Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2011, 14:57   #281
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bij hem, net zoals bij vele gelovigen, werden die "visioenen/duivels" opgeroepen uit het onderbewustzijn na een tijd vasten en ontberen.

Er zijn tijdens de middeleeuwen veel van die bezoekingen door de duivel opgeschreven in de kloosterordes. De rode draad daar doorheen is de afwijzing van het onderbewustzijn, ook al sprak de bezoeking/duivel/visioen de klare waarheid.
U beseft dat vasten, net zoals slaapgebrek, een zeer goedkope drug is. Uw lichaam gaat allerlei hormonen en chemische stoffen aanmaken om uw lichaam tot activiteit te dwingen. LSD bijvoorbeeld is niets meer dan een stof die al in het lichaam aanwezig is, waarvan je gewoon een grotere dosis inneemt dan normaal is. Of je die dosis opwekt door vasten of door het innemen van een blotter doet er niet toe (behalve dat 40 dagen vasten nefast is voor je lichaam)
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 15:26   #282
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
U beseft dat vasten, net zoals slaapgebrek, een zeer goedkope drug is. Uw lichaam gaat allerlei hormonen en chemische stoffen aanmaken om uw lichaam tot activiteit te dwingen. LSD bijvoorbeeld is niets meer dan een stof die al in het lichaam aanwezig is, waarvan je gewoon een grotere dosis inneemt dan normaal is. Of je die dosis opwekt door vasten of door het innemen van een blotter doet er niet toe (behalve dat 40 dagen vasten nefast is voor je lichaam)
Zou U dan a.u.b. het vasten willen promoten?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 15:32   #283
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is net dat dat de visioenen uit uw onderbewustzijn oproept, bij de monikken uit de middelleeuwen (en vroegere periodes) werd dit dan ervaren als bezoekingen van de duivel en als dusdanig dan ook consequent afgewezen, ook al sprak "de duivel" dan de waarheid.
Oud 7 juni 2011, 15:44   #284
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik wil een drugsbeleid met zo weinig mogelijk gezondheidsrisico's en zo weinig mogelijk criminaliteit.
Arti. Kan je eens schetsen hoe zo'n beleid mogelijk moet zijn ? Begin aub niet over geld.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 15:55   #285
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Zou U dan a.u.b. het vasten willen promoten?
Liever niet, is zeer slecht voor het lichaam. Er zijn veel minder ongezonde alternatieven. Bvb spacecake, laat absoluut geen schade na in het lichaam, en je kan er ook lekker van trippen. Volledig vrij van lichamelijke verslaving. Win win voor iedereen.

Laatst gewijzigd door Effect : 7 juni 2011 om 15:55.
Oud 7 juni 2011, 15:57   #286
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Arti. Kan je eens schetsen hoe zo'n beleid mogelijk moet zijn ? Begin aub niet over geld.
Zelfde beleid als met alcohol en tabak. Sensibilisering en ontmoedigingscampagnes. Hoge taksen die gebruikt worden als hulp voor zij die het nodig hebben.
Oud 7 juni 2011, 15:57   #287
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Noemt men die niet betwieters?

bietekwieters

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juni 2011 om 15:58.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 16:00   #288
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Liever niet, is zeer slecht voor het lichaam. Er zijn veel minder ongezonde alternatieven. Bvb spacecake, laat absoluut geen schade na in het lichaam, en je kan er ook lekker van trippen. Volledig vrij van lichamelijke verslaving. Win win voor iedereen.
Puur uit onvermogen om heerlijke tripjes te doen vanuit jouw eigen natuurlijk bewustzijn

kunstmatige verlies-verlies
Oud 7 juni 2011, 16:04   #289
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
allez we zijn vanbinnen toch een chemisch fabriekje, dus waarom niet vanalles van het chemisch fabriekje van buiten inslikkenx
Oud 7 juni 2011, 16:04   #290
eno2
Banneling

Standaard

Voor het effect, waarschijnlijk
Oud 7 juni 2011, 16:10   #291
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vierduizend jaar eerder, de Scyten, die gebruikten wiet om in contact te treden met hun goden. (lees, om hen te amuseren.)
Waarschijnlijk komt de naam Scyten dan ook etymologisch van Kwieten?

Daarmee is het mysterie van hun naam en afkomst opgelost...

Lotuseters...
Oud 7 juni 2011, 16:13   #292
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
allez we zijn vanbinnen toch een chemisch fabriekje, dus waarom niet vanalles van het chemisch fabriekje van buiten inslikkenx
Gho laat ieder mens dat toch voor zichzelf beslissen...

wedden dat je niet reageert op dit bericht, en als je het al doet met een karikatuur in plaats van een goed argument te geven. Je laatste 10 reacties zijn op het absurde af.
Oud 7 juni 2011, 16:21   #293
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfde beleid als met alcohol en tabak. Sensibilisering en ontmoedigingscampagnes. Hoge taksen die gebruikt worden als hulp voor zij die het nodig hebben.
Merci "Effect" voor het antwoord in naam van Arti. Ik verkies het antwoord van de geadresseerde.

Terzijde. Ben je echt zo naiëf te geloven dat de hoge taksen mensen op andere gedachten brengen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 16:27   #294
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Gho laat ieder mens dat toch voor zichzelf beslissen...

wedden dat je niet reageert op dit bericht, en als je het al doet met een karikatuur in plaats van een goed argument te geven. Je laatste 10 reacties zijn op het absurde af.
Uiteindelijk moet je inderdaad ieder mens voor zichzelf laten beslissen of hij in de criminaliteit gaat of niet, dat is de laatste grens van de persoonlijke vrijheid.

Jullie willen die grens natuurlijk rap even in jullie persoonlijk voordeel verschuiven.

Ok we zullen eens zien wie die grensoorlog gaat winnen of verliezen.

Dat is toch zo absurd niet hé?

Dat is het onderwerp van deze draad.

Maar misschien zweef je de hele tijd aan kunstmatige vleugels, zoals Dedalus ,zodat je het strikte realisme van mijn bijdragen nog niet opgemerkt hebt¿

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juni 2011 om 16:29.
Oud 7 juni 2011, 16:50   #295
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk moet je inderdaad ieder mens voor zichzelf laten beslissen of hij in de criminaliteit gaat of niet, dat is de laatste grens van de persoonlijke vrijheid.
Is iets crimineel wanneer er niemand door geschaad wordt? Ik dacht dat vrijheden beschermd horen te worden door de wet, en niet beknot. Ik kan me vergissen uiteraard.

De geschiedenis toont aan dat in de laatste paar honderd jaar systematisch onredelijke wetten worden veranderd om meer en meer persoonlijke vrijheden te garanderen. Ieder mens kan doen wat hij/zij zelf wilt zolang er niemand nadeel van ondervindt. Ik vind dat de meest rationele positie die er is.
Oud 7 juni 2011, 16:51   #296
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergelijk het eens met andere vormen van criminaliteit en concludeer vervolgens dat er een duidelijk verschil is tussen die vormen en drugs verdelen/gebruiken.
Oud 7 juni 2011, 17:04   #297
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad... U hebt de volledige steun van de inbrekersvakbond...
Ja, dat kan.
Dealers zullen waarschijnlijk een ander illegaal beroep uitkiezen.
Dat is een nadeel, toch wegen de nadelen niet op tegen de voordelen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 17:42   #298
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Is iets crimineel wanneer er niemand door geschaad wordt? Ik dacht dat vrijheden beschermd horen te worden door de wet, en niet beknot. Ik kan me vergissen uiteraard.

De geschiedenis toont aan dat in de laatste paar honderd jaar systematisch onredelijke wetten worden veranderd om meer en meer persoonlijke vrijheden te garanderen. Ieder mens kan doen wat hij/zij zelf wilt zolang er niemand nadeel van ondervindt. Ik vind dat de meest rationele positie die er is.
Dat druggebruik niemand schaadt of kan schaden... dat is natuurlijk niet waar.
Dat hoeft waarschijnlijk geen verdere uitleg...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 17:48   #299
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het kan uzelf schaden, maar dat is een eigen beslissing. Indien het derden schaadt, dan verwacht ik uitleg want die is wel zeker nodig.
Oud 7 juni 2011, 17:49   #300
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we dan meteen ook maar auto's en autodealen illegaal maken. Het is namelijk onverantwoord dat die autodealers het leven van gewillige automobilisten op het spel zetten.

Zo kan men alles verbieden natuurlijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be