![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1881 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of faalt mijn bijbelse kennis?
![]() |
![]() |
![]() |
#1882 |
Europees Commissaris
|
![]() Gewoon rapporteren. Volgende ban is een permban
![]() |
#1883 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1884 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb helaas nog nooit een weerlegging gehoord, wel een eindeloos herkauwen van de dogma's van Einstein, alsof ik die zelf niet ken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1885 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het zijn weer eindeloze beledigingen zonder enige inhoudelijk kritiek. Typisch voor Alboreto, die denkt dat zijn domme uitlatingen iets anders zouden zijn dan zijn persoon. Citaat:
Wat jij daarover zegt en ook wat de wetenschap fantaseert is baarlijke nonsens. Citaat:
Dat is dan wel een zeer subtiele muggenzifterij. Hetzelfde als Geert Wilders die moet zeggen dat ie niks heeft tegen de Islamieten, maar wel tegen de Islam. De moderne mens is ook nog eens gespleten en meent iemand anders te zijn dan zijn eigen opvattingen of verstandelijke vermogens. Iemand die domme opmerkingen maakt is niet dom, alleen zijn opvattingen zijn dat..... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 2 juni 2011 om 15:25. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1886 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1887 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog iets inhoudelijks op te merken, harrie?
![]() |
#1888 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nope. Citaat:
Enkel mensen met een laag IQ vinden uw 'filosofie' moeilijk. Citaat:
Gij daarentegen gaat keer op keer de anderen beledigen zonder in te gaan op de kritiek. Citaat:
Nope, dat denkt ge misschien, maar iedereen met een beetje verstand ziet de fouten in uw redeneringen.
![]() |
![]() |
#1889 | ||||
Parlementslid
|
![]() Het is mij echter wel opgevallen dat U niet (zoals 'God' en zijn Drievuldigheid) op verschillende plaatsen tegelijkertijd kunt zijn en dat U (vooraf) niet steeds uw schrijfpartners inscant alvorens; U als een driftige stier, door de meest mogelijke valstrikken te gaan rammen.
Het is niet omdat U hem niet erkent of wil herkennen, dat hij daarvoor niet zou bestaan hebben. Het klinkt toch als geschiedenis dat, de Familie Christus Maria en Joseph, voor weet ik veel voor welke Politieke redenen in aller heil met pak en zak van 'Nazareth' naar 'Jerusalem' zijn moeten verhuizen. Daar zou hij dan in een nederige 'plek' zijn geboren. (het verhaal over onnatuurlijke Heilige Maagden lijkt mij voor het minst onwaarschijnlijk tenzij, het als overtuiging vergemakkelijking is verspreid naar het nogal ruw en onwetend volk van toen. Dat deze verhalen door de eeuwen heen wel heelwat groffe invloedige wijzigingen hebben ondergaan, zou de geloofwaardigheid er niet moeten van aantasten. Vb. 'Sinterklaas' 'Kerstmannekje' en als last but not (...) 'Halloween' en zijn sliert 'Heksen' die waarschijnlijk wel uitsluitend in zieke geesten hebben bestaan. Citaat:
De 'Ziel' (wellicht samenstelling van enkel miljarden microwezentjes) daartegenover is onsterfelijk. Niets zou de 'Ziel' van Jezus kunnen beletten zich in een nieuw pasgeboren mensenkind te gaan vestigen. Citaat:
Ik meen begrepen te hebben dat, over de vraag naar het stoffelijk overschot, dezen die het zouden moeten weten er wel iets verveeld mee blijven zitten. Citaat:
Citaat:
Buiten uw Ketters historie, kan ik U goed en vlok volgen en verstaan. Nogmaals wens ik hulde aan uw fantastisch geduld met enkelingen die, nog steeds niet kunnen inzien dat U ondanks al het kwade dat U word aangedaan U slechts hun geluk en levenskonfort bovenop stelt. Daarvoor zeg ik U Bravo Harry!!! ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1890 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is een mooi hemels idee, goddelijk, maar het bestaat niet in de aardse werkelijkheid. Zo zit het hele Jezusverhaal vol wonderen. Geloof je daar niet in dan blijft er niet veel over. Citaat:
Citaat:
Ik heb het mijne, zo geheel en al nieuw, dat die van Jezus daar echt niet meer in past. Het zou maar verwarring scheppen. Dus ik heb hier een ander idee. Ik ben de nieuwe Jezus, maar niet als een reïncarnatie van die oude, die nooit heeft bestaan en een fantasie is der mensen. Citaat:
En wel zo dat de mens innerlijk in de hemel bestaat, maar dat ook alle aardse werkelijkheid in de hemel is. De hemel is immers eeuwig en oneindig en alles omvattend. Citaat:
Citaat:
En tenslotte hebben de microwezentjes zelf al die domkoppen gemaakt... ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 3 juni 2011 om 21:17. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1891 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=harriechristus;5489700]Gij zijt natuurlijk een ouderwets gelovige....Juist in zijn niet lichamelijk bestaan, dus als hemelse fantasie, wil ik hem gaarne erkennen, hoewel hij niet voor niks is gestorven, want de Liefde sterft voor de Heilige Geest.
Er zijn al zoveel romans geschreven, die ook allemaal als echte geschiedenis overkomen, maar louter fantasie van de schrijver zijn. heilige maagden komen ook voor in andere religies. Het is een mooi hemels idee, goddelijk, maar het bestaat niet in de aardse werkelijkheid. Zo zit het hele Jezusverhaal vol wonderen. Geloof je daar niet in dan blijft er niet veel over. Citaat:
![]() Zou je niet, weliswaar liefst in juli pas, willen overwegen je eigen microwezentjes theorie op te bouwen, samen met ons, de andere forumgangers? Alles volgt uit de filosofie, en nu vertel je altijd wel een deel van het verhaal in elke post maar de volledige samenhang vind ik moeilijk te overzien. Daarom, als we allemaal samen het denkproces maken, ga je meer aanhangers vinden.
![]() |
![]() |
#1892 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat vereist toch wel een bijzonder talent.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1893 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=gehuigert;5489705]
Citaat:
Want dat heb ik al zo vaak geprobeerd en ik kreeg altijd alleen maar bagger over me heen. Hou het er maar op dat ik volkomen krankzinnig ben.... ![]() Bovendien is mijn atoomtheorie al helemaal opgebouwd, al heel lang geleê. En als anderen dat ook nog eens willen gaan proberen dan weet ik zeker dat er niks van over blijft. Laatst gewijzigd door harriechristus : 3 juni 2011 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1894 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=harriechristus;5489715]
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1895 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Beter leren lezen en blijven proberen. Misschien slaagt ge er ooit nog in de anderen hier op het forum te begrijpen.
![]() |
![]() |
#1896 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=gehuigert;5489720]
Citaat:
Laten die brave leerlingetjes het zelf nu maar eens uit gaan zoeken. Als het nog eens mooi weer wordt dan merk ik het wel. Voorlopig vinden ze de Islam veel en veel interessanter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1897 |
Europees Commissaris
|
![]() Please please please,
![]()
![]() |
#1898 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En al die anderen zijn ook al zo vreselijk geniaal: daar zal echt een nieuwe wereld uit voort komen. De hoop van de toekomst is hier: zegt het voort.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1899 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1900 |