![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Vreemdeling
|
![]() Opmerking over VS is een halve waarheid: als een man belg & amerikaan is zal deze op zijn meerderjarigheid moeten kiezen: wil hij amerikaan blijven, dan zal hij worden opgeroepen voor legerdienst. Voor wat hoort wat.
Verder denk ik dat dubbele nationaliteit voor europeanen weinig verschil uitmaakt. Dit is anders voor allochtonen. Het is weinig bevorderlijk voor integratie als de navelstreng met het herkomstland niet wordt doorgesneden. Dat een 1ste generatie een dubbele nationaliteit behoudt vind ik absoluut normaal. Die mensen brachten daar ook een ruim deel van hun leven door. Maar iemand die hier geboren & getogen is moet kleur bekennen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Vreemdeling
|
![]() Voor een europeaan maakt dit geen verschil uit. Voor een 1ste generatie alllochtoon moet dit kunnen: hij/zij hebben een voorgeschiedenis in een ander land.
Voor verdere generatie allochtonen( zijn dat dan eigenlijk niet meer) staat dit integratie in de weg. De navelstreng moet dan worden doorgesneden. Zij worden dan overal vreemdeling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Vreemdeling
|
![]() Ja voor de duidelijkheid, ik ben een gewone belg. Op een of andere wijze staat er vreemdeling onder mijn naam. Dit om het gesprek niet verkeerd te beinvloeden.
vg, |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat maakt die nationaliteit van hun land van afkomst uit voor integratie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik geloof dat er voorbeelden zijn van hoe "immuun" buitelanders zijn voor sancties. Dit bijvoorbeeld. Verfilmd en al.
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, die film heeft niks met Marokkaan-af of Turk-af te zien natuurlijk. Reden temeer om niet naar die landen te gaan of er zeer voorzichtig te zijn (ik zal vb. NOOIT een huurauto nemen en zelf rijden in Turkije). Wel straf nochtans dat al hun inwoners hier met de rode loper worden ontvangen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het belgische paspoort (zonder turks paspoort) maakt wel dat ze je als belg moeten beschouwen in Turkije en niet als Turk. Een belg mag hier dus wèl de Armeense Genocide aanklagen en nadien nog naar turkije gaan. Een Turk riskeert daar vijf jaar cel mee. Bij dubbelpaspoortigen zullen ze je steeds als Turk of Marokkaan beschouwen in die respectievelijke landen, niet als Belg in Turkije, zolang je nog twee nationaliteiten hebt. Daarom twijfel ik of Suqar er goed aan doet om enkel met haar Belgische paspoort te vertrekken, want ik denk dat ze daar méér zever mee krijgt omdat haar Marokkaans paspoort is vervallen. In Marokko is ze nl. gewoon Marokkaans onderdaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 juni 2011 om 15:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit vond ik hierover nog terug. Spijtig genoeg is het originele artikel verdwenen (Opinio-artikel, totaal foetsie). Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=55 Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 juni 2011 om 15:17. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#277 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik herhaal dus nog even het gevonden stukje eruit; Citaat:
Maar ik heb die uitleg al eens gehoord van een Marokkaanse onderdaan die enkel op haar naam moést aantonen dat ze een marokkaans paspoort had. Nu weet ik dus niet welke achternaam Suqar heeft, ze kan evengoed Janssens heten als ze een Belgische vader had, en dan is er geen probleem natuurlijk. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 juni 2011 om 15:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |