![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#481 |
|
Banneling
|
Eerlijke info is natuurlijk de door de drugbendes verstrekte info...
|
|
|
|
|
|
#482 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#483 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Men mag geen reclame maken, specifiek gericht op kinderen/jongeren. En er moet eventjes zo'n zinnetje in beeld komen. Er is dat zinnetje dat jij vernoemt en nog iets met vakmanschap. Dat is zowat alles, denk ik. |
|
|
|
|
|
|
#484 | ||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Maar wie dat toch beweert, zit waarschijnlijk dichter bij de statistische waarheid, dan iemand die beweert, dat ze niet verslaafd zijn. Bij dat laatste wil ik noch een kanttekening maken. Eenmaal iemand gebruikt, is het onmogelijk met enige zekerheid vast te stellen of ie verslaafd is of niet. Dat kan de betrokkene zeker niet voor zichzelf. Dat kan alleen maar vastgesteld worden door vast te stellen of je er definitief mee kan kappen of niet. Daarom kan je beter spreken over gebruikers, en ja, ik geloof dat de meeste voorstanders van legalisatie gebruikers zijn. Citaat:
maar gedreven door hun gebruik en dus met meer dan een korreltje zout te nemen niettemin moeten alle ernstige argumenten op hun verdienste onderzocht worden die verdienste is meestal niet groot genoeg om het tegen de waarde-oordelen van de mainstream-cultuur op te nemen. Nog niet. En ik hoop, dat dat zo blijft. |
||
|
|
|
|
|
#485 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#486 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#487 |
|
Europees Commissaris
|
Waarom zou men geen reclame mogen maken? Ik ben voorstander van daar tijdstippen op te zetten (bvb. maar na 21u 's avonds ofzo) maar waarom zou een brouwer van een lekker biertje geen reclame mogen maken? Of zoals mijn vorige post aangeeft, William Lawson's
|
|
|
#488 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#489 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Ik vind dat er een beleid moet komen met minder criminaliteit en minder gezondheidsrisico's. Kan je akkoord gaan dat dit de criteria zouden moeten zijn wanneer men een beleid uitstippelt? Of had je (nog) andere criteria in gedachten? Laatst gewijzigd door artisjok : 9 juni 2011 om 16:01. |
||
|
|
|
|
|
#490 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
U noemt trouwens alle argumenten die niet in uw plaatje passen "pover" of u negeert ze. Of u begint weer eens in freelancer-stijl wat flauwe grapjes te maken, of u zaagt weer over verslaafden. PS: Drugsgebruikers zijn in de meerderheid. Alcohol, nicotine, theobromine, caffeïne ... zijn ook drugs. Ik zie u altijd maar beweren dat er een democratische meerderheid "tegen drugs" is, maar dat is een onjuiste conclusie. De staat doet namelijk veel moeite om legale drugs geen drugs te noemen, bijgevolg laten mensen zich gemakkelijk beïnvloeden wanneer het gaat over de legalisering van illegale drugs (die wel nog zo genoemd worden). Ze kunnen hun eigen hypocrisie niet zien door de jarenlange staatspropaganda.
|
|
|
|
#491 |
|
Banneling
|
't wordt tijd om eens een drug-volkstelling te houden om te zien wie er in de meerderheid is, zodat we dat gehakketak daarover achter ons kunnen laten
Maar wat belangrijker is: voor welke politiek stemmen de mensen? Zolang er niet voor een legalisatie-politiek gestemd wordt, op partijen dus die dat voor staan, dan moet niemand hier komen janken dat niet-legalisering ondemocratisch is Sommigen willen hier alles op de kop zetten, omdat ze zelf op de kop staan af en toe (of de hele tijd). Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2011 om 16:23. |
|
|
|
|
|
#492 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar ik kan er mee leven als het niet meer ongebreideld kan, en er waarschuwingen worden toegevoegd. |
|
|
|
|
|
|
#493 | |
|
Banneling
|
Artisjok
Citaat:
Die rationele argumenten kunnen er inderdaad erg pragmatisch uitzien,maar meestal gaat het toch maar over een rationalisering van de wens tot persoonlijke vrijheid van druggebruik, denk ik. Pragmatisch kan het soms zelfs zijn ja. Maar zoals ik al zei, mainstream waarden gaan voorlopig nog voor op louter pragmatische ogende argumenten , en dat verheugt me. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2011 om 16:22. |
|
|
|
|
|
|
#494 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je weet toch wel dat er een federale vlaamse minderheidsregering aan de macht is? Hoe de Vlaming stemt doet dus helemaal niet terzake. Ken je dan helemaal niets van Belgische politiek misschien?
|
|
|
|
|
#495 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#496 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Dat is nu eens een pover argument.
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 9 juni 2011 om 16:29. |
|
|
|
|
|
|
#497 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ja ik ken veel, veel te veel van de Belgische politiek, al die overbodige tirelantijntjes en spaghetti-verwikkelingen waarvan we zo snel mogelijk af moeten raken, verbroddeld communautair kantwerk waar zelfs geen mier, al of niet gedrogeerd, nog kan doorheen kruipen. |
|
|
|
|
|
|
#498 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#499 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je bent hier tegen een man of vier aan het zeveren.
|
|
|
|
|
#500 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|