Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2011, 15:38   #181
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dan heb ik maar geen vrienden hé.
Maar ge hebt Trixieke nog hé!
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 15:39   #182
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
sorry maar voor iemand die een paar bladzijden geleden nog schreef dat haar loyaliteit bij Marokko lag, lijkt me bovenstaande lofzang een van buiten geleerd "verplicht" droedeltje dat je moet uitspreken bij het gaan halen van je paspoort! Moest je je hand ook opsteken?
Vreemd, je bent blijkbaar kort van geheugen aangezien ik hier meermaals heb geschreven dat ik Marokkaans én Belgisch ben en nooit zou kunnen kiezen tussen beide nationaliteiten. Je lees alleen maar wat je wilt lezen dus.
Oud 12 juni 2011, 15:39   #183
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Stop me geen woorden in de mond. Ik heb het hier nergens gehad over de belgische sociale zekerheid.
graag de topic lezen. Dit was een antwoord op Orakel Artisjok.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 15:41   #184
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft niks met integreren te maken. Ik ken genoeg mensen met een dubbel paspoort die heel goed geïntegreerd zijn.
Eigenlijk wel , net dat hardnekkig vasthouden aan hun roots is wat velen belet om deel uit te maken van de maatschappij.
Indien dat vreemd paspoort zo onbelangrijk is, scheur het kapot en gooi dat in de vuilbak
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 15:41   #185
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Sedert wanneer is België in oorlog met Marokko.
Waar schrijf ik dat Belgie in oorlog is met Marokko?
Vermits hier binnenkort een Marokkaanse meerderheid woont wordt dat gewoon de annexatie van de 17de provincie. Wat dacht je?
Oud 12 juni 2011, 15:41   #186
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Maar ge hebt Trixieke nog hé!
Dat is waar, Trixieke. Als er dan toch ooit een oorlog uitbreekt tussen Marokko en België kom ik me bij u schuilhouden... Wel niets tegen Demper zeggen hé, of hij slacht me af.
Oud 12 juni 2011, 15:42   #187
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Eigenlijk wel , net dat hardnekkig vasthouden aan hun roots is wat velen belet om deel uit te maken van de maatschappij.
Indien dat vreemd paspoort zo onbelangrijk is, scheur het kapot en gooi dat in de vuilbak
Of ik mijn paspoort nu verscheur of niet. In uw ogen blijven Marokkanen toch profiterende makakken
Oud 12 juni 2011, 15:43   #188
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is waar, Trixieke. Als er dan toch ooit een oorlog uitbreekt tussen Marokko en België kom ik me bij u schuilhouden... Wel niets tegen Demper zeggen hé, of hij slacht me af.
Komt gij hier maar schuilen se. En wat Dempie betreft: ik geef die een fles wiksie en dieje vergeet gewoon dat hij u nog moet afslachten.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 15:43   #189
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet jij nu met illegalen afkomen? Dat heeft er niets mee te maken.
Rechten op sociale zekerheid krijg je niet door je nationaliteit.
dit topic gaat over dubbele nationaliteit

Citaat:
Dat is ook dikke zever.
Dat is wel een mythe.
Het is dan de Heilige Geest die nedergedaald is. Of instinct?
Maar iets waarop jij je baseert is er niet.
dit is geen dikke zever. Nooit gehoord van asielzoekers die belg geworden zijn? Wel als belg mogen ze dan hun familie laten overkomen. Gelieve Uzelf niet constant te herhalen (naar het schijnt bevordert het roken van joints de vergeetachtigheid), maar dit onderwerp komt uitgebreid ter sprake in een andere topic, waar je ongelijk ook al werd aangetoond.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 15:44.
Oud 12 juni 2011, 15:44   #190
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Waar schrijf ik dat Belgie in oorlog is met Marokko?
Vermits hier binnenkort een Marokkaanse meerderheid woont wordt dat gewoon de annexatie van de 17de provincie. Wat dacht je?
Je hebt duidelijk gezegd wat Marokkanen zouden doen mocht er ooit een oorlog uitbreken tussen België en Marokko. U wist blijkbaar ook dat ik een collaborateur zou zijn.
Oud 12 juni 2011, 15:44   #191
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vriendin is Nederlandse. Ze is gehuwd met een fransman. Ze woont en werkt in Frankrijk. Hun kinderen gaan in Frankrijk naar school. Hoogst waarschijnlijk zal ze nooit terugkeren naar Nederland.
Tot voor kort verloor ze haar Nederlandse nationaliteit, als ze de Franse nationaliteit aannam. Dat weerhield haar om de Franse nationaliteit aan te nemen.
Nu ze de Nederlandse kan behouden overweegt ze om de Franse aan te vragen.
Is zij nu slecht geïntegreerd?

Wat begrijp jij er niet aan dat een mens zijn afkomst behoudt. Het is een deel van wie je bent.
Als uw vriendin werkelijk in Frankrijk wenst te leven, waarom zou ze dan nog met een Nederlands nationaliteit bezig zijn?
Beslissen om in een ander land te gaan leven, wonen, werken en wat nog allemaal betekent ook dat u bereid moet zijn om die afkomst achter te laten.
't Is alsof ze een man leert kennen en er een leven mee gaat opbouwen, maar dan toch nog haar aanhouder in reserve blijft houden ...
Oud 12 juni 2011, 15:45   #192
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt duidelijk gezegd wat Marokkanen zouden doen mocht er ooit een oorlog uitbreken tussen België en Marokko. U wist blijkbaar ook dat ik een collaborateur zou zijn.
tijdens een conflictsituatie kan je niet aan beide fronten vriendjes zijn. Je zal dan wel moeten kiezen.
Met twee paspoorten ben je dan de klos want je collaboreert dan altijd met een vijand (ofwel ben je belg en collaboreer je volgens de marokkanen met de vijand, ofwel ben je marokkaan en collaboreer je volgens de belgen met de vijand).

Moeilijk snappen hé ?
Oud 12 juni 2011, 15:46   #193
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of ik mijn paspoort nu verscheur of niet. In uw ogen blijven Marokkanen toch profiterende makakken
Indien u door het leven gaat als Marokkaan, kledij, voeding, taal en dergelijke zal ik u idd als een Marokkaanse bekijken, redelijk normaal denk ik wel...
Oud 12 juni 2011, 15:46   #194
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Komt gij hier maar schuilen se. En wat Dempie betreft: ik geef die een fles wiksie en dieje vergeet gewoon dat hij u nog moet afslachten.
Aah maar Vlamingen als jij vind ik echt geweldig!
Oud 12 juni 2011, 15:47   #195
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal daar later een antwoord opgeven. Ik ben nu met andere zaken bezig.

Wat mijn identiteit betreft, ik voel me Belgische en Marokkaanse. Ik kan niet kiezen tussen beide nationaliteiten en ik vind het ook helemaal niet nodig van te moeten kiezen.

Wat ik wel heb als ik in Marokko ben, is dat ik verlang naar mijn thuis en zo snel mogelijk terug wil keren naar België, mijn land. Ben ik in België dan komt het gewoon in me op van naar Marokko te gaan als ik er even tussenuit wil of mijn oma aan de telefoon hoor huilen dat ze me wilt zien.

Stel dat er een dag komt dat ik één van mijn nationaliteiten zou moeten opgeven dan zou ik mijn Belgische behouden en de Marokkaanse opgeven (met pijn in het hart), puur omwille van de kansen die ik zou verliezen als ik de Belgische nationaliteit zou opgeven. Overigens bespaart mn Belgische paspoort me veel papierenwerk. Maar zo ver zal het nooit komen.
Tiens, dan verkies je de sociale zekerheid boven je oma, want als je je marokkaanse nationaliteit opgeeft kom je marokko niet meer in, of je draait een jaar of zes de gevangenis in.
Moest je een marokkaanse zijn (waar ik zeker van ben dat je dat niet bent) zou je dat toch weten.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 15:49   #196
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom geef je de link niet dat alle lezers van deze draad kunnen controleren?
your google is as good as mine, my dear.
Oud 12 juni 2011, 15:49   #197
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Indien u door het leven gaat als Marokkaan, kledij, voeding, taal en dergelijke zal ik u idd als een Marokkaanse bekijken, redelijk normaal denk ik wel...
Ik koop mn kledij niet bij de Marokkanen. Wel in Belgische winkelketens. Ik eet Marokkaans, Italiaans, Belgisch, ... Ik spreek Nederlands én Marokkaans. Ben ik dan voor iemand als jij een Marokkaanse of een Belgische of een doodgewone makkak?
Oud 12 juni 2011, 15:49   #198
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas op , als je gaat zien naar "de arabische lente" en je ziet dat er ook in Marokko al mensen op straat beginnen te komen (die er dan wel klop krijgen maar soit) en de mogelijkheid bestaat dat we libische toestanden krijgen , waar gaat u dan staan als belgie mee op de navo-boot stapt?
Eigenlijk gewoon curiositeit hoor, 'k ben ni aan't pesten of zo
Oud 12 juni 2011, 15:50   #199
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik koop mn kledij niet bij de Marokkanen. Wel in Belgische winkelketens. Ik eet Marokkaans, Italiaans, Belgisch, ... Ik spreek Nederlands én Marokkaans. Ben ik dan voor iemand als jij een Marokkaanse of een Belgische of een doodgewone makkak?
Waarom zou je hier Marokkaans praten?
Oud 12 juni 2011, 15:51   #200
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tiens, dan verkies je de sociale zekerheid boven je oma, want als je je marokkaanse nationaliteit opgeeft kom je marokko niet meer in, of je draait een jaar of zes de gevangenis in.
Moest je een marokkaanse zijn (waar ik zeker van ben dat je dat niet bent) zou je dat toch weten.
Ik lig daar niet wakker van. Ik ben nochtans wel van Marokkaanse afkomst. En dat kunnen vele forummers die me persoonlijk kennen wel beamen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be