![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liefst wel. Ze zouden ook hun primitieve instincten en vooroordelen kunnen proberen te bedwingen... Maar ik het er niet veel hoop op. Xenophoben zijn veelal regelrechte neanderthalers...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Areligieus zijn, vanzelfsprekend ook niet. En als je de pech hebt dat er een religieuze bij je komt solliciteren, moet je hem de vrijheid geven van godsdienstbeleving en -uitoefening zoals beschreven in de mensenrechten ... op het werk. Met andere woorden: productief zijn, mag je niet meer opnemen als vereiste.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 juni 2011 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
|
![]() Citaat:
We zouden zelf al spontaan op onze knieën beginnen vallen richting Mekka geloof ik, moesten ze eerlijk bijdragen aan de sociale zekerheid via belastingen op arbeid! Het zou me overigens niet verbazen moesten er al lang clandestiene (*) Moslim-interimbureaus bestaan. Kwestie van een pool van instant-Moslimslachters en -controleurs te hebben. De massa-halal voedsel en andere consumentenartikelen productie kan men toch niet stil laten vallen, nietwaar? (*) Zo slim zijn ze voorlopig wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
|
![]() Citaat:
Mijn ervaring is dat één van de voornaamste en meest in het oog springende verschillen: willen opvallen en uitzonderingen eisen vs. niet willen opvallen en bedeesd zijn is. Dit zonder een waarde-oordeel willen uit te spreken over het gedrag in zijn algemeenheid. Vlamingen/Belgen zouden soms ook eens wat meer moeten leren opvallen. ![]() Verder hebben niet-blanken meestal een voorkeur voor niet-blanken. Moslims meestal een voorkeur voor Moslims. Blanken meestal een voorkeur voor medeblanken. Dat is niet racistisch, het is menselijk, cross-cultureel en zelfs universeel. (Neem twee rode kuikens uit een groep die je in een ander kleurtje verft. Ze zullen het hechtste vriendjes worden met mekaar en minder omtrekken met de andere gele kuikens, hetzelfde geldt voor de gele kuikens.) Multiculturaliteit in al zijn facetten klinkt heel mooi. Maar het is weinig realistisch gebleken. In de praktijk zien we geen melting pots maar, soms zelfs bijna absolute, segregatie en zelfs separatie. We leven in hetzelfde land, maar compleet naast elkaar. De enige overlap die we hebben is van administratieve aard (zelfde identiteitskaart) en het feit dat we gebruik maken van hetzelfde land en zijn voorzieningen (scholen, openbaar vervoer, wegen, ...). Laat het nu net zo zijn dat op al de voorzieningen die we gemeenschappelijk moeten gebruiken, de problemen het eerste en het meest frappante zichtbaar zijn geworden. ![]() Die zijn dan nog meestal van de aard Moslim / niet-blank vs. blank. (Vs. mag je gerust vervangen door: valt aan of zo je wil: geeft overlast aan).
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 juni 2011 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rascist.
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Banneling
|
![]() Lol, en daarmee komen we exact tot het punt dat je het botweg simplistisch benadert. Als je dat toepast, dan kan je je activiteit opdoeken of stilleggen voor een behoorlijk tijdje. Objectief waarneembaar: dat is niet gezond voor een bedrijf dus dat doe je niet... Ai, jouw objectieve criteria zijn dus ook discriminerend...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Banneling
|
![]() Bij ons op het werk merk je pas dat iemand moslim is, als je samen uit gaat eten; en iemand vraagt naar gerechten zonder varkensvlees.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
|
![]() Nederland is met zijn nieuwe regering (remember uitspraak van de overwinnaars van de verkiezingen: "Nederland weer voor de Nederlanders!!) wakkergeschrokken uit de mulitculturele droom en verandert zijn soepel beleid ivm migranten aanzienlijk.
Interessant voor dit thema is ondermeer het volgende: Citaat:
Onze noorderburen zijn ons land weer ver voor ...
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
![]() En je ziet het hiervoor toch aan hun huidskleur, gedrag en hetgeen ze vertellen vermoed ik ... ![]() Hierbij ga ik van de bizarre veronderstelling uit dat ze bij de overheid toch minstens controleren of ze de twee belangrijkste landstalen spreken!
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 juni 2011 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik werk niet bij de overheid; maar iedereen moet op zijn minst één landstaal kennen en de tweede landstaal begrijpen. Laatst gewijzigd door artisjok : 17 juni 2011 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U blijkt het normaal te vinden dat mensen die "volgens u" racist zijn buiten vliegen...
Maar dat bedrijven willen voorkomen dat "jongeren" in hun magazijnen zitten te snollen kan u niet pruimen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
stel je hebt twee kandidaten, beide met exact dezelfde kwalificaties. Het enige verschil is dat de ene oorspronkelijke Belg is en de andere niet. Aan wie geef je de voorkeur? Ik kan de vraag ook veranderen als je wil: weet jij waarom het in Zuid-Afrika een tijdje geleden zo gevaarlijk was voor zwarten uit andere landen?
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
|
![]() Citaat:
Moslims hebben volgens jou doorgaans een blanke witte tint, misschien ook nog blauwe of groene ogen en blond haar? ![]() Ik dacht dat jij aangaf van ons ambtenarenapparaat deel uit te maken... je hebt hier al verteld wat je functie is.
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze naarstig samenwerken met allochtonen is er geen reden om hen te ontslaan. Iemand die zijn werk niet wil doen, kan je toch niet in dienst houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Typisch gedoe van mensen die nog nooit van dichtbij of van ver in contact zijn gekomen met het leiden en stabiel houden van teams, maar die er verder niet veel kaas van hebben gegeten. Je kan teams niet zonder meer in full gaan veranderen (tenzij ze basic werk doen dat dadelijk door een ander kan uitgevoerd worden). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |