Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 juni 2011, 21:28   #41
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wie wil de S.Z. ontmantelen ?
Wie wil de automatische loonindexering uithollen ?
Wie wil dat we met z'n allen langer blijven werken ?

Welke partij wil dit ?
Geef gewoon eerlijk antwoord.
De O-VLD?
freelancer is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:30   #42
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red beret Bekijk bericht
Werk je soms bij de voka als bedienden en mag je soms van de kaviaar proeven?? Als de voka eens ophoud me gezever en dan ik ook pro voka.
Als die bazen af en toe ook eens een beluga kaviaar delen met de werkende mens.trouwens ik ben pro werkende vlaming en niet waal.maar waarom raakt het als ik telkes voka zeg???

Krijg je soms premies voor het promoten van voka???

Ik ben voor een rijke vlaanderen met huidige belgische sociale zekerheid voor de vlaamse volk??? wie is er nu voor de vlaanderen jij of ik???
Nog iets: JIJ bent over VOKA begonnen! Dus ( om de Vive zijn termen te gebruiken)?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:30   #43
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je bent voor een rijk Vlaanderen, zeg je, maar niet voor een Vlaanderen waarin werkgevers naast werknemers hun plaats hebben blijkbaar? Zonder die werkgever komt er bij die werknemer geen brood op de plank.
Ik ben voor een sociaal Vlaanderen, maar ook voor een Vlaanderen waarin ondernemen een kans krijgt. Want het zijn die ondernemingen die juist voor dat sociaal Vlaanderen een hele duit in het zakje kunnen doen. Of moet je het ondernemen in Vlaanderen aan buitenlandse bedrijven overlaten?
Alweer leugens!!! Die bedrijven zouden allang weg gaan als dat het geval was. Dus als ik het goed begrijp??? baas zegt over 20 jaar " als de uurloon van 2euro niet daalt naar 1euro en 99eurocent dan sluit ik de boel en verhuis ik naar china want daar werken die voor 1euro en 98 cent" dan zou ik zeggen bye bye ga maar.want vroeg of laat gaat het komen.De kunst is menswaardig en eerlijk verdelen en als je het niet aanstaat mag je verhuizen.Men moet eerlijk blijven.dat die paar bedrijven sluiten komen er 3 in de plaats.Waarom???? vlaanderen is ten eerste hoog technologisch en en tweede economische strategisch best gelegen.je kunt geen fabriek verhuizen puur omdat het goedkoop is.Plaats is en techologie en kennis is nogaltijd belangrijker dan puur kosten.als dat niet het geval was,was er geen enkel bedrijf in vlaanderen.
groetjes
Red beret is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:33   #44
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Werk je soms bij de voka als bedienden en mag je soms van de kaviaar proeven?? Als de voka eens ophoud me gezever en dan ik ook pro voka.
Als die bazen af en toe ook eens een beluga kaviaar delen met de werkende mens.trouwens ik ben pro werkende vlaming en niet waal.maar waarom raakt het als ik telkes voka zeg???

Krijg je soms premies voor het promoten van voka???

Ik ben voor een rijke vlaanderen met huidige belgische sociale zekerheid voor de vlaamse volk??? wie is er nu voor de vlaanderen jij of ik???
Red Bavet, ik weet niet of U het begrijpt... maar de ondernemers zijn niet onze vijand...
Of dacht U, hoe minder ondernemers hoe beter voor het volk?

Laatst gewijzigd door freelancer : 7 juni 2011 om 21:34.
freelancer is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:33   #45
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Automatische indexering is een economische doodsteek die onder andere ervoor zorgt dat onze lonen te hoog zijn vergeleken met onze buurlanden, een situatie die net houdbaar is op langere termijn; het is ook geen toeval dat GEEN ENKEL ANDER LAND DIT SYSTEEM HANTEERT.
Dat klopt hier niet al te goed hé vriend....

De automatische indexering is niet de hoofdreden...

De hogere lonen hier zijn vooral te wijten aan de té hoge fiscale én parafiscale druk van staatswege uit...

En die druk wordt mede opgelegd door die torenhoge staatsschuld die er boven dit onland zweeft...

Vergeet ook niet dat het leven hier vrijwel in alles duurder is dan in de ons omringende landen wat de basisbehoeften betreft...

Laatst gewijzigd door Svennies : 7 juni 2011 om 21:38.
Svennies is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:35   #46
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Alweer leugens!!! Die bedrijven zouden allang weg gaan als dat het geval was. Dus als ik het goed begrijp??? baas zegt over 20 jaar " als de uurloon van 2euro niet daalt naar 1euro en 99eurocent dan sluit ik de boel en verhuis ik naar china want daar werken die voor 1euro en 98 cent" dan zou ik zeggen bye bye ga maar.want vroeg of laat gaat het komen.De kunst is menswaardig en eerlijk verdelen en als je het niet aanstaat mag je verhuizen.Men moet eerlijk blijven.dat die paar bedrijven sluiten komen er 3 in de plaats.Waarom???? vlaanderen is ten eerste hoog technologisch en en tweede economische strategisch best gelegen.je kunt geen fabriek verhuizen puur omdat het goedkoop is.Plaats is en techologie en kennis is nogaltijd belangrijker dan puur kosten.als dat niet het geval was,was er geen enkel bedrijf in vlaanderen.
groetjes
Waarom gun je buitenlandse ondernemingen de kans 'om de Vlaamse werknemer uit te buiten'? Waarom mag dat geld niet verdiend worden door Vlamingen die risco's nemen een bedrijf op te starten en te runnen? Bij een bedrijf van Vlaamse ondernemers met Vlaamse werknemers blijft alles in Vlaanderen. Of heb je liever dat buitenlanders met de verdiensten van de arbeid van de gewone Vlaming gaan lopen? Of moet ik je als linkse rakker gaan verdenken van een typisch bekrompen mentaliteit die hier te lande soms nog wel eens de kop opsteekt. Zo van: de buur uit mijn buurt verkoopt in een kraampje langs de straat aardbeien, maar ik ga ze lekker in de supermarkt kopen, ook al kosten ze dar meer opdat hij minder zou verdienen vandaag?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 7 juni 2011 om 21:39.
Bokkenreyder is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:38   #47
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
We hebben de vergrijzing helemaal genegeerd tot nu toe (het lege doos van het zilverfonds ten spijt) en we hebben dankzij BE een schuldenberg van jawelste die ook nog moet terugbetaald worden. Of wilt ge dat allemaal op onze kinderen afschuiven? En dat heet solidariteit? Egoisme is het ja...
Heb je soms moeite om mij te verstaan???????????????
Ja ik stem op dit moment op de wever ja je hebt voor een groot deel gelijk maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Als we miljarden gaan overhouden en ons migratie politiek van vlaanderen weizigen in het hoogst voordeel van vlaanderen dan hoeven we niet meer op bartje te stemmen tenzij hij niet wil snoeien in al die dingen.de vlaming zal toch altijd hard werken dat weten we toch.maar ons ook nog extra benadelen na een eventueel splitsing dat kan volgens mij niet.Wij hard werkende vlamingen mogen ook eens profiteren door belasting terug gave en minder betalen in de ziekenhuizen en betere wegen.mogen wij eens de geld voor ons eigen opmaken of gaan we voka of iemand anders rijker maken????????????
Dit is gewoon wat me stoort voor de rest ben ik ook pro wever.
groetjes
Red beret is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:39   #48
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Carrefour is Frans en is op sterven na dood hier in België: massale afdankingen en constant personeelsleden die terugvallen op economische werkloosheid. Het is bovendien ook nog duur! Binnenkort overal AH.
De grote Carrefour-Winkels worden een Deluxe-Delhaize en de Delhaizes worden Grand-Bazars met witte producten.

Het is inderdaad markant op een 100 € carrefour-kar als voorbeeld te stellen van de vermindering aan koopkracht. Als je veel koopkracht wil, ga dan naar een supermarkt waar ze nog goedkope huismerken hebben.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:42   #49
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik allemaal lees wat de nva wil realiseren stel ik me toch sommige vragen.Een splitsing vind ik wel ergens financieel goed.Al het geld blijft in vlaanderen dus een voordeel.Maar heeft dan nog nut als Belgie eenmaal gesplitst is om voor nva te zijn.Als bart dewever al zegt dat hij voor de baas is(VOKA), in gezondsheidszorg wil snoeien, werkloosheiduitkeringen in tijd wil beperken,brugpensioen wil afschaffen ,indexering wil afschaffen,pensioen leeftijd verhogen, zeggen dat duitsland 10procent groeit en belgie maar 1procent groeit(maar vergeet te vermelden dat duitsland ook 10procent achteruit gaat waar belgie praktisch economisch niet achteruitgaat en zelf 1procent groeit) en som maar op.

Is het niet beter nu op dit moment voor nva te zijn en bij een mogelijke splitsing terug voor de traditionele partijen??
Want na een goed beleid van nva(splitsing,miljarden blijven in vlaanderen)
is er toch geen voordeel voor de gewone mens.

u meningen aub!
Correcte analyse. Het is nu zaak om N-VA te stemmen om voor Vlaanderen op te komen. Als België gebalanceerd is (of gesplitst) kan over gegaan worden tot normale politiek, en heeft N-VA (en zéker het VB) geen rol meer als voorvechter van de belangen van Vlaanderen en moeten dus de concurrentie aan op de gewone politieke standpunten.

Dat zal de situatie op het Vlaamse politieke speelveld normaliseren met grotere rollen voor de traditionele partijen. Het verbaast mij dat CD&V en OVLD dat niet zien.....of zien ze het juist wel..?
Hollander is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:45   #50
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA is een stuurloos schip dat zelfs niet meer weet op welke oceaan ze op dit moment aan het dobberen zijn.
Sorry, de droom van de hoofdredactrice van het rexistisch Brusselse dagblad is nog niet uitgekomen. We dobberen dus nog niet op de oceaan. Integendeel: N-VA krijgt voortdurend gelijk van overal en iedereen, in binnen-en buitenland. Behalve van de Franstaligen en hun colllabos natuurlijk.
fonne is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:46   #51
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Waarom gun je buitenlandse ondernemingen de kans 'om de Vlaamse werknemer uit te buiten'? Waarom mag dat geld niet verdiend worden door Vlamingen die risco's nemen een bedrijf op te starten en te runnen? Bij een bedrijf van Vlaamse ondernemers met Vlaamse werknemers blijft alles in Vlaanderen. Of heb je liever dat buitenlanders met de verdiensten van de arbeid van de gewone Vlaming gaan lopen? Of moet ik je als linkse rakker gaan verdenken van een typisch bekrompen mentaliteit die hier te lande soms nog wel eens de kop opsteekt. Zo van: de buur uit mijn buurt verkoopt in een kraampje langs de straat aardbeien, maar ik ga ze lekker in de supermarkt kopen, ook al kosten ze dar meer opdat hij minder zou verdienen vandaag?
Zeker gun ik de vlaamse bazen alles maar ook alles maar niet als ze me voor een honger loon wil laten werken en aan mijn index komt.ik moet minder gaan verdienen dus ga ik aldi cola drinken ipv coco cola. gaat de baas dat ook doen??? zo ja ok ben ik voor de baas.zo nee dan mag hij van mij naar china gaan en zijn producten maar daar verkopen.
groetjes
Red beret is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:47   #52
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Correcte analyse. Het is nu zaak om N-VA te stemmen om voor Vlaanderen op te komen. Als België gebalanceerd is (of gesplitst) kan over gegaan worden tot normale politiek, en heeft N-VA (en zéker het VB) geen rol meer als voorvechter van de belangen van Vlaanderen en moeten dus de concurrentie aan op de gewone politieke standpunten.

Dat zal de situatie op het Vlaamse politieke speelveld normaliseren met grotere rollen voor de traditionele partijen. Het verbaast mij dat CD&V en OVLD dat niet zien.....of zien ze het juist wel..?
eindelijk iemand die mij begrijpt.

dank je wel
Red beret is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:49   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Best ,ik snap jou maar jij snapt mij niet.waarom lobby je voor nva?ja ik ben voor uiteindelijk ook voor een splitsing want nva is de enige partij met ballen op dat vlak(samen met belang dan).Maar al de rest is BULL SHITTTT want uiteindelijk word de volk genaaid.Stel je eens voor miljarden blijven in vlaanderen voor wat???? om voka rijker te maken?????? of om voka nog rijker dan rijk te maken???????? Maar hoe ge het keert of draait vlaanderen kan nooit bankroet gaan nooit.Kijk eens waar we leven?zelfs van de wegen vignet gaan we miljoenen miljarden ontvangen.Strategisch liggen we op de beste plek van de wereld.In het centrum van 2 VN veiligheidsraad landen 3 economische groot machten.vlaanderen kan nooit arm worden maar dat wil niet zeggen dat er geen maatregelen moeten worden genomen.maar door te overdrijven maken we alleen voka rijk.Als ik geen opslag en index krijg gaat de baas geen beluga kaviaar meer eten???? of gaat de baas zijn mercedes ruilen met een in de india gemaakte suzuki alto??? of gaat de baas geen geen first class tickets meer kopen bij vliegreizen(laat staan prive jet).
als de gewonen mens iets op offert gaan de bazen dat ook doen?????
door telkens voorbeelden met china te geven.moeten wij de menselijke niveau van china halen of juist andersom??? Waarom wil nederland vlaanderen op elk vlak bij zich trekken??omdat die luie hollanders van de vlamingen willen profiteren.Als we dan toch genaaid worden waarom op nva stemmen? huidige systeem is toch beter??? tenzij een bij een eventuele splitsing we allen er goed gaan worden
groetjes
N-VA is een partij die op bepaalde zaken enorm dubbelzinnig is. Ze klagen wel de "miljardentransfers" aan maar ze zeggen niet bij wat ze met die miljarden gaan doen eens hun mythische evolutie naar een onafhankelijk Vlaanderen gedaan is.

Ik zou als ik van jou was die N-VA politiekers niet vertrouwen...

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 7 juni 2011, 21:49   #54
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb u een € 100,00 Carrefour-kar van pakweg 3 jaar geleden al eens vergeleken met een € 100,00 kar van vandaag ?

Dat is een serieuze verarming.
Ja, en? Geen opslag gekregen?
fonne is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:50   #55
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
N-VA is een partij die op bepaalde zaken enorm dubbelzinnig is. Ze klagen wel de "miljardentransfers" aan maar ze zeggen niet bij wat ze met die miljarden gaan doen eens hun mythische evolutie naar een onafhankelijk Vlaanderen gedaan is.

U zou het op de PS houden... en haar dochter, de Spa?
freelancer is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:52   #56
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Zeker gun ik de vlaamse bazen alles maar ook alles maar niet als ze me voor een honger loon wil laten werken en aan mijn index komt.ik moet minder gaan verdienen dus ga ik aldi cola drinken ipv coco cola. gaat de baas dat ook doen??? zo ja ok ben ik voor de baas.zo nee dan mag hij van mij naar china gaan en zijn producten maar daar verkopen.
groetjes
Het probleem is dat zo lang we die 12,7 miljard jaarlijks + nog eens een half miljard voor Brussel, moeten blijven afgeven, we die niet kunnen gebruiken ten voordele van de Vlaamse werknemers en investeerders. De ruimte die er bij het wegvallen van de transfers zou vrijkomen kan alleen maar aan de Vlaamse werkgelegenheid ten goed komen: er zullen ook meer banen gecreëerd kunnen worden omdat er ook kan geïnvesteerd worden.

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:54   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog eentje met een door de Franstalige media geîndoctrineerde VOKA-fobie. Ze hadden nog nooit van VOKA gehoord voor De Wever er eens een uitspraak over deed. En nu is het de dooddoener bij uitstek. Belachelijk!
Tja, dat is ook deels omdat Voka een redelijk nieuwe naam is voor het fusiegedrocht van de kamers van koophandel en het VEV. Voordien kwamen die ook niet zo met hun standpunten naar buiten. Niet alle ondernemers zijn opgezet met het feit dat Voka politieke standpunten inneemt, vraag maar aan Peter Leyman als hij eens frank zijn gedacht wil uitspreken, hij is een ex-gedelegeerd bestuurder van Voka.

Oud 7 juni 2011, 21:56   #58
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Viveke, die gaat de N-VA allemaal op een buitenlandse bankrekening van Bartje deponeren of in de partijkas. Content nu? Belachelijk gewoon: de N-VA de enige partij die opkomt voor de Vlamingen en het gewicht daarvoor heeft, er eventueel de postjes voor opzij schuift, zal de laatste zijn om de vrijgekomen miljarden in het nadeel van de modale Vlaming te gebruiken.

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:56   #59
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat zo lang we die 12,7 miljard jaarlijks + nog eens een half miljard voor Brussel, moeten blijven afgeven, we die niet kunnen gebruiken ten voordele van de Vlaamse werknemers en investeerders. De ruimte die er bij het wegvallen van de transfers zou vrijkomen kan alleen maar aan de Vlaamse werkgelegenheid ten goed komen: er zullen ook meer banen gecreëerd kunnen worden omdat er ook kan geïnvesteerd worden.
Daar ben ik het met u eens.Dus er moet iets gebeuren met die transfers en voor mij part volledig afschaffen. maar eens dat gebeurt gaan we toch niet ons zelf naaien. wij hard werkende vlamingen mogen toch ook beetje van de taart opeten dan telkens weer in te boeten door dikke bulls shitt. de waal profiteert al jaren en nu we de kans krijgen willen ze ook nog alles van de vlaming afpakken. das toch hypocrisie

Laatst gewijzigd door Red beret : 7 juni 2011 om 21:58.
Red beret is offline  
Oud 7 juni 2011, 21:57   #60
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

Ik denk dat "normalizeren" daaruit zal bestaan dat N-VA blijvend de rol van grote centrum-rechtse partij zal overnemen van Ø-VLD en de UNIZO-vleugel van CD&V. Weinig kans dat die mensen nog ooit terugkeren naar hun oude partijen waar ze zo'n slechte herinneringen aan hebben. CD&V wordt een centrum-links vakbondspartijtje, Ø-VLD iets marginaal links-liberaals, PVDA-Rood wordt de socialistische partij, VB een rabiaat anti-islam partijtje.

CD&V en Ø-VLD hebben inderdaad niet ingezien dat de N-VA steunen om zo snel mogelijk een grote hervorming door te voeren voor hen de beste optie op lange termijn had kunnen zijn. Maar de kans om het zo te spelen is voorbij. CD&V en Ø-VLD worden algemeen als onbetrouwbaar, verdeeld en als bejaarden-partijen gepercipiëerd, N-VA heeft de jeugd mee.

Dus ja: de oude links/rechts politieke tegenstellingen komen terug, maar niet in de vorm van het vroegere partijlandschap, maar in een heel andere vorm met geloofwaardige partijen.

Laatst gewijzigd door fonne : 7 juni 2011 om 21:57.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be