Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2011, 15:37   #181
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Dit soort posts is de reden waarom politics's niveau soms bitter slecht is (tot op het racistische toe).
Hij slaat wel de nagel op de kop.

Als het CGKR naar racistische uitspraken zoekt, stel ik voor dat ze eens een dagje uithangen in bepaalde buurten, en met name in de religieuze instellingen van die bepaalde buurten ...

Wat ze daar mogelijks horen zal hun volledig aan hun trekken doen komen (oproepen tot geweld, oproepen tot moord, racisme, discriminatie op basis van ras, afkomst, geloof, overtuiging, cultuur, klederdracht, ...).

Probleem is, zoals ik al zei, dat ik aanneem dat het C.G.K.R. uit een gemengd personeelsbestand bestaat. In die zin dat het een representatieve afspiegeling is van de maatschappij, of wacht ... zij die de macht daar prediken betreffende dit thema. Je mag ervan uitgaan dat de personeelsleden geen N.V.A., V.B. of F.N. sympathisanten zijn en het een cultureel divers team is...
Oud 20 juni 2011, 15:46   #182
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen, het verwerpen van een ideologie is GEEN racisme.
:hart:

Daarop voortbordurend:

- ook niet als die ideologie wordt verpakt als zijnde een religie
- ook niet als die ideologie vaker door mensen met een bepaalde huidskleur wordt aangehangen, die anders dan degene die de ideologie verwerpt
- ook niet als die ideologie vaker in bepaalde geografische gebieden wordt aangehangen
- ook niet als die ideologie (volgend uit punt drie) vaker door mensen van bepaalde afkomst wordt aangehangen
- ook niet als degenen die die ideologie uitoefenen, hem proberen op te leggen waarbij eerst het pad moet worden geëffend: zorgen voor de vrijheid om je mening te uiten over die ideologie, zorgen voor de vrijheid om die ideologie in al haar waanzinnigheden en bizarre vereisten te beleven, ook al staat zij haaks op het totale vrijheidsbeginsel en de autonomie van personen zoals verklaard door de conventie van de mensenrechten.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 juni 2011 om 15:46.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 15:52   #183
eno2
Banneling

Standaard

@Bokkenreyder

Sorry, maar mijn hele antwoord op

Citaat:
De gewone mens hoorde 70 jaar geleden niet meer dan wat het regime hen wilde laten horen: ook hier in België. Nu zijn mensen via internet en internationale pers over alles ingelicht als ze dat willen. 7�* jaar geleden was het dorp de wereld, nu is de wereld het dorp. En het nazisme kon toen dank zij de nationale communicatiemogelijkheden die het inderdaad zelf ontwikkeld had de Duitse mensen bespelen. Maar nu zou dat dus niet meer pakken. Wie dat verschil niet inziet....blijft in het verleden leven. En die indrukheb ik vaak over personen die altijd in het heetste van de discussie naar 70 geleden teruggrijpen om hun grote gelijk te halen en Godwin alle eer aan te doen.
per vergissing weggeklikt

Je zal moeten wachten tot ik terug goesting krijg
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 15:58   #184
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mooie uiteenzetting.

Maar op dit stukje wil ik even reageren.

Allereerst begrijp ik wat u hier aanhaalt.

Vroeger, toen ik mezelf politiek gezien nog aan de (zeer) linkse zijde van het spectrum bevond, was ik vaak gedegouteerd door posts van een bepaald forumlid. Ik ga geen namen noemen want om welk lid het precies gaat, doet niet ter zake.
Dit had te maken met de inhoud (veralgemeningen over bepaalde bevolkingsgroepen die in mijn ogen destijds nog onterecht waren) maar vooral ook met de manier waarop de inhoud verwoord werd.

Intussen ben ik het gewoon en heb ik de bijdragen van dit forumlid weten waarderen en appreciëren. Misschien wordt het extreem verwoord, maar de kern duidt een waarheid aan.
Ten andere is het een stijl die de persoon definieert en typeert. Denk de stijl weg, en de persoon is weg. Laat je die stijl niet toe, elimineer je met andere woorden een mening van het forum. De mening van die persoon.
En mogen personen plots slechts enkel nog hun mening uiten indien ze dat op volkomen genuanceerde wijze kunnen doen?
Dan wordt 'mening uiten' een zaak van degene die het meest gewiekst is...
Iemand kan een zeer extreme mening hebben over bepaalde groepen, maar erin slagen die zodanig te uiten dat ze heel "zacht" en "aannemelijk" overkomt. Het omgekeerde kan dus ook ...

Ten tweede is dit een forum met vele posts en ik kan me indenken dat, om te voorkomen dat je post nummer 13 in een dozijn wordt, en ervoor te zorgen dat je de nodige aandacht krijgt of dat mensen je standpunt zeker zullen onthouden (of erover gaan nadenken), je stijlfiguren gebruikt om je mening weer te geven.
Ik moet zeggen ... op een zeer schertsende manier je eigen mening weergeven of die van de ander afbreken, is een "vaardigheid" die ik op dit forum geleerd heb. Soms moet je je standpunt op harde wijze weergeven om te laten zien wat je mening is. In gevallen waarbij puntje voor puntje argumenteren uitrafelen al herhaaldelijk gebeurd en zinloos gebleken is, kan het nuttig zijn. Of waarbij mensen zeer extreme meningen weergeven die volkomen nonsens en zelfs gevaarlijk (of bijzonder kwetsend) voor sommige individuen zijn (type vaccins zijn zinloos, neem geen medicijnen meer want het is een grote oplichtersmaffia en ga nooit meer naar de dokter, ... enz.)

In dit geval geldt zeker als verzachtende omstandigheid dat dit een politiek forum is, bedoeld om te discussiëren over politieke zaken. Wie zou op zo'n forum posten? Dat zijn mensen die hun zegje willen doen over de politiek. Mensen zijn eerder geneigd om iets negatiefs aan te kaarten dan om complimenten te geven. Als het goed gaat, houden mensen zich gewoon stil en richten ze zich op andere dingen omdat er aan het goede niets meer veranderd moet worden.
Het feit dat sommige mensen zich naar dit forum begeven duidt al aan dat er een zeker onbehagen of een sterke visie over de politieke gang van zaken is.
Ik kan me voorstellen dat in sommige gevallen dat onbehagen zeer groot kan zijn.
Stel je voor dat iemand bv. al inde jaren '60 de mening was toegedaan dat Islamieten tot onze samenleving toelaten zou leiden tot het opleggen van die Islamitische regels in onze contreien. Stel dat deze persoon bang was voor het feit dat hun cultuur heel anders was dan de onze (ruwer op sommige vlakken, hoe je het ook draait of keert), iets wat we vroeger "minder beschaafd" dreigden te noemen vanuit een absolutistische culturele visie en deze gewoontes zou mee nemen naar hier, zonder ze aan te passen ...
Dan moeten we vandaag de dag, 50 jaar later, vaststellen dat deze persoon gelijk had ... In Brussel zijn grote problemen. Publieke zwembaden moeten afgesloten worden, het onveiligheidsgevoel is toegenomen, de statistieken die handelen over de gevangenispopulatie en criminaliteit liegen er niet om, ...
Hoe zou deze persoon zich voelen denk je?
Ik kan me indenken dat dit zeer frustrerend is en je deze gevoelens ook meeneemt als je schrijft met alle gevolgen vandien op de schrijfstijl ...
Emoties kan je slechts tot op bepaalde hoogte verbergen.

Eén uitzondering bij dit alles: mbt persoonlijke aanvallen naar medeforummers toe vind ik dat de interpretatie strikter mag zijn. Wanneer het gaat om groepen echter, al is het de groep forummers in het algemeen, valt er veel meer te zeggen voor het argument van vrije meningsuiting. Terwijl het "argument" dat je x of y beperkt intelligent of lelijk vindt, daar m.i. niets aan bijdraagt ...
Sterk...zeer sterk...
Oud 20 juni 2011, 16:08   #185
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
groentje 18
Eén uitzondering bij dit alles: mbt persoonlijke aanvallen naar medeforummers toe vind ik dat de interpretatie strikter mag zijn. Wanneer het gaat om groepen echter, al is het de groep forummers in het algemeen, valt er veel meer te zeggen voor het argument van vrije meningsuiting. Terwijl het "argument" dat je x of y beperkt intelligent of lelijk vindt, daar m.i. niets aan bijdraagt .
..

De vetjes heb ik ook al aangekaart in dit verband, en wel bij...Wisord

Evenwel

ik zei hem dat hij niet moest verwachten dat moderatie zijn criteria zou verscherpen voor het aanvallen van groepen, terwijl ze zelfs eerder laks blijven voor persoonlijke aanvallen.

en toen werd hij gebanned

In feite zou moderatie beter wat meer knip knip doen op beide terreinen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 16:17   #186
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TriNiTy Bekijk bericht
Het is grappig hoe racisten proberen om een ​​soort van superioriteit over zichzelf te hebben, de meeste van hen zijn echter geslepen idioten. Je kan heel duidelijk zien in de brief van Jurgen dat men hier BEWUST moslims aan het categoriseren zijn tot een groep van misdadigers/criminelen en alles wat slecht is. Men doet dit heel bewust, als men daar tegen in durft gaan. Dan lijkt men hier te beginnen snotteren en bleiten als een klein kind=slachtofferrolletje. Wees dan op zijn minst eerlijk en durf de weerstand aan, zoniet hou je bek dan.
BEWUST... dus men mag niet zeggen dat er problemen zijn met moslims in Molenbeek?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 16:20   #187
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is grappig hoe racisten proberen om een ​​soort van superioriteit over zichzelf te hebben, de meeste van hen zijn echter geslepen idioten. Je kan heel duidelijk zien in de brief van Jurgen dat men hier BEWUST moslims aan het categoriseren zijn tot een groep van misdadigers/criminelen en alles wat slecht is. Men doet dit heel bewust, als men daar tegen in durft gaan. Dan lijkt men hier te beginnen snotteren en bleiten als een klein kind=slachtofferrolletje. Wees dan op zijn minst eerlijk en durf de weerstand aan, zoniet hou je bek dan.
Het is zielig te zien hoe de extreemlinksen hier geslepen leugenaars en bedriegers zijn..
Zij schrijven brieven , huichelen over lidmaatschap hier en gebruiken dubbelnicks (valse profielen) om fictieve externe steun te betonen voor hun extreme stellingen en om permabans te omzeilen.

Wisord je leugens en achterbaks gedoe laten je ware aard zien..een miserabel hypocriet ventje..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 16:21   #188
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het is zielig te zien hoe de extreemlinksen hier geslepen leugenaars en bedriegers zijn..
Zij schrijven brieven , huichelen over lidmaatschap hier en gebruiken dubbelnicks (valse profielen) om fictieve externe steun te betonen voor hun extreme stellingen en om permabans te omzeilen.

Wisord je leugens en achterbaks gedoe laten je ware aard zien..een miserabel hypocriet ventje..
Ik heb alvast Christina van hem over genomen
Oud 20 juni 2011, 16:22   #189
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

We leven in een tijd waar het etiketje "racisme" overal kleeft...
Geef je je voorang van rechts niet af aan een allochtoon krijg je "racist" toegeroepen.
Zeg je dat je liever naar een pensenavond gaat dan naar een oxfamwinkel ben je racist,
Koop je een fles melk in de verkeerde winkel ben je racist, zeg je dat je de Vlaming bent ben je ook ineens racist... Vrijuit zeggen dat je VB of NV-A liefhebber bent is ook al genoeg om racist te zijn (of nazi of fascist)
Krijgen jongeren op school slechte punten op een toets is de leerkracht een racist... (En dan verschieten ze er van dat werknemers al eens kieskeurig zijn) Voor de stomste dingen eerst kan je dat koosnaampje naar je hoofd krijgen in het dagelijkse leven, en daar sta je dan ...

Problemen kunnen niet eens meer besproken worden (nochtans zijn ze er) omdat men alles in het racismepotje heeft zitten ... Zelfs de zoveelste rellen en vernielingen van allochtone jongeren worden ineens "voetbalgeweld".
Kijk nu deze situatie, mensen mogen lekker een honderdduizendtal posts gaan zitten nalezen omdat ze bang zijn dat er ergens "iets racistisch" te vinden is ...
Stop met die flauwekul en leer terug zonder angst de dingen bij naam noemen, anders gaat er nooit een oplossing komen voor problemen in deze maatschappij en zullen de verschillen tussen auto- en allochtoon enkel nog groter worden ...
Indien de linkerzijde dat niet wenst te begrijpen en liever bij het minste racist roept of begint te zeveren over de tweede wereldoorlog zijn zij degenen die de verantwoordelijkheid dragen voor het mislukken van de samenleving,
niet degenen die de problemen willen aanklagen en er een oplossing voor willen vinden , niet de forumbeheerders en zelfs niet Justin Bieber...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 16:23   #190
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Geef je je voorang van rechts niet af aan een allochtoon krijg je "racist" toegeroepen.
Zeg je dat je liever naar een pensenavond gaat dan naar een oxfamwinkel ben je racist,
Koop je een fles melk in de verkeerde winkel ben je racist, zeg je dat je de Vlaming bent ben je ook ineens racist... Vrijuit zeggen dat je VB of NV-A liefhebber bent is ook al genoeg om racist te zijn (of nazi of fascist)
Krijgen jongeren op school slechte punten op een toets is de leerkracht een racist... (En dan verschieten ze er van dat werknemers al eens kieskeurig zijn) Voor de stomste dingen eerst kan je dat koosnaampje naar je hoofd krijgen in het dagelijkse leven, en daar sta je dan ...

Problemen kunnen niet eens meer besproken worden (nochtans zijn ze er) omdat men alles in het racismepotje heeft zitten ... Zelfs de zoveelste rellen en vernielingen van allochtone jongeren worden ineens "voetbalgeweld".
Kijk nu deze situatie, mensen mogen lekker een honderdduizendtal posts gaan zitten nalezen omdat ze bang zijn dat er ergens "iets racistisch" te vinden is ...
Stop met die flauwekul en leer terug zonder angst de dingen bij naam noemen, anders gaat er nooit een oplossing komen voor problemen in deze maatschappij en zullen de verschillen tussen auto- en allochtoon enkel nog groter worden ...
Indien de linkerzijde dat niet wenst te begrijpen en liever bij het minste racist roept of begint te zeveren over de tweede wereldoorlog zijn zij degenen die de verantwoordelijkheid dragen voor het mislukken van de samenleving,
niet degenen die de problemen willen aanklagen en er een oplossing voor willen vinden , niet de forumbeheerders en zelfs niet Justin Bieber...
En je vrouw/vriendin mag ook al niet te los gekleed gaan in de zomer...
Oud 20 juni 2011, 16:23   #191
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en zelfs niet Justin Bieber...
Die wil ik uiteraard wel veroordelen voor 't mislukken van eender wat ...
Oud 20 juni 2011, 16:23   #192
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lol, men mag dat zeer zeker, maar ik heb daar niets over molenbeek gelezen. Jij wel. Linkje graag.
Volgens jouw veralgemeen-strategie is dat ook racisme. Dus geen linkje graag.
Oud 20 juni 2011, 16:36   #193
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb je fout begrepen. Kijk eens naar de draad "waarom meer mensen iets krijgen tegen blablabla". De manier waarop de topicstarter daar te werk gaat is heel geslepen en doelgericht. Meer mensen iets laten krijgen tegen allochtonen dus.
Jurgen je bent geband leg je daar bij neer..simpel..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 16:37   #194
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs monokini op het strand. Geen probleem hoor.
Ach, de trol kreeg reeds voldoende voedsel.
Oud 20 juni 2011, 16:39   #195
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het slachtoffertje uithangen dus. Typisch.
Neen hoor , integendeel. Weet u wie de grootste verliezers zijn in uwe kruistocht tegen alles wat Vlaams of rechts is??? De brave immigrant die effectief zijn of haar best doet om in onze maatschappij een serieus leven op te bouwen op een voor deze streek aanvaardbare manier.
Maar blijf gerust de dove pot spelen en gooi af en toe aan fotooke van Hitler op 't net, dat zal zeker helpen . Ik zei u al eerder dat zo'n dingen nefast zijn om aan oplossingen te geraken ...
Oud 20 juni 2011, 16:43   #196
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste reacties hier, 0,0 inhoud.
gelukkig hebben we jou, nietwaar?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 16:44   #197
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Schelden kun je wel goed, hé?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 16:45   #198
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste reacties hier, 0,0 inhoud.
Jep, deze reactie van jou is een voorbeeld van hoe het moet!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 16:47   #199
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het leven van een racist is écht zwaar, hé?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 16:50   #200
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kruistocht is nu net waar jij u aan zondigt. Heb je dat nog niet door?
Indien je gewoon de moeite zou doen om een keertje zonder haat-oogkleppen te luisteren naar wat de mensen zeggen zou je inzien dat het veel makkelijker is om tot een gulden middenweg. Maar als die mensen nog voor ze zijn uitgesproken al etiketjes met "racist, nazi en dergelijke" op hun voorhoofd hebben kleven kan je niet verwachten dat er een serene dialoog komt. En net dat is iets wat dringend nodig is in dit land, een dialoog zonder lange tenen in de buurt. Daar is dit forum een manier voor, maar dan mag je ook geen getypte etiketten gaan kleven en alles in beraad nemen.
Door die etiketten te kleven ben je eigenlijk iemand die ne keer naar z'n voeten moet krijgen ... Van jezelf want je zegt dat anderen dat doen , maar ...
Naar een ander wijzen is makkelijk hé, maar probeer alles wat te relativeren en kijk af en toe in de spiegel als je niet zeker bent
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be