![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1521 | |
|
Minister
|
Citaat:
Waarom zouden die hippies dat niet overleven? Cannabis is niet dodelijk, het bestaat al enkele millennia en er is nog nooit iemand aan gestorven. |
|
|
|
|
|
|
#1522 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1523 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1524 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1525 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zoals Artisjok ongetwijfeld weet, schrijft Yoram Stein - vroeger zelf verslaafd - in zijn boek 'Stoppen met blowen' o.a.:
Tsja... Bron: gevaren van wiet onderschat Laatst gewijzigd door freelancer : 18 juni 2011 om 17:35. |
|
|
|
|
|
|
#1526 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar je ziet toch zelf ook wel in dat de wietgebruikers de contra's kapot argumenteren en dat de contra's zo goed als uitgepraat zijn dus enkel nog wat komen "trollen" en naast de kwestie praten? Hoe voelt dat, gedomineerd te worden door iets dat je verfoeid? |
|
|
|
|
|
|
#1527 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1528 | ||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
je ziet er toch niet veel meer op straat , van die overjaarse hippies Ze zullen in hun zetel zitten te blowen Vraag me niet in welke toestand |
||
|
|
|
|
|
#1529 | |
|
Minister
|
[quote=eno2;5514671]
Citaat:
Zelfs John Lennon was naar zijn einde toe een enorme materialist geworden. Natuurlijk zijn er nog veel ander hippies die hun "love" gevoel zijn blijven behouden. Maar een druggebruiker kan zich goed in de maatschappij voegen hoor Eno. Hij zal hoogstwaarschijnlijk het tienvoudige bijdrage aan de maatschappij dan jij ooit gedaan hebt. Want wat doet U Uitkering trekken en neuten op zij die ervoor zwoegen. |
|
|
|
|
|
|
#1530 | |
|
Minister
|
Citaat:
En ik denk niet dat cannabis aanzet tot zwaardere drugs, ik ben er heilig van overtuigd dat de nieuwsgierige geest eerder zwaardere drugs opzoekt. Cannabis kan niet aanzetten tot zwaarder gebruik omdat ze haar effect zelden mist. |
|
|
|
|
|
|
#1531 | ||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
Ik zal me eens gedomineerd voelen door iets wat ik verfoei zodra de wereldoorlog tegen de drugs gewonnen is een beetje minder hubris hé, wiet is maar een onderafdelingkje, het debat wordt niet door wiet-argumenteerders gedomineerd. Al die innuendo is het logisch gevolg van teveel blokzitten denk ik Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juni 2011 om 17:37. |
||
|
|
|
|
|
#1532 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1533 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Doordat THC (de werkende stof in cannabis) de bloedvaten verwijdt en blowers de rook dieper inhaleren dan tabaksrokers, krijgt een blower tot vijfmaal meer teer en koolmonoxide in de longen. Dus een joint is ongeveer vijf keer meer schadelijk dan een gewone sigaret.Vijf keer meer schadelijk dan een kankersigaret? So what,hoor ik Alien al denken... |
|
|
|
|
|
|
#1534 | |
|
Minister
|
Citaat:
De gebruikers hebben dit trouwens ook nooit ontkent. Niemand heeft ooit beweerd hier dat cannabis onschadelijk is. Wel voegde ik eraan toe dat alcohol meer schade aanricht dan cannabis ooit in haar illegaliteit heeft kunnen doen. En daarmee is alles gezegd. Men heeft ook nog geen enkele langdurige gebruiker kunnen aantonen dat gestorven is door langdurig gebruik van cannabis. Maar dagelijks sterven er van alcohol. |
|
|
|
|
|
|
#1535 |
|
Banneling
|
Mijn vriend en buur is een druggebruiker
Hij is 39, bioloog en heeft al vijf jaar gewerkt (als onderzoeker) Nu is hij full-time hippie. Wiet gebruiken is veel natuurlijker dan TV -kijken, zegt hij. En minder verslavend. Aan de andere kant heb je ook veel wieters die zich alleen maar met wiet kunnen recht houden in de maatschappij Dat is hun sterke punt |
|
|
|
|
|
#1536 | |
|
Minister
|
[quote=eno2;5514684]
Citaat:
Maar voor landen als Mexico is er duidelijk meer nodig. |
|
|
|
|
|
|
#1537 |
|
Banneling
|
Als ik zo eens op mijn 'gemakske' googel, stel ik vast dat er 'ontelbaar' veel naar de gevaren van dev'sterke sigaret' wordt gewezen.
Zoals dit: Het kan heel gevaarlijk zijn om wiet te gebruiken, hier een paar schadelijke effecten op een rijtje:Die laatste zin wordt vermoedelijk vermeld voor de kroost van Artisjok... En natuurlijk zijn er drugs die nog veel gevaarlijker zijn: chocolade (en zeker chocotoffs), tv-kijken, schoonmaken en ga zo maar door... |
|
|
|
|
|
#1538 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|