Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2011, 18:41   #221
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TriNiTy Bekijk bericht
Kan je dan aub ergens anders onbeleefd gaan doen en deze schitterende draad sparen van uw op de man spelen?
Wat een gotspe, Wisord.
Ik heb ook het vermoeden dat Wisord=TriNiTy, de laatste posting van Wisord voor hij geband werd was op 'Muziek Associatie Spel' op 8 juni(http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=27327) en één van de eerste postings van de zogenaamde nieuwkomer TriNiTy een hervatting van zijn hobby met de zelfde frequentie op 'Muziek Associatie Spel' gisteren (http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=27438). Geen enkele nieuwkomer volgt hetzelfde patroon. Of 'Winsor/TriNiTy'= Jurgen dat moet Maarten Malaise maar uitvissen. Ik zou als ik van hem was het hier niet bij laten, want zo'n praktijken zou ik niet dulden.
Oud 20 juni 2011, 18:42   #222
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zoals ik al zei:

de gehanteerde vuistregel hier is, dat moslimhaat geen racisme is, omdat het zich tegen een religie richt
Moslimhaat is even erg als Jodenhaat.

Ge bedoelt waarschijnlijk Islamhaat, dat is tegen een religie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
ik kan me daar niet met enthousiasme tegen verzetten, ik vind het een hatelijke godsdienst
Dan kunt ge u waarschijnlijk heel goed inbeelden in de gevoelens van de moslimterroristen die hetzelfde vinden van uw levensstijl.
Oud 20 juni 2011, 18:43   #223
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Welke problemen dan?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=221
Oud 20 juni 2011, 18:44   #224
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Mooi voorbeeld, een scheldtirade van een linkse gefrustreerde omdat haar foto's verwijderd zijn..

Voorwaar zeker één van de meest objectieve meningen over de al dan niet aanwezigheid van racisme op dit forum...
Ik heb het over de draad niet enkel het openingsbericht.

Pieter Vandoorne, coordinator forum:
Citaat:
Zolang de wetgever het uiten van racistische gevoelens an sich niet strafbaar maakt blijft het toegestaan op dit forum. Tot zolang valt het onder de vrijheid van meningsuiting.
http://forum.politics.be/showthread....22#post4341322

Dus racisme mag op dit forum tenzij expliciet verboden door wetgever, maar foto's van de slachtoffers van Gaza werden verwijderd omwille van 'gevoelig'. Dat is de politieke keuze die dit forum gemaakt heeft.

Gevoelige foto's die wel mochten blijven staan ben ik hier al verschillende malen tegen gekomen daar niet van (bv. gevoelige fotos van de betogingen tijdens de verkiezingen in Iran; bebloede Neda, waar rond een westerse campagne gevoerd werd tegen het Iraanse regime). De verwijdering van die specifieke Gaza foto's zal te maken hebben gehad vermoed ik met het feit dat die foto's juist uit Gaza kwamen en het Palestijnse leed toonden, wat in de westerse pers in die tijd niet gewenst was, en niet zozeer dat er een politiek bestaat dat ('gevoelige') foto's via een link moeten worden weergegeven. Ik verwacht gewoon niet dat dit forum ontsnapt aan de westerse (auto)censuur.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 juni 2011 om 19:07.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 18:46   #225
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Moslimhaat is even erg als Jodenhaat.

Ge bedoelt waarschijnlijk Islamhaat, dat is tegen een religie.

Dan kunt ge u waarschijnlijk heel goed inbeelden in de gevoelens van de moslimterroristen die hetzelfde vinden van uw levensstijl.

Zie wel wat je zegt...een 'haat'mening hebben over iets is wel 100.000 keer iets anders dan terrorisme beoefenen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 18:51   #226
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik heb het over de draad niet enkel het openingsbericht.

Pieter Vandoorne, coordinator forum:
http://forum.politics.be/showthread....22#post4341322

Dus racisme mag op dit forum tenzij expliciet verboden door wetgever, maar foto's de slachtoffers van Gaza werden verwijderd omwille van 'gevoelig'. Dat is de politieke keuze die dit forum gemaakt heeft.

Gevoelige foto's ben ik hier al verschillende malen tegen gekomen daar niet van. De verwijdering van die specifieke foto's zal te maken hebben gehad vermoed ik met het feit dat die foto's uit Gaza kwamen, wat in de westerse pers in die tijd niet gewenst was, en niet zozeer dat er een politiek bestaat dat ('gevoelige') foto's via een link moeten worden weergegeven. Ik verwacht gewoon niet dat dit forum ontsnapt aan de westerse (auto)censuur.
Dat is uw theorie..tenzij je écht kan aantonen dat bv. beelden van gruwelijke islamitische wandaden wél toegelaten worden ...

Ik beweer niet dat dit forum geen 'eigen' politieke voorkeuren heeft, maar zeggen dat er 'externe' groepen zijn die het beleid hier bepalen is alweer een vrij onnozele conspiracy theorie..
Oud 20 juni 2011, 18:52   #227
Alboreto

Standaard

Citaat:

Zie wel wat je zegt...een 'haat'mening hebben over iets is wel 100.000 keer iets anders dan terrorisme beoefenen..
Vanzelfsprekend, vandaar dat ik het ook had over de gevoelens, niet over de acties.
Oud 20 juni 2011, 18:53   #228
Alboreto

Standaard

Citaat:
Als je tijd hebt raad ik je aan om je eens een weekendje bezig te houden met het lezen van de eerste paar pagina's van I&I.
Of begin met deze
http://forum.politics.be/showthread.php?t=156631
Oud 20 juni 2011, 18:53   #229
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
We hebben een echte speurneus in ons midden. Ben jij scout van hobby?
Dat hoeft niet..je bent zo voorspelbaar dat een blinde je ziet aankomen..
Oud 20 juni 2011, 18:56   #230
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben een echte speurneus in ons midden. Ben jij scout van hobby?
Om actie te ondernemen, dat laat ik over aan de moderator. Toch vind ik dat hij dit incident niet blauw/blauw mag laten. Dreigen is een ernstig vergrijp.
Oud 20 juni 2011, 18:58   #231
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Vanzelfsprekend, vandaar dat ik het ook had over de gevoelens, niet over de acties.
Zever...vergelijk aub geen passieve mening of gevoelens van een radicalere burger met die van massamoordenaars..
Oud 20 juni 2011, 19:01   #232
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is uw theorie..tenzij je écht kan aantonen dat bv. beelden van gruwelijke islamitische wandaden wél toegelaten worden ...
Die Nedadraad met heel wat foto's zal nog wel te vinden zijn zonder te veel moeite. Een gruwelijke foto van een ontplofte Palestijnse terrorist mocht ook blijven staan herinner ik me omwille van het effect dat die foto op me had. Een walgelijke foto die Brother Paul plaatste van baarmoederhalskanker om indruk te maken ook....enz.

Als je een draad over baarmoederhalskanker open doet op een politiek forum dan mag je je aan zoiets verwachten, ook al choqueert het. Dit is toch geen clubje voor kinderen. Waarom dan een Gazadraad censureren met relevant fotomateriaal, omdat het zogezegd te 'gevoelig' zou zijn voor een politiek forum...sorry maar dat klopt niet. Dit was al dan niet bewuste politieke censuur, misschien in gang gezet door een individueel forumlid, of wie weet op een meer georganiseerde wijze bekomen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 juni 2011 om 19:04.
Oud 20 juni 2011, 19:04   #233
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Om actie te ondernemen, dat laat ik over aan de moderator. Toch vind ik dat hij dit incident niet blauw/blauw mag laten. Dreigen is een ernstig vergrijp.
Men verweet me in een gewiste draad ook van dreigen.
De moderatie heeft er anders over geoordeeld en mijn waarschuwingen als dusdanig geïnterpreteerd.

Laten we het even nuchter bekijken.
1) Een forum die 'vrijheid van meningsuiting' hoog in het vaandel draagt.
2) Een subforum I&I dat als klankbord dient voor de verspreiding en aanzetten tot haat.
3) Een subforum godsdienst dat dezelfde weg dreigt op te gaan
4) Een wetgeving die het publiceren van racistische berichten verbied.

Indien een paar personen dit proberen aan te kaarten op het daartoe geschikte subforum, dan wordt een geband en de andere monddood gemaakt (de hele draad wordt gewist). Met punt 1 in het achterhoofd is dit niet echt logisch.

Het is dan ook niet meer dan normaal dat, indien er geen akkoord kan bereikt worden met de persoon in kwestie iemand verder gaat.

Indien mijn buur de boom niet had weggedaan die een barst in mijn muur veroorzaakte zou ik ook naar de rechter zijn gestapt. Dat heb ik hem ook zo gezegd.
Is dat dreigen?
Ik vindt van niet, want naast vrijheid van meningsuiting is ook de rechtbank een onderdeel van onze rechtsstaat.

Wizord kon ook niets gezegd hebben en gewoon klacht ingediend hebben.
Maar dan was hij in de ogen van dit forum vermoedelijk een achterbakse kl**tz4k geweest zijn.

Hij is door de moderatie gestraft geweest omwille van zijn eerlijkheid en vrijheid van meningsuiting.
Oud 20 juni 2011, 19:07   #234
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om medelijden met te krijgen
En om metteleven mee te krijgen?
Oud 20 juni 2011, 19:08   #235
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Die Nedadraad met heel wat foto's zal nog wel te vinden zijn zonder te veel moeite. Een gruwelijke foto van een ontplofte Palestijnse terrorist mocht ook blijven staan herinner ik me omwille van het effect dat die foto op me had. Een walgelijke foto die Brother Paul plaatste van baarmoederhalskanker om indruk te maken ook....enz.

Als je een draad over baarmoederhalskanker open doet op een politiek forum dan mag je je aan zoiets verwachten, ook al choqueert het. Dit is toch geen clubje voor kinderen. Waarom dan een Gazadraad censureren met relevant fotomateriaal, omdat het zogezegd te 'gevoelig' zou zijn voor een politiek forum...sorry maar dat klopt niet. Dit was al dan niet bewuste politieke censuur, misschien in gang gezet door een individueel forumlid, of wie weet op een meer georganiseerde wijze bekomen.
Nuja ik ken uw voorbeelden niet dus geef ik verder geen commentaar meer..

Maar laat dat 'door het westen georganiseerde censuur' verhaal toch maar achterwege..dat is niet goed voor uw reputatie als rationeel en verstandig mens..
Oud 20 juni 2011, 19:10   #236
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
ach, op zich niet verkeerd dat iemand er een andere mening op nahoudt. Alleen schrikwekkend dat iemand van mening is dat anderen zich naar zijn norm moeten gedragen en dat hij meent dat een organisatie zoals Politics een mea culpa moet formuleren voor een daad van derden.
Ik bekijk het zo niet.
Hij is van mening dat iedereen zich naar de wet moet gedragen.
Het publiceren van haatdragende proza op een bewust opgezet forum, bewust gedogend is geen daad van derden, maar een daad van de beheerders van Politics.be.
Met name de webmaster.

De webmaster is verantwoordelijk voor wat hij publiceert.
Het is niet een derde die de forumsoftware installeert
Het is niet een derde die de forumregels vastlegt.
Het is niet een derde die modereert.
Het is niet een derde die haatspraak tolereert

Dat is de webmaster.

Je moet mij niet geloven hoor.
Ik geloofde het ook niet tot ik mijn advocaat had gesproken.
Ik raad je ten sterkste aan eens hetzelfde te doen.

En nee, mensen dit is geen dreiging, enkel een goede raad van een collega webmaster.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 20 juni 2011 om 19:11.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 19:12   #237
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
kreeg van mij R.D. voor racisme
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 19:13   #238
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nuja ik ken uw voorbeelden niet dus geef ik verder geen commentaar meer..
En ik heb geen behoefte te gaan zitten zoeken naar draden met meer voorbeelden.

En natuurlijk is er censuur in het westen. We moeten alleen afstappen van het idee dat die censuur georganiseerd wordt zoals ten tijde van de sovjets, alsof Maarten een overheidsambtenaar naast zich heeft zitten die meeleest. Het is iets gesofisticeerder.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 juni 2011 om 19:14.
Oud 20 juni 2011, 19:14   #239
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij is door de moderatie gestraft geweest omwille van zijn eerlijkheid en vrijheid van meningsuiting.

Eerlijkheid ?..hij loog op dit forum regelmatig, hij liegt/overdrijft in zijn aanklachten, hij liegt in zijn mails als 'de ik-ben-geen-lid jurgen'..hij liegt als dubbelnick TriNiTy..

Hij klaagt alle meningen die niet in zijn kraam passen aan als racisme..het is dus verre van een strijder van de vrije meningsuiting..manman..uw beschrijving kan niet verder van de realiteit afstaan als nu..
Oud 20 juni 2011, 19:15   #240
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik heb geen behoefte te gaan zitten zoeken naar draden met meer voorbeelden.
En natuurlijk is er censuur in het westen. We moeten alleen afstappen van het idee dat die censuur georganiseerd wordt zoals ten tijde van de sovjets, alsof maarten een overheidsambtenaar naast zich heeft zitten. Het is iets gesofisticeerder.
Dat hoeft niet voor mij, ik wil u gewoon op uw woord geloven hoor, daarom kan ik er ook niet verder op doorgaan..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be