![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 |
|
Banneling
|
Alle experts zijn het erover eens dat regulatie het meest zinvolle beleid is, maar politici zijn bang hun vingers te branden aan deze kwestie. (Binnen 72 uren) zal een internationale commissie, waaronder voormalige staatshoofden en makers van buitenlandbeleid van de VN, de EU, de VS, Brazilië, Mexico en meer, het taboe breken en openlijk oproepen tot nieuwe benaderingen waaronder decriminalisering en regulatie van drugs.http://www.avaaz.org/nl/end_the_war_on_drugs/?fp |
|
|
|
|
|
#322 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen. Je bent gebruiker of je bent het niet. Voor kinderen maakt het niet uit hoeveel je gebruikt. Als kinderen zien dat pa of ma rookt dan is pa of ma een roker, ook al gaat het slechts om twee sigaretten per dag. Eén joint in de week is voldoende om het stigma druggebruiker te krijgen, en als je kind er twee of drie of vier gebruikt dan heb je geen poot om op te staan. Je bent gebruiker.
|
|
|
|
|
|
#323 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#324 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#325 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Uiteraard is een dergelijke karikaturale vorm van discussie aan de kant te schuiven als niet ernstig, ze is immers gewoon niet ernstig. |
|
|
|
|
|
|
#326 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Betekent dit dat je akkoord gaat met wat je weglaat? Je kan praten, redeneren en discussiëren met kinderen. Toch vanaf een zekere leeftijd. Kinderen zien heus wel het verschil tussen iemand die nu en dan een glas wijn drinkt en iemand die tegen de sterren op drinkt en dikwijls dronken rondloopt. Als ze het zelf niet zien, kan je het nog altijd uitleggen. |
||
|
|
|
|
|
#327 |
|
Minister-President
|
Ik geef het toe... ik ben verslaafd. Ik hou van de goede dingen in het leven. Lekker uit eten op zondagmiddag kan ik van in een roes komen, 2 uur fitnessen voel ik me helemaal goed door, een lekker wijntje kan mijn smaakpapillen strelen en ik hou van een leuke meid in mijn bed. Ik hou van op stap gaan voor de rush die het geeft, ik hou van wandelen in het bos omwille van de pure rust. En ik hou van een jointje op tijd en stond, van chocolade voel ik me geweldig en van een Trappist voel ik me belg. Ik ben verslaafd aan al deze dingen, maar met mate. Nu blij?
|
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ouders bieden hun kinderen alcohol aan, zonder dat kinderen daar naar vragen. Het is van bij een gezinsmaaltijd dat de jonge adolescenten, onder aanmoediging van hun ouders, voor de eerste keer van wijn proeven. Verder verklaren 3 op de 4 jongeren dat hun ouders weten dat ze alcohol drinken en bijna 2 op de 3 zijn ervan overtuigd dat hun ouders daar helemaal geen graten in zien. Dat blijkt uit de studie "Jongeren en alcoholhoudende dranken" van het OIVO, over de Belgen in de leeftijdgroep van 10 tot 17 jaar.http://www.crioc.be/NL/doc/x/jeunesc...e_dranken.html Ik begrijp niet waarom steevast ontkent wordt hoe de meerderheid van de volwassenen omgaat met alcohol! |
|
|
|
|
|
|
#329 |
|
Minister-President
|
Doublethink.
|
|
|
|
|
|
#330 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar beste Arti, we gaan toch producten die we nodig hebben maar best niet door kinderhanden worden gebruikt niet vergelijken met roesmiddelen ? |
|
|
|
|
|
|
#331 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik wilde niet vergelijken, ik probeerde je uit te leggen dat je aan kinderen kunt uitleggen dat er zaken zijn die niet voor kinderen zijn. Ik hoop dat we het daar nu over eens zijn. http://forum.politics.be/showthread....87#post5491287 |
|
|
|
|
|
|
#332 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#333 | |
|
Banneling
|
artisjok
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#334 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#335 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#336 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als van 3 op de 4 kinderen/jongeren de ouders weten dat ze alcohol drinken en de ouders zien daar wel graten in, mag je toch wel verwachten dat die ouders dat toch wel duidelijk maken. Je hebt, hoop ik, op zijn minst de rest van de inleiding gelezen. Het is van bij een gezinsmaaltijd dat de jonge adolescenten, onder aanmoediging van hun ouders, voor de eerste keer van wijn proeven. |
|
|
|
|
|
|
#337 |
|
Banneling
|
|
|