![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1261 |
|
Banneling
|
Draadopeners die hun eigen draden verkloten...
Zouden dat druggebruikers zijn? De term overconsumptie-maatschappij, zou die ook van toepassing zijn op druggebruikers? Laatst gewijzigd door eno2 : 16 juni 2011 om 16:31. |
|
|
|
|
|
#1262 |
|
Banneling
|
Eerst gaan ze drugs dereguleren, en dan gaan ze zelf de regulatoren reguleren...
|
|
|
|
|
|
#1263 | |
|
Parlementslid
|
Moet dat dan?
|
|
|
|
|
#1264 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1265 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#1266 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De bedoeling is uiteraard dezelfde alcohol drinken. En de mogelijke problemen die alcohol-gerelateerd zijn zijn uiteraard ook hetzelfde. Het verschil in integraal 'ethisch en moraal plaatje' van productie over transport tot eind-distributie is wel van een geheel andere orde. Bij een illegaal circuit ( zeker naarmate dat meer prominent aanwezig is ) kan men zich verwachten aan de nodige criminaliteit dat ermee gepaard gaat, een lak aan kwaliteitscontrole tot het zelfs opzettelijk toevoegen van andere middelen, geen of zeer gebrekkig cijfermateriaal om de problematiek wat op te volgen, het totaal ontbreken van _ of onvoldoende adequaat optreden a.d.h.v preventie en sensibilisering van de overheid, etc Tenzij je de discussie wenst uit te breiden tot eentje m.b.t. het ethisch en moraal plaatje van een vrij handelsverkeer .... lijkt me een legaal, en vooral gecontroleerd, circuit ronduit superieur. De hele discussie doet me trouwens een beetje denken aan eentje pro/contra abortuscentra waar de tegenstanders 1) de discussie willen verleggen naar eentje pro/contra abortus 2) en menen te stellen dat bij het verdwijnen van die centra en voldoende represailles het fenomeen uiteindelijk wel zal verdwijnen of allicht drastisch minder zal voorkomen |
|
|
|
|
|
|
#1267 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vanwaar komen die supergoedkope drugs ? Dat is toch net vanwege de moeilijke toevoer of 't feit dat de (straat)marktprijs zo gigantisch gestegen is dat er een drang is die vraag op te vangen ? En één van de gemakkelijkste mogelijkheden is dan toch dat totaal gewetenloze huis-tuin-en-wc-producten-amateur-tovenaarlaborantjes wat rotzooi in elkaar frullen ? Welk circuit is dat ? Dat is dan toch wel het illegale, totaal ongecontroleerde, gewetenloos circuit dat maar kan floreren als een zotte overheid de vraag probeert te stoppen door het aanbod te willen afsnijden ? |
|
|
|
|
|
|
#1268 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 16 juni 2011 om 17:42. |
||
|
|
|
|
|
#1269 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En gaan op de vrije drugmarkt geen extreem goedkope drugs meer gebruikt worden eens de vrije marktprijs tot stand gekomen? Ik weet het antwoord al. echt arm zijn is ... op de vrije drugmarkt extreem goedkope drugs gebruiken Laatst gewijzigd door eno2 : 16 juni 2011 om 17:51. |
|
|
|
|
|
|
#1270 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Toch ligt de vrije-markt prijsvorming van abortus niet binnen de mogelijkheden van het huidige gedrogeerde kapitalisme, dit geheel in tegenstelling tot de heel wel bestaande mogelijkheid van de vrije prijsvorming van vrije drugs... - |
|
|
|
|
|
|
#1271 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is toch eigen aan het kapitalisme, niet aan de verkoop van drugs of alcohol. |
|
|
|
|
|
|
#1272 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Er is meer controle mogelijk, op de kwaliteit van de producten, en aan wie het verkocht wordt. Het wordt dan mogelijk om een bijsluiter met de risico's verplicht mee te geven. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1273 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1274 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zoals blind worden. (letterlijk) |
|
|
|
|
|
|
#1275 |
|
Banneling
|
Godzijdank gebruiken de meeste drugsbehoeftigen niet meer dan 7 dagen per week drugs...
|
|
|
|
|
|
#1276 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je bedoelt of er in het normale legale vrije handels-circuit geen extreem goedkope drugs zouden verschijnen ? Alles hangt natuurlijk af wat je extreem goedkoop dient te noemen ( uiteraard resp. tov iets anders vergelijkbaar ) maar volgens mij gaat dat helemaal niet zo'n vaart lopen. Je zou dezelfde redenering kunnen maken voor allerhande andere producten en ook daar zie je dat een uiteindelijke prijs niet zomaar alles kan zijn. te duur : en je brengt dat niet meer aan de bak tenzij het een uitmuntende betere kwaliteit ( of althans het gedacht : bv merknamen met een zekere reputatie ) zou betreffen of een rage zou zijn. te goedkoop : en mensen willen het niet wegens een zeker wantrouwen ...en in het geval het toch aan de man kan gebracht worden zal een gelijkaardig product naar beneden moeten volgen. Kwestie van vraag en aanbod dus ... en dat gecombineerd met allerhande factoren die eveneens op zuivere vraag van de consument een vaste brok van de zuivere winstmarge afromen. ...dat voor een doorsnee product dus.... maar ik was van de indruk dat indien het gelegaliseerd dat zowel voor als tegenstander het wel ergens eens waren dat er nog wat bovenop moet doorgerekend worden Dus waar zie jij dan die super-goedkope drugs in de rekken komen ? ( dat is nu precies ... anders komt er nog een hoop afromen van overheidshalve een bn zou het gaan over het geval van afromen als het toch of de rest zal zich moeten aanpassen Citaat:
Btw hoe vergaat het je het dezer dagen ? |
||
|
|
|
|
|
#1277 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1278 |
|
Banneling
|
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...ls-winkel.aspx
Ook professor de Grauwe gooit de handdoek in de ring.. Toch is het allemaal niet zo simpel, als ik bijvoorbeeld in het weekend een jointje rook, kan mijn werkgever daar sporen van terug vinden met het gekende gevolg..legaal of niet.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 16 juni 2011 om 19:05. |
|
|
|
|
|
#1279 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
andermans kosten : de 'kosten' die dan aan een gebruiker zijn na het veelvuldig gebruik ervan |
|
|
|
|
|
|
#1280 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Professor de Grauwe winstgevend Laatst gewijzigd door eno2 : 16 juni 2011 om 19:06. |
|
|
|
|