Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2003, 12:58   #21
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ik studeerde werden er nauwelijks drugs gebruikt. Drugs was iets voor marginale middens. Er werd wel stevig gedronken en gerookt. Echt aan de drank verslaafden heb ik niet gekend.
Bij mijn weten worden er nu inderdaad meer jointjes gerookt, maar is dat erger dan zwaar drinken?? Ik denk het niet. Ik vind al dat gedoe alsof de jeugd niets anders doet dan aan de drugs zitten zwaar overdreven.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 15:10   #22
Ali
Schepen

Ali's schermafbeelding

Standaard

Begié is niet in verval , Belgié is een paradijs met haar sociale zekerheid de ziekenkas en den dop...prachtig toch?
bij ons in marokko moeten ze dat nog uitvinden.
maar onze koning is heel slim.
zolang dat we hier kunnen profiteren kan onze koning rustig wat geld sparen
Oud 27 februari 2003, 15:11   #23
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
Begié is niet in verval , Belgié is een paradijs met haar sociale zekerheid de ziekenkas en den dop...prachtig toch?
bij ons in marokko moeten ze dat nog uitvinden.
maar onze koning is heel slim.
zolang dat we hier kunnen profiteren kan onze koning rustig wat geld sparen
Prachtig toch! Iemand die openlijk toegeeft dat men hier komt profiteren van onze sociale zekerheid!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 15:28   #24
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Ali begint mij zo langzaamaan even fake te klinken als die Rechtse Rukker die hier ook ergens ronddoolt.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 15:32   #25
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Kotsmos:
Ali begint mij zo langzaamaan even fake te klinken als die Rechtse Rukker die hier ook ergens ronddoolt.

ydde:
Kotskke, heb d'et ook al door ...
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 17:27   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Af en toe sta ik er verstomd van, hoe sommigen erin slagen te broebelen, zonder zich onder water te bevinden.
Oud 28 februari 2003, 10:29   #27
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

De tekst "België in verval" lijkt wel geschreven door Alexandra Coolen
Oud 28 februari 2003, 13:04   #28
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Xandra is niet zo ongewoon, ze valt alleen meer op. De paar keer dat ze op TV mocht komen viel ze heel goed mee. Dat ze een andere mening heeft is alleen maar een voordeel. Op die manier kan je nog eens over iets anders praten en anders tegenover de wereld aankijken. Om over een dom blondje te spreken, toch maar oppassen want dat is ze niet. Inderdaad ze kijkt meer naar vroegere samenlevingsvormen. Vergeet echter niet dat je ouders, grootouders vaak ook zo dachten en leefden, en wat was er verkeerd met die mensen.

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2003, 19:03   #29
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

België in verval? Het komt mij bekend voor!
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2003, 11:34   #30
Kotsmos
Minister-President

Standaard

jij ook soms?
Oud 5 maart 2003, 01:03   #31
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
Citaat:
Xandra is niet zo ongewoon, ze valt alleen meer op. De paar keer dat ze op TV mocht komen viel ze heel goed mee. Dat ze een andere mening heeft is alleen maar een voordeel. Op die manier kan je nog eens over iets anders praten en anders tegenover de wereld aankijken. Om over een dom blondje te spreken, toch maar oppassen want dat is ze niet. Inderdaad ze kijkt meer naar vroegere samenlevingsvormen. Vergeet echter niet dat je ouders, grootouders vaak ook zo dachten en leefden, en wat was er verkeerd met die mensen.

mvg. Rogier
Rogier, tot nu toe heb ik altijd gedacht dat je "een beetje" conservatief was. Toen ik je absurde bijdragen over cannabis las, begon ik al iets te voelen, maar nu ik je ook nog A. Coolen hoor verdedigen weet ik het wel zeker: ge bent nen triestige conservatieve zagevent.
Bovendien bent ge hypocriet ook.
U zegt dat wanneer u verhuisd bent, u nooit contact heeft gehad met uw buurman. U sprong dagelijks in uw auto om recht naar het werk te rijden en 's avonds onmiddelijk weer terug in huis.
Dus, Uzelf doet òòk geen moeite om die sociale band te doen ontstaan, maar ge zit hier wel te zeuren dat hij er niet meer is.
Op m'n 16é werd ik al kotsmisselijk van die oerconservatievelingen. Ik ben er nu bijna 40 en ik word er nog steeds kotsmisselijk van.
Draai gewoon mee met de wereld man. En als het u toch allemaal zo tegenstaat, maak er dan een eind aan. Dankzij een aantal progressieven kan u dat vandaag doen zònder dat u daar een wet voor hoeft te overtreden.
Oud 5 maart 2003, 10:29   #32
Luddo
Minister

Standaard

Ik moet Rogier bijtreden. Alexandra Colen is geen dom blondje. Ze heeft in haar kleine rechterteen meer gezond en ander verstand dan Freya Van den Bossche in haar beide showbenen. Alexandra mist alleen een familielid op de openbare omroep om haar op een deskundige manier te promoten op kosten van de belastingbetaler.
Oud 5 maart 2003, 18:49   #33
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
Citaat:
Vergeet echter niet dat je ouders, grootouders vaak ook zo dachten en leefden, en wat was er verkeerd met die mensen.
Dat is het hem juist: Colen houdt vast aan waarden en weigert in te zien dat die veranderen, en dat je daar als individu, en zelfs als massa, weinig aan kan veranderen.

Citaat:
Ik moet Rogier bijtreden. Alexandra Colen is geen dom blondje. Ze heeft in haar kleine rechterteen meer gezond en ander verstand dan Freya Van den Bossche in haar beide showbenen. Alexandra mist alleen een familielid op de openbare omroep om haar op een deskundige manier te promoten op kosten van de belastingbetaler.
blablabla. Soms overtreft dit forum zelfs Kafka.
Oud 5 maart 2003, 22:47   #34
Ali
Schepen

Ali's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blablabla. Soms overtreft dit forum zelfs Kafka.
wie is eigenlijk die kafka?
Oud 16 maart 2003, 14:25   #35
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2003, 12:50   #36
goodfellow
Vreemdeling

Standaard

Als de belgische regering denkt van nog veel veto's te stellen,
zou het wel eens zeer snel kunnen bergaf gaan.ZOO groot is
belgie nu ook weer niet.
goodfellow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 10:40   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nom@d Bekijk bericht
een staat in verval

Heeft het goddeloze tijdperk in Belgie geluk gebracht ? Diep van binnen weet iedereen dat het zo niet verder kan gaan.Het materialistische leven heeft niemand geluk gebracht, in ieder geval geen echt geluk.De meeste gezinnen zijn ontwricht, dwz de ouders zijn gescheiden, of kinderen zijn van huis weggelopen..Ook zijn er de sleutelkinderen, wiens moeders moeten werken; als ze na school naar huis komen is er geen moeder die op hen wacht..-De economie gaat vòòr het gezin en zij kan alle arbeidskrachten gebruiken want er worden niet meer genoeg kinderen geboren, zeker geen Begische.Wat zou er in de dierenwereld gebeuren, als de dieren hun jongen niet meer op zouden opvoeden ? Buiten dat de Belgische vrouw nu moet werken, voor de 2e auto, voor de vakanties..voor de status van het gezin, worden ook de kinderen steeds vrijer opgevoed. Als ze überhaupt nog opgevoed worden...christelijke opvoeding is er niet meer want ze worden toch immers allemaal gedumpt in de creche en daar wordt heus geen bijbelverhaal aangehaald.Waarden en normen worden niet bijgebracht, want het is immers toch niet HUN kind? Voor een goede opvoeding is nu juist een goed geordend gezinsleven erg belangrijk. Als moeder de vrouw niet thuis is als de oudere kinderen uit school komen, gaan de kastjes weer aan (computer, tv); wat ze daar te zien krijgen is niet erg stichtend en opbouwend...in sommige films/internet sites worden alle zonden van de wereld bedreven.
Wie maakt zich daar nu druk over ? "Als ze niet met 4 jaar al bedorven zijn, dan zijn ze het wel met 18..."

Legalisering door de regering van prostitutie; wat vroeger ernstig werd genomen en beschouwd werd als 'laag volk van lichte zeden' wordt nu gewoon gevonden. Nu gaat Jan en alleman naar dit volkje omdat ze het 'thuis' niet meer bij hun vrouw kunnen vinden. De jeugd van tegenwoordig gaat met een leeftijd van 10 jaar al naar disco's en zuipt zich vol met troep waardoor hun lever al op hun dertigste naar de vernieling gaat. Het wordt tegenwoordig ongewoon gevonden als een kind van 14 jaar 'het' nog niet gedaan heeft.

De afbraak van de waarden en normen gaat in rap tempo verder,het scheelt niet meer veel of de staat bepaalt letterlijk over het leven,de dood en de opvoeding. Met ons voedsel wordt geknoeid, de beschaving afgebouwd, de cultuur gaat verloren, het respect voor zijn naaste...tot zelfs de Belgische taal; buiten dat er steeds minder nederlands sprekende mensen in Belgie zijn gebruiken de Belgen ook steeds minder vocabulaire in hun taalgebruik, de taal verarmt net als de goede zeden. Alle grove woorden worden nu ook gewoon op televisie en radio gebruikt. Ik bedoel opmerkingen als"ik voel me kut" "dat is klote"..."G verdomme"zijn heel normaal nu. Ook op tv.Niemand durft er iets van te zeggen...Ook de "regering" niet. Nee, niemand durft iets te zeggen en dat kenmerkt vooral deze tijd.Bijna niemand weert zich nog tegen het kwaad. De ware oorzaken durft niemand meer te noemen.Maar iedereen weet het van binnen waar de ware oorzaken liggen..beslist !!De ware bronnen van het kwaad zijn TABOE. De overheid doet echter steeds alsof ze verbaast zijn " er zijn steeds meer criminele jongeren", zij noemen echter niet de ware oorzaken zoals de afbraak van het gezin en de maatschappij. Zelf de kinderen zelf snappen de WARE OORZAKEN !! De oorzaken worden NIET aangepakt.Meer Blauw op straat lost niets op; zolang de kinderen geen gezin meer hebben en er geen moeders meer thuis zijn. Daardoor is er ook geen sociale controle meer. Buren spreken elkaar steeds minder.Mensen vereenzamen, iedereen is voor zichzelf bezig, voor het geld, carrière maken, promoveren,betere baan, meer verdienen,..dat is het enige doel van het leven. Doordat God niet meer bestaat tegenwoordig hebben ze geen ander doel dan maximaal genieten, maximaal verdienen,..Wat een leegte ! Waar gaan we heen ? Waarom noemt niemand de ware oorzaken ?? Moeten we straks ook in de bus,tram,trein,bushalte...camera's gaan plaatsen misschien ? Het zal wel moeten op den duur..! De afkeer van God, de algehele vervaging van de normen en waarden en de vermindering van het wederzijds respect zet zich onverminderd voort.Zijn er nog mensen met gezond verstand ? Iedereen weet dat het eindigt in algehele chaos en wetteloosheid.Steeds meer zware criminelen worden vrij gesproken.Moordenaars lopen na een paar jaar weer vrolijk rond, op zoek naar hun volgende slachtoffer.Maar de mensen zien het niet meer, ze slapen achter het kasje dat voor hun bepaalt hoe zij moeten denken. Er zijn maar weinig Belgen die weten dat er in Brussel allang een nummertje voor hen klaar licht, een microchipje dat straks bij iedereen onder de huid wordt gespoten. Al 17 keer zijn de ministers in het geheim bijeen gekomen. De bio-chip is klaar, de chip die reeds in 1968 proefsgewijs bij mensen ingeplant werd en steeds verder is ontwikkeld. Als het eerst maar een gigantische wanorde is

uit "de waarheid"
Ik hou wel van flippante bijdragen, en dit is er een.
Wat een geluk dat we vanonder de schaduw van de kerktoren uitgekomen zijn, de tolerantie op alle gebied vergroot is, de rijkdom en de opvoeding toegenomen, de sociale controle ingetoomd, en het individu vrijer en zelfstandiger geworden is, de vrouwen ontvoogder en gelijker, etc.
Als er dan al veel kan verbeterd worden, dan niet door atavistische technieken en opvattingen...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 11:15   #38
abi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
België in verval? Het komt mij bekend voor!
Gelukkig da we onze Fluppe nog hebben

abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 11:28   #39
ekskimo
Provinciaal Statenlid

ekskimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Prachtig toch! Iemand die openlijk toegeeft dat men hier komt profiteren van onze sociale zekerheid!!
ja hoe zout ge zelf zijn als ik in zo'n ander land zou wonen waar ge als ge ziek zijt helemaal geen geld hebt ik zou rap hier komen wonen het enige probleem is juist dat er zoveel mensen naar hier komen

ekskimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 17:52   #40
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ekskimo Bekijk bericht
ja hoe zout ge zelf zijn als ik in zo'n ander land zou wonen waar ge als ge ziek zijt helemaal geen geld hebt ik zou rap hier komen wonen het enige probleem is juist dat er zoveel mensen naar hier komen
Weinig Eskimo's, toch.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be