Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2011, 17:50   #641
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Neen, ik zo maar al te graag een serene discussie hebben over het probleem in sommige wijken en de oorzaak daarvan in I&I, of een gefundeerde discussie over de Islam zelf in G&L.
Jammer genoeg is dat niet mogelijk zonder dat een aantal platvloerse racisten er zich mee komen moeien en de discussie verzand in verwijten.
Centrum-rechts zei u ?

Je hebt nog niets anders gedaan in deze draad en de hele I&I dan uw sympathie te betuigen aan wat nu beter gekend is als een leugenachtige links-extremistische hypocriet...

Een serene discussie...toch niet met u hoor..er zijn hier genoeg toffe linksen maar die gaan liever niet in tegen de pijnlijke waarheid..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 17:52   #642
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
verzandt
Danku, aangepasdt
Oud 21 juni 2011, 17:59   #643
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Maar meent ze dat ook als ze dat zegt? En iemand aanmoedigen om te vertrekken is trouwens niet strafbaar.

In die post vond ik het er trouwens wel over. Niet op gebied van racisme, maar op gebied van schelden tegenover een persoon.
Zou je in het vervolg niet op die flauwekul willen reageren van dat mens. Iedereen weet ondertussen dat ik ervan verdacht word Uhuh, Flanel, Wisord te zijn... Tjonge jonge wat een peutertuin.

Als ik zulke uitspraken doe dan is dat iets voor mijn rekening.

Ik vraag me af waarom iemand het niet kan laten om in dit soort zaagdraden mijn naam te vermelden. Het gaat uiteraard altijd om dezelfde persoon. Overigens, heb ik een ban gekregen omwille mijn uitspraken. Het is dan ook nergens goed voor dat iemand mijn uitspraken herhaalt. En/of reageert op reacties die over mijn uitspraken handelen. Dank u.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 juni 2011 om 18:01.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:01   #644
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het goedkeuren van, of deportatie als oplossing aandragen vind ik verachtelijk. Laat daar geen misverstand over bestaan.

Maar ik geloof in de kracht van argumenten en de zelfreinigende werking van vrijheid van meningsuiting en democratie. We zijn hier verdorie met volwassen mensen bij elkaar om te discussieren over politiek. Met tegenstanders, met mensen met wie je het hartgrondig oneens bent.

Persoonlijke aanvallen, oproepen tot geweld e.d. moeten natuurlijk geweerd en bestraft worden. Maar het censureren van meningen die je niet welgevallig zijn stuit me ontzettend tegen de borst. Ik wil die meningen kunnen tegenspreken en bestrijden met argumenten, niet met de wisknop.
Mag nog wel eens herhaald worden, vind ik.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:01   #645
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Danku, aangepasdt
kebbet gemerkd
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:04   #646
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
@machiavelli
Laat ons wellesnietes overslaan
gezegd is wat gezegd moest
Prima.

Citaat:
raar dat je je wel zelf op het forumreglement beroept
maar zich beroepen op de wet mag niet
Natuurlijk mag je je wel op de wet beroepen, ik heb nergens beweerd dat dat niet zo zou zijn. Maar je kunt je pas op de wet beroepen als er sprake is van een overtreding op die wet, en die overtreding is er m.i. niet, in geen enkele van de aangehaalde voorbeelden in de openingspost.

Citaat:
Het zal onvermijdelijk meer gaan voorkomen dat al verbannen of nog niet verbannen leden
de aandacht van CGKR op Politics gaan trekken als het zo doorgaat
Want?

Citaat:
Leuk is het niet, maar beter is het, de duidelijkste excessen preventief te wieden. Zoals ik al zei, is er nu ook al zelfcensuur.
Zelfcensuur uit angst om de wet te overtreden vind ik maar niets. Ik zou het laf vinden als mensen zichzelf daardoor (laten) muilkorven.

Citaat:
Ikzelf blijf weg uit door mij als racistisch ervaren draden, zeg ik er maar bij voor alle duidelijkheid.
Juist, je zegt het zelf al, door jou als racistisch ervaren. Iemand anders ervaart dat misschien helemaal niet als racistisch, en weer anderen, zoals bijvoorbeeld Wisord/Jurgen/etc., vinden zowat alles wat niet met hun visie strookt al snel racistisch, waarmee ik maar wil zeggen dat racisme een zeer subjectief begrip is, net zoals "belediging" ook al zo'n subjectief begrip is.
Oud 21 juni 2011, 18:04   #647
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het goedkeuren van, of deportatie als oplossing aandragen vind ik verachtelijk. Laat daar geen misverstand over bestaan.

Maar ik geloof in de kracht van argumenten en de zelfreinigende werking van vrijheid van meningsuiting en democratie. We zijn hier verdorie met volwassen mensen bij elkaar om te discussieren over politiek. Met tegenstanders, met mensen met wie je het hartgrondig oneens bent.

Persoonlijke aanvallen, oproepen tot geweld e.d. moeten natuurlijk geweerd en bestraft worden. Maar het censureren van meningen die je niet welgevallig zijn stuit me ontzettend tegen de borst. Ik wil die meningen kunnen tegenspreken en bestrijden met argumenten, niet met de wisknop.
kan niet genoeg herhaald worden..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:14   #648
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik zo maar al te graag een serene discussie hebben over het probleem in sommige wijken en de oorzaak daarvan in I&I, of een gefundeerde discussie over de Islam zelf in G&L.
Jammer genoeg is dat niet mogelijk zonder dat een aantal platvloerse racisten er zich mee komen moeien en de discussie verzandt in verwijten.
Als we al kunnen beginnen met het probleem niet te minimaliseren, dan zou er inderdaad een mogelijkheid tot serene discussie zijn. Het probleem beperkt zich al lang niet meer tot bepaalde wijken in grootsteden als Brussel en Antwerpen alleen. Dan komt er inderdaad een dag dat mensen hun twijfels beginnen krijgen over een multiculturele wereld, dan komen ze op een punt dat er er genoeg van hebben en hun ongenoegen beginnen te uiten.
Maar feitelijk mogen en kunnen ze dat niet want dan begint men onmiddelijk met woorden als onverdraagzaamheid en racisme te goochelen.
En zo blijven we in een cirkeltje ronddraaien en geraken we er niet uit.

Alboreto, ik wil niks liever dan hier op dit forum een serene discussie aangaan. Maar als je verwijten krijgt in termen van speknek,racist of neo-nazi omdat je nog maar durft opperen dat je niks moet weten van de Islam en de fanatiekelingen die leven volgens de wetten van de Koran.....dan hoeft het voor mij niet meer. Maar dan vraag ik mij wel af hoe we als "vreemdelingen voor elkaar" dichter naar elkaar kunnen toegroeien,de dialoog aangaan of laat staan dat we samen kunnen leven. Men heeft altijd de mond vol over integratie.....maar soms heb ik het gevoel dat ik degene ben die moet integreren, mij aanpassen of ophoepelen. En ik sta niet alleen met dat gevoel. Tja, dan mag het je niet verwonderen dat vroeg of laat de bom gaat barsten , en dat mensen meer en meer een afkeer krijgen van vreemdelingen.Respect hebben en tonen? Ja! ......Maar het moet dan wel van 2 kanten komen.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 21 juni 2011 om 18:19.
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:15   #649
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
kan niet genoeg herhaald worden..
U vraagt, wij draaien:

Citaat:

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:17   #650
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Als we al kunnen beginnen met het probleem niet te minimaliseren, dan zou er inderdaad een mogelijkheid tot serene discussie zijn. Het probleem beperkt zich al lang niet meer tot bepaalde wijken in grootsteden als Brusel en Antwerpen alleen. Dan komt er inderdaad een dag dat mensen hun twijfels beginnen krijgen over een multiculturele wereld, dan komen ze op een punt dat er er genoeg van hebben en hun ongenoegen beginnen te uiten.
Maar feitelijk mogen en kunnen ze dat niet want dan begint men onmiddelijk met woorden als onverdraagzaamheid en racisme te goochelen.
En zo blijven we in een cirkeltje ronddraaien en geraken we er niet uit.

Alboreto, ik wil niks liever dan hier op dit forum een serene discussie aangaan. Maar als je verwijten krijgt in termen van speknek,racist of neo-nazi omdat je nog maar durft opperen dat je niks moet weten van de Islam en de fanatiekelingen die leven volgens de wetten van de Koran.....dan hoeft het voor mij niet meer. Maar dan vraag ik mij wel af hoe we als "vreemdelingen voor elkaar" dichter naar elkaar kunnen toegroeien,de dialoog aangaan of laat staan dat we samen kunnen leven. Men heeft altijd de mond vol over integratie.....maar soms heb ik het gevoel dat ik degene ben die moet integreren, mij aanpassen of ophoepelen. En ik sta niet alleen met dat gevoel. Tja, dan mag het je niet verwonderen dat vroeg of laat de bom gaat barsten , en dat mensen meer en meer een afkeer krijgen van vreemdelingen.Respect hebben en tonen? Ja! ......Maar het moet dan wel van 2 kanten komen.
Die uitspraken daar heb ik een ban voor gekregen. Wat is uw probleem dus?
Meisje, wordt het niet eens tijd om met iets nieuws te komen?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 juni 2011 om 18:17.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:20   #651
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Die uitspraken daar heb ik een ban voor gekregen. Wat is uw probleem dus?
Meisje, wordt het niet eens tijd om met iets nieuws te komen?
Voila....dat bedoel ik dus
Serene discussie op politics.be ? Tarara, my ass!

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 21 juni 2011, 18:21   #652
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
ach, op zich niet verkeerd dat iemand er een andere mening op nahoudt. Alleen schrikwekkend dat iemand van mening is dat anderen zich naar zijn norm moeten gedragen en dat hij meent dat een organisatie zoals Politics een mea culpa moet formuleren voor een daad van derden.

De mensen die hier voor racisme werden geband zijn slechts een fractie van de meer dan 19.000 inschrijvingen op dit forum.

Was mijn antwoord in die zin te ingewikkeld?
²
Oud 21 juni 2011, 18:27   #653
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Voila....dat bedoel ik dus
Serene discussie op politics.be ? Tarara, my ass!
Wie sleurt mijn naam in deze discussie?

Ik ben enkele dagen niet online geweest, lees in deze draad en lees mijn naam al op één van de eerste pagina's. Wat een obsessie met moslims, de islam en alles wat er mee te maken heeft. Mensen die de islam dan weer niet bashen noemen ze bekeerlingen. Ik heb iemand een 'Vlaamse speknek' genoemd omdat die persoon me duidelijk uitschold en mijn ouders in de discussie betrok. Ook werd er vaak gebruld dat ik het maar moest aftrappen naar 'mijn land' en het liefst zou men 'ons' boven de sahara willen lossen. Wees toch eens 5 minuten redelijk. Of is dat te veel gevraagd.

Overigens, ik heb niemand meer beledigd bij mijn weten na mijn terechte ban. Ik vraag me dus oprecht af wat uw punt is en waar jij toch over klaagt.

En nu ontopic: Ik ben het volledig eens met Alboreto. Maarten neemt de klacht duidelijk niet serieus. Helaas.
Oud 21 juni 2011, 18:29   #654
Alboreto

Standaard

Citaat:
Als we al kunnen beginnen met het probleem niet te minimaliseren
Laat ons dan verder gaan en de problemen ook niet buiten proportie op te blazen.

Citaat:
Kijk, ik gebruik dat woord niet licht.
Indien bv iemand elke misdaad uit de krant, ook deze gepleegd door autochtonen aangrijpt om racistische propaganda te spuien, en dit op een onbeschofte en kinderachtige manier, dan vindt ik die persoon een racist plein sang.
En indien die persoon de vrijheid tot meningsuiting promoot, dan maak ik daar ook dankbaar gebruik van.

Citaat:
Het moet inderdaad van twee kanten komen.
Zij moeten zich aanpassen aan ons en wij moeten ons aan hen aanpassen.
We gaan nu eenmaal naar een multiculturele samenleving, dus een andere keuze hebben we niet.

Ik ben voor het streng aanpakken van de misdaad, ongeacht of de misdadiger mohamed of anneke noemt.

Ik ben voor het streng aanpakken van misbruiken in de sociale zekerheid, voor mij moet iedereen werken voor zijn kost, laat de werklozen desnoods de straat vegen een paar uur per week. Zo niet -> geen geld.
Ook hier ongeacht of de profiteur Czcibor of jef noemt.

Ik ben voor meer blauw op straat om ook de kleine criminaliteit aan te pakken die nu straffeloos gebeurd. Schrijf iedereen maar op de bon, ongeacht of het Jezus of Ann-Marie Vandebollewinkel is die sluikstort.
Oud 21 juni 2011, 18:31   #655
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laat ons dan verder gaan en de problemen ook niet buiten proportie op te blazen.

Indien bv iemand elke misdaad uit de krant, ook deze gepleegd door autochtonen aangrijpt om racistische propaganda te spuien, en dit op een onbeschofte en kinderachtige manier, dan vindt ik die persoon een racist plein sang.
En indien die persoon de vrijheid tot meningsuiting promoot, dan maak ik daar ook dankbaar gebruik van.

We gaan nu eenmaal naar een multiculturele samenleving, dus een andere keuze hebben we niet.

Ik ben voor het streng aanpakken van de misdaad, ongeacht of de misdadiger mohamed of anneke noemt.

Ik ben voor het streng aanpakken van misbruiken in de sociale zekerheid, voor mij moet iedereen werken voor zijn kost, laat de werklozen desnoods de straat vegen een paar uur per week. Zo niet -> geen geld.

Ik ben voor meer blauw op straat om ook de kleine criminaliteit aan te pakken die nu straffeloos gebeurd. Schrijf iedereen maar op de bon, ongeacht of het Jezus of Ann-Marie Vandebollewinkel is die sluikstort.
Hier kan ik mij in vinden.

Oud 21 juni 2011, 18:32   #656
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Mee eens.
Oud 21 juni 2011, 18:33   #657
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
En nu ontopic: Ik ben het volledig eens met Alboreto. Maarten neemt de klacht duidelijk niet serieus. Helaas.
Dat zou ik niet zo direct zeggen.
Zijn wegblijven uit de draad doet me vermoeden dat hij mijn raad is opgevolgd en raad is gaan zoeken buiten het forum.

Heb nog even geduld, ik heb vertrouwen in hem.
Oud 21 juni 2011, 18:34   #658
Alboreto

Standaard

Citaat:
Hier kan ik mij in vinden.
Dacht ik wel, we delen wel meer dezelfde mening.
Altijd leuk om een leuke discussie te voeren met iemand uit lalaland, dank daarvoor.
Oud 21 juni 2011, 18:35   #659
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Dat is het uitgangspunt van zowel deze discussie als de email(s) van Wisord/Jurgen/etc. nu juist wel.

Wisord is vrijwel zeker dezelfde persoon als de Jurgen die die emails gestuurd heeft.
Wat is het nu? is wisord/Jurgen of is het vrijwel zeker?
Waarop baseer jij je? Ik hoop dat jij wel bewijzen hebt voor je beschuldigingen.

Je schreef in een andere post
Ten eerste is het willen wegcensureren van meningen, hoe abject die in de ogen van sommigen ook mogen zijn, n�*ét het antwoord.
en
Wat ik trouwens wel zou doen, maar dat heeft verder enkel zijdelings met deze zaak te maken, is alles wat naar Wisord/Jurgen/etc riekt, preventief te verbannen.
Waarom moet Wisord en alles waar er naar riekt, monddood gemaakt worden?
Is het wegcensureren van meningen nu plots toch het antwoord?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:36   #660
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat zou ik niet zo direct zeggen.
Zijn wegblijven uit de draad doet me vermoeden dat hij mijn raad is opgevolgd en raad is gaan zoeken buiten het forum.

Heb nog even geduld, ik heb vertrouwen in hem.
Ik heb niet alles gelezen. Maar ik leid dit slechts af uit hetgeen ik van hem gelezen heb. Ik had de indruk dat Maarten hier even advies kwam vragen. Maar hoe kun je nu advies vragen aan mensen die ervan beschuldigd worden racistische uitspraken te hebben gedaan. Degene die reageren zijn degene die blijkbaar over de schreef gingen met hun uitspraken. Maarten zou zich inderdaad beter eens kunnen informeren buiten het forum.

Dit is trouwens ook niet de eerste keer dat p.be ervan beschuldigd word racisme toe te laten. Ik verschiet daar niet van als ik heel eerlijk mag zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be