![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Behalve Marokko en de USA kent ook Zwitserland een systeem waarbij aan deze nationaliteit niet verzaakt kan worden. Een zwitseer, amerikaan of marokkaan kan dus na het verwerven van een andere nationaliteit niet aan zijn eerste verzaken. Ik dacht dat het voor o.m. Turkije anders ligt : men kan van zijn Turk-zijn afstand doen (dat geberude dikwijls met het oog op de militaire dienst). Ik dacht dat relatief recent er een wet was waardoor men het eerdere systeem van het veral van belgische nationaliteit door het verwerven van een andere nationaliteit afgeschaft is en men dus als belg ook een dubbele nationaliteit kan behouden.
Meestal gaat lmen pragmatisch met nationaliteit om :men kan kiezen naargelang er voordelen/nadelen aan verbonden zijn. Ik geloof niet dat er veel mensen met een nationalistisch gevoel zijn "Natie" gaat verdedigen - men is eerder wat chauviniistisch over de eigen parochie of/en "wereldstad". Men klaagt soms over een gebrek aan patriotisme bij "ons". Hetzelfde verschijnsel ziet men een beetje overal : velen voelen zich "mens" ipv. behorend tot een of andere natie. Tijdens de conventie die een "europese grondwet" wilde ontwerpen was er reeds het idee om een "europees staatsburgerschap" in te voeren. Dat voorstel heeft eehet niet gehaald : nochtans , bekijk je reispas maar eens...
![]() |
#62 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=34 Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Ge zegt dat afrikanen naar hier vliegen zodat hun kinderen Belg kunnen worden. Lees uw eigen link eerst eens en zeg onder welke voorwaarden dat kan.
![]() |
![]() |
#64 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze niet wil dat iemand met dubbele nationaliteit minister wordt moet je niet stemmen op een partij die zo'n mensen minister maken. Citaat:
Dat heeft dus niets te maken met enkele of dubbele nationaliteit. Waarom noem je nu Turken denigrerend "turkskes"? Is dat eigen aan je cultuur en opvoeding? Of aan je nationaliteit? Belgische Israëliërs moeten ook hun legerdienst vervullen in Israël, net zoals iedere Israëliër. Wat is je probleem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom noem je nu Turken denigrerend "turkskes"?
Is dat eigen aan je cultuur en opvoeding? Of aan je nationaliteit? unquote Stel voor dat we vlaamse meisjes in het vervolg "vlamina's" noemen.
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vlaamse meisjes noem ik vlamingskes of vlaamse trezekes. Jongetjes van een jaar of 18 die moeten leren schieten noem ik "turkskes" Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ghoh , de linkse bekkentrekkers hebben weer wat gevonden om van het topic af te wijken ...
En zo gaan we weer een keertje vermijden dat de vinger op de wonde komt te liggen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik begrijp niet dat u dat verschil niet ziet, maar dat zal aan mij liggen O dierbaar orakel. Citaat:
Citaat:
Mijn probleem ontstaat in geval van conflictsituatie tussen beide landen. als je mijn tekst begrijpend had gelezen had je dat kunnen zien. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 12:00. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar haar rond de pot gedraai: ze KON niks anders zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ik noem kindjes bij hun naam. En als ik in het slechtste geval niet op hun naam kan komen dan zeg ik "dingske".......Maar een kind aanspreken met Vlamingske,Waalke, Turkske, negerke of Marokske.....sorry,dat gaat er bij mij over. In de clinch liggen met een moslim/Marokkaan ...tot daar aan toe. Is mij ook al meermaals overkomen en dat gaat nog gebeuren. Maar een kind betrekken in je afkeer voor geloof/afkomst....dat gaat mij ietske te ver.
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan mag ze nog altijd niet die genocide aanklagen. Citaat:
Waarom vraag je dat? Citaat:
Ze zitten samen in de NATO. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik versta nog altijd niet waarom jij in zowat iedere discussie afkomt met halve waarheden en hele leugens. Dat vreet aan je geloofwaardigheid. Het wordt tijd dat je een nieuwe dubbelnick aanmaakt. Ik zou willen weten waar je het vandaan haalt. Vind je dat zelf uit? Of komt dat uit de VB-propaganda? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||||
Banneling
|
![]() Inderdaad, wat een prachtig opmerkingsvermogen! tel je ook de woordjes? of lees je wat er staat?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Almaci m�*g als belg deze genocide niet ONTKENNEN maar als turk mag ze deze niet ERKENNEN. Vandaar haar rond de pot gedraai en de sneren naar de Europese landen (hoezo belg?) Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat "ach mens" ??? Ja ik ben een mens. Jij ook mag ik hopen? Of reken jij jezelf bij de categorie "beesten" ?
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 12 juni 2011 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vind u TURK zijn een handicap????? qua denigrerende instelling kan zoiets wel tellen! en ja, het zesjarige turkske werd gepest door de zesjarige marokkaantjes. en vlamingskes zaten er al niet meer in de klas. Het turkske is dus van school veranderd. goed zo? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 12 juni 2011 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Nochtans erkent ze de genocide wel gewoon in dat stukje. En waarom zou zij geen sneren mogen geven naar de Europese landen? Ik veroordeel ook de Belgische genocide in Congo, ga jij nu mijn nationaliteit komen afpakken of zo?
Laatst gewijzigd door Steve_M : 12 juni 2011 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() @ vlaamse leeuwin
ja als u alles binnen een quote zet kan je niet gequoteerd worden; Dit is totaal off topic, dus mijn laatste bijdrage over het non-subject. Als u een topic over minder validen wil openen is dat uw goed recht. Het probleem in die school /klas was de tweeleding tussen "turkskes" en "marokkaantjes" punt! je weet niet over welke school ik het heb, dus gelieve uw denigrerende opmerkingen over de leerkrachten die er dagelijks mee te maken hebben achterwege te laten. ik refereer naar "turkskes" in de zin van jonge kinderen of jonge mensen die legerdienst moeten doen in een land waar ze niet wonen en waarvan ze soms zelfs de taal niet meer kennen. Ze kunnen die legerdienst gelukkig wel afkopen (iets van 5000 euro). leuk. turken kunnen inderdaad hun nationaliteit afzeggen, maar dan is er weer iets met erfenisrechten of zo. Nochtans zijn al de inwijkelingen toch zo arm als de straat als ze naar hier komen? Blijkbaar gaat het dikwijls over landerijen en familiegronden. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 12:37. |
![]() |
![]() |