Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2011, 12:16   #121
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zal mezelf verwijderen van het forum, want mijn persoonlijke mening voornamelijk racistisch , technocratisch en anti-democratisch.

Wel spijtig, want ik vind de discusies waar ik vrijwillig aan deelneem, voornamelijk technische zaken, zeer verhelderend en ze geven me regelmatig nieuwe inzichten.

Helaas is Jurgen D een nogal bekrompen, kennisarme persoon die het laagste der argumenten aanhaalt, overheidsinmenging.
Laat je toch liever met de voeten naar buiten dragen

Ik ben het eens met wat je over Jurgen zegt, maar niet voor de reden die je aanhaalt
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 12:17   #122
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Hij verwerpt de rechtspraak an sich niet, wel de rechtspraak hier in België.
Jaja, daar ging het over inderdaad, proficiat dat je het ook opmerkte
Oud 20 juni 2011, 12:18   #123
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Vaar wel.
break a leg
Oud 20 juni 2011, 12:21   #124
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dank je Filosoof, voor uw goeie wensgeving.
Uw commentaren, desondanks in de meeste gevallen wereldvreemd extreem links en moslimkontlikkend toch de moeite om te lezen.
Ik vind geen enkele moslimkontlikkende tekst de moeite waard om te lezen,
maar onze inschatting van die kwalificatie zal wellicht niet dezelfde zijn?
Oud 20 juni 2011, 12:23   #125
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jaja, daar ging het over inderdaad, proficiat dat je het ook opmerkte
Lees jij iets anders dan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Het gerecht en zijn rechters zijn hier ten lande ook geen synoniem voor rechtspraak, laat staan gerechtigheid he Bert....
Oud 20 juni 2011, 12:25   #126
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Klacht nummer 7. Ik zie hier geen enkele verheerlijking van Nazisten. Jurgen slaat hier de bal volledig mis.
http://forum.politics.be/showthread....49#post5421749
Zeggen dat de Nazi's zich in vergelijking met de moslim-veroveraars nog keurig gedroegen zou je als een verkapte ontkenning van de holocaust kunnen beschouwen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 juni 2011 om 12:26.
Oud 20 juni 2011, 12:28   #127
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zie het niet echt, het klinkt meer als, "eigenlijk zouden we dit of dat." Ik zie er niet echt een oproep tot geweld in.
eigenlijk zouden we dit of dat

is een oproep
Oud 20 juni 2011, 12:30   #128
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees jij iets anders dan?
nee, het gaat over ten lande.

Maar als je ten lande rechtspraak verwerpt, zal je al gauw geneigd zijn dat overal te doen

Overigens blijft alles wat ik zei een correcte deductie in zulk schrijnend geval
Oud 20 juni 2011, 12:35   #129
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij lopen Sus Irratus en buggeman helemaal in het vizier van Jurgen. De meeste klachten handelen over hun bijdragen.

Nummer 8. Racisme t.o.v. een religie? Ik betwijfel dat dit een strafbare bijdrage is. Deze bijdragen bevat meerdere scherpe uitspraken zoals "neo-nazi haathut (sorry) moskee", uitzuigerspoten en de analogie met de sprinkhanenplaag. Graag een tweede mening.
http://forum.politics.be/showthread....45#post5441545
Ik volg het forum-standpunt Islam-haat niet als racisme te beschouwen.
Oud 20 juni 2011, 12:35   #130
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deportatie an sich wel. Maar is er zo over spreken op een forum strafbaar?
Deportatie betekent eigenlijk gedwongen uitzetting.
Citaat:
Een deportatie is een gedwongen verplaatsing van mensen. Strikt genomen valt hieronder ook de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers, misdadigers of anderszins ongewenste individuen. Vrijwel alle landen kennen in het rechtssysteem voorzieningen om buitenlanders, ook die welke al langere tijd in het land woonachtig zijn, te deporteren wanneer deze bepaalde overtredingen begaan (doorgaans overtredingen van de immigratiewetten, met een politiek karakter of verstoringen van de openbare orde). Historisch gezien heeft het woord deportatie een nogal negatieve lading gekregen.http://nl.wikipedia.org/wiki/Deportatie
Als die uitzetting binnen het democratisch wettelijk kader gebeurt gaat dat niet in tegen de mensenrechten. Politiek is dikwijls een smerig spel waar men zijn tegenstander met alle middelen in diskrediet probeert te brengen. Als men een onderwerp als migratie bespreekbaar wilt maken omdat het nu eenmaal een groot maatschappelijk probleem is geworden, wordt er door politieke tegenstanders heel gemakkelijk gespeeld met begrippen als racisme en verwezen naar het Nazi verleden. Alhoewel de huidige problematiek geen enkel parallel heeft met dat verleden. Heel veel postings op dit forum vind ik brutaal en laag bij de grond, men kweekt daar een olifantenvel tegen. Die anonimiteit bevordert dat maar persoonlijk vind ik die interventie van die Jurgen veel bedreigender voor de democratie en de vrije meninguiting.
Oud 20 juni 2011, 12:35   #131
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik ga niet beweren dat wie dan ook geband moet worden, maar ik wil wel even aanstippen dat Cdude destijds geband werd voor het gebruiken van het woord "culling", dat hij uitlegde als verwijderen uit de/onze maatschappij, maar ook uitgelegd kon worden als een helehoop mensen dood maken.

Nu zijn we een tijdje verder en ziet de moderatie niks mis met "Gewoon pendeldienst inlassen naar Noord Afrika. Droppen boven Sahara of zo. Als dat even rap wordt doorgetamtamd als die 500 euro per dag, dan is het hier in no time rustig." Ook deze post doelt op verwijdering uit de/onze(/jullie) maatschappij, maar ook van uit een vliegtuig gegooid worden a la Argentijnse Junta ga je hartstikke dood. Was er een goede reden om deze bewoordingen (geheel terecht) niet letterlijk te nemen maar de eerder aangehaalde opmerking van Cdude wel?

[/mierenneuker van de dag]

O, en als hier vragen over stellen me volgens wie dan ook een racist maakt, so be it, ik ben niet onder de indruk.
Oud 20 juni 2011, 12:36   #132
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Mooie uiteenzetting.
U doet me onmiskenbaar denken aan Bram Moszkowicz

Wat niet wil zeggen dat ik het helemaal eens ben met uw uiteenzetting.

De meeste discussies hier lijken me zinnig maar worden soms ontkracht
en verkracht of ontwricht door idd. minder-waardigheden...
Een mening weergeven op een keiharde wijze en met de overeenkomstige
harde en soms vulgaire woordenschat vind ik niet gepast en niet aangenaam
om lezen.
Hierin verschil ik van mening met anderen die wellicht of juist wel
zich aangetrokken voelen tot zo een manier van schrijven.
Het is ook zeer verleidelijk omdat je hier anoniem kan reageren en dat is
totaal anders dan IRL.
Indien u mij in levende lijve zou zien zou ik u al héél wat minder onmiskenbaar doen denken aan Bram Moszkowicz, maar als mijn gebruik van de Nederlandse taal u zelfs maar in de minste mate kan doen denken aan de sublieme wijze waarop Mr. Moskowics ze weet te hanteren, vind ik dat uiterst flatterend. Wil dit aannemen van iemand die dagelijks vecht om haar derde taal op een verhoopt enigszins aanvaardbaar peil te houden.

Anderzijds durf ik vermoeden dat de visie van meester Moskowics inzake voorliggend onderwerp niet erg ver zou afwijken van de uwe en de mijne, en deze van diverse andere forumdeelnemers : een stelling of visie die niet op waardige wijze wordt uiteengezet is niet enkel onaangenaam om lezen of horen ; zij heeft tevens een zeer nefaste invloed op de kwaliteit van de gedachtewisseling of discussie.

Evenwel, elk gebruik van een ruwe of vulgaire woordenschat of elke beledigende stelling of uitspraak houdt geen racisme, aanzetten tot geweld, of discriminatie in. Dat is de essentie van mijn stelling, en ik vermoed dat u het daarmee eens kunt zijn.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 12:37   #133
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, het gaat over ten lande.

Maar als je ten lande rechtspraak verwerpt, zal je al gauw geneigd zijn dat overal te doen

Overigens blijft alles wat ik zei een correcte deductie in zulk schrijnend geval
Uw persoonlijke aanval en beledigingen zal ik dan ook met gaarnte aan de moderatie doorspelen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 12:39   #134
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeggen dat de Nazi's zich in vergelijking met de moslim-veroveraars nog keurig gedroegen zou je als een verkapte ontkenning van de holocaust kunnen beschouwen.
Ja? Op welke manier dan? Vermits de woorden "joden" en "holocaust" alleen maar door u gebruikt worden vind ik dat wel sterk.
Oud 20 juni 2011, 12:42   #135
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik heb ze allemaal overlopen en ik zie nergens racisme.

Wat mensen als Jurgen vergeten is dat sommigen hun berichten opzettelijk erg scherp maken, mede om de mensen die hun willen muilkorven aan te tonen dat het geen zin heeft en enkel het omgekeerde effect met zich meebrengt.

Dit is trouwens opgezet spel van enkele forumleden.
Er werd al met een rechtszaak gedreigd in minstens 2 topics.

Dit is blufpoker van enkele verzuurde mensen.
Het is wel duidelijk dat er hier een hoop racisme staat op Forum

De moeilijkheid is de implementatie van de (deels zelfopgelegde) regels

De grens is onduidelijk

Temeer dat velen er opzettelijk de kantjes aflopen

Beter een veiligheids-marge nemen dan zich blootstellen aan een veroordeling, zou doodjammer zijn, misschien zou het Forum niet KO zijn daardoor, maar wel sterk bevlekt.
Oud 20 juni 2011, 12:47   #136
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja? Op welke manier dan? Vermits de woorden "joden" en "holocaust" alleen maar door u gebruikt worden vind ik dat wel sterk.
Waar heb ik het woord "joden" gebruikt?

De Moslims hebben zich bij hun veroveringen en tijdens het daarop volgend bewind vrij tolerant opgesteld, tegenover andere religies, meer bepaald Joden

(bv Andalous)

Na wat de Nazi's uitgehaald hebben, vallen ze gewoon met niemand meer te vergelijken, zelfs niet met Caesar, of Attila.

Ieder dergelijke vergelijking zou immers neerkomen op ,en is,een verkapte ontkenning van de Holocaust.

Omdat het verkapt is, is het misschien geen strafbaar racisme. Dat moet een jurist of rechter beoordelen....

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 juni 2011 om 12:48.
Oud 20 juni 2011, 12:48   #137
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie keren echt de onderste steen ondersteboven om het minste puntje van racisme of antisemitisme te kunnen aantonen hé. Schrijnend.
Oud 20 juni 2011, 12:52   #138
Eigenzinnig
Banneling

Standaard Mijn advies

De dingen die Maarten opsomd waarbij hij zich niet echt goed voelt, verwijderen en niet meer toelaten..het gaat toch maar om vrij oude uitspraken die niet getuigen van wat fijnzinnigheid..het is zeker te overwegen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 12:54   #139
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
2

Ik dacht aanvankelijk dat het om een formele klacht van een officiële instantie ging en niet om een eenmansactie. Het deed me inderdaad grote vragen rijzen over de werking van die instanties, vragen die minstens even groot waren als de inhoud van sommige posts die deze persoon aanhaalde.

Nu de schrijfstijl van deze persoon in acht genomen, wetende dat dit communicatie is die voorgelegd zal moeten worden bij een eventuele rechtszaak, ... vooral niet serieus nemen zou ik zeggen.
Als je zoiets doet dan verwacht je toch dat je op z'n minst even met een advocaat, of desnoods een rechtenstudent of iemand die er wat van kent, spreekt en je eigen schrijfsels nakijkt om te checken of je jezelf geen klacht aan het aansmeren bent.

Dat is hier, vrij duidelijk, niet het geval.
d-t en ei-ij fouten en grammatica-fouten zullen het CGKR en de rechtbank niet afschrikken, die hebben wel ergere dingen zien staan

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 juni 2011 om 12:54.
Oud 20 juni 2011, 12:58   #140
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Jullie keren echt de onderste steen ondersteboven om het minste puntje van racisme of antisemitisme te kunnen aantonen hé. Schrijnend.
Iedereen met wat scholing of zonder scholing kan wel terechte conclusies trekken uit zulke eenvoudige verdraaiing en versluiering van TWEE historische waarheden tegelijk
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be