![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#8381 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar zoals ik eerder al zei en nu nog maar eens duidelijk blijkt, ... .... je neemt de verantwoordelijkheid niet om die keuze te maken. En dat is je goed recht uiteraard. Maar ik neem die verantwoordelijkheid wel. Ik maak een keuze en zeg ook waarom ik die keuze maak. Dat is het verschil tussen u en mij. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 juni 2011 om 10:03. |
||||
|
|
|
|
|
#8382 | ||||||||||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
U bent ook weer met walgelijke woordspelletjes bezig, u zegt wel degelijk dat homoseksuele koppels minderwaardige ouders zijn. ->"Wat is zeg is dan onze kinderen het best mogelijke verdienen" U denkt dat homoseksuele koppels niet de best mogelijke opvoeding kunnen regelen, waaruit volgt dat u ze als minderwaardige ouders ziet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#8383 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Holebi's zijn even goede ouders als hetero's, ieder onderzoek toont dit aan.
|
|
|
|
#8384 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het belang van het kind moet nu eenmaal wijken voor de homo's die moederke en vaderke willen spelen. "Ja, we hebben ook een kindje gekocht, letterlijk, in Oekraine..." Het kind verstoten door zijn moeder die het als verkochte koopwaar beschouwd, zit dan nog een paar jaar in miserie in een wezenhuis, maar dat kan allemaal geen kwaad, dat is ook niet belangrijk. Wat de vaders willen, dat is pas belangrijk... Want het zijn toch zo'n goede ouders meneer...
Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 juni 2011 om 11:06. |
||
|
|
|
|
|
#8385 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ik heb het over legale adoptie, door de juiste kanalen, niet over een kind door de mazen van het wettelijk net smokkelen. Maar dat is misschien een beetje te moeilijk te begrijpen voor uw kopke vol vooroordelen.
|
|
|
|
#8386 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Impliciet geef je daarmee toe dat uw zever a la, holibi's zijn even goede ouders, dus zuivere zever is.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 juni 2011 om 11:25. |
||
|
|
|
|
|
#8387 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Hetgene waar ik mee afkom zijn onderzoeken over een periode van 40 jaar. U bent de eeuwige zeveraar, bang dat uw wereldbeeldje doorprikt wordt.
|
|
|
|
#8388 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Fantast.
|
|
|
|
|
#8389 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Zo ja, dan past deze redenering ook: er zijn slechte hetero-ouders daarom mogen ze allemaal geen kinderen adopteren Maar je weet van jezelf dat je een achterlijke redenering maakt, omdat je gewoon geen argumenten meer hebt.
|
|
|
|
#8390 | ||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De pedagogische kwaliteiten van iemand staan volledig los van zijn of haar geaardheid. Dat weet iedereen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In mijn vraagstelling zijn deze precies dezelfde. Het feit dat je niet wil antwoorden op de simpele vragen en geen duidelijke keuze wil maken, duidt voor mij op een gebrek aan zin voor verantwoordelijkheid. Je verdraait eerste de gegeven situatie.... Neem me dan ook niet kwalijk als ik zeg dat ik het beleid terzake (dus eventueel ook over mijn kinderen), niet aan iemand als jij zou kunnen overlaten. Dat zou, gezien je gebrek aan zin voor verantwoordelijkheidheid, onverantwoord zijn. Is het nu zo verkeerd van mij dat ik op de beide vragen zou antwoorden met een duidelijke keuze voor het heterokoppel, omdat dit volgens mij het dichtst bij de natuurlijke gang van zaken staat? Ben ik daarom een homohater of zo? Ik dacht van niet. Wat jij bent, moet je maar voor jezelf uitmaken. Ik veroordeel je niet als persoon. Enkel je onverantwoord handelen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 juni 2011 om 11:50. |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
#8391 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niemand zegt hier dat homofielen geen kinderen kunnen opvoeden. Er wordt enkel gezocht naar wat het beste is voor het kind. En naar mijn mening is het aangewezen, zolang er geen consensus is onder wetenschappers van wat dan wel het beste mag zijn, dat we het houden op een vader én een moeder voor het kind, indien mogelijk. Dat heeft niks met homofobie te maken, maar alles met gezond verstand. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#8392 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#8393 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of bent u niet zo consequent? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#8394 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#8395 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Doe toch niet steeds alsof dat wel zo zou zijn. Het gaat om wat het best mogelijke is voor het kind. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#8396 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat maakt hen helemaal niets uit, het gaat hen over de "rechten" van holibi's.
|
|
|
|
|
#8397 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#8398 | ||||||||||||
|
Staatssecretaris
|
Ja, die is er wel, het overgrote merendeel van het onderzoek wijst uit dat er geen kwalitatief verschil is tussen opvoeding door een homo- of heterokoppel.
Citaat:
Scientific consensus is the collective judgment, position, and opinion of the community of scientists in a particular field of study. Consensus implies general agreement, though not necessarily unanimity. Scientific consensus is not by itself a scientific argument, and it is not part of the scientific method. Nevertheless, consensus may be based on both scientific arguments and the scientific method. Citaat:
Citaat:
Citaat:
1. One who begets, gives birth to, or nurtures and raises a child; a father or mother. 3. An organism that produces or generates offspring. 4. A guardian; a protector. v. par·ent·ed, par·ent·ing, par·ents 1. To act as a parent to; raise and nurture: "A genitor who does not parent the child is not its parent" (Ashley Montagu). 2. To cause to come into existence; originate. A parent (from Latin: parēns = parent) is a caretaker of the offspring in their own species. In humans, a parent is the mother or the father figure of a child (where "child" refers to offspring, not necessarily age). Children can have one or more parents, but they must have two biological parents. Biological parents consist of the male who sired the child and the female who gave birth to the child. In all human societies, the biological mother and father are both responsible for raising their young. However, some parents may not be biologically related to their children. An adoptive parent is one who nurtures and raises the offspring of the biological parents but is not actually biologically related to the child. Children without adoptive parents can be raised by their grandparents or other family members. Bij iedere definitie die ik kan vinden, kan je adoptie-ouders ook als ouders zien. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bespaar me trouwens de christelijke "hate the sin not the sinner", ik maak geïnformeerde keuzes op basis van onderzoek en resultaten, niet op basis van ingelepeld dogma.
|
|
|
|
#8399 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Wat blijkt nu, de wetenschappelijke consensus dat holebi's evenwaardige ouders zijn wordt gesteund door onderzoek en grote psychologische instituten: - LGBT families lit review - Statement door de Canadian psychological association -American psychological association De verwijzingen naar onderzoeken zitten in deze teksten verweven, en zijn normaal gezien terug te vinden op google scholar.
|
|
|
|
#8400 |
|
Staatssecretaris
|
Done and done, ik heb je in die drie links hierboven genoeg onderzoeken gegeven om je even bezig te houden.
I have promises to keep, and miles to go before I sleep. Laatst gewijzigd door Dionysus : 5 juni 2011 om 12:14. |
|
|
|