![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chinese FOREX-reserves (minus goud), uitgedrukt in dollar.
Uiteraard onderdeel van de hegemonie de dollar (om alles uit te drukken in dollar). |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In verband met de post hierboven:
UPDATE: CISA: China Should Use Forex Reserves To Buy Commodities 23 feb 2011 Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Burgemeester
|
![]() En ik durf te wedden dat we dit nooit meer terug zien!
http://www.zerohedge.com/article/41-...-been-lent-out |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Burgemeester
|
![]() Het uitlenen of leasen van goud is "a great way" om de piepkleine markt te shorten. De papieren goud- en zilvermarkt is dan ook veel groter dan de bestaande reserves. Ooit komt de juiste prijszetting.
Ik blijf erbij dat we ons zilverfonds best wat spijzen met 99,9% zuiver zilver... http://prudentinvestornewsletters.bl...1-of-gold.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De moderne economie (1970 tot op heden) zal dan ook ruw geschat ook niet langer als 100 jaar houdbaar zijn. Waarschijnlijk ook zo bemeten; 50 tot 100 jaar alvorens er iets anders gedaan moet worden. Als men toch perse aan het geld wil blijven vastklampen als ruilmiddel en economische drijfveer dan zal zeer zwaar saneren nodig zijn en geld dus terug aan een fysiek gelimiteerd (edel-)metaal moeten gekoppeld worden. Dat zal een hele reeks nieuwe problemen oproepen maar onwaarschijnlijk zullen deze weer "creatief" opgelost worden. Vermoedelijk iets tussen toestanden van voor de eerste wereldoorlog en nu zeker... Of dat een werkbare of aangenamere situatie zal zijn betwijfel ik ten zeerste. Mocht je het nog niet gezien hebben raad ik u het volgende eens aan te bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=4Z9WV...embedded#at=71 en waarvoor zeitgeist de movement is: http://www.thevenusproject.com/
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#249 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is toch wel ongelooflijk dat het wettelijk toegestaan is, iets te lenen en het vervolgens te verkopen! Dat mogen de bullion banks (JP Morgan, Goldman Sachs...) wél, maar u en ik toch niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 juni 2011 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er bestaat niet zoiets als een 'perfect gezond bedrijf' as such dat relevant zou zijn voor economische interactie. Er bestaan alleen maar inschattingen en het zijn de die die relevant zijn voor economische interactie. Waarom iemand een 'perfect gezond bedrijf' zou 'pogen te kelderen' door middel van shorten is mij vreemd. Een heel hoog risico op een heel lage pay off; waarom je zoiets zou doen (uit eigenbelang) is mij vreemd.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 25 juni 2011 om 13:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Burger
|
![]() ze gaan in ieder geval zilverpapier en goudpapier afbouwen : http://www.dekritischebelegger.nl/gr...-van-beloftes/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees dit ook eens: http://www.counterfeitingstock.com/C...tingStock.html Maar we hoeven het nog niet over naked shorten te hebben. Gewoon shorten respecteert eveneens niet de aandeelhouders van bedrijven en zou dus illegaal dienen te zijn. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 juni 2011 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wat jij beweert. Ik vind dat precies niet zo geloofwaardig. Als dat te abstract is: waarom zou iemand bijvoorbeeld 100 000 dollar riskeren, met een enorm risico om het allemaal te verliezen, om een enorm lage winstmarge (1000 dollar ofzo) te verdienen? Waarom, Johan? Waarom?
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 juni 2011 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat hij dit schrijft: Citaat:
Hij begrijpt niet wat de normale, gangbare gang van shorten is - en hij vermeldt helemaal niet welke werkelijke en wezenlijke voordelen shorten inhoudt. De goesting om verder te lezen is dus in ieder geval weg.
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat als een bedrijf failliet gaat, de shorter de aandelen niet zou hoeven terug te kopen?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 25 juni 2011 om 15:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom het privilegiëren van aandeelhouders positief zou zijn, is mij vreemd. Je loopt in ieder geval de positieve effecten van shorten mis. Maar ja; als je maar de gevestigde klasse van aandeelhouders kan privilegiëren, zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer dit eens. Simpeler uitgelegd http://www.netcastdaily.com/broadcas...08-0531-3b.mp3 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Shorten is shorten is shorten. Als het gaat over shorten, is daar niets mis mee. Als het gaat over een andere praktijk, die wel eens shorten wordt genoemd, maar dat niet is, dan gaat het daar niet over, he. Het verschil tussen verkrachting en seks is ook 'maar theorie', maar 't is wel significant. Ik verdedig shorten. Wat er op Wall Street 'echt' gebeurd, weet ik niet. Maar als het shorten is, is daar niets mis mee. Als het iets is dat op shorten lijkt, maar het niet is, dan kan ik er niet over oordelen.
![]() |
![]() |