Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2011, 13:43   #8961
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het meest normale voor een kind is opgevoed worden door mensen die van hem of haar houden, haar of zijn talenten zien, en zichzelf inspannen binnen hun mogelijkheden alle kansen op gebied van fysieke, emotionele en cognitieve ontwikkeling te ontwikkelen bij een kind;
Dat zou de meeste voorkomende situatie moeten zijn, en als meest natuurlijk aanschouwd moeten worden.

En het doet er totaal niet toe of de mensen die dit bieden, twee, vrouwen, twee mannen of een man en vrouw is;wel dat die mensen in staat zijn bovenstaande te bieden. Uw mening is niets anders dan discriminatie, alsof mannen en vrouwen niet beiden in staat zijn tot opvoeden.
Dank u!
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 13:53   #8962
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Wat mij, Paulus en andere mensen ook een beetje op de borst stuit is dat ze de kinderen 'gebruiken' in hun strijd voor gelijke rechten.
Dat doen ze helemaal niet.
Ik heb eerder de indruk dat mensen zoals Paulus kinderen gebruiken als schild voor hun subjectieve gevoelens tov holebi's

De kinderwens bestaat bij de meeste mensen, zo ook bij holebi's.
Bij die kinderwens komen natuurlijk uiteindelijk kinderen aan te pas.

En dat zijn er hetero-gezinnen die beter geen kinderen zouden krijgen, en misschien ook homo-koppels.
Maar de beoordeling moet op basis van kwaliteiten gebeuren, en niet op basis van geaardheid, want dat laatste is verwerpelijk en illegaal.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 12 juni 2011 om 13:53.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 14:02   #8963
Alboreto

Standaard

Citaat:
Het meest normale voor een kind is opgevoed worden door mensen die van hem of haar houden, haar of zijn talenten zien, en zichzelf inspannen binnen hun mogelijkheden alle kansen op gebied van fysieke, emotionele en cognitieve ontwikkeling te ontwikkelen bij een kind;
Dat zou de meeste voorkomende situatie moeten zijn, en als meest natuurlijk aanschouwd moeten worden.

En het doet er totaal niet toe of de mensen die dit bieden, twee, vrouwen, twee mannen of een man en vrouw is;wel dat die mensen in staat zijn bovenstaande te bieden. Uw mening is niets anders dan discriminatie, alsof mannen en vrouwen niet beiden in staat zijn tot opvoeden.
Exact.
Oud 12 juni 2011, 14:25   #8964
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het gaat er niet dat holebis geen goed ouders kunnen zijn, en ze zullen ook zeker geen slechte bedoelingen hebben .
Maar waarom zal je adoptie door holebikoppels prefereren, er schijnt volgens mij helemaal geen tekort te zijn aan hetero-ouders die kinderen willen adopteren? Het is gewoon niet de meest voorkomende situatie. Men hoeft de kinderen niet in een afwijkende situatie te duwen als dat niet nodig is, of wel soms?

Ik zeg dus niet dat adoptie door twee mannen of twee vrouwen compleet verboden moet worden, maar ik zie ook niet in waarom het nodig is indien er geen tekort is aan gezonde hetero-ouders? Volgens Paulus is de adoptie-aanvraag in Belgie veel langer geworden vergeleken met Frankrijk, omdat hij beweerd dat veel andere landen minder adoptiekinderen naar Belgie sturen omdat homo-adoptie legaal is. En als dat waar is vind ik dat zéker geen positief effect van legalisering van homo-adopotie.
Of anders kunt u wellicht een studie aantonen waarin wordt beweerd dat kinderen opgevoed door homo-ouders relatief gezien veel minder problemen hebben dan kinderen opgevoed door hetero-ouders. Dan wil ik mijn mening gerust aanpassen.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 14:38   #8965
Alboreto

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet dat holebis geen goed ouders kunnen zijn, en ze zullen ook zeker geen slechte bedoelingen hebben .
Maar waarom zal je adoptie door holebikoppels prefereren, er schijnt volgens mij helemaal geen tekort te zijn aan hetero-ouders die kinderen willen adopteren? Het is gewoon niet de meest voorkomende situatie. Men hoeft de kinderen niet in een afwijkende situatie te duwen als dat niet nodig is, of wel soms?
Ik heb de vraag al een aantal keer indirect gesteld, maar nu even concreet.

Bij de hetero-koppels is er een kwaliteitsverschil.
Arm/rijk, klein/ruim wonen, jong/oud, gezond/minder gezond, ...

De mensen die de kinderen toewijzen onderzoeken dus wat het beste gezin wordt.
Stel, ge hebt 10 kinderen toe te wijzen.
Er zijn 20 kandidaat gezinnen.
Een homo-gezin zit op de 5e plaats, gequoteerd via objectieve criteria.

Gaat ge het kind aan het 11e hetero gezin geven dat minder goed quoteert dan het 5e homo-gezin?
Oud 12 juni 2011, 14:46   #8966
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik heb de vraag al een aantal keer indirect gesteld, maar nu even concreet.

Bij de hetero-koppels is er een kwaliteitsverschil.
Arm/rijk, klein/ruim wonen, jong/oud, gezond/minder gezond, ...

De mensen die de kinderen toewijzen onderzoeken dus wat het beste gezin wordt.
Stel, ge hebt 10 kinderen toe te wijzen.
Er zijn 20 kandidaat gezinnen.
Een homo-gezin zit op de 5e plaats, gequoteerd via objectieve criteria.

Gaat ge het kind aan het 11e hetero gezin geven dat minder goed quoteert dan het 5e homo-gezin?
Op basis van deze criteria kan het homo-gezin wellicht de voorkeur bieden.
Maar ik blijf ergens toch medelijden met het kind hebben dat zonder vader en moeder moet opgroeien, maar waarschijnlijk is het wel zo dat het kind niet beter weet, als het in een homo-gezin opgroeit.

Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 12 juni 2011 om 14:48.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 15:55   #8967
Alboreto

Standaard

Citaat:
Maar ik blijf ergens toch medelijden met het kind hebben dat zonder vader en moeder moet opgroeien, maar waarschijnlijk is het wel zo dat het kind niet beter weet, als het in een homo-gezin opgroeit.
Dank voor het eerlijke antwoord.
Oud 12 juni 2011, 16:04   #8968
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
De enige reden dat u daar medelijden mee hebt is uit angst voor het onbekende (om niet het woord homofobie te gebruiken). Uiteraard heeft het kind zelf daar geen probleem mee, de meesten zijn zelfs trots dat ze met vaderdag op school mogen opscheppen met hun 2 papas.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:06   #8969
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Moest u wat meer oog voor detail hebben, dan had u het woord "zowat" opgemerkt.

Ik sprak over "bij de geboorte". Dat was mijn enige betoog.

Lees anderen hun posts voordat u in de spreekwoordelijke pen kruipt, tenzij het voor u een waar plezier om over te komen als een raaskallende boskabouter.
Ik had het gelezen. Maar goed. U zegt dus zelf zowat dat het inderdaad zo niet is, want u verstopt zich zowat achter het woordje zowat om alle tegenspraak zowat van tafel te vegen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:06   #8970
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En, Beste Paulus, denk je dat de koekoek het erg zou gevonden hebben moesten de eitjes uitgebroed worden door een holebivogeltje?
Neen, ik denk van niet.

Paulus.
Oud 12 juni 2011, 16:07   #8971
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien je kritiek enkel gebaseerd is op iemand z'n sexualiteit ben je een homofoob; indien je kritiek enkel gebaseerd is op iemand z'n huidskleur dan ben je een racist.
Kunt u dan eens duiden met voorbeeld in een quotekaderke waar dat soort kritiek (lees: enkel gebaseerd is op iemand z'n sexualiteit) te vinden is in deze thread?

Citaat:
Het feit dat iemand de kwaliteiten van holebi's als ouder enkel en alleen in vraag stelt omdat ze holebi zijn, kunnen we zonder een oog te moeten verpinken, spreken van homofobie. Niet toegelaten trouwens.

Goede poging om deze concepten te trivialiseren; goed maar niet goed genoeg.
Kunt u dan eens duiden met voorbeeld in een quotekaderke waar dat soort kritiek (lees: de kwaliteiten van holebi's als ouder enkel en alleen in vraag stelt omdat ze holebi zijn ) te vinden is in deze thread?

Paulus.
Oud 12 juni 2011, 16:07   #8972
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles wat eender welke vorm van discriminatie aanvaardt, is ernstig te wantrouwen.

Alles behalve Paulus.
Dit is een doelbewuste belediging zonder enige grond.

Paulus.
Oud 12 juni 2011, 16:07   #8973
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zit er dan nog meer achter?

Ik neem aan dat u alle holebi's persoonlijk kent want dat is uiteraard de enige manier waarop u uw - laat het ons - gebrek aan liefde voor een holebi of alle holebi's kunt rechtvaardigen.
Waaom zou ik een gebrek aan liefde voor holebi's hebben?

U beledigt mij.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 juni 2011 om 16:08.
Oud 12 juni 2011, 16:07   #8974
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik gebruik een er van, dat heb ik al gezegd.
Houden zo!

Citaat:
Ik gebruik het dus niet verkeerd.
Heel zeker wel, want u gebruikt het tegen mij zonder enige fundament daarvoor.

Citaat:
Dit geldt ook voor u hoor Paulus.
Voor iedereen denk ik.

Paulus.
Oud 12 juni 2011, 16:07   #8975
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij, Paulus en andere mensen ook een beetje op de borst stuit is dat ze de kinderen 'gebruiken' in hun strijd voor gelijke rechten. Dat ze dit bij het huwelijk doen is hun goed recht, maar bij kinderen moet je dat strijdachtige karakter buiten schot houden.
Het gaat in dit geval om het kind, en de rechten van homoseksuelen zijn hier bijna irrelevant. Het gaat erom wat het beste, meest normale, meest voorkomende, en meest natuurlijke situatie is voor het kind. En dat is niet door het bij twee mannen of twee vrouwen te plaatsen.
Volledig mee eens.

Paulus.
Oud 12 juni 2011, 16:07   #8976
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik zal niet stoppen met dit te zeggen. Wat bent u, een kind?

Nogmaals, en in grote letters om de kans dat u het leest te vergroten: UW ANTI-GEVOELENS ZIJN GEBASEERD OP UW ANTI-HOMOSEXUELE GEVOELENS = homofobie.

Capice?
Neen dat is niet zo. Ik heb helemaal geen antigevoelens. Integendeel zelfs. Ik nodigde menig homoseksueel, zowel binnen als buiten dit forum, al eens uit om samen eens een pint te gaan drinken.

Misschien moet je eens bij jezelf kijken en je eigen vooroordelen op 0 zetten. En dat kijken wat er werkelijk en inhoudelijk gezegd wordt.

Want op het inhoudelijke heb je nog niet gereageerd. Enkel op de personen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 juni 2011 om 16:09.
Oud 12 juni 2011, 16:07   #8977
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg ons dan allemaal 's uit waarom je vindt dat holebi's geen geschikte ouders zijn. Wees duidelijk. Werk met punten. Good luck.
Dat heeft hier niemand gezegd. Uw vooroordeel doet u dingen zien die er niet zijn blijkbaar.

Paulus.
Oud 12 juni 2011, 16:07   #8978
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En het doet er totaal niet toe of de mensen die dit bieden, twee, vrouwen, twee mannen of een man en vrouw is;wel dat die mensen in staat zijn bovenstaande te bieden.
Volledig mee eens.

Citaat:
Uw mening is niets anders dan discriminatie, alsof mannen en vrouwen niet beiden in staat zijn tot opvoeden.
Hoezo?

Wie zegt dat dan? Kun je dat eens tonen in een quotekaderke?

Paulus.
Oud 12 juni 2011, 16:07   #8979
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doen ze helemaal niet.
Dat doen ze wel.
Het feit dat wetenschappers en deskundigen het oneens zijn over het feit dat de opvoeding door holebi's wel of niet het beste is wat we een kind kunnen bieden, wordt aan de laars gelapt. Dat risico met kinderen willen ze wel lopen in hun strijd voor hun zogenaamde rechten.

Citaat:
Ik heb eerder de indruk dat mensen zoals Paulus kinderen gebruiken als schild voor hun subjectieve gevoelens tov holebi's
Mogen we ook eens op een gefundeerde wijze weten waarom u dat denkt en waarom u het over subjectieve gevoelens heeft? Anders blijft u uw beledigend parcourt verderzetten zonder enige fundament daarvoor.

Citaat:
De kinderwens bestaat bij de meeste mensen, zo ook bij holebi's.
Bij die kinderwens komen natuurlijk uiteindelijk kinderen aan te pas.
Mee eens.

Citaat:
En dat zijn er hetero-gezinnen die beter geen kinderen zouden krijgen, en misschien ook homo-koppels.
Maar de beoordeling moet op basis van kwaliteiten gebeuren, en niet op basis van geaardheid, want dat laatste is verwerpelijk en illegaal.
Volledig mee eens.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 juni 2011 om 16:11.
Oud 12 juni 2011, 16:07   #8980
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zeg dus niet dat adoptie door twee mannen of twee vrouwen compleet verboden moet worden, maar ik zie ook niet in waarom het nodig is indien er geen tekort is aan gezonde hetero-ouders? Volgens Paulus is de adoptie-aanvraag in Belgie veel langer geworden vergeleken met Frankrijk, omdat hij beweerd dat veel andere landen minder adoptiekinderen naar Belgie sturen omdat homo-adoptie legaal is. En als dat waar is vind ik dat zéker geen positief effect van legalisering van homo-adopotie.
Of anders kunt u wellicht een studie aantonen waarin wordt beweerd dat kinderen opgevoed door homo-ouders relatief gezien veel minder problemen hebben dan kinderen opgevoed door hetero-ouders. Dan wil ik mijn mening gerust aanpassen.
Volledig mee eens.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be