![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#462 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bedoel je het legaliseren, en privatiseren van de tabak- en alcoholhandel? Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2011 om 14:35. |
|
|
|
|
|
|
#463 |
|
Banneling
|
Voor zover ik weet is tabak-reclame verboden.
Waarom mag alcohol-reclame dan eigenlijk nog? |
|
|
|
|
|
#464 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
neen sterker, wij maken de criminaliteit en wijzen dan de 'zware' criminelen aan die de maatschappij bedreigen. En niet vergeten, steeds op de eigen borst kloppen! Wij zijn goed bezig. en dan zeggen dat de mensheid gewoon gebruik maakt van de aangeboden materie in samenwerking met onze aarde. En dat is dan crimineel, zo willen ze u doen geloven. Wel zoals het artikel aanduidt, druggebruik is geen crimineel gedrag, de meerderheid der mensheid heeft dit door daarom dat de "war" on drugs geen jota opbrengt.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 9 juni 2011 om 14:40. |
|
|
|
|
|
|
#465 |
|
Minister-President
|
Omdat alcohol, in tegenstelling tot tabak, onschadelijk is bij matig gebruik.
|
|
|
|
|
|
#466 |
|
Banneling
|
reclame voor alcohol dient verboden te worden, want reclame leidt onvermijdelijk altijd tot verhoogde consumptie - in dit specifieke geval tot verhoogde consumptie van een hoogverslavende, debiliterende en dodelijke drug
Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2011 om 14:48. |
|
|
|
|
|
#467 |
|
Minister-President
|
Zolang men de bevolking sensibiliseert om met matigheid te drinken, zie ik hier geen graten in. Iedereen heeft recht op zijn pleziertje.
|
|
|
|
|
|
#468 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Elke samenleving heeft het recht, tegen te werken en te verbieden wat ze ongewenst vind. Zie dus maar dat je eerst in de meerderheid raakt |
|
|
|
|
|
|
#469 |
|
Banneling
|
De hele over-consumptiemaatschappij is mede gerealiseerd door ongebreidelde reclame en haar effekten.
De aanwending van de bewezen kracht van dat medium moet verboden worden in het geval van het promoten van drugs Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2011 om 14:54. |
|
|
|
|
|
#470 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bij mijn weten sensibiliseert men de bevolking toch niets te botten over alcohol. Zelfs een "nog geen 16?, nog even wachten" waarschuwingske kan er niet vanaf. |
|
|
|
|
|
|
#471 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dit is iets wat effect heeft op gebruik en consumptie. De bedrijven besteden dan ook enorme budgetten aan reclame. Ook daarom is objectieve en eerlijke info belangrijk is. |
|
|
|
|
|
|
#472 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
en wat dit krantenartikel aanduidt is dat onze samenleving weinig probleem kent met druggebruik en dat er anderzijds, vanuit een minderheid, veel geld naar een oorlog gaat die zijn eigen vijanden uitvindt. Met het logisch gevolg dat gezonde mensen deze oorlog als beschamend gaan bestempelen en er verder geen gevolg aan meer geven. En dat is wat gebeurd, de politici zijn zo vol onzin dat er gewoon niet langer naar geluisterd wordt.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 9 juni 2011 om 15:04. |
|
|
|
|
|
|
#473 |
|
Banneling
|
Moeten we nu ALLE leugens en onwaarheden in reclame gaan opsommen ?
|
|
|
|
|
|
#474 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nogmaals, ik geloof nooit dat de rastakopjes voor een gereglementeerde legalisatie zijn...ook alcohol en tabak mag je zelf niet(meer) produceren..je bent verplicht van dit te kopen bij een multinational of private onderneming met woekertaksen erbij.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 9 juni 2011 om 15:14. |
|
|
|
|
|
|
#475 |
|
Banneling
|
Het is eigenlijk wel grappig, we hebben het hier over drugs, maar je zou het niet over verslaving mogen hebben
|
|
|
|
|
|
#476 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#477 |
|
Banneling
|
Daaruit kan ik nog niet opmaken of je voor of tegen reclame bent voor drugs
|
|
|
|
|
|
#478 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar het gaat niet op om iedereen die voor een regulering pleit, verslaafd te noemen. (of zoiets te insinueren) Je kan ook niet stellen dat de argumenten van een gebruiker per definitie waardeloos zijn. Iedereen kan waardevolle argumenten aanbrengen. |
|
|
|
|
|
|
#479 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En voor objectieve en eerlijke info. Maar dat wist je wel al. Laatst gewijzigd door artisjok : 9 juni 2011 om 15:32. |
|
|
|
|
|
|
#480 |
|
Banneling
|
Reclame verbieden is stigmatiseren...
Eerlijk gezegd heb ik al lang geen reclame meer gezien voor 'sterke' dranken zelfs niet meer voor wijn, enkel nog voor de laagalcoholische bieren..ik weet niet of dit wettelijk bepaald is.. Ik meen ook dat de sectior ooit zelf begonnen is met de 'gebrouwen met liefde drink je met verstand' campagnes.. |
|
|
|