Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2011, 18:29   #61
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat mijn loon betreft mag ik niet klagen. Maar van dat loon geeft ge veel weg om op uw werkplaats te geraken. Dat is nu net mijn punt. Je bepaalt tenslotte zelf niet waar je werkt. Ik kan scholen weigeren maar op het einde van de rit zul je toch een keuze moeten maken.
Veel onderwijzend personeel werkt in de school van hun eigen gemeente/stad. Het zal maar een minderheid zijn die echt ver moeten pendelen.

Citaat:
Ik heb geen uren pauze hoor. Kopiëren, toezicht houden, kinderen helpen oversteken, individuele gesprekken voeren met kinderen, overleggen met de directie, vergaderingen, ... dat hoort er ook bij hoor.
Ook in juli, augustus, de kerstvakantie, de paasvakantie, krokusverlof, ... ? Bij mijn weten zijn de schoolgebouwen dan gesloten.

Laatst gewijzigd door Savatage : 13 juni 2011 om 18:29.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 18:33   #62
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal ik in het vervolg doen ja. Ik ga een boekhouder nemen vanzodra ik mn belastingbrief ontvang. Mijn verzekeraar, de prutser doet zijn werk duidelijk niet goed
Die verzekeraar heeft daar dan ook niets mee te maken he

Je vraagt aan je tuinman ook niet om de elektricteit te leggen in je huis, of je laat je poetsvrouw ook geen nieuw dak leggen he. Een verzekeringsagent dient voor de verzekeringen.

Verwacht u alvast maar aan een fikse rekening voor die boekhouder.
Oud 13 juni 2011, 18:35   #63
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, je krijgt justekes geen cent terug.
Dat is ook maar normaal. Als je een bedrijfswagen krijgt, krijg je ook geen kosten voor het openbaar vervoer terugvergoed.
Oud 13 juni 2011, 18:36   #64
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Vroeger woonden de mensen in de nabijheid van hun werk. Nu blijkt die logica niet meer op te gaan. Redelijk onverstandig want dat is economisch niet haalbaar.
In tijden van weelde was dat geen probleem. Nu wel. En dat wreekt zich nu.
Ik ben 2 goeie kilometer van mijn werk gaan wonen. Dat betaald zich meteen terug. Véél meer vrije tijd en ik doe met m'n auto's gemiddeld 13 jaar. Brandstofkosten voor m'n werk : quasi niks. Want het het weer er zich toe leent, spring ik op m'n fiets.
Even uit nieuwsgierigheid: lag die job dan ook in de plaats waar je vandaan kwam? Of ben je echt ver moeten verhuizen voor die job (+- 70-80 km)?
Oud 13 juni 2011, 18:39   #65
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Veel onderwijzend personeel werkt in de school van hun eigen gemeente/stad. Het zal maar een minderheid zijn die echt ver moeten pendelen.
Dat is wel waar.

Citaat:
Ook in juli, augustus, de kerstvakantie, de paasvakantie, krokusverlof, ... ? Bij mijn weten zijn de schoolgebouwen dan gesloten.
De schoolgebouwen sluiten niet voor leerkrachten. Ik kan buiten en binnen wanneer ik maar wil. De meeste leerkrachten hebben een sleutel van het gebouw en een code om het alarm uit te schakelen.
Oud 13 juni 2011, 18:55   #66
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fietsen van Sint-Niklaas naar Gent. Ik zie me dat al zeggen hoor

Wat die vergoeding betreft van het openbaarvervoer: ik moet dat ook kunnen bewijzen he. Toen ik in Mechelen stond moest ik iedere maand mn treintickets afgeven.
Toch niet zo zot? Een collega van me woont in Aalst maar fietst naar Brussel (bij goed weer).
Oud 13 juni 2011, 19:02   #67
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat is er mis met mensen uit het Waasland?
Niet veel. Ik vind Gentenaars gewoon veel aangenamer om mee samen te werken. Gentenaars zijn doorgaans vele toleranter, ruimdenkender en verdraagzamer dan een waaslander. Zeg dat ik het u gezegd heb. Dat is mijn conclusie nadat ik zowat overal in Vlaanderen heb gestaan
Oud 13 juni 2011, 19:04   #68
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Hey is dankzij de vakbond dat je loon zo laag is: er moeten allemaal doppers mee betaald worden.
Wie gaat die doppers dan uitbetalen? Ik zou toch ook graag geld ontvangen mocht ik ooit doppen.
Oud 13 juni 2011, 19:07   #69
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Die verzekeraar heeft daar dan ook niets mee te maken he

Je vraagt aan je tuinman ook niet om de elektricteit te leggen in je huis, of je laat je poetsvrouw ook geen nieuw dak leggen he. Een verzekeringsagent dient voor de verzekeringen.

Verwacht u alvast maar aan een fikse rekening voor die boekhouder.
Die verzekeraar vult eigenlijk jaarlijks mijn belastingbrief in. Ja, wie gaat het anders doen? Ik heb het zelf nog nooit gedaan/geprobeerd.

Als die boekhouder zn werk goed doet, dan ben ik tevreden. Mijn collega kreeg een rekening van ongeveer 300 euro toen ze met haar belastingbrief naar de boekhouder stapte.
Oud 13 juni 2011, 19:10   #70
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Toch niet zo zot? Een collega van me woont in Aalst maar fietst naar Brussel (bij goed weer).
Zotte, ik zie me al fietsen zenne. Tegen de middagspeeltijd ben ik nog niet aangekomen

Fietsen van Aalst naar Brussel? Is dat een grap of ben je nu serieus?
Oud 13 juni 2011, 19:11   #71
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat is ook maar normaal. Als je een bedrijfswagen krijgt, krijg je ook geen kosten voor het openbaar vervoer terugvergoed.
Ik vind het niet normaal dat ik geen vergoeding krijg. En al zeker niet als ge eigenlijk verplicht wordt van heel ver van thuis te gaan werken.
Als een ander vergoed wordt, dan vind ik dat leerkrachten dat recht ook moeten hebben.
Oud 13 juni 2011, 20:13   #72
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal jij dit vandaan?

Citaat:
Dan weet jij dat niet goed.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 20:27   #73
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waar haal jij dit vandaan?
Als ik even naar mijn collega's kijk. Dan wonen de meeste klasleerkrachten in de gemeente waar de school ligt. Ofwel een buurgemeente (of bestaat dat woord niet?)

Bijzondere leerkrachten komen van verder meestal.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 13 juni 2011 om 20:27.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 20:37   #74
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik even naar mijn collega's kijk. Dan wonen de meeste klasleerkrachten in de gemeente waar de school ligt. Ofwel een buurgemeente (of bestaat dat woord niet?)

Bijzondere leerkrachten komen van verder meestal.
Jij bedoelt met bijzondere leerkrachten, de leerkrachten godsdienstleer, zedenleer, LO, tekenen, geschiedenis, aardrijkskunde,...?
De leerkrachten waarvan de leerlingen niet veel uren les krijgen per week.
De leerkrachten die op verschillende scholen les geven om aan hun uren te geraken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 20:42   #75
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij bedoelt met bijzondere leerkrachten, de leerkrachten godsdienstleer, zedenleer, LO, tekenen, geschiedenis, aardrijkskunde,...?
De leerkrachten waarvan de leerlingen niet veel uren les krijgen per week.
De leerkrachten die op verschillende scholen les geven om aan hun uren te geraken.
Dat bedoel ik ja.
Oud 13 juni 2011, 21:54   #76
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zotte, ik zie me al fietsen zenne. Tegen de middagspeeltijd ben ik nog niet aangekomen

Fietsen van Aalst naar Brussel? Is dat een grap of ben je nu serieus?
Nope, de mens is blijkbaar coureur in zijn vrije tijd en staat graag enkele uurtjes vroeger op.

Dus jij kan dat even goed zeggen. Betaald niet veel maar geeft toch ietwat korting aan de pomp.

Oud 13 juni 2011, 21:58   #77
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is wel waar.

De schoolgebouwen sluiten niet voor leerkrachten. Ik kan buiten en binnen wanneer ik maar wil. De meeste leerkrachten hebben een sleutel van het gebouw en een code om het alarm uit te schakelen.
Dit kan ik beamen; ik heb tot over 4 jaar ook in een school gewerkt. Leraren/leraressen hebben idd. een sleutel van het schoolgebouw .
Bij ons in de school was het doodnormaal dat bv. in de grote vakantie(zomervakantie) kleuterjuffen/leraars met hun sleutel binnenkwamen om hun klas te herinrichten/verfraaien/schilderen. Ook tijdens de zgn vakanties zijn die mensen steeds in de weer om te zorgen dat hun klasje steeds tip-top in orde is.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2011, 12:27   #78
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Zijn jullie nu serieus aan het klagen dat je niet betaald wordt om op je werk te geraken?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2011, 15:41   #79
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zijn jullie nu serieus aan het klagen dat je niet betaald wordt om op je werk te geraken?
Ja.
Oud 14 juni 2011, 16:17   #80
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maandag en vrijdag bijvoorbeeld rijd ik naar een school 17km van mijn huis (heen). Na de pauze moet ik naar een andere school die 20km verder ligt. In de namiddag rijd ik naar huis en dan doe ik er zo'n 40km over.

17km+20km+40km= 77km dagelijks. Ik vind dat ik meer in de auto zit dan op mijn werkplaats. Nou ja, ik rijd graag dus zo'n probleem vind ik dat niet. Wat ik een probleem vind is dat ik ongeveer 300 ?* 400 euro tank (maandelijks).

Ik vind dit gewoon schandalig!

Als ik 300 euro reken en 23 werkdagen en daarenboven nog eens de huidige maximumprijs voor benzine reken, dan verbruikt u 11 liter per 100 km. Misschien moet u eens een wagen aanschaffen die minder verbruikt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be