Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2011, 18:50   #341
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Van het adoptiekind óf een vader óf een moeder afpakken om uw "wens" te bevredigen noem ik inderdaad "goestingske"...

Als dat nu ook al een belediging is voor de holebigemeenschap dan bevestigt u, naast uw grove belediging dat vele homo's tegen homosexualiteit zouden zijn, nogmaals het cliché dat "beledigd zijn" zowat de nationale hobby is van de holebigemeenschap...rare hobby hebben die gasten...en de kinderen of hun protectoren mogen dan niet "beledigd" zijn als diezelfde gasten hun een pa of een ma willen afpakken?
Een vader of een moeder neem je niet af aangezien men in een homokoppel elk een rol op zich neemt.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 18:52   #342
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Een vader of een moeder neem je niet af aangezien men in een homokoppel elk een rol op zich neemt.

Dan staat hun niets in de weg om iemand te vinden die ook de rol van het kind op zich kan nemen...
Oud 23 juni 2011, 18:54   #343
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dan staat hun niets in de weg om iemand te vinden die ook de rol van het kind op zich kan nemen...
Ik stel voor dat jij die rol op u neemt.
Oud 23 juni 2011, 18:58   #344
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat jij die rol op u neemt.
U bent begonnen met zeveren hé alfa, niet ik...
Oud 23 juni 2011, 19:06   #345
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
U bent begonnen met zeveren hé alfa, niet ik...
Het is niet omdat jij zo verknocht zit in je traditionele waarden dat mijn uitspraak plots belachelijk is hé. Blijkbaar ben jij iemand die elke vorm van anders zijn veroordeelt. Nochtans scheelt iedereen wel over iets van mening. Je meent te vinden dat vlamingen worden benadeeld maar je trekt je mening niet door naar elke laag van de bevolking,... homo's zijn voor u minderwaardig en zouden geen kinderen mogen opvoeden? Dit terwijl elk ander type gezin wel kinderen mag opvoeden. Samengestelde gezinnen, .... denk je dat dit beter is voor het kind? De paus is blijkbaar je grote voorbeeld.
Oud 23 juni 2011, 19:16   #346
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Van het adoptiekind óf een vader óf een moeder afpakken om uw "wens" te bevredigen noem ik inderdaad "goestingske"...

Als dat nu ook al een belediging is voor de holebigemeenschap dan bevestigt u, naast uw grove belediging dat vele homo's tegen homosexualiteit zouden zijn, nogmaals het cliché dat "beledigd zijn" zowat de nationale hobby is van de holebigemeenschap...rare hobby hebben die gasten...en de kinderen of hun protectoren mogen dan niet "beledigd" zijn als diezelfde gasten hun een pa of een ma willen afpakken?
Nogmaals, en ik hoop dat het ooit door uw olifantenhuid heen komt, de vorm van het gezin heeft geen invloed op de opvoeding van het kind. Of het nu opgevoed wordt in een familie M-V, M-M, V-V of met nog andere inwonende familie, weinig tot geen invloed. De belangrijkste factoren bij de opvoeding van het kind zijn: een opvoeding door 2 (of meer) volwassenen in een stabiele relatie, in een door de staat erkende unie, een goede relatie met de ouders en de rest van de familie en financiële zekerheid.

Ik heb nergens gezegd dat VELE homo's tegen homoseksualiteit zijn, alleen dat de meest fervente anti-homoseksuelen later vaak zelf homoseksuelen blijken te zijn. Dat is geen belediging dat is een vaststelling, en ik kan daar meerdere voorbeelden van geven: Roy Clements, John Paulk, Bob Moorehead, Billy James Hargis, Paul Crouch, Paul Barnes, Lonnie Latham, George Alan Rekers, Eddie Long, Albert Odulele en natuurlijk Ted Haggard. En dat zijn alleen de mensen waar we iets van weten, het is tragisch dat die hun seksualiteit moeten onderdrukken door een religie. Maar u zegt dat de kinderwens van holebi-koppels een farce is, een leugen, DAT is wel beledigend, en heeft geen enkele gegronde basis.
Oud 23 juni 2011, 19:39   #347
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
U wil het egoïsme van sommige volwassenengroepen laten prevaleren op humanistische verantwoordelijheid tav zwakkeren, in casu stemloze en kansarme kindjes.

Het siert u echter dat u toch nog de schaamte kent en uw egoïsme wil bedekken onder een camouflerende mantel van "studies" en "verdragen"...
Het siert u echter niet dat u uw homohaat verbergt in een mantel van "humanistische verantwoordelijkheid". Uw grote fout is echter dat de stemloze en kansarme kindjes even goed kunnen opgroeien in een holebigezin als in een heterogezin. Wat is dan het probleem? Op welke manier is dat egoïstisch van eender wie? Ik zie gewoon het probleem niet en al absoluut niet de relevantie met egoïsme.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 21:12   #348
Fieseler

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat jij zo verknocht zit in je traditionele waarden dat mijn uitspraak plots belachelijk is hé. Blijkbaar ben jij iemand die elke vorm van anders zijn veroordeelt. Nochtans scheelt iedereen wel over iets van mening. Je meent te vinden dat vlamingen worden benadeeld maar je trekt je mening niet door naar elke laag van de bevolking,... homo's zijn voor u minderwaardig en zouden geen kinderen mogen opvoeden? Dit terwijl elk ander type gezin wel kinderen mag opvoeden. Samengestelde gezinnen, .... denk je dat dit beter is voor het kind? De paus is blijkbaar je grote voorbeeld.
Uw persoonlijke aanval en leugendiarre mijnentwege en uw belediging naar de homosexuelen toe, alsof zij slechts een "rol" zouden spelen zijn het ultieme bewijs van uw argumentatieve armoede.

Dat komt er van als u het onmogelijke wil bewijzen....
Oud 23 juni 2011, 21:33   #349
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Het siert u echter niet dat u uw homohaat verbergt in een mantel van "humanistische verantwoordelijkheid". Uw grote fout is echter dat de stemloze en kansarme kindjes even goed kunnen opgroeien in een holebigezin als in een heterogezin. Wat is dan het probleem? Op welke manier is dat egoïstisch van eender wie? Ik zie gewoon het probleem niet en al absoluut niet de relevantie met egoïsme.

Ook hier dus ad hominem.

Denken jullie homofielen nu echt dat iedereen met een gezond stel argumenten voor jullie van de pot gerukte linkiewinkiedogmas gaat achteruitdeinzen uit angst om voor homohater en dergelijk gezeik te worden uitgemaakt?

Trouwens...jullie zijn een bende amateurs...iets of wat echte linkiewinkie voegt normaalgesproken nog een handvol fascismes, racismes en nazismes bij de "homohaat"....

terug on topic: ik heb in de ganse draad nooit tegengesproken dat een kind ook liefde en geborgenheid kan vinden bij een homokoppel, bij invaliede ouders, bij éénoudergezinnen, bij minderbegaafden enz enz.
Maar daar gaat het hem natuurlijk helemaal niet over: bij de keuze van adoptieouders gaat het natuurlijk over het rechten van het kind om een zo groot mogelijk gamma van alle mogelijkheden te krijgen die er voorhanden zijn in onze maatschappij.
Egoïsme, hoe chique verpakt ook in studies en verdragen allerhande, mag geen excuus zijn om dat recht in te perken.

Enne vriendjes....schelden verhelpt daar geen donder aan...
Oud 23 juni 2011, 21:56   #350
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

In het topic ''Homoseksualiteit is doodnormaal in de dierenwereld'' ben ik teruggekomen om homo-adoptie niet geheel te verbieden, indien er holebi-koppels zijn die een kind een goede plek kunnen bieden. Maar alleen als deze koppels een hoog inkomen hebben en goede omgeving bieden voor kinderen om op te groeien.

Alleen als er meer dan genoeg hetero's zijn (en voor zover ik heb gelezen schijnt daar niet bepaald een tekort aan te zijn) die dat allemaal ook bieden, is er geen reden om holebi-adoptie toe te staan.

Een vader en een moeder hebben is en blijft normaler voor een kind.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 22:16   #351
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
In het topic ''Homoseksualiteit is doodnormaal in de dierenwereld'' ben ik teruggekomen om homo-adoptie niet geheel te verbieden, indien er holebi-koppels zijn die een kind een goede plek kunnen bieden. Maar alleen als deze koppels een hoog inkomen hebben en goede omgeving bieden voor kinderen om op te groeien.

Alleen als er meer dan genoeg hetero's zijn (en voor zover ik heb gelezen schijnt daar niet bepaald een tekort aan te zijn) die dat allemaal ook bieden, is er geen reden om holebi-adoptie toe te staan.

'normaler' weer dat vaag lelijk woord. Awel ik vind vooral discriminatie van holebis (waar geen enkele objectieve reden voor is, 100% op vooroordelen gebaseerd dus) niet normaal...

Trouwens een kind dat opgroeit in een huis met moeder en vader was en is op vele plaatsen helemaal niet normaal! Maar ja, mensen met vooroordelen kijken zelden verder dan hun eigen neus lang is...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 23 juni 2011 om 22:17.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 22:17   #352
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ben ik het mee eens.
En uitzonderingen doen weinig of niets ter zake.

Ik heb ook mijn twijfels of het humanitaire hier primeert.
De maatschappij heeft een tekort aan werkers en dan is alles goed.
Het is alleen maar een kwestie van hoe je dat aanbrengt, hoe je dat verkoopt,
hoe je dat goed praat.
Je krijgt dan een andere discussie en die is zoals hier nu gebeurt
(ik beweer niet dat deze discussie fout is)
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 22:35   #353
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ook hier dus ad hominem.

Denken jullie homofielen nu echt dat iedereen met een gezond stel argumenten voor jullie van de pot gerukte linkiewinkiedogmas gaat achteruitdeinzen uit angst om voor homohater en dergelijk gezeik te worden uitgemaakt?

Trouwens...jullie zijn een bende amateurs...iets of wat echte linkiewinkie voegt normaalgesproken nog een handvol fascismes, racismes en nazismes bij de "homohaat"....

terug on topic: ik heb in de ganse draad nooit tegengesproken dat een kind ook liefde en geborgenheid kan vinden bij een homokoppel, bij invaliede ouders, bij éénoudergezinnen, bij minderbegaafden enz enz.
Maar daar gaat het hem natuurlijk helemaal niet over: bij de keuze van adoptieouders gaat het natuurlijk over het rechten van het kind om een zo groot mogelijk gamma van alle mogelijkheden te krijgen die er voorhanden zijn in onze maatschappij.
Egoïsme, hoe chique verpakt ook in studies en verdragen allerhande, mag geen excuus zijn om dat recht in te perken.

Enne vriendjes....schelden verhelpt daar geen donder aan...
1) Ik heb n-va gestemd, voor zover ik weet ben ik bijgevolg geen linkiewinkie.

2) Het geslacht van de ouders is een irrelevante mogelijkheid. Men kan evengoed selecteren op het hebben van een ferrari als auto. Of misschien moeten de ouders een apple als computer gebruiken? Die mogelijkheden zijn compleet irrelevant en beïnvloeden de opvoeding totaal niet (zoals alle onderzoeken aantonen).

Bijgevolg is mijn standpunt niet egoïstisch, ik wil het kind gewoon het beste bieden. Als een holebikoppel een goede thuis kan bieden, dan zie ik helemaal geen reden om dat te weigeren.
Oud 23 juni 2011, 22:37   #354
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
'normaler' weer dat vaag lelijk woord. Awel ik vind vooral discriminatie van holebis (waar geen enkele objectieve reden voor is, 100% op vooroordelen gebaseerd dus) niet normaal...

Trouwens een kind dat opgroeit in een huis met moeder en vader was en is op vele plaatsen helemaal niet normaal! Maar ja, mensen met vooroordelen kijken zelden verder dan hun eigen neus lang is...
Vaag lelijk woord?

Door de eeuwen heen is het altijd de norm geweest dat een vader en een moeder kinderen opvoeden. Procreatie is in een heteroseksuele samenlevingsvorm wel mogelijk, maar binnen een homoseksuele samenlevingsvorm niet.
Het blijft dan ook tegen de normaliteit en de natuur ingaan om homoseksuelen kinderen te laten opvoeden. Natuurlijk gezien kunnen homoseksuelen geen kinderen met elkaar verwekken.

Dus dat vanwege deze redenen adoptie door heterokoppels normaler is en primeert boven homo-adoptie is normaal, en logisch.
Oud 23 juni 2011, 22:42   #355
Effect
Minister-President

Standaard

BTW mij egoïstisch noemen is ridicuul. Ik ben 100% hetero, ik gun gewoon mijn holebivrienden het geluk dat ik zelf ook zoek. En ik gun hen om dat geluk te delen met kinderen die ze ongetwijfeld goed zullen opvoeden.
Oud 23 juni 2011, 22:46   #356
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vaag lelijk woord?

Door de eeuwen heen is het altijd de norm geweest dat een vader en een moeder kinderen opvoeden.
Bullshit. Zomaar uit mijn hoofd - Sparta, de Vikings, de meeste Papuas leven/leefden allemaal heel anders - er zijn talloze andere voorbeelden, maar waarom de moeite doen - uw samenleving is de beste en heeft altijd zo bestaan

Citaat:
Procreatie is in een heteroseksuele samenlevingsvorm wel mogelijk, maar binnen een homoseksuele samenlevingsvorm niet.
Het blijft dan ook tegen de normaliteit en de natuur ingaan om homoseksuelen kinderen te laten opvoeden. Natuurlijk gezien kunnen homoseksuelen geen kinderen met elkaar verwekken.
Haat, nonsens en vooroordelen. Vele hetero koppels kunnen ook geen kinderen krijgen op 'natuurlijke' wijze - mogen die dan ook geen kinderen adopteren (is trouwens bij de meesten de reden waarom ze willen adopteren. Bovendien is adoptie op zich niet 'normaal' en zeker niet natuurlijk...

Citaat:
Dus dat vanwege deze redenen adoptie door heterokoppels normaler is en primeert boven homo-adoptie is normaal, en logisch.
Dat vind gij, maar dat is enkel omdat ge uw door vooroordelen laat leiden. Is het niet koud daar in uw neaderthalergrot?

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 23 juni 2011 om 22:47.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 22:58   #357
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Ik vind het normaal dat heteroadoptie primeert boven homoadoptie omdat de heteroseksuele samenlevingsvorm een procreatieve is, en de homoseksuele samenlevingsvorm niet.
Bijgevolg is het zo dat kinderopvoeding door hetero's normaler is, dan het kind aan de homoseksuelen te schenken. Indien de overige omstandigheden gelijk zijn is daar geen enkele reden toe.

En voor zover ik weet zijn de meeste westerse landen het nog steeds met me eens, dus waarom je mij een Neanderthaler noemt is mij onduidelijk.
Oud 23 juni 2011, 23:02   #358
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vind het normaal dat heteroadoptie primeert boven homoadoptie omdat de heteroseksuele samenlevingsvorm een procreatieve is, en de homoseksuele samenlevingsvorm niet.
Bijgevolg is het zo dat kinderopvoeding door hetero's normaler is, dan het kind aan de homoseksuelen te schenken. Indien de overige omstandigheden gelijk zijn is daar geen enkele reden toe.

En voor zover ik weet zijn de meeste westerse landen het nog steeds met me eens, dus waarom je mij een Neanderthaler noemt is mij onduidelijk.
Gij maakt een arbitraire waardeoordeel en probeert dat vervolgens als 'logisch' of 'natuurlijk' of vanzelfsprekend voor te stellen. Awel dat is het niet. En hoeveel ge het ook herhaalt zal dat uw subjectieve mening niet objectief maken.

Bovendien, die achterhoede gevecht zult ge verliezen... of het nu of over vijf jaar of tien is, hoe dan ook zal die discriminatie verdwijnen. Uw soort sterft (gelukkig) stillekes aan uit...
Oud 23 juni 2011, 23:14   #359
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Gij maakt een arbitraire waardeoordeel en probeert dat vervolgens als 'logisch' of 'natuurlijk' of vanzelfsprekend voor te stellen. Awel dat is het niet. En hoeveel ge het ook herhaalt zal dat uw subjectieve mening niet objectief maken.

Bovendien, die achterhoede gevecht zult ge verliezen... of het nu of over vijf jaar of tien is, hoe dan ook zal die discriminatie verdwijnen. Uw soort sterft (gelukkig) stillekes aan uit...
Arbitrair gezien ? Het is en blijft de waarheid, tenzij de dag komt dat homoseksuelen en lesbiennes met elkaar kinderen kunnen verwekken, dan wil ik mijn mening gerust aanpassen.

Mijn soort ? Er zijn meer dan genoeg jongeren die dezelfde mening hebben net als ik. Ik geef wel toe dat steeds meer landen het allemaal mogelijk maken, maar of dat een goede zaak is..
Oud 23 juni 2011, 23:30   #360
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
BTW mij egoïstisch noemen is ridicuul. Ik ben 100% hetero, ik gun gewoon mijn holebivrienden het geluk dat ik zelf ook zoek. En ik gun hen om dat geluk te delen met kinderen die ze ongetwijfeld goed zullen opvoeden.
my point exactly...het geluk van de holebi's als (egoïstisch) argument om het recht van het kind te beperken...zo goed had ik het zelf niet kunnen samenvatten...waarvoor mijn dank...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be