![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#821 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En jij antwoord niet meer op mijn repliek. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=685 Je hebt nergens geantwoord wat er misdadig is aan het gebruik, verhandelen en produceren van drugs (uitgezonderd alcohol e.d.). |
|
|
|
|
|
|
#822 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#823 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#824 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar dat is een andere discussie. Wel ben ik van mening dat we niet persé in oorlog zijn met drugs. We zijn in oorlog met de leveranciers. Als jij de volgende keer het ziekenhuis binnenloopt, vertel hen dan ook dat je geen narcose wenst bij de operatie. Maak het maar eens levendig mee, een wereld zonder drugs. |
|
|
|
|
|
|
#825 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Sommigen kunnen (of willen) geen onderscheid maken tussen drugs en het verbod. |
|
|
|
|
|
|
#826 |
|
Banneling
|
@ Artisjok
iemand die zelf niet verslaafd is maar pro-legalisering is, die kan natuurlijk altijd legaal in rationele pro-legalisatie-argumenten dealen, en zelfs het exclusieve dealerschap van rationele argumentatie exclusief voor zichzelf (en medestanders) opeisen. Weliswaar alleen bij wijze van literaire stijlfiguur (retoriek, en dan nog valse), maar toch...het is wel degelijk een legaal middel om de tegenstander uit te putten en te demoraliseren. Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juni 2011 om 11:05. |
|
|
|
|
|
#827 | |
|
Minister
|
Citaat:
Dan gaan Bart Dewever, de Koning en Elio ene samen drinken? Dan slaan Vlamingen, Walen en vreemdelingen allemaal de armen in mekaar? Kusjes knuffels voor iedereen? Neen, ik dacht het niet Artisjok |
|
|
|
|
|
|
#828 | |
|
Banneling
|
toch geen drugsdiscussie-related woordverdraaiing zeker?
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#829 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() een groot forummer is herboren! |
|
|
|
|
|
|
#830 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=139009 Citaat:
Dat is het probleem niet. |
||
|
|
|
|
|
#831 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#832 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#833 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#834 |
|
Banneling
|
Serieuze onderzoeken met serieuze locale argumenten schitteren bij ons door afwezigheid
Vooral de VS beschikt daarover, en misschien Zweden het heeft evenwel geen enkele zin die in België over de tafel te gooien daarvoor zijn de plaatselijke toestanden te verschillend |
|
|
|
|
|
#835 |
|
Banneling
|
We kunnen misschien de productie en de verdeling van drugs wettelijk toelaten... op voorwaarde dat het gebruik strikt wordt verboden (en dat daar zeeer streng wordt op toegekeken)...
Want het is zoals Marxmannetje steeds beweert: 'Communisme doodt niet! Het zijn mensen die doden!')... Laatst gewijzigd door freelancer : 12 juni 2011 om 13:49. |
|
|
|
|
|
#836 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#837 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als men het produceren en verdelen van drugs legaal maakt maar het gebruik/verbruik ervan genadeloos verbiedt... dan stopt na een tijdje de productie en de verdeling... bij gebrek aan winst... Net zoals 'communisme doodt niet... Mensen doden!'... schaden drugs niet als men die niet ge-/verbruikt... ------ Met dit voorstel ga ik van Artisjok gegarandeerd 10/10 krijgen... Laatst gewijzigd door freelancer : 12 juni 2011 om 15:19. |
|
|
|
|
|
|
#838 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Er is geen enkele reden om te geloven dat strenge vervolging het drugsgebruik bij mensen zal doen stoppen. Je kan dat soort individueel gedrag onmogelijk verbieden, en het slaat bovendien ook nergens op. Tenzij je in Noord Korea gaat wonen misschien, maar daar is dan ook helemaal geen sprake van welke vorm van vertier dan ook. |
|
|
|
|
|
|
#839 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Om een lang verhaal kort te maken, in de VSA wordt onzettend hard opgetreden tegen cannabis. Ik ben op zoek gegaan ernaar, puur omwille van de kick om een hyperillegale deal te sluiten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een zwaardere (adrenaline)rush had van de aankoop zelf, dan van het roken achteraf. Om maar te zeggen wat een verbod uithaalt... Mocht het semi-legaal geweest zijn zoals in België, had ik mij niet eens de moeite gedaan om cannabis te kopen. |
|
|
|
|
|
|
#840 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik alleszins niet... |