![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#8441 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Enkele redenen.
1) Betrokkenheid. Het is die mensen hun job om te doen wat ze doen, hoewel ze die job heel goed doen is dat niet hetzelfde als een 1op1 relatie die een hetero of homokoppel wel kan geven 2) Aantallen. Een instelling huist soms honderden kinderen. Het is onmogelijk om ieder van hen dezelfde aandacht te schenken. Een hetero of homokoppel zal zich beperken tot een kleiner aantal zodat er wel voldoende aandacht kan worden gegeven.
|
|
|
#8442 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dit heb ik al enkele keren gezegd. De standaardvorm van gezin is doorheen de geschiedenis vaak veranderd en gewijzigd, en het zal ook in de toekomst wijzigen. Dit heeft absoluut geen enkel effect op de kwaliteit van het leven van het kind. Ik stel me bijvoorbeeld meer vragen bij de indoctrinatie die door religieuzen vaak wordt gedaan. Dit kan onherstelbare schade berokkenen bij kinderen. Liever atheïstische homos dan christelijke heteros als ouders. Nuja voor mijn kind liever homos tout-court moest ik het opgeven voor adoptie. Laatst gewijzigd door Effect : 5 juni 2011 om 17:43. |
|
|
|
|
|
|
#8443 | |||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik vrees dus dat ge u niet baseert op feiten, maar op een persoonlijk afkeer/afgunst/angst/ontkenning (weetikveel) waardoor uw inzicht gekleurd is. Citaat:
Citaat:
En zolang er niet bewezen is dat het plaatsen bij een homo-koppel extra risico met zich meebrengt is het onaanvaardbaar het kind te plaatsen bij een minder ideaal hetero-koppel. Wat is uw reden om dat te negeren? Citaat:
Citaat:
Als ge daar wetenschappelijke bewijzen voor hebt, geef ze gerust.
|
|
|
|
#8444 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#8445 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gezinsvorm is wél van betekenis. In de veronderstelling dat alle randomstandigeden gelijk zijn mogen we zeggen dat de best mogelijke situatie is een stabiele liefhebbende biologisch verbonden ouderrelatie is met het kind. Hoe minder iets daarop lijkt, hoe minder goed het is. En een homokoppel zonder biologische band lijkt daar minder op dan een heterokoppel. Een weeshuis nog minder. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#8446 | ||||||||||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals ik al eerder zei, ik leef niet in dezelfde zwart-wit droomwereld waar u in leeft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#8447 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#8448 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#8449 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#8450 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#8451 |
|
Staatssecretaris
|
Wist u het nog niet, onze Paulus is een agnost vermomd als crypto-christen.
|
|
|
#8452 |
|
Burgemeester
|
Paulus en ik verschillen met u en een aantal anderen over dit onderwerp. Maar ik heb hier door niemand niks maar dan ook niks homofoobs gezien.
Maar je kan toch moeilijk koste wat het kost iets gelijks maken wat verschillend is. Want ja, homoseksualiteit is nu eenmaal verschillend van heteroseksualiteit... wie kan dat ontkennen Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 5 juni 2011 om 17:56. |
|
|
|
|
|
#8453 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Wat blijkt nu uit onderzoek dat holebi's en hetero's even goed kinderen kunnen opvoeden, de vorm van de relatie heeft weinig invloed. Ik hoop dat u wel de waarde van onderzoek inziet. ***EDIT*** En ik hoop dat het duidelijk is dat Paulus een opvoeding door holebi's niet evenwaardig ziet als een opvoeding door hetero's.
I have promises to keep, and miles to go before I sleep. Laatst gewijzigd door Dionysus : 5 juni 2011 om 18:01. |
|
|
|
|
|
|
#8454 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Als je zulke zaken negeert,... dan ben je toch niet eerlijk bezig hé?! Niet over je consensus en niet over je besluit. Citaat:
Wat niet onredelijk is, is te stellen dat zolang wetenschappers het er niet over eens zijn, geen risico's te nemen met het welzijn van adoptie kinderen. Ze zijn al kwetsbaar genoeg. Citaat:
Citaat:
De kwaliteit van je argumentatie is serieus aan het zakken zie ik. Paulus. |
|||||
|
|
|
|
|
#8455 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar uw redenering is zeer gevaarlijk. Mannen en vrouwen zijn ook essentieel verschillend. Dit is echter geen argument om vrouwen bepaalde jobs, stemrecht, loon etc te weigeren. Hetzelfde geldt voor holebikoppels, die kan je het recht op adoptie niet ontzeggen, zeker niet omdat het geen negatieve gevolgen heeft voor het kind. |
|
|
|
|
|
|
#8456 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Als ge wetenschappelijke bewijzen hebt die iets anders zeggen, geef ze gerust.
I have promises to keep, and miles to go before I sleep. Laatst gewijzigd door Dionysus : 5 juni 2011 om 18:06. |
|
|
|
|
|
|
#8457 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Ik weet niet of deze onderzoeken wel voldoende zijn om daar nu een definitief positief oordeel te geven. Ik vind het idee zelf toch nog te ver gaan. Er moet naar alles gekeken worden voor de plaatsing van een kind; inderdaad inkomen, woning, omgeving etc. maar ook gezinssamenstelling. En dat er dus ook gekeken moet worden naar de homoseksuele koppels vormt daarop geen uizondering. Maar kunt u Paulus of ik homofoob noemen? Nee toch zeker?? |
|
|
|
|
|
|
#8458 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8459 | ||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar hert is intussen heel duidelijk dat u niet het beste wenst voor het kind. U wil het beste voor de homofielen. Paulus. |
||||||||||||
|
|
|
|
|
#8460 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|