Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 juni 2011, 16:59   #221
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Franstalige politiekers, volop gesteund door de Franstalige pers, hebben het Weverke meer dan een paar jaren lang, aan één stuk door, gedemoniseerd als de vuilste en goorste nazist van West-Europa en Zuid-Amerika tesamen.
Hoe zouden zij nu uitgelegd krijgen aan hun kiezers/lezers dat ze dat varken aanvaarden als premier ??
Ze gaan het in ieder geval gemakkelijker verkocht krijgen dan ze verkocht hebben gekregen dat Elio Di Rupo een aanvaardbare kandidaat is als premier. Eén derde van de Vlamingen ziet Elio Di Rupo als premier zelfs nu al zitten.

Bovendien stijgt elke premier in populariteit langs beide landsgrenzen. Bij de Waalse middenstand is trouwens Bart De Wever een populairdere kandidaat ( 12%) dan Elio Di Rupo ( 6%). Hun voorkeur gaat uit naar Didier Reynders ( 25%) gevolgd door Verhofstadt ( 22%).

http://www.lalibre.be/actu/crise-pol...t-qu-elio.html

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 juni 2011 om 17:00.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 11 juni 2011, 17:00   #222
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
wat is er minderheid aan 80%?
Voor zover ik kan zien heeft de NVA geen 80%.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 juni 2011 om 17:06.
Het Oosten is offline  
Oud 11 juni 2011, 17:47   #223
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Rik van Cauwelaert is net één van de weinige opiniemakers die het wél bij het rechte eind heeft: http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...5032717808.htm
Sommige opiniekneders (zoals Rik hen noemt) kunnen zich verschuilen achter domheid, corruptie, serviliteit, naieviteit, lafheid, achterlijkheid en gebrek aan inzicht als zij jarenlang gedesinformeerd hebben.
Rik heeft, samen met nog een hoop andere schuldigen, dat excuus niet.
Daarom ook ben ik zo boos op hem omdat hij meegeholpen heeft om diegenen die zijn besluit van 11/06/2011 reeds op 24/11/1991 (nominaal 22 jaar geleden) hebben gemaakt op de meest ondemocratische wijze te verbieden in zijn boekske.

Neen...hij moet nu niet komen zeiken dat hij het licht plots heeft gezien...zo dom is hij niet...van de andere zonden is hij niet vrij te pleiten...ik vind trouwens dat zijn excuses hieromtrend zeker op hun plaats zouden zijn...

Ondertussen blijf ik hem natuurlijk wekelijks, geabonneerd als ik ben, lezen omdat hij tussen al het journalistenkrapuul van de traditionele media wel de meest lucide is van allemaal.
Oud 11 juni 2011, 17:50   #224
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dan moet u dringend iets aan uw gezichtsvermogen doen.
BDW heeft namelijk gelijk als hij zegt dat hij socio-economisch voor 80% van de Vlamingen spreekt.
Oud 11 juni 2011, 17:51   #225
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlamingen die duidelijke en ernstige veranderingen in dit staatsbestel willen WEL.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 11 juni 2011, 19:29   #226
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Belgie is kapot.

Nu wachten tot Vlaanderen economisch en sociaal volledig kapot is zodat ook de Vlaming het beseft.
Zijt gij blij dat de Vlaamse economie kapot gaat? Ja, België mag er aan van mij, maar nooit ten koste van Vlaanderen. Eigenlijk heb ik dus liever een serieus hervormd België dan een splitsing, maar als het niet anders kan, moet het maar.
respublica is offline  
Oud 11 juni 2011, 19:30   #227
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Zijt gij blij dat de Vlaamse economie kapot gaat? Ja, België mag er aan van mij, maar nooit ten koste van Vlaanderen. Eigenlijk heb ik dus liever een serieus hervormd België dan een splitsing, maar als het niet anders kan, moet het maar.
Hieruit blijkt welke schrille contrasten er tussen vlaamsnationalisten bestaan.
Het is zo erg dat er tussen deze groep grotere verschillen zijn dan tussen vlamingen en walen.
Henri1 is offline  
Oud 11 juni 2011, 19:31   #228
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En de volgende peiling door een ander onderzoeksbureau zal wéér wat anders zijn. Tsjonge tsjonge.

U begrijpt duidelijk niks van statistiek, significante dalingen/stijgingen, foutenmarges, betrouwbaarheidsniveaus, ...
sjarel is offline  
Oud 11 juni 2011, 19:33   #229
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe een gedeelte van Vlaanderen leeft. Maar niet heel Vlaanderen. Een minderheidsgedeelte van Vlaanderen om het correct te verwoorden.
genoeg om uw soort te doen plooien

Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 juni 2011 om 19:33.
born2bewild is offline  
Oud 11 juni 2011, 19:34   #230
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is zo erg dat er tussen deze groep grotere verschillen zijn dan tussen vlamingen en walen.
uw soort is tenminste consequent:
eigen soort en eigen zak eerst
voor het overige: alles kapot

Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 juni 2011 om 19:39.
born2bewild is offline  
Oud 11 juni 2011, 19:36   #231
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

En dit draag ik op aan Daan, de linkse banaan, met zijn onnozele rijm, en zijn Belgicistische geslijm. Ik houd niet van zijn domme smoel, om maar te zwijgen van zijn idioot gejoel. Ga nu maar snel om je Belgisch lintje, dan ben je blij als een kindje. Neem het van mij aan, nu zijn heel wat van jouw fans ont-Daan... Want jouw smaak is niet mijn smaak, want jouw smaak is een wansmaak.
Oud 11 juni 2011, 19:39   #232
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Sinds wanneer is BDW een monarchist ?

Iemand die de spelregels respecteert, bah...
sjarel is offline  
Oud 11 juni 2011, 21:32   #233
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Iemand die de spelregels respecteert, bah...
Er zijn geen spelregels als het op koninklijke bemiddelaars aankomt, deze zijn er slechts bij gratie van onze heren/dames politici. N-VA maakt er echter het grootse spel van om zich achter de Koning te verschuilen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=154929

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 11 juni 2011, 21:42   #234
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn geen spelregels als het op koninklijke bemiddelaars aankomt, deze zijn er slechts bij gratie van onze heren/dames politici. N-VA maakt er echter het grootse spel van om zich achter de Koning te verschuilen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=154929
Dat is dan het bewijs dat ze de democratische spelregels het beste eerbiedigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 11 juni 2011 om 21:43.
Bokkenreyder is offline  
Oud 11 juni 2011, 21:51   #235
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn geen spelregels als het op koninklijke bemiddelaars aankomt, deze zijn er slechts bij gratie van onze heren/dames politici. N-VA maakt er echter het grootse spel van om zich achter de Koning te verschuilen:http://forum.politics.be/showthread.php?t=154929
U bent én Di Rupo nog vergeten mijn beste...

Laatst gewijzigd door Svennies : 11 juni 2011 om 21:52.
Svennies is offline  
Oud 11 juni 2011, 22:31   #236
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zeveraar.
We verstaan elkaar ten minste nog als we elkander tegenkomen op straat, dat kan van de meeste vlamingen en walen niet gezegd worden.
respublica is offline  
Oud 11 juni 2011, 22:33   #237
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dat is dan het bewijs dat ze de democratische spelregels het beste eerbiedigen.
Wat wordt er volgens jou dan bepaalt in de "democratische spelregels" die de N-VA zou eerbiedigen ?

Oud 11 juni 2011, 22:39   #238
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wordt er volgens jou dan bepaalt in de "democratische spelregels" die de N-VA zou eerbiedigen ?
Ze tracten binnen het bestaande Belgisch kader op een legitieme manier hun doelen te bereiken. En dat steekt, want de Franstaligen zouden hen maar al te graag in het hoekje van de ... 'barbaren' drummen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 11 juni 2011, 23:15   #239
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we het anders zeggen mijn beste....

Wat wordt er volgens jou dan niet bepaald in de "democratische spelregels" die de N-VA zou eerbiedigen .....
Svennies is offline  
Oud 11 juni 2011, 23:18   #240
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Laten we het anders zeggen mijn beste....

Wat wordt er volgens jou dan niet bepaald in de "democratische spelregels" die de N-VA zou eerbiedigen .....
Blokkering.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be