![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#283 |
Europees Commissaris
|
![]() hmmm ik zou eerder zeggen, dat diegenen, die hier mee akkoord gingen zich vergist hebben (hoewel ik wel voor het uitbaggeren ben en ik de huidige alternatieven wel wat duur vind).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() Ben benieuwd hoe de Nederlanders zich uit de slag gaan trekken. En met verhaaltje ze nu weer komen aandraven om de Hedwige-polder niet onder water te moeten zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets onaardigs over Nederlanders?
Ik krijg er nekpijn van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het land bezorgt sommige mensen hier een minderwaardigheidscomplex.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Nederlanders bestaan het te zeggen "Hij is bezig" in plaats van gewoon zoals iedereen "Hem is bezig".
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de vuilakken
![]() |
#289 | |
|
![]() Citaat:
Het belangrijkste is in ieder geval dat het verdiepen zelf al gebeurd is. Die polder is verder gewoon ons probleem, en niemand heeft zin om ze te vertellen dat ze gewoon moeten doen wat er afgesproken is omdat we een aantal andere issues te bespreken hebben momenteel.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 juni 2011 om 07:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Schitterend geformuleerd. En kijk eens rond op dit forum: de Nederlanderhaters heten Sarkozy of wonen in Grand Liège of zo. Hun gestook is n�*et tegen de Nederlanders bedoeld, maar tegen Vlamingen die toenadering zouden zoeken tot hun taalgenoten, hetgeen de eenheid van België bedreigt, en die heeft altijd ten dienste gestaan van het cultuurimperialisme van La Grande Nation. In oorsprong is alle Nederlanderhaat in Vlaanderen er in gelepeld door degenen die Vlaanderen het licht in de ogen en het Nederlands in de mond niet gunden. Het is niet zozeer vijandigheid tegenover de Noorderburen als het stockholmsyndroom van een natie die zich sinds het einde van de achttiende eeuw door Frankrijk laat gijzelen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juni 2011 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben ook niet blij met onze regering en zie ze liever vandaag dan morgen opstappen, maar de vorige kutpremier die ik ook niet gekozen had bleef ook een decennium zitten, dus reken er maar niet op. Voorlopig moeten we in Nederland even knokken voor het behoud van zorg voor mensen die het nodig hebben en dat soort prioriteitszaken, dus ik reken het niemand, en ook geen plitici, aan dat ze het kabinet net even heel hard aanschoppen op dit punt.
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
|
![]() Citaat:
En voordat iemand begint met "jamaar afspraken blabla" zeg ik "stabiliteitspact"
![]() |
![]() |
#294 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik het goed begrijp moet Vlaanderen opdraaien voor de meerkost van dat alternatief. Laatst gewijzigd door pajoske : 21 juni 2011 om 21:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
Maar eerst zien dan geloven. Er wordt teveel geroepen.
![]() |
![]() |
#296 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
|
![]() Citaat:
en het lijkt me een sterk verhaal dat door deze of de andere polder onder water te zetten Vlaanderen ineens 250 miljoen kosten heeft. Als dat zo is dan is dat natuurlijk niet goed he.
![]() |
![]() |
#298 | |
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 22 juni 2011 om 07:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
|
![]() Citaat:
We moeten vaststellen dat volgens dat artikel de Belgen bedrogen worden. De vraag is enkel door wie?: 'De Hollanders' zoals op het eerste zicht blijkt of door een 'ex minister, lid van een partij die een belangrijke machtspositie bekleedt in Vlaanderen en België, en leugens of halve waarheden vertelt'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dit een absurd verhaal. Stel nu dat de verandering van locatie een meerkost brengt van 250 miljoen kan men die meerkost onmogelijk afwentelen op Vlaanderen. Omdat de Vlaamse regering hier niet de initiatiefnemer is en niet gebeurt is in samenspraak en akkoord met de Nederlandse regering en Europa. En nog in overeenstemming is met het getekend verdrag.