![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1461 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De redenering, dompel iedereen onder in een drugsbad, en het eindresultaat zal voor de maatschappij goedkoper zijn, betwijfel ik toch. Of de piste, legaliseer drugs, maak er strenge regels rond, demoniseer ze (gelijk men nu met tabak doet), breng de handel onder staatscontrole... te overwegen is, daar spreek ik mij niet over uit. |
|
|
|
|
|
|
#1462 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zie het aantal gebruikers toenemen, en daardoor ook de maatschappelijke overlast. |
|
|
|
|
|
|
#1463 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Nee dat biedt geen garantie dat het ook in de praktijk daartoe komt. Maar wie acht je het succesvolst in het niet verkopen aan verslaafden en aan kinderen? Drugsdealers of officiële verkopers?
|
|
|
|
#1464 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#1465 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar heb het er toch moeilijk mee, met de redenering. Dompel iedereen onder in een drugsbad, en hij kan van zijn leven geen drugs meer zien. |
|
|
|
|
|
|
#1466 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is de zichtbare overlast. Maar de onbekwaamheid/goesting om te werken, het veroorzaken van verkeersongevallen, stijging van het aantal ziektes... is ook een maatschappelijke overlast.
|
|
|
|
|
|
#1467 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 18 juni 2011 om 11:47. |
||
|
|
|
|
|
#1468 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zijn daar de drugs gelegaliseerd? Zo niet, waarom niet? |
|
|
|
|
|
|
#1469 |
|
Banneling
|
Als men ziet wat drugs allemaal verwoest, is het dan verstandig dat verstandige mensen drugs gebruiken (en zelfs promoten)? Of is dat maar een bende egoïsten? Of losers. Of criminelen?
-------------------------- Ik weet wel dat er hier en daar wel een moeder tussenzit die de drugs wil legaliseren om de toekomst van haar kinderen te vrijwaren, maar dat is een uitzondering denk ik... |
|
|
|
|
|
#1470 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#1471 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1472 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb ze al tientallen keren beantwoord maar ik heb de indruk dat mijn antwoord niet doordringt. |
|
|
|
|
|
|
#1473 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Bovendien, in een maatschappij met gelegaliseerde drugs leefden uw twee voorbeeldkinderen nog. Niet dat ze beloftevol waren, iemand die lomp genoeg is om tot een overdosis te gaan is geboren als loser. |
|
|
|
|
|
|
#1474 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat vindt U trouwens van de arts in opleiding? En van zijn vriend... de Belg? |
|
|
|
|
|
|
#1475 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En dat beetje dat gereglementeerd is wordt niet eens gecontroleerd, laat staan tegen opgetreden. In Nederland werken coffeeshops samen met de zorgverlening. Ik zie dat de straatdealers niet doen. Uit de open brief van zorgverleners aan het kabinet als reactie op het huidige beleid. De link naar de open brief vind je hier http://www.iriszorg.nl/nieuws/110608...chter-de-wagen Laatst gewijzigd door artisjok : 18 juni 2011 om 12:35. |
|
|
|
|
|
|
#1476 |
|
Banneling
|
Ik heb hier zelfs van een gerenommeerd forumlid gelezen dat in Nederland de legalisatie van de drugs jaarlijks 22 miljard opbrengt... De accijnsen nog niet meegerekend...
Dat komt neer op een kleine 2.000 euro per Nederlander per jaar (ongeveer zoveel als de Vlaamse transfers per hoofd)... Als dat waar is én als de legalisatie een verbetering zou zijn, ja... dan bestaat de kans misschien dat ik van gedacht ga veranderen... Wat men een mens allemaal tracht wijs te maken? |
|
|
|
|
|
#1477 |
|
Banneling
|
Er zit hier een helderziende in de draad die helder ziet wat er zou gebeurd zijn, als er gebeurd was wat niet gebeurd is omdat de legalisering nog niet gebeurd is
Zo iemand kan geen loser zijn |
|
|
|
|
|
#1478 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is estetisch is ook verwoestend, die terrassen met wiet. Je zou tenminste ook bloemetjes in die wietkweekbakken kunnen zetten Het natuurlijke bewustzijn van de wieter wordt ook verwoest. |
|
|
|
|
|
|
#1479 |
|
Banneling
|
De steppiing stone theorie kan msschien beter vervangen worden door mijn eigen theorie van het Paard van Troje, als ze achterhaald is?
|
|
|
|
|
|
#1480 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|