Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2011, 10:01   #8801
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen, ik bedoel schijnhuwelijk volgens wiki. Helemaal vanboven eerste lijntje:
[indent][indent]Van een schijnhuwelijk is sprake wanneer bij het aangaan van een huwelijk uit economische, zakelijke of emotionele overwegingen de beide partijen niet aan de verplichtingen hebben voldaan (of van plan zijn te voldoen) die de wet aan een huwelijk stelt
Dat is wat ik ook stelde.
Zolang er aan de wettelijke verplichtingen voldaan wordt (liefde is eigenlijk geen wettelijke voorwaarde) is het een huwelijk en geen schijnhuwelijk.
Indien er geen liefde is, is het een verstandshuwelijk.

Dus twee mensen die trouwen omwille van erfrecht en financiële voordelen gaan een verstandshuwelijk aan en geen schijnhuwelijk.

Maar zelfs daar gaat het niet over, want homo-koppels zijn niet bij elkaar omwille van een modeverschijnsel, maar omdat ze van elkaar houden.
Het feit dat ze willen huwen om gelijke rechten te krijgen doet niets af van het feit dat het om een normaal huwelijk gaat.

Huiswerk best opnieuw maken.

Citaat:
Dat deel van de wet zegt dus dat men het huwelijk niet naar eigendunken kan invullen. Je kunt dus niet trouwen, louter omwille van financiële en erfbare reden waar het over ging.
Dan vraag ik opnieuw, waar staat dat in de wet.
Ik heb het niet gevonden.

Citaat:
U heeft nog geen enkel argument weerlegt. U blijkt ze zelfs niet eens te kennen.
Twee argumenten zijn uit de weg geruimd
1) voortplanting speelt niet noodzakelijk mee in het huwelijk en is dus geen reden om twee mensen het recht te ontnemen te huwen op die basis.
2) Homo-koppels kunnen even goed een kind opvoeden dus is er geen reden om twee mensen het recht te ontnemen op die die basis

Citaat:
Ik heb mijn huiswerk gemaakt. In alle culturen en door alle tijden heen is de essentie van het huwelijk ouders verlaten, een nieuwe eenheid vormen en ouders worden. Ook in de voorbeelden die gegeven werden in deze draad.
Nee, dat laatste vormt geen punt heb je net gezegd, dus wat overblijft is:

Citaat:
Ik heb mijn huiswerk gemaakt. In alle culturen en door alle tijden heen is de essentie van het huwelijk ouders verlaten en een nieuwe eenheid vormen.
Citaat:
Welke?
die zaken worden statistisch onderzocht.
Wanneer bij kinderen die in homo-gezinnen zijn opgegroeid niet meer mentale problemen voorkomen dan bij hetero-koppels, dan is aangetoond dat er geen probleem is.

Citaat:
Er is geen consensus, dat is nu net mijn punt.
Niet elke wetenschapper aanvaard het, maar er is wel degelijk een consensus. Een paar pagina's geleden aanvaardde ge het trouwens wel degelijk, maar nu trekt ge blijkbaar terug uw woorden in.

Citaat:
Er is nooit een goede reden om een kind een minderwaardige opvoeding te geven. Linderen verdienen juist het beste van wat we hebben.
Wel, ontneem ze dan niet de kans opgevoed te worden in een goed gezin enkel om uw subjectieve mening te willen doordrijven en uw homofobie te botvieren.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 11 juni 2011 om 10:03.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 10:04   #8802
Alboreto

Standaard

Citaat:
Neen dat is niet zo. Aan een huwelijk zijn rechten en plichten verbonden.
Klopt, en zodra daaraan voldaan is, is de rest van de invulling aan de twee personen die het huwelijk aangaan.
Oud 11 juni 2011, 10:05   #8803
Alboreto

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen een betekenis geven aan (het huwelijk) en de betekenis die het heeft.
Bijna: Er is een verschil tussen een betekenis geven aan (het huwelijk) en de betekenis die gij er aan geeft.

Citaat:
Het huwelijk heeft nu eenmaal met kinderen te maken.
Daarover waren we het al eens.
Kinderen zijn geen punt in het huwelijk.
Het kan wel, maar is geen punt.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 11 juni 2011 om 10:07.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 10:08   #8804
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Vind je? Ik vind zijn posts over het algemeen echt slecht. Deze was wel vrij coherent voor de verandering maar zijn argumentering raakte uiteraard weer kant noch wal.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat hij constant zichzelf tegenspreekt.
Oud 11 juni 2011, 10:13   #8805
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Veel holebis en voorstanders van complete gelijkberechtiging ervan menen dat iedereen ook alleen maar respect kan hebben als men voor complete gelijkberechtiging van holebis is. Deze personen schijnen bijna geen begrip meer op te brengen voor tegenstanders van homohuwelijk/adoptie.
Het is moeilijk begrip op te brengen voor discriminatie.
Het is gewoon niet meer van deze tijd om dat nog te doen, en het is dan ook heel normaal dat er over die onwettelijke zaken gediscussieerd wordt.

Ik begrijp het homofobe gedrag wel, net zoals racisme, maar ik kan er inderdaad weinig begrip voor opbrengen.

Citaat:
En wat ik dan wel krom vindt is dat deze personen vaak geen respect kunnen opbrengen voor religies, vrijwillig religieus onderwijs en religieuze standpunten, ook als dit allemaal niet opgedrongen wordt. Over meten met twee maten gesproken.
Wat mij betreft heb ik veel respect voor religieuzen dan voor mensen die discrimineren.
Zolang religieuzen niet gaan discrimineren of strafbare feiten gaan plegen natuurlijk.

Maar ook over de religies zelf discussieer ik graag, dat is waar dit forum voor dient.

Geen twee maten hier dus.
Oud 11 juni 2011, 10:16   #8806
Alboreto

Standaard

Citaat:
De huidige betekenis is nog steeds niet mijn betekenis..
Dat klopt, dat is ook wat ik al tegen paulus heb gezegd.

Gij en Paulus willen aan het huwelijk uw bepaalde invulling geven, en dat is uw volste recht en er is geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt u daarvan af te brengen.

Maar er is dan ook geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt de invulling van andere mensen te proberen op te leggen.

Het huwelijk is een zeer persoonlijke zaak en de invulling ervan is even persoonlijk (binnen de wettelijke vereisten), en ik vindt het dan ook ongepast dat anderen zich daarmee bemoeien.
Oud 11 juni 2011, 10:22   #8807
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Het feit dat een mens zowat het enige dier is dat zijn eigen jong niet herkent na de geboorte, het enige dier waarbij je een gelijkaardig uitziend jong in de armen van een andere moeder kunt leggen zonder dat iemand er iets van merkt, wel die wetenschap zou je op z'n minst aan het denken moeten zetten.
Heb je nog altijd niet de moeite gedaan om op Wikipedia het concept "ouder" op te zoeken?

Jij hebt wel een héél uitgesproken one-size-fits-all gevoel hé. Ieder mens is verschillend. Ieder mens roeit met de riemen die hij of zij heeft. De goeie exemplaren proberen iets van hun leven te maken en anderen tijdens die rit geen pijn te doen, zij proberen zelfs om anderen hun leven aangenamer te maken. En de vlieger heterosexueel=altijd een goeie ouder en homosexueel=altijd een slechte of op z'n minst ongepaste ouder gaat écht niet op. Daarvoor zijn de verhalen van kindermishandeling binnen het gezin te talrijk.

Finesse, duidelijkheid, het is één grote warboel in uw hoofd. Wat kinderen vooral nodig hebben, zijn eten, reglementen en liefde in een warm en veilig nest.
Het feit dat u de mening die u in dit geval erop nahoudt, zou delen met uw kinderen, d�*t is onduidelijkheid creëren want er is een groot verschil tussen hetgeen u hen vertelt en hetgeen zij in het leven zullen ervaren.
Zijn kinderen verward als hun mama de vuilzak buitenzet? Of als papa aan het fornuis staat? Wanneer ze mama achter het grasmachine zien aanlopen? Als papa de was in de droogkast steekt? Wanneer papa hen troost wanneer ze gevallen zijn? Of mama achter het stuur zit met papa ernaast?

Uw heterosexuele finesse is een hoop gezever (mijn excuses voor het gebrek aan finesse bij m'n woordkeuze): u beseft toch dat (for argument's sake) 99% van de homosexuelen opgevoed werden door hetero ouders. Hetero ouders die allemaal de heterosexuele finesse kunnen doorgeven.
Schitterend.
Oud 11 juni 2011, 10:38   #8808
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Het feit dat een mens zowat het enige dier is dat zijn eigen jong niet herkent na de geboorte, het enige dier waarbij je een gelijkaardig uitziend jong in de armen van een andere moeder kunt leggen zonder dat iemand er iets van merkt, wel die wetenschap zou je op z'n minst aan het denken moeten zetten.
Heb je nog altijd niet de moeite gedaan om op Wikipedia het concept "ouder" op te zoeken?
Wat 'n onzin toch... En wat doe je dan met de koekoek?

De waarheid is dat de jongen de moeder herkennen. Bij de mens is de baby nog niet ver genoeg ontwikkeld bij de geboorte om dat te kunnen aangeven, maar wees maar zeker dat vanaf het kan zien en horen én wanneer het borstvoeding kreeg, het kind de glimlach van zijn moeder herkend uit duizenden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 10:39   #8809
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is wat ik ook stelde.
Zolang er aan de wettelijke verplichtingen voldaan wordt (liefde is eigenlijk geen wettelijke voorwaarde) is het een huwelijk en geen schijnhuwelijk.
Indien er geen liefde is, is het een verstandshuwelijk.
Neen u stelde niet.

Dit is wat u zei:
Citaat:
Net zoals ik met mijn vriendin en vele andere hetero koppels huwen om puur economische en erfbare redenen.
Daar hebt gij geen zeggenschap in, sorry.
En dat is dus verkeerd. Dat is geen huwelijk maar een schijnhuwelijk.

Citaat:
Dus twee mensen die trouwen omwille van erfrecht en financiële voordelen gaan een verstandshuwelijk aan en geen schijnhuwelijk.
Neen dat is een schijnhuwelijk volgens wiki. Helemaal vanboven eerste lijntje:
Van een schijnhuwelijk is sprake wanneer bij het aangaan van een huwelijk uit economische, zakelijke of emotionele overwegingen de beide partijen niet aan de verplichtingen hebben voldaan (of van plan zijn te voldoen) die de wet aan een huwelijk stelt

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schijnhuwelijk
U kunt toch lezen?

Citaat:
Maar zelfs daar gaat het niet over, want homo-koppels zijn niet bij elkaar omwille van een modeverschijnsel, maar omdat ze van elkaar houden.
Het feit dat ze willen huwen om gelijke rechten te krijgen doet niets af van het feit dat het om een normaal huwelijk gaat.

Huiswerk best opnieuw maken.
U verandert van onderwerp omdat u ongelijk heeft. Opeens gaat het daar niet meer over....

Citaat:
Dan vraag ik opnieuw, waar staat dat in de wet.
Ik heb het niet gevonden.
Het staat in wiki waar u zo graag mee schermt. Klik maar op het linkje hierboven.

Citaat:
Twee argumenten zijn uit de weg geruimd
O ja welke?

Citaat:
1) voortplanting speelt niet noodzakelijk mee in het huwelijk en is dus geen reden om twee mensen het recht te ontnemen te huwen op die basis.
En waar werd dat dan weerlegd?

De argumùentatie dat het huwelijk met kinderen te maken heeft staat hier. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=8644 Daar is nog door niemand op ingegaan, laat staan dat het weerlegd zou zijn.

Citaat:
2) Homo-koppels kunnen even goed een kind opvoeden dus is er geen reden om twee mensen het recht te ontnemen op die die basis
Daar is discussie over. De bronnen die daarvaoor werden aangehaals worden onderuitgehaald hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=8651

Verdere reactie is daar niet op gekomen.

Citaat:
die zaken worden statistisch onderzocht.
Wanneer bij kinderen die in homo-gezinnen zijn opgegroeid niet meer mentale problemen voorkomen dan bij hetero-koppels, dan is aangetoond dat er geen probleem is.
De kwestie is niet of er een probleem zou zijn, maar wel of dit het beste is voor het kind. Bovendien, waar is dat statistisch onderzoek dan? Wat houd je tegen om eens gefundeerde beweringen te maken?

Citaat:
Niet elke wetenschapper aanvaard het, maar er is wel degelijk een consensus.
Zoek de tegenspraak.... tip: (http://www.woorden-boek.nl/woord/consensus)

Citaat:
Een paar pagina's geleden aanvaardde ge het trouwens wel degelijk, maar nu trekt ge blijkbaar terug uw woorden in.
Ik trek helemaal geen woorden in. Ik blijf er bij dat geaardheid en bekwaamheid tot opvoeden niks met elkaar te maken hebben. Maar daarme is nog niks gezegd over de gezinsvorm. Opvoeders in een pleeghuis kunnen ook best bekwaam zijn, maar dat neemt niet weg dat kinderen beter in een gezin opgroeien.

Citaat:
Wel, ontneem ze dan niet de kans opgevoed te worden in een goed gezin enkel om uw subjectieve mening te willen doordrijven en uw homofobie te botvieren.
Ik ontneem ze op geen enkele wij die kans even min ben ik homofoob.

Daar gaat het niet over. Er is nooit een goede reden om een kind een minderwaardige opvoeding te geven. Linderen verdienen juist het beste van wat we hebben.

Precies daarom is het onverantwoord om met kinderen risico's te nemen, gezien het onder deskundigen nog lang niet vaststaat dat een gelijkslachtig koppel dezelfde kwaliteitsopvoeding kan aanbieden.

Als je kind nu ziek zou zijn en er bestaan twee medicijnen om het te verhelpen. Eén waarover geen discussie is en één waarover deskundigen het oneens over zijn. Welk medicijn ga je dan toedienen?

Op dit forum zijn er hier die voor dat tweede zouden kiezen en ja ik vind dat onverantwoord.

Paulus.
Oud 11 juni 2011, 10:39   #8810
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, en zodra daaraan voldaan is, is de rest van de invulling aan de twee personen die het huwelijk aangaan.
Blij dat je het eindelijk inziet.

Paulus.
Oud 11 juni 2011, 10:39   #8811
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijna: Er is een verschil tussen een betekenis geven aan (het huwelijk) en de betekenis die gij er aan geeft.
Ik geef er geen betekenis aan. Ik neem waar overal bij alle culturen en door alle tijden heen en stel vast.

Citaat:
Daarover waren we het al eens.
Kinderen zijn geen punt in het huwelijk.
Het kan wel, maar is geen punt.
Geen punt, geen punt,... het is geen voorwaatde om te huwen.

Je moet inderdaad geen wagen kopen om er mee te rijden. Neemt niet weg dat de wagen weldegelijk daarvoor gemaakt is.

Zo is het huwelijk ook gemaakt met het oog op de kinderen die uit een relatie kunnen voortspruiten.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 juni 2011 om 10:54.
Oud 11 juni 2011, 10:39   #8812
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om nog maar te zwijgen over het feit dat hij constant zichzelf tegenspreekt.
Wat houdt u tegen om dat eens te duiden...?

De waarheid?

Paulus.
Oud 11 juni 2011, 11:23   #8813
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen u stelde niet.

Dit is wat u zei:

Van een schijnhuwelijk is sprake wanneer bij het aangaan van een huwelijk uit economische, zakelijke of emotionele overwegingen de beide partijen niet aan de verplichtingen hebben voldaan (of van plan zijn te voldoen) die de wet aan een huwelijk stelt

U kunt toch lezen?
U leest zoals gewoonlijk weer alleen wat in uw uiterst enge kraampje past en negeert de rest. De reden waarom u dat doet, is voor iedereen duidelijk, denk ik. U heeft alweer ongelijk en u weet dat.

Dit is wat er staat:

"Van een schijnhuwelijk is sprake wanneer bij het aangaan van een huwelijk uit economische, zakelijke of emotionele overwegingen de beide partijen niet aan de verplichtingen hebben voldaan (of van plan zijn te voldoen) die de wet aan een huwelijk stelt, bijvoorbeeld als het huwelijk uitsluitend wordt voltrokken om iemand een bepaalde nationaliteit te bezorgen.

Het verschil met een verstandshuwelijk is dat bij een verstandshuwelijk beide partners in zekere zin wel een 'echt' huwelijk willen, maar dat er een ander primair motief is dan (wederzijdse) liefde. Een schijnhuwelijk is een puur zakelijke aangelegenheid, waarin beide partners hooguit bij elkaar wonen om de schijn op te houden, ieder hun eigen leven leiden, en geen seksueel contact hebben
."

In de tweede alinea staat wat u moet weten om het verschil te zien tussen een schijnhuwelijk en een verstandshuwelijk.

Hoedanook staat dat compleet los van deze discussie, want u kan onmogelijk weten wat het primaire motief is wanneer twee mensen met elkaar huwen. Dat weet u niet van heteroseksuele koppels en nog veel minder van homoseksuele koppels.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 11:25   #8814
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat 'n onzin toch... En wat doe je dan met de koekoek?

De waarheid is dat de jongen de moeder herkennen. Bij de mens is de baby nog niet ver genoeg ontwikkeld bij de geboorte om dat te kunnen aangeven, maar wees maar zeker dat vanaf het kan zien en horen én wanneer het borstvoeding kreeg, het kind de glimlach van zijn moeder herkend uit duizenden.

Paulus.
Dat is pas onzin.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 11:59   #8815
Alboreto

Standaard

Citaat:
Nee, dat is zelfs geen verstandshuwelijk, maar een gewoon huwelijk.

Citaat:

Ik heb het deel waar ge waarschijnlijk over leest in het vetjes gezet.
Ik heb het al een paar keer geschreven, maar nu ook even in het vetjes zodat je er niet meer kunt over lezen:
De persoonlijke invulling van het huwelijk is naast de wettelijke verplichtingen tussen de personen in kwestie

Ge kunt toch lezen?

Samengevat:
Koppels die omwille van de wettelijke voordelen willen huwen begaan een normaal huwelijk.
Koppels die elkaar niet graag zien en omwille van de wettelijke voordelen willen huwen begaan een verstandshuwelijk.
Koppels die elkaar niet graag zien en omwille van de wettelijke voordelen willen huwen en niet voldoen aan de wettelijke bepalingen begaan een schijnhuwelijk.

Citaat:
U verandert van onderwerp omdat u ongelijk heeft. Opeens gaat het daar niet meer over....
Natuurlijk gaat het daar over.
Gij gaat er verkeerdelijk van uit dat homokoppels die willen kunnen huwen omwille van de voordelen die het bied en de discriminatie tov hetero-koppels plots niet meer zouden voldoen aan de wettelijke vereisten.
En dat is verkeerd.

Citaat:
Het staat in wiki waar u zo graag mee schermt. Klik maar op het linkje hierboven.
Nee, dat staat er niet in.

Citaat:
O ja welke?
Gaat ge nu vragen stellen die in dezelfde post beantwoord worden?

Citaat:
En waar werd dat dan weerlegd?
Zoek het gerust even op.
Citaat:
De argumùentatie dat het huwelijk met kinderen te maken heeft staat hier. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=8644
En is al een paar keer weerleg.
Beter lezen, Paulus.

Citaat:
Ik ontneem ze op geen enkele wij die kans even min ben ik homofoob.
Natuurlijk wel.
Alle posts over dit onderwerp tonen uw afkeer en discriminatie tov homo's aan.
Ik begrijp dat ge dat liever niet hoort, maar ge voldoet wel degelijk aan de definitie.

Citaat:
Er is nooit een goede reden om een kind een minderwaardige opvoeding te geven. Linderen verdienen juist het beste van wat we hebben.
Oud 11 juni 2011, 12:01   #8816
Alboreto

Standaard

Citaat:
Zo is het huwelijk ook gemaakt met het oog op de kinderen die uit een relatie kunnen voortspruiten.
Onzin.
Dit begint de creationistische toer op te gaan.

Het huwelijk is helemaal niet gemaakt, laat staan om kinderen te maken.
Oud 11 juni 2011, 12:02   #8817
Alboreto

Standaard

Citaat:
Wat houdt u tegen om dat eens te duiden...?
Wel de ene keer geeft ge toe dat er geen kwalitatief verschil is tussen de opvoeding, en even later spreekt ge dat tegen.
De ene keer geeft ge toe dat kinderen in een huwelijk niet moeten en dan weer wel.

Ge blaast warm en koud.
Oud 11 juni 2011, 12:02   #8818
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin.
Dit begint de creationistische toer op te gaan.

Het huwelijk is helemaal niet gemaakt, laat staan om kinderen te maken.
Zo is dat, het bestaat om homo's vaderke en moederke te laten spelen.
Oud 11 juni 2011, 12:03   #8819
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo is dat, het bestaat om homo's vaderke en moederke te laten spelen.
Hebt ge ook iets zinnigs om bij te dragen aan de discussie?
Oud 11 juni 2011, 12:05   #8820
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt ge ook iets zinnigs om bij te dragen aan de discussie?
Volgens uw "standaard" waarschijnlijk niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be