Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 juni 2011, 07:38   #1
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard Game over

Al maanden en weken schrijf ik her en de als reactie: game over. Af en toe vroeg eens iemand wat ik daarmee bedoelde. Mijn uitleg werd doorgaans genegeerd.

Ik ben daarom zeer blij dat vandaag in Knack iemand met een groter kaliber dan ikzelf, eens dezelfde analyse maakt en schrijft.

Rik Van Cauwelaert: Het geld is op.

Lees het en word wakker, alsjeblief.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 8 juni 2011, 07:51   #2
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Al maanden en weken schrijf ik her en de als reactie: game over. Af en toe vroeg eens iemand wat ik daarmee bedoelde. Mijn uitleg werd doorgaans genegeerd.

Ik ben daarom zeer blij dat vandaag in Knack iemand met een groter kaliber dan ikzelf, eens dezelfde analyse maakt en schrijft.

Sssssssttttttt, er zijn er hier nog aan 't slapen. En als ze dan wakker worden is 't toch allemaal de schuld van de N-VA/Bart De Wever!
den ambetantsten is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:12   #3
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Ik denk dat deze analyse al eerder werd gemaakt.
De vraag is namelijk hoe het in godsnaam mogelijk is dat een land als Belgie niet eerder uit mekaar is gespat en niet: waarom valt het nu uit elkaar.

Regeren in Belgie is altijd een kwestie geweest van het verdelen van geld, niet van een inhoudelijk debat. Daarom ook dat de krachten tegen het uiteenvallen sterk zijn: teveel organisaties en lui leven enkel door zich te laven aan de uiers van de staat. Hun programma is er eerder één van verarming van de bevolking dan van het oplossen van de problemen. Koste wat kost moeten hun structuren in stand worden gehouden.

Het geldgebrek, of het toekomstige gebrek verklaart de huidige crisis. De NVA zal hoe dan ook moeten geslacht worden, ze zijn een veel te groot gevaar voor een profitariaatsbende.
Conscience is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:17   #4
giserke
Banneling

Standaard

En dat nu net alle buitenlandse aanbevelingen parallel lopen met het N-VA programma?

Dju toch, dat kan niet gemakkelijk zijn.
Benieuwd wat de merrie van SPA nu tezeggen zal hebben.
Dan nog te zwijgen van de Eyskens, de Martens, de Tobacks, de Geitenboer (allee die schijnt het humoristisch op te pakken door te zeggen dat hij goed bezig is).
giserke is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:19   #5
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik denk dat deze analyse al eerder werd gemaakt.
De vraag is namelijk hoe het in godsnaam mogelijk is dat een land als Belgie niet eerder uit mekaar is gespat en niet: waarom valt het nu uit elkaar.

Regeren in Belgie is altijd een kwestie geweest van het verdelen van geld, niet van een inhoudelijk debat. Daarom ook dat de krachten tegen het uiteenvallen sterk zijn: teveel organisaties en lui leven enkel door zich te laven aan de uiers van de staat. Hun programma is er eerder één van verarming van de bevolking dan van het oplossen van de problemen. Koste wat kost moeten hun structuren in stand worden gehouden.

Het geldgebrek, of het toekomstige gebrek verklaart de huidige crisis. De NVA zal hoe dan ook moeten geslacht worden, ze zijn een veel te groot gevaar voor een profitariaatsbende.
Ik denk dat hiervoor de internationale opinie en het Vlaams electoraat te groot aan het worden is.
giserke is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:20   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En dat nu net alle buitenlandse aanbevelingen parallel lopen met het N-VA programma?

Dju toch, dat kan niet gemakkelijk zijn.
Benieuwd wat de merrie van SPA nu tezeggen zal hebben.
Dan nog te zwijgen van de Eyskens, de Martens, de Tobacks, de Geitenboer (allee die schijnt het humoristisch op te pakken door te zeggen dat hij goed bezig is).
Giserke, eerlijk blijven he: het is omgekeerd. Het N-VA-programma loopt "geheel toevallig" parallel met de buitenlandse aanbevelingen.

Los daarvan: het gaat niet over de N-VA in dat artikel. Toch vreemd hoezeer het onderwerp weer beperkt gaat worden tot die partij.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:23   #7
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Effe googelen op money cheats en we vinden een oplossing. Bij Total War is het bijvoorbeeld 'add_money'.
Ke Nan is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:25   #8
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Giserke, eerlijk blijven he: het is omgekeerd. Het N-VA-programma loopt "geheel toevallig" parallel met de buitenlandse aanbevelingen.

Los daarvan: het gaat niet over de N-VA in dat artikel. Toch vreemd hoezeer het onderwerp weer beperkt gaat worden tot die partij.
Het N-VA programma is toch al wat ouder dan die aanbevelingen medunkt!
Er zitten zelfs delen in ontrent kenniseconomie dat door ondergetekende zijn geschreven 10 jaar geleden.

Het onderwerp herleidt zichtoch toevallig automatisch tot N-VA?
giserke is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:27   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het N-VA programma is toch al wat ouder dan die aanbevelingen medunkt!
Er zitten zelfs delen in ontrent kenniseconomie dat door ondergetekende zijn geschreven 10 jaar geleden.

Het onderwerp herleidt zichtoch toevallig automatisch tot N-VA?
Die aanbevelingen van deze week zijn niet nieuw, he giserke. Die worden al jaaaaren geopperd en zijn een herhaling van wat in het Verdrag van Lissabon staat, van IMF en Oeso al minstens 7 jaar verkondigen. Kom zeg.
Txiki is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:27   #10
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Laat de NVA en de PS samen nog maar wat voortmodderen. Voor mijn part nog een hele poos. Totdat het water hen financieel aan de lippen staat en de pensioenen niet meer kunnen worden uitbetaald, noch de ambtenarenwedden, en/of andere al dan niet sociale voorzieningen. En dit wegens de impasse die deze vetbetaalde maar dik onbekwame politici veroorzaken. De mensen zullen wel weten op wie ze dan volgende keer niet meer moeten stemmen.

Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2011 om 08:29.
system is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:28   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Laat de NVA en de PS samen nog maar wat voortmodderen. Voor mijn part nog een hele poos. Totdat het water hen financieel aan de lippen staat en de pensioenen niet meer kunnen worden uitbetaald, noch de ambtenarenwedden, en/of andere voorzieningen. En dit wegens de impasse die deze vetbetaalde maar dik onbekwame politici veroorzaken. De mensen zullen wel weten op wie ze dan volgende keer niet meer moeten stemmen.
Totaal naast de kwestie, zoals gewoonlijk.
Txiki is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:29   #12
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk is dat niet geheel toevallig. In het programma van N-VA staan simpelweg zinnige dingen en het is nogal logisch dat die dingen aanbevolen worden.

Maar goed, dat is niet belangrijk. De PS zegt toch gewoon nee en dan weten we dat er niks gebeurt. Het is zo klaar als een klontje. De PS wil Vlaanderen gewoon kapot krijgen. Parasieten pur sang.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:31   #13
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Totaal naast de kwestie, zoals gewoonlijk.
Neen neen, niet 'totaal naast de kwestie'. Ge zult wel anders gaan piepen als het zover is.

Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2011 om 08:31.
system is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:32   #14
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk is dat niet geheel toevallig. In het programma van N-VA staan simpelweg zinnige dingen en het is nogal logisch dat die dingen aanbevolen worden.

Maar goed, dat is niet belangrijk. De PS zegt toch gewoon nee en dan weten we dat er niks gebeurt. Het is zo klaar als een klontje. De PS wil Vlaanderen gewoon kapot krijgen. Parasieten pur sang.
Maar nu wordt het voor ons wel zeer gemakkelijk!
Wij hebben nu internationale aanbevelingen in de hand die Elio en zelfverklaard "links Vlaanderen" weigert. Laten we in november daarmee naar de kiezer trekken.

Laatst gewijzigd door giserke : 8 juni 2011 om 08:32.
giserke is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:32   #15
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat de NVA en de PS samen nog maar wat voortmodderen. Voor mijn part nog een hele poos. Totdat het water hen financieel aan de lippen staat en de pensioenen niet meer kunnen worden uitbetaald, noch de ambtenarenwedden, en/of andere al dan niet sociale voorzieningen. En dit wegens de impasse die deze vetbetaalde maar dik onbekwame politici veroorzaken. De mensen zullen wel weten op wie ze dan volgende keer niet meer moeten stemmen.
Natuurlijk weten de Vlamingen al langer dat ze niet op de PS moeten stemmen, maar dat is irrelevant aangezien het de franstaligen zijn die hen moeten afstraffen.

Het is nu toch duidelijk dat de PS gewoon niet wil, als ze zelf al de middenvinger opsteken naar Europa omdat de waarheid hen niet aanstaat. Soit, de NVA gaat alweer met stip vooruit!
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:33   #16
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk weten de Vlamingen al langer dat ze niet op de PS moeten stemmen, maar dat is irrelevant aangezien het de franstaligen zijn die hen moeten afstraffen.

Het is nu toch duidelijk dat de PS gewoon niet wil, als ze zelf al de middenvinger opsteken naar Europa omdat de waarheid hen niet aanstaat. Soit, de NVA gaat alweer met stip vooruit!
De prijzen worden aan de meet uitgereikt.
system is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:37   #17
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De mensen zullen wel weten op wie ze dan volgende keer niet meer moeten stemmen.
Ik hoop dat 'de mensen' dat inderdaad beseffen: dat ze niet meer moeten stemmen op diegenen die verantwoordelijk zijn voor de situatie waar we in zitten: PS, MR, CD&V, SP.A., en VLD.
gertc is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:37   #18
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
De prijzen worden aan de meet uitgereikt.
Neen, de prijs voor de middelvinger van EDR naar Europa, zal betaald worden door de Vlamingen.

Laatst gewijzigd door giserke : 8 juni 2011 om 08:37.
giserke is offline  
Oud 8 juni 2011, 08:38   #19
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Sssssssttttttt, er zijn er hier nog aan 't slapen. En als ze dan wakker worden is 't toch allemaal de schuld van de N-VA/Bart De Wever!
Is 't weer van dattem?
Jaaaaren was het de fout van het VB (en ja hoor: ook de niveanen speelden/spelen dat spel mee dus nu niet komen zeiken hé) en nu de NVA'ers in de spotlights staan denken ze dat zij alleen de oorzaak van alle ellende op deze wereld mogen op zich nemen.

Neen zeg ik...het is al twintig jaar de fout van het VB en dat moet zo blijven.
Oud 8 juni 2011, 08:38   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar nu wordt het voor ons wel zeer gemakkelijk!
Wij hebben nu internationale aanbevelingen in de hand die Elio en zelfverklaard "links Vlaanderen" weigert. Laten we in november daarmee naar de kiezer trekken.
Dat is toch logisch dat het voor de N-VA nu zeer gemakkelijk wordt... Als je gewoon je visie op Vlaanderen inpast in de internationale aanbevelingen die al jaaaaaaren op tafel liggen... man man man, zo blind kan jij toch niet zijn, he giserke? Voor mijn part heel wat volk, maar jij toch niet?
Txiki is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be