![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel het systeem van tax op de dood van een ander is iets dat volledig afgeschaf, of minstens herzien zou moeten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo niet, ben je beter af om het pensioen te weigeren en gewoon naar het OCMW te stappen en ontvang je met alles er op en er aan +- 850€ Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 7 juni 2011 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je hebt enkel recht op het minimumleefloon als je geen eigen bezittingen hebt die je te gelde kan maken. Ik ken zo iemand met een laag pensioen (honderden euro beneden minimuleefloon) die aan het OCMW een tussenkomst vroeg. Het antwoord waas: U bezit een eigen woning. Eerst dient U deze te verkopen. Pas na X aantal (10 dacht ik, maar kan meer zijn) jaren na de verkoop kom je dan pas in aanmerking voor OCMW-steun. ook niet vergeten OCMW steun kan door de gemeente teruggeëist worden van de kinderen (of één van de kinderen). Ik ken weinig ouders die hun kinderen via het OCMW met schuld willen opzadelen. Te meer dat je tussen de kinderen serieuze ruzie kan krijgen als bv maar één van die kinderen verplicht wordt om te betalen. Er is geen enkel wet die bepaalt dat de kinderen evenredig solidair moeten zijn in de onderhoudsplicht van hun ouders. Ook weer zo een manke wetgeving. Evenals het feit dat het OCMW onderhoudsplicht mag eisen, maar dat niet moet doen. Hangt dus af van de gemeente waar je ouder woont.
Laatst gewijzigd door pajoske : 7 juni 2011 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burgemeester
|
![]() Staat het niet in het wietboek of in het kgroenboek
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is wel een werk van lange adem (één loopbaan) maar dan gebeurt er tenminste iets. Wat we van het wietboek en het groenboek niet kunnen zeggen. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 7 juni 2011 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Ten tweede kan je de omstandigheden en wettelijke regelingen van 40 jaar geleden niet vergelijken met heden. Je gaat een ouide vent toch ook niet vragen waarom hij die halflamme demente oude vrouw 40 jaar geleden als echtgenote verkozen heeft i.p.v. van haar nu nog aktieve en verstandige buurmeisje. PS ik klaag niet de hoogte van het pensioen aan. Dat wist ik op voorhand en daarmee heb ik rekening gehouden. Ik klaag wel aan dat men anderen serieuze verhogingen heeft gegeven die men voor zelfstandigen maar in beperkte mate heeft aangepast. Laatst gewijzigd door pajoske : 7 juni 2011 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Heb je op een zere teen getrapt? De waarheid wordt blijkbaar toch slecht verdragen he Jacky ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig gaan ze doppen, krijgen dan ook nog betaald om een cursus te volgen en dat telt mee voor hun pensioen. Een ongelijke behandeling die ik aanklaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
wie dan 40jaar werkt kan ook na die jaren op pensioen, wie gene klop wil doen zal dan maar honger moeten lijden, hetzelfde voor zelfstandige die moeten maar zorgen dat ze met hun winst hun pensioen spaarplan kunnen verkrijgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar ja, dan heb je niet genoeg herverdeling voor sommige politieke partijen tewel je dit stukje weer gaat optrekken tot +- 50% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Tja maar de huidige generatie mag wel een nieuw "generatiepact" sluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de rest van je info van dezelfde kwaliteit is, dan is die niet veel waard Je moeder kan misschien recht hebben op het minimumpensioen , momenteel ongeveer 980€ en als ze daar niet voor in aanmerking komt dan op naar het OCMW voor 850€ als ze geen onroerend bezit heeft en onder een bepaalde vermogensgrens valt. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juni 2011 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar waarom zouden behoeftige ouderen zichzelf moeten culpabiliseren voor het beleid van het plaatselijk OCMW????? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij zijn ook geboren uit de arme tak van een adellijke familie. ![]() De gouden paplepels liggen altijd daar waar gewone mensen niet binnen mogen, of het is via de dienstingang. Om de pap te brengen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 juni 2011 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je daarmee hard werken met weinig productiemiddelen bedoelt zal dat wel kloppen. Nu produceren we een veelvoud met een minimum aan werkkrachten. Die productiemiddelen zijn een investering van de toenmalige werkkrachten. Daar betaalt ge nu huur voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Ocmw vraagt onderhoudsplicht van de kinderen. Stel dat ze alle vier evenveel verdienen. Het bedrag dat men mag aanslaan is beperkt. De eigen gezinswoning moet men afblijven. Maar de 2e woning van dat ene kind mag men wél doen verkopen om aan geld te geraken. Hoer zou je in dat geval als ouder voelen? Schuldig of niet? |
|
![]() |
![]() |