijk in de hemel bestaat, maar dat ook alle aardse werkelijkheid in de hemel is.
De hemel is immers eeuwig en oneindig en alles omvattend.
Zo ongeveer. Het oneindige omvat alle eindigheden, dus ook de aarde met de mensen. Dank je wel: ik ben niet haatdragend, wel kan ik me bij tijd en wijle boos maken, maar ik ben zoiets al gauw weer vergeten als mijn humeur weer beter is.

En tenslotte hebben de microwezentjes zelf al die domkoppen gemaakt.
Harrie,

Zou je niet, weliswaar liefst in juli pas, willen overwegen je eigen microwezentjes theorie op te bouwen, samen met ons, de andere forumgangers?

Alles volgt uit de filosofie, en nu vertel je altijd wel een deel van het verhaal in elke post maar de volledige samenhang vind ik moeilijk te overzien. Daarom, als we allemaal samen het denkproces maken, ga je meer aanhangers vinden.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 3 juni 2011, 21:19   #1892
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope.

Nope.

Is niets moeilijks aan, Harrie.
Enkel mensen met een laag IQ vinden uw 'filosofie' moeilijk.

In tegendeel, het is kritiek zonder belediging.
Gij daarentegen gaat keer op keer de anderen beledigen zonder in te gaan op de kritiek.

QED

Nope, dat denkt ge misschien, maar iedereen met een beetje verstand ziet de fouten in uw redeneringen.
Ik prijs je geduld om elke keer maar weer tegen mij tekeer te gaan zonder iets inhoudelijks te schrijven.

Dat vereist toch wel een bijzonder talent....
Oud 3 juni 2011, 21:22   #1893
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=gehuigert;5489705]
Citaat:
Gij zijt natuurlijk een ouderwets gelovige....Juist in zijn niet lichamelijk bestaan, dus als hemelse fantasie, wil ik hem gaarne erkennen, hoewel hij niet voor niks is gestorven, want de Liefde sterft voor de Heilige Geest.

Harrie,

Zou je niet, weliswaar liefst in juli pas, willen overwegen je eigen microwezentjes theorie op te bouwen, samen met ons, de andere forumgangers?

Alles volgt uit de filosofie, en nu vertel je altijd wel een deel van het verhaal in elke post maar de volledige samenhang vind ik moeilijk te overzien. Daarom, als we allemaal samen het denkproces maken, ga je meer aanhangers vinden.
Denk je?

Want dat heb ik al zo vaak geprobeerd en ik kreeg altijd alleen maar bagger over me heen.

Hou het er maar op dat ik volkomen krankzinnig ben....

Bovendien is mijn atoomtheorie al helemaal opgebouwd, al heel lang geleê.

En als anderen dat ook nog eens willen gaan proberen dan weet ik zeker dat er niks van over blijft.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 3 juni 2011 om 21:24.
Oud 3 juni 2011, 21:25   #1894
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

[quote=harriechristus;5489715]
Citaat:
Denk je?

Want dat heb ik al zo vaak geprobeerd en ik kreeg altijd alleen maar bagger over me heen.

Hou het er maar op dat ik volkomen krankzinnig ben....

Bovendien is mijn atoomtheorie al helemaal opgebouwd, al heel lang geleê.

En als anderen dat ook nog eens willen gaan proberen dan weet ik zeker dat er niks van over blijft.
Je moet wat meer geduld met ons hebben, . Niet iedereen heeft de gave om zoveel wijsheid te kunnen vatten in 123, daarom moet je het ook geleidelijk onderwijzend aanbrengen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 3 juni 2011, 21:46   #1895
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik prijs je geduld om elke keer maar weer tegen mij tekeer te gaan zonder iets inhoudelijks te schrijven.
Ik begrijp dat het voor u wat moeilijk is de inhoud te herkennen en te erkennen.
Beter leren lezen en blijven proberen.
Misschien slaagt ge er ooit nog in de anderen hier op het forum te begrijpen.
Oud 3 juni 2011, 21:57   #1896
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=gehuigert;5489720]
Citaat:

Je moet wat meer geduld met ons hebben, . Niet iedereen heeft de gave om zoveel wijsheid te kunnen vatten in 123, daarom moet je het ook geleidelijk onderwijzend aanbrengen.
Ik heb echt wel genoeg onderwezen en ik kreeg steeds weer proppen papier en inktpotten naar mijn hoofd.

Laten die brave leerlingetjes het zelf nu maar eens uit gaan zoeken.
Als het nog eens mooi weer wordt dan merk ik het wel.

Voorlopig vinden ze de Islam veel en veel interessanter.
Oud 3 juni 2011, 21:59   #1897
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Please please please, ?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 3 juni 2011, 22:00   #1898
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat het voor u wat moeilijk is de inhoud te herkennen en te erkennen.
Beter leren lezen en blijven proberen.
Misschien slaagt ge er ooit nog in de anderen hier op het forum te begrijpen.
Ach die arme Alboreto, die voelt zich zo onbegrepen, want wat hij denkt dat heeft nog nooit iemand gehoord.

En al die anderen zijn ook al zo vreselijk geniaal: daar zal echt een nieuwe wereld uit voort komen.

De hoop van de toekomst is hier: zegt het voort....
Oud 3 juni 2011, 22:01   #1899
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Please please please, ?
No......do it yourself.

Dat is nog eens ware democratie......
Oud 4 juni 2011, 20:52   #1900
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

zucht
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be