![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1301 |
|
Minister-President
|
Gij alleszins niet.
|
|
|
|
|
|
#1302 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1303 |
|
Banneling
|
een collega van mij is 16 keer afgedankt wegens druggebruik en 16 keer via de vakbond ontslag ongedaan gemaakt
de 17º keer reed hij zwaar onder invloed een bedrijfswagen in de prak, en dat was het dan |
|
|
|
|
|
#1304 |
|
Banneling
|
Ik denk ook dat een werkgever geen testen mag opleggen...
Hij mag het - zelfs het buitensporig - wc-gebruik nog niet controleren... |
|
|
|
|
|
#1305 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1306 |
|
Banneling
|
Ik was elite maar kon mijn positie niet goed blijven verdedigen zonder de professionele sociale druggebruiker uit te hangen
|
|
|
|
|
|
#1307 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Onder bepaalde voorwaarden kunnen drugtests bij werknemers worden uitgevoerd in België.bron : jouw bron. Het interesseert de maatschappij, de belastingsbetaler en de rsz-betaler toch wel hoeveel mensen er aan de dop staan. |
|
|
|
|
|
|
#1308 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1309 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Krijgen doppers een bedrijfswagen ? |
|
|
|
|
|
|
#1310 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je moet dat toch eens verder lezen hoor... vooral het stukje over de afweging van zulke test tov de wet op de privacy , het stukje over willekeur en het stukje over in zeer bijzondere omstandigheden. Het is in ieder geval niet standaard even te beslissen of uit te voeren door de werkgever en dient door een arbeidsgeneesheer te gebeuren die dat zal moeten verantwoorden : " De vraag voor een bijkomende gerichte screening naar alcohol- en ander druggebruik vereist verdere toelichting vanuit zowel wetenschappelijk, deontologisch als juridisch oogpunt." Er moet dus wel een verdomd gegronde reden voor zijn en dat volgens die arts. Nu wil ik best wel geloven dat bepaalde werkgevers daar wel ergens wat op vinden |
|
|
|
|
|
|
#1311 |
|
Banneling
|
Een werkgever zou toch het recht moeten hebben je over een rechte lijn op de grond te laten lopen af en toe
|
|
|
|
|
|
#1312 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nogmaals de onderneming/werkgever doet de tests en bepaalt wie hij aanwerft of op den dop laat staan.. |
|
|
|
|
|
|
#1313 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1314 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het interesseert de maatschappij, de belastingsbetaler en de rsz-betaler toch wel hoeveel mensen er aan de dop staan. |
|
|
|
|
|
|
#1315 |
|
Banneling
|
Ik zou die topverkopers die zwaar materieel verkopen aan de industrie allemaal aanraden zich niet meer mateloos over te geven aan wine & dine excessen met bedrijfsleiders, want dat geeft toch maar aanleiding tot overconsumptief druggebruik...
Er is alcoholvrije drank en zelfs champagne... |
|
|
|
|
|
#1316 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1317 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vraag bleef dan wel hoe hij er even aankwam ( dat is nu min of meer uitgeklaard ) Citaat:
Maar ik zie nu waar het misverstand vertrokken is : Eerst sprak je over Grauwels die de handdoek in de ring gooide ( -> legaliseren die handel dus ) met daarop meteen het volgende : Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#1318 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1319 |
|
Banneling
|
Zouden de drugsgebruikers - in geval dat men die nodig heeft - een 'poetsvrouw' in dienst nemen... als ze weten dat die regelmatig in hogere sferen verkeert? Zelfs als ze die van de ene dag op de andere - zonder opgave van reden - kunnen 'buiten wippen' (een werkgever kost het - als hij die al kan ontslaan - alleszins een pak geld)?
Ik denk het niet... Maar ik kan me natuurlijk vergissen... |
|
|
|
|
|
#1320 |
|
Banneling
|
|
|