![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge bedoelt waarschijnlijk Islamhaat, dat is tegen een religie. Dan kunt ge u waarschijnlijk heel goed inbeelden in de gevoelens van de moslimterroristen die hetzelfde vinden van uw levensstijl.
![]() |
![]() |
#223 |
|
![]()
![]() |
#224 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pieter Vandoorne, coordinator forum: Citaat:
Dus racisme mag op dit forum tenzij expliciet verboden door wetgever, maar foto's van de slachtoffers van Gaza werden verwijderd omwille van 'gevoelig'. Dat is de politieke keuze die dit forum gemaakt heeft. Gevoelige foto's die wel mochten blijven staan ben ik hier al verschillende malen tegen gekomen daar niet van (bv. gevoelige fotos van de betogingen tijdens de verkiezingen in Iran; bebloede Neda, waar rond een westerse campagne gevoerd werd tegen het Iraanse regime). De verwijdering van die specifieke Gaza foto's zal te maken hebben gehad vermoed ik met het feit dat die foto's juist uit Gaza kwamen en het Palestijnse leed toonden, wat in de westerse pers in die tijd niet gewenst was, en niet zozeer dat er een politiek bestaat dat ('gevoelige') foto's via een link moeten worden weergegeven. Ik verwacht gewoon niet dat dit forum ontsnapt aan de westerse (auto)censuur. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 juni 2011 om 19:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zie wel wat je zegt...een 'haat'mening hebben over iets is wel 100.000 keer iets anders dan terrorisme beoefenen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik beweer niet dat dit forum geen 'eigen' politieke voorkeuren heeft, maar zeggen dat er 'externe' groepen zijn die het beleid hier bepalen is alweer een vrij onnozele conspiracy theorie.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
|
![]() Vanzelfsprekend, vandaar dat ik het ook had over de gevoelens, niet over de acties.
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=156631
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Minister-President
|
![]() Om actie te ondernemen, dat laat ik over aan de moderator. Toch vind ik dat hij dit incident niet blauw/blauw mag laten. Dreigen is een ernstig vergrijp.
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je een draad over baarmoederhalskanker open doet op een politiek forum dan mag je je aan zoiets verwachten, ook al choqueert het. Dit is toch geen clubje voor kinderen. Waarom dan een Gazadraad censureren met relevant fotomateriaal, omdat het zogezegd te 'gevoelig' zou zijn voor een politiek forum...sorry maar dat klopt niet. Dit was al dan niet bewuste politieke censuur, misschien in gang gezet door een individueel forumlid, of wie weet op een meer georganiseerde wijze bekomen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 juni 2011 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
De moderatie heeft er anders over geoordeeld en mijn waarschuwingen als dusdanig geïnterpreteerd. Laten we het even nuchter bekijken. 1) Een forum die 'vrijheid van meningsuiting' hoog in het vaandel draagt. 2) Een subforum I&I dat als klankbord dient voor de verspreiding en aanzetten tot haat. 3) Een subforum godsdienst dat dezelfde weg dreigt op te gaan 4) Een wetgeving die het publiceren van racistische berichten verbied. Indien een paar personen dit proberen aan te kaarten op het daartoe geschikte subforum, dan wordt een geband en de andere monddood gemaakt (de hele draad wordt gewist). Met punt 1 in het achterhoofd is dit niet echt logisch. Het is dan ook niet meer dan normaal dat, indien er geen akkoord kan bereikt worden met de persoon in kwestie iemand verder gaat. Indien mijn buur de boom niet had weggedaan die een barst in mijn muur veroorzaakte zou ik ook naar de rechter zijn gestapt. Dat heb ik hem ook zo gezegd. Is dat dreigen? Ik vindt van niet, want naast vrijheid van meningsuiting is ook de rechtbank een onderdeel van onze rechtsstaat. Wizord kon ook niets gezegd hebben en gewoon klacht ingediend hebben. Maar dan was hij in de ogen van dit forum vermoedelijk een achterbakse kl**tz4k geweest zijn. Hij is door de moderatie gestraft geweest omwille van zijn eerlijkheid en vrijheid van meningsuiting.
![]() |
![]() |
#234 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En om metteleven mee te krijgen?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar laat dat 'door het westen georganiseerde censuur' verhaal toch maar achterwege..dat is niet goed voor uw reputatie als rationeel en verstandig mens.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
|
![]() Citaat:
Hij is van mening dat iedereen zich naar de wet moet gedragen. Het publiceren van haatdragende proza op een bewust opgezet forum, bewust gedogend is geen daad van derden, maar een daad van de beheerders van Politics.be. Met name de webmaster. De webmaster is verantwoordelijk voor wat hij publiceert. Het is niet een derde die de forumsoftware installeert Het is niet een derde die de forumregels vastlegt. Het is niet een derde die modereert. Het is niet een derde die haatspraak tolereert Dat is de webmaster. Je moet mij niet geloven hoor. Ik geloofde het ook niet tot ik mijn advocaat had gesproken. Ik raad je ten sterkste aan eens hetzelfde te doen. En nee, mensen dit is geen dreiging, enkel een goede raad van een collega webmaster.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 20 juni 2011 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk is er censuur in het westen. We moeten alleen afstappen van het idee dat die censuur georganiseerd wordt zoals ten tijde van de sovjets, alsof Maarten een overheidsambtenaar naast zich heeft zitten die meeleest. Het is iets gesofisticeerder. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 juni 2011 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Eerlijkheid ?..hij loog op dit forum regelmatig, hij liegt/overdrijft in zijn aanklachten, hij liegt in zijn mails als 'de ik-ben-geen-lid jurgen'..hij liegt als dubbelnick TriNiTy.. Hij klaagt alle meningen die niet in zijn kraam passen aan als racisme..het is dus verre van een strijder van de vrije meningsuiting..manman..uw beschrijving kan niet verder van de realiteit afstaan als nu.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |