Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2011, 11:27   #61
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Behalve Marokko en de USA kent ook Zwitserland een systeem waarbij aan deze nationaliteit niet verzaakt kan worden. Een zwitseer, amerikaan of marokkaan kan dus na het verwerven van een andere nationaliteit niet aan zijn eerste verzaken. Ik dacht dat het voor o.m. Turkije anders ligt : men kan van zijn Turk-zijn afstand doen (dat geberude dikwijls met het oog op de militaire dienst). Ik dacht dat relatief recent er een wet was waardoor men het eerdere systeem van het veral van belgische nationaliteit door het verwerven van een andere nationaliteit afgeschaft is en men dus als belg ook een dubbele nationaliteit kan behouden.

Meestal gaat lmen pragmatisch met nationaliteit om :men kan kiezen naargelang er voordelen/nadelen aan verbonden zijn. Ik geloof niet dat er veel mensen met een nationalistisch gevoel zijn "Natie" gaat verdedigen - men is eerder wat chauviniistisch over de eigen parochie of/en "wereldstad".

Men klaagt soms over een gebrek aan patriotisme bij "ons". Hetzelfde verschijnsel ziet men een beetje overal : velen voelen zich "mens" ipv. behorend tot een of andere natie.

Tijdens de conventie die een "europese grondwet" wilde ontwerpen was er reeds het idee
om een "europees staatsburgerschap" in te voeren. Dat voorstel heeft eehet niet gehaald : nochtans , bekijk je reispas maar eens...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 11:36   #62
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Meryem Almaci, de Groene! madam met veel talent, dat moet gezegd worden, kan echter als TURKSE geen Armeense Genocide aanklagen, nochtans is haar partij op genocidaal gebied ontzettend druk bezig. alleen de turken worden buiten schot gehouden;
Niet dat zij dat persoonlijk zo ziet, ik ben ervan overtuigd van niet, maar als ze in het openbaar een verklaring durft afleggen waarin ze de Armeense Genocide nog maar erkent dan riskeert dat Belgisch parlementslid vijf jaar gevangenis als ze nog eens een voet in Turkije zet.
En jij hebt geen probleem met de dubbele nationaliteiten?
Ben je er nu mee aan het lachen of heb je gewoon een wel erg slecht geheugen? Je hebt het haar zelf gevraagd.

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=34

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meyrem Almaci
Dag Circe,

Ja, er zijn in Turkije gebeurtenissen geweest in het begin van de 20ste eeuw die onaanvaardbaar zijn en waarbij veel slachtoffers zijn gevallen. Ik heb er geen problemen mee om dat te erkennen. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee van het precieze aantal slachtoffers, precies omdat ik hier ben opgegroeid. Hebt u zelf er hier op school over geleerd? En van de Turken, inderdaad, heb ik het ook niet gehoord. Net zomin ik heb geleerd over het aantal slachtoffers van de koloniale politiek wereldwijd. Kijk, ik vind dat elk land zijn geschiedenis onder ogen moet zien. Was Leopold II niet verantwoordelijk voor de afschuwelijke gebeurtenissen in Congo? En wat hebben Frankrijk, Nederland en Groot-Brittannië niet allemaal uitgespookt in hun kolonies? Maar als je mij dan cijfers gaat vragen over al die gebeurtenissen, daarover moet ik het antwoord schuldig blijven, simpelweg omdat ik het niet weet. Ik weet wél dat er daar dingen gebeurd zijn die niet door de beugel kunnen. Kijk, die strijd moet in Turkije gevoerd worden, naar wat ik hoor is Turkije (langzaam, dat geef ik toe) er een opening voor aan het creëren. Wat de Turkse vertegenwoordiger in België doet, daar moet onze binnen- en buitenlandsministers mee omgaan. Als het is zoals jij zegt, moet je er bij hen tegen protesteren. Ik ken die situatie veel minder goed dan jij. Met alle respect, en in alle eerlijkheid, maar ik ken de Belgische politieke situatie 1000 keer beter dan de Turkse. Daarom doe ik ook hier aan politiek. Dus, waarom zou ik die gouverneur nu verplicht moeten volgen? Waarom zou een Turkse politieker die gouverneur moeten volgen? Je moet toch volgen wat je zelf wil?
Citaat:
Ik geloof dat het ene mijnheer Kir (ook parlementslid) was die een monument van de Armeense slachtoffers ergens in Sint Joost Ten Node liet afbreken.... of iets dergelijks. Leuk hoor die dubbele nationaliteit.
Het is "of iets dergelijk". Kir had blijkbaar een petitie ondertekend om een monument te laten afbreken.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 11:36   #63
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VOORALEER 12 jaar= na één jaar (of minder ) kunnen ze dat, ze moeten hier wel nog 10 jaar blijven wonen.
Wat zie jij staan dat ik niet zie?
Ik zie vooral dat ge zever verkoopt.

Ge zegt dat afrikanen naar hier vliegen zodat hun kinderen Belg kunnen worden.
Lees uw eigen link eerst eens en zeg onder welke voorwaarden dat kan.
Oud 12 juni 2011, 11:38   #64
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat je dus niet mag stemmen op een partij waar bipatride kandidaten op staan? Omdat die partij hen wel eens als minister zouden kunnen aanstellen?
Lieten, Muyters en Peeters stonden zelfs op geen enkele lijst toen ze minister werden.
Als ze niet wil dat iemand met dubbele nationaliteit minister wordt moet je niet stemmen op een partij die zo'n mensen minister maken.

Citaat:
dit is een GEVOLG van dubbele nationaliteit. Als Meryem gewoon Belg had geworden dan kon ze gewoon de Armeense Genocide aanklagen.
Iemand die Belg is is niet gebonden aan het zwijgrecht daarover. Enkel turken hebben die plicht tegenover hun eigen land. Wist je dat niet?
Belgische turkskes moeten trouwens ook legerdienst gaan vervullen in Turkije, niet in Belgique want hier werd dat afgeschaft.
Indien ze enkel de Turkse nationaliteit heeft, zou ze dat nog altijd niet mogen.
Dat heeft dus niets te maken met enkele of dubbele nationaliteit.

Waarom noem je nu Turken denigrerend "turkskes"?
Is dat eigen aan je cultuur en opvoeding? Of aan je nationaliteit?

Belgische Israëliërs moeten ook hun legerdienst vervullen in Israël, net zoals iedere Israëliër.
Wat is je probleem?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 11:42   #65
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

unquote

Stel voor dat we vlaamse meisjes in het vervolg "vlamina's" noemen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 11:44   #66
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
En één van de ouders moeten een verblijfsvergunning van onbepaalde duur hebben.

Ik versta niet dat jij; een kind van een Afrikaanse moeder dat in België geboren wordt wordt automatisch Belg; standaard noemt
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=28

Ik versta ook niet waarom jij in zowat iedere discussie afkomt met halve waarheden en hele leugens. Dat vreet aan je geloofwaardigheid. Het wordt tijd dat je een nieuwe dubbelnick aanmaakt.

Ik versta ook niet waar je het vandaan haalt. Vind je dat zelf uit? Of komt dat uit de VB-propaganda?
ik heb gezien dat u overschot van gelijk hebt o mooi en prachtig orakel.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 11:45   #67
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
unquote

Stel voor dat we vlaamse meisjes in het vervolg "vlamina's" noemen.
nee dat is sinds mijn dochter haar turkse vriend een turks/portugees kindje had dat we turkske noemden.
vlaamse meisjes noem ik vlamingskes of vlaamse trezekes.

Jongetjes van een jaar of 18 die moeten leren schieten noem ik "turkskes"

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 11:51.
Oud 12 juni 2011, 11:46   #68
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ghoh , de linkse bekkentrekkers hebben weer wat gevonden om van het topic af te wijken ...
En zo gaan we weer een keertje vermijden dat de vinger op de wonde komt te liggen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 11:50   #69
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Lieten, Muyters en Peeters stonden zelfs op geen enkele lijst toen ze minister werden.
Als ze niet wil dat iemand met dubbele nationaliteit minister wordt moet je niet stemmen op een partij die zo'n mensen minister maken.
Ik zie dat uw kopieerfunctie werkt. Dat is net wat ik zei.
Citaat:
Als rechtgeaarde "belg" zou je tenminste al mogen weten dat je voor de samenstelling van het PARLEMENT kan meestemmen, niet wie de ministers zullen zijn.
Clooney Peeters is zo iemand die zelfs nooit op een kieslijst heeft gestaan, net zoals madam Lieten.
en
Citaat:
Je bedoelt dat je dus niet mag stemmen op een partij waar bipatride kandidaten op staan? Omdat die partij hen wel eens als minister zouden kunnen aanstellen?
Ga je dit nog dikwijls herhalen ? of gaat het over link+quote in het vervolg?

Citaat:
Indien ze enkel de Turkse nationaliteit heeft, zou ze dat nog altijd niet mogen.
Dat heeft dus niets te maken met enkele of dubbele nationaliteit.
Indien ze enkel de Turkse nationaliteit had, dan was ze geen Belgisch parlementslid. Een BELGISCH PARLEMENTSLID m�*g zelfs de Armeense Genocide niet ontkennen!
Ik begrijp niet dat u dat verschil niet ziet, maar dat zal aan mij liggen O dierbaar orakel.

Citaat:
zie mijn antwoord aan Roger Verhiest hierboven. Ik heb hopen turkse vrienden en kennissen en ben er al een jaar of tien gedurende langere tijd op verlof geweest. Jij ook? Of kom jij niet buiten de Westhoek?

Citaat:
Belgische Israëliërs moeten ook hun legerdienst vervullen in Israël, net zoals iedere Israëliër.
Wat is je probleem?
Dat is niet mijn probleem, maar dat van de turken en israeliers.
Mijn probleem ontstaat in geval van conflictsituatie tussen beide landen. als je mijn tekst begrijpend had gelezen had je dat kunnen zien.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 12:00.
Oud 12 juni 2011, 11:52   #70
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ben je er nu mee aan het lachen of heb je gewoon een wel erg slecht geheugen? Je hebt het haar zelf gevraagd.

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=34
Nee ik wist dat nog heel goed.
Vandaar haar rond de pot gedraai: ze KON niks anders zeggen.
Oud 12 juni 2011, 11:53   #71
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee dat is sinds mijn dochter haar vriend een turks kindje had dat we turkske noemden.
vlaamse meisjes noem ik vlamingskes.

Jongetjes van een jaar of 18 noem ik "turkskes"

ik noem kindjes bij hun naam.
En als ik in het slechtste geval niet op hun naam kan komen dan zeg ik "dingske".......Maar een kind aanspreken met Vlamingske,Waalke, Turkske, negerke of Marokske.....sorry,dat gaat er bij mij over.

In de clinch liggen met een moslim/Marokkaan ...tot daar aan toe. Is mij ook al meermaals overkomen en dat gaat nog gebeuren. Maar een kind betrekken in je afkeer voor geloof/afkomst....dat gaat mij ietske te ver.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 11:56   #72
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht

ik noem kindjes bij hun naam.
En als ik in het slechtste geval niet op hun naam kan komen dan zeg ik "dingske".......Maar een kind aanspreken met Vlamingske,Waalke, Turkske, negerke of Marokske.....sorry,dat gaat er bij mij over.

In de clinch liggen met een moslim/Marokkaan ...tot daar aan toe. Is mij ook al meermaals overkomen en dat gaat nog gebeuren. Maar een kind betrekken in je afkeer voor geloof/afkomst....dat gaat mij ietske te ver.
ach mens! ge weet geeneens hoe we op dat "turkske" gekomen zijn. ik heb geen zin om dat hier uit te leggen. Misschien kan je het eens aan de leerkracht vragen van een klas vol "turkskes en marokkaantjes" dan zal je het snel snappen.
Oud 12 juni 2011, 11:58   #73
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie dat uw kopieerfunctie werkt. Dat is net wat ik zei. Ga je dat nog dikwijls herhalen ? of gaat het over link+quote in het vervolg?
Dat is niet helemaal net wat je zei.

Citaat:
Indien ze enkel de Turkse nationaliteit had, dan was ze geen Belgisch parlementslid.
Ik begrijp niet dat u dat verschil niet ziet, maar dat zal aan mij liggen O dierbaar orakel.
Ja, en dan?
Dan mag ze nog altijd niet die genocide aanklagen.

Citaat:
zie mijn antwoord aan Roger Verhiest hierboven. Ik heb hopen turkse vrienden en kennissen en ben er al een jaar of tien gedurende langere tijd op verlof geweest. Jij ook? Of kom jij niet buiten de Westhoek?
Ik kom uiterst zelden in de Westhoek.
Waarom vraag je dat?

Citaat:
Dat is niet mijn probleem, maar dat van de turken en israeliers.
Mijn probleem ontstaat in geval van conflictsituatie tussen beide landen. als je mijn tekst begrijpend had gelezen had je dat kunnen zien.
Vrees jij serieus dat België tegen Turkije zal gaan vechten?
Ze zitten samen in de NATO.
Oud 12 juni 2011, 12:01   #74
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb gezien dat u overschot van gelijk hebt o mooi en prachtig orakel.
Dat is geen kwestie van orakelen; dat is een kwestie van correct weergeven i.p.v. opzettelijke fouten te maken in je weergave.

Ik versta nog altijd niet waarom jij in zowat iedere discussie afkomt met halve waarheden en hele leugens. Dat vreet aan je geloofwaardigheid. Het wordt tijd dat je een nieuwe dubbelnick aanmaakt.

Ik zou willen weten waar je het vandaan haalt. Vind je dat zelf uit? Of komt dat uit de VB-propaganda?
Oud 12 juni 2011, 12:06   #75
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet helemaal net wat je zei.
Inderdaad, wat een prachtig opmerkingsvermogen! tel je ook de woordjes? of lees je wat er staat?
Citaat:
Als rechtgeaarde "belg" zou je tenminste al mogen weten dat je voor de samenstelling van het PARLEMENT kan meestemmen, niet wie de ministers zullen zijn.
Clooney Peeters is zo iemand die zelfs nooit op een kieslijst heeft gestaan, net zoals madam Lieten.
en
Citaat:

Citaat:
Ja, en dan?
Dan mag ze nog altijd niet die genocide aanklagen.
U begrijpt het weerom niet 0 superintellectueel ! Een TURK (gelijkwelke turk) m�*g in het openbaar noch in Turkije noch in het buitenland de Armeense Genocide ERKENNEN. Daar staan gevangenisstraffen op. Een Turk die dus in het buitenland verklaart dat de Armeense genocide heeft plaatsgevonden kan worden opgepakt zodra die één voet op turks grondgebied zet en worden veroordeeld. (is al gebeurd met journalisten)
Almaci m�*g als belg deze genocide niet ONTKENNEN maar als turk mag ze deze niet ERKENNEN. Vandaar haar rond de pot gedraai en de sneren naar de Europese landen (hoezo belg?)

Citaat:
Vrees jij serieus dat België tegen Turkije zal gaan vechten?
Ze zitten samen in de NATO
en dan? Straks valt Turkije Syrie binnen. wat gaat er dan gebeuren?
Oud 12 juni 2011, 12:09   #76
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
ach mens! ge weet geeneens hoe we op dat "turkske" gekomen zijn. ik heb geen zin om dat hier uit te leggen. Misschien kan je het eens aan de leerkracht vragen van een klas vol "turkskes en marokkaantjes" dan zal je het snel snappen.
Mijn 2de zoon, bijna 13 jaar oud, heeft een leerachterstand door zijn oor-en hoorproblemen. Als ze hem ooit "den achterlijken" of "den doven" moesten noemen....moet ik het dan ook aan zijn leerkracht gaan vragen om te snappen? Als die leerkracht van u die Turkskes en/of Marokkaantjes niet aan kan ,dan heeft hij blijkbaar voor het verkeerde beroep gekozen en is hij niet geschikt als leerkracht. Neem een klas vol vlamingen en neem een klas vol Turken/Marokkanen....in elke klas ga je pestkoppen hebben , net zoals er krapuul zal tusen zitten, maar in beide klassen ga je ook kids vinden die het wel goed menen en zich inzetten.

En wat "ach mens" ??? Ja ik ben een mens. Jij ook mag ik hopen? Of reken jij jezelf bij de categorie "beesten" ?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 12 juni 2011 om 12:10.
Oud 12 juni 2011, 12:16   #77
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Mijn 2de zoon, bijna 13 jaar oud, heeft een leerachterstand door zijn oor-en hoorproblemen. Als ze hem ooit "den achterlijken" of "den doven" moesten noemen....moet ik het dan ook aan zijn leerkracht gaan vragen om te snappen? Als die leerkracht van u die Turkskes en/of Marokkaantjes niet aan kan ,dan heeft hij blijkbaar voor het verkeerde beroep gekozen en is hij niet geschikt als leerkracht. Neem een klas vol vlamingen en neem een klas vol Turken/Marokkanen....in elke klas ga je pestkoppen hebben , net zoals er krapuul zal tusen zitten, maar in beide klassen ga je ook kids vinden die het wel goed menen en zich inzetten.

En wat "ach mens" ??? Ja ik ben een mens. Jij ook mag ik hopen? Of reken jij jezelf bij de categorie "beesten" ?
sinds wanneer is een verwijzing naar een nationaliteit hetzelfde als een denigrerende verwijzing naar een anders-valide?
Vind u TURK zijn een handicap????? qua denigrerende instelling kan zoiets wel tellen!

en ja, het zesjarige turkske werd gepest door de zesjarige marokkaantjes. en vlamingskes zaten er al niet meer in de klas. Het turkske is dus van school veranderd. goed zo?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 12:21.
Oud 12 juni 2011, 12:25   #78
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
sinds wanneer is een verwijzing naar een nationaliteit hetzelfde als een denigrerende verwijzing naar een anders-valide?
Vind u TURK zijn een handicap?????

Ik niet, maar jij blijkbaar wel....een handicap voor de leerkracht blijjkbaar. Of noem jij een verwijt omwille van een lichamelijke handicap minder erg voor een kind ,dan dat het een verwijtnaam krijgt omwille van zijn afkomst?

en ja, het zesjarige turkske werd gepest door de zesjarige marokkaantjes. en vlamingskes zaten er al niet meer in de klas. Het turkske is dus van school veranderd. goed zo?

Als dat Turks kindje zich nu beter voelt , ja dan is dat goed voor mij. Er zijn wel meer kinderen die van school of klasje veranderen omwille van pesterijen? Daar heeft dat Turks-Marokkaans-Vlaams zijn niks mee te maken naar mijn mening.Wel met de opvoeding van thuis uit. Als een vader of moeder hele dagen loopt te sakkeren op 'die vuile Turken' en op 'die rotte Marokkanen'....tja dan kan ik heel goed begrijpen dat hun 6jarige dat opvangt en zo'n haattaal gaat na-apen .

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 12 juni 2011 om 12:29.
Oud 12 juni 2011, 12:26   #79
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Almaci m�*g als belg deze genocide niet ONTKENNEN maar als turk mag ze deze niet ERKENNEN. Vandaar haar rond de pot gedraai en de sneren naar de Europese landen (hoezo belg?)
Nochtans erkent ze de genocide wel gewoon in dat stukje. En waarom zou zij geen sneren mogen geven naar de Europese landen? Ik veroordeel ook de Belgische genocide in Congo, ga jij nu mijn nationaliteit komen afpakken of zo?

Laatst gewijzigd door Steve_M : 12 juni 2011 om 12:27.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 12:32   #80
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

@ vlaamse leeuwin
ja als u alles binnen een quote zet kan je niet gequoteerd worden;

Dit is totaal off topic, dus mijn laatste bijdrage over het non-subject. Als u een topic over minder validen wil openen is dat uw goed recht.

Het probleem in die school /klas was de tweeleding tussen "turkskes" en "marokkaantjes" punt! je weet niet over welke school ik het heb, dus gelieve uw denigrerende opmerkingen over de leerkrachten die er dagelijks mee te maken hebben achterwege te laten.

ik refereer naar "turkskes" in de zin van jonge kinderen of jonge mensen die legerdienst moeten doen in een land waar ze niet wonen en waarvan ze soms zelfs de taal niet meer kennen.
Ze kunnen die legerdienst gelukkig wel afkopen (iets van 5000 euro). leuk.
turken kunnen inderdaad hun nationaliteit afzeggen, maar dan is er weer iets met erfenisrechten of zo. Nochtans zijn al de inwijkelingen toch zo arm als de straat als ze naar hier komen? Blijkbaar gaat het dikwijls over landerijen en familiegronden.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 12:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be