Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2011, 14:13   #21
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Volgens Tom Lanoye zijn we inderdaad jullie moffen.
In dat geval laadt Tom Lanoye de verdenking op zich dat hij in de dialectiek tussen Nederlanders en Vlamingen niet zindelijk kan redeneren.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 14:14   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Niet alle onzin is helemaal onzin

je bent er dus weer niet in geslaagd die helemaal de grond in te boren.

Zou je je zelfopgelegde forumtaak, onzin te weerleggen, niet bij wijze van beginnersoefening beperken tot totale onzin?

(lijkt me zelfs voor beginners al levensgevaarlijk als ze op een boosaardige intelligentie stuiten)
De meeste onzin hoeft niet weerlegd te worden.
Vaak is eventjes aanstippen voldoende.
(cfr. uwallochtonen- asieltopic)
Oud 25 juni 2011, 20:56   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

tIEN KEER VRAGEN en zagen NAAR EEN LIJSTJE VAN ONBESCHAAFDE LANDEN NOEM JIJ "EVEN AANSTIPPEN"

enne.. ik dacht ook al dat je niets weerlegd had

Toch bedankt voor de bevestiging
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 21:00   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
sterker nog, ik bén Hollander (een echte) en daar ben ik trots op. Maar afhankelijk van de context vind ik het niet prettig door sommigen hier Hollander (in de betekenis van Ollander) genoemd te worden omdat die mensen blijk geven van negatieve connotatie zowel als van begripsverwarring en daarmee feitelijk aangeven dat ze mij negatieve eigenschappen van andere lage landers (die géén échte Hollanders zijn) toedichten.

Als je begrijpt wat ik bedoel.
geen barst
Oud 25 juni 2011, 23:03   #25
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tIEN KEER VRAGEN en zagen NAAR EEN LIJSTJE VAN ONBESCHAAFDE LANDEN NOEM JIJ "EVEN AANSTIPPEN"
Inderdaad.
De onzin in uw topic, uw claim van wereldburgerschap in contrast met uw racistische opdeling in beschaafde en onbeschaafde landen, verdiende meer dan even aanstippen.Die afschuwelijke nonsens wilde ik heel goed in de verf zetten.
En het lukte, getuige uw grote gêne om dieper op het onderwerp van uw discriminatie in te gaan.
Citaat:
enne.. ik dacht ook al dat je niets weerlegd had
Uw claim op wereldburgerschap kon niet duidelijker weerlegd worden.
Oud 27 juni 2011, 11:46   #26
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U bezondigt zichzelf hier ook ferm aan onzindelijk redeneren.
Valsheid in geschrifte is een strafbaar feit.
Het behelst het vervalsen van documenten met bedriegelijk inzicht.
In het kader van een discussieforum staan we niet onder ede om correcte documenten te fabriceren. We mogen fouten maken, kromme redeneringen aandragen, ja zelfs vlakaf liegen. Dat is geen strafbaar feit.
Dat is nou net wat ik bedoelde: je mag volgens jou de dingen dus niet meer bij hun naam noemen of je begint onzindelijk te redeneren.

Ongeacht of dat dan gebeurt in juridische kontekst (waar er strafbaarheid is) of in de kontekst van een forum (waar er geen strafbaarheid is) blijft het als een paal boven water dat vals vals is. Het gaat niet eens om het vervalsen van dokumenten want dat wordt vlug genoeg achterhaald.

Ongeacht of die valsheid door onwetendheid gebeurt of opzettelijk om de gesprekspartners op een verkeerd been te zetten: het vernietigt het doel zelf van een eerlijke diskussie, met name inzicht te krijgen in wat Leopold von Ranke omschreef als wie es eigentlich gewesen ist. Tenminste voor zover de gesprekspartners op de bal en niet op de man willen spelen. Als ik aan dit forum deelneem is het niet om "toelaatbare" verdraaiingen of regelrechte onwaarheden te lezen maar wel om onvervalste bronnen te horen waar ik iets van kan leren. In wezen is dat het énige dat een forum het lezen waard maakt. Gelukkig zijn er op dit forum nog van die "idealisten" die de waarheid boven de leugen stellen, al zijn het dan ook rari nantes.

Dát is wat ik in mijn besluit formuleerde, niet meer en ook niet minder. En dat ik weiger andermans pluimen op mijn hoed te steken (in casu Kung Fu Tse en nu Leopold von Ranke) is bij wijze van bronvermelding voor lezers die deze bronnen willen natrekken de normaalste zaak van de wereld om voor zichzelf uit te maken of de aanhalingen al dan niet op het diskussiepunt toepasselijk zijn: althans voor mensen zonder dubbele agenda noch vooroordelen.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 11:49   #27
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het daarom dat je de draden van onze gebannen waanwijze HarrieChristus

zo overvloedig gestoffeerd en gelardeerd hebt met jouw gewaardeerde onzin-bestrijding?
Oud 27 juni 2011, 11:52   #28
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht
Kung Fu Tse (alias Confucius) zegde het al (in de Engelse vertaling van dr. Laurence Peter) If names are not correct, language will not be in accordance with the truth of things.

Ik moet tot mijn ergernis vaststellen dat in deze draden voortdurend begrippen gebruikt worden in een betekenis die ze helemaal niet hebben. Dat draagt niet bij tot het vormen van een helder inzicht.

In de kontekst van deze draad vallen volgende "valsheden in geschrifte" duidelijk op:

Sommige Belgen verwarren "Hollanders" met "Nederlanders".
Sommige Nederlanders verwarren "Vlamingen" met "Belgen".

Niet te verwonderen dat er voortdurend naast mekaar gepraat wordt.

Beter zelf eens correct begrijpelijk taalgebruik voeren

Citaat:
1 In deze draden
wat betekent dat? Welke draden?
Citaat:
2
Sommige Belgen verwarren "Hollanders" met "Nederlanders".
Sommige Nederlanders verwarren "Vlamingen" met "Belgen".
Wat betekent dat? Alle nederlanders voor Hollander verslijten?

Alle Belgen voor Vlamingen verslijten?

(naar analogie)

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juni 2011 om 11:56.
Oud 27 juni 2011, 12:00   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
De onzin in uw topic, uw claim van wereldburgerschap in contrast met uw racistische opdeling in beschaafde en onbeschaafde landen, verdiende meer dan even aanstippen.Die afschuwelijke nonsens wilde ik heel goed in de verf zetten.
En het lukte, getuige uw grote gêne om dieper op het onderwerp van uw discriminatie in te gaan.

Uw claim op wereldburgerschap kon niet duidelijker weerlegd worden.
Tot ginder weeral
De topic bolt nog.
Zelfuitgeroepen weerlegger

In dit forum is maar één vorm van weerlegging controleerbaar, dat is als de weerlegde spontaan uit zichzelf toegeeft.
Vandaar mijn heilzaam Socrates-voorbeeld

Met jouw stropop zal dat moeilijk lukken.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juni 2011 om 12:04.
Oud 27 juni 2011, 14:39   #30
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Zindelijk redeneren... is dat redeneren terwijl ge uw natuurlijke behoeften ophoudt? Dat is dan alles behalve ontspannen redeneren.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 14:45   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot ginder weeral
De topic bolt nog.
Zelfuitgeroepen weerlegger

In dit forum is maar één vorm van weerlegging controleerbaar, dat is als de weerlegde spontaan uit zichzelf toegeeft.
Vandaar mijn heilzaam Socrates-voorbeeld

Met jouw stropop zal dat moeilijk lukken.
Wat jouw topic betreft, was ik eigenlijk nog niet eens aan weerlegging toegekomen.
Ik vroeg je eerst om een verduidelijking en elaboratie van jouw standpunt dat je innam.
Daar die er nooit gekomen is, kon ik inderdaad niets expliciet weerleggen.
Impliciet kon wie ogen in zijn hoofd had uiteraard al snel snuiven waar het heenging. Ook jij......
Oud 27 juni 2011, 14:49   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nou net wat ik bedoelde: je mag volgens jou de dingen dus niet meer bij hun naam noemen of je begint onzindelijk te redeneren.
Het is net het omgekeerde.
In je openingspost plak jij een totaal fout etiket (valsheid in geschrifte) op bedoelde forumverschijnselen (drogredeneringen, leugens, incorrect woordgebruik etc.)

Je geeft dus kritiek op een fenomeen waar je je ab initio zelf aan bezondigt.
Als je start met de zaken fout te etiketteren, en er daardoor een groter gewicht aan toekent dan in realiteit het geval is, dan is jouw posting zelf een schoolvoorbeeld van 'onzindelijk redeneren'.
Oud 27 juni 2011, 15:29   #33
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Beter zelf eens correct begrijpelijk taalgebruik voeren
Wat is er fout? Wat is er onbegrijpelijk?

Citaat:
wat betekent dat? Welke draden?
Al wat onder het kopje "staatsinrichting" valt.

Citaat:
Wat betekent dat? Alle nederlanders voor Hollander verslijten?
Inderdaad. Vooral de zogezegde "onhebbelijkheden" van Hollanders (waar of verzonnen, dat maakt niet uit) uitsmeren over álle Nederlanders, wat trouwens nogal wat kwaad bloed zet bij wie niet in de Randstad woont...

Citaat:
Omgekeerd: Vlamingen dingen verwijten die in Vlaanderen slechts sporadisch voorkomen maar wel welig tieren in het Franstalige landsgedeelte...

Ik ben er blijkbaar ten onrechte van uitgegaan dat deze verduidelijkingen overbodig waren voor wie de diskussies over de staatsinrichting geregeld volgt.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 17:03   #34
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Vooral de zogezegde "onhebbelijkheden" van Hollanders (waar of verzonnen, dat maakt niet uit) uitsmeren over álle Nederlanders, wat trouwens nogal wat kwaad bloed zet bij wie niet in de Randstad woont...
En omgekeerd!
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 17:28   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er fout? Wat is er onbegrijpelijk?

Omgekeerd: Vlamingen dingen verwijten die in Vlaanderen slechts sporadisch voorkomen maar wel welig tieren in het Franstalige landsgedeelte...

Ik ben er blijkbaar ten onrechte van uitgegaan dat deze verduidelijkingen overbodig waren voor wie de diskussies over de staatsinrichting geregeld volgt.
We are from Holland.
Wir kommen aus Holland.

Duidelijk ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 17:33   #36
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
We are from Holland.
Wir kommen aus Holland.

Duidelijk ?
nog nooit van The Netherlands gehoord?

Holland wordt enkel gebruikt omdat het beter 'bekt' dan The Netherlands of Der Niederlände.
maw je begrijpt het gebruik van 'Holland' niet in Nederland wat betekent dat je er nog nooit bent geweest, laat staan met een Nederlander te hebben gesproken.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 17:43   #37
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
nog nooit van The Netherlands gehoord?

Holland wordt enkel gebruikt omdat het beter 'bekt' dan The Netherlands of Der Niederlände.
Die Niederlände toch? [/geen Duits spreekt]
Oud 27 juni 2011, 17:51   #38
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat jouw topic betreft, was ik eigenlijk nog niet eens aan weerlegging toegekomen.
Ik vroeg je eerst om een verduidelijking en elaboratie van jouw standpunt dat je innam.
Daar die er nooit gekomen is, kon ik inderdaad niets expliciet weerleggen.
Impliciet kon wie ogen in zijn hoofd had uiteraard al snel snuiven waar het heenging. Ook jij......

Er ligt daar een hele hoop expliciete onzin op je te wachten waarvan je je nog niet verwaardigd hebt, hem ook maar aan te stippen, en dat voor iemand, die er zijn hernieuwde forum-levenstaak van gemaakt heeft, onzin aan de kaak te stellen.
Oud 27 juni 2011, 17:59   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Leo
dat hiaat in je tekst moesten we dus maar "ruiken"

Citaat:
Je twee zinnetjes hebben de zelfde structuur:

Alle Nederlanders voor Hollander verslijten?

Maar voor het interpreteren van de tweede zin , moet je de zin eerst omdraaien

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juni 2011 om 17:59.
Oud 28 juni 2011, 10:15   #40
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Die Niederlände toch? [/geen Duits spreekt]
Die Niederlande zonder Umlaut.

Je hebt Land/Lande en, vrijwel altijd, maar dus niet in het geval van Nederland, Land/Länder met -"r.

Maar wel een meervoud dus, en dat zou eigenlijk ook ons nog moeten omvatten. Als je de hermitage in St Petersburg bezoekt, zie je dat Vlaamse en Hollandse meesters, vaak ergens in (het thans Belgische) "Aelst" of Antwerpen geboren en in Delft of Amsterdam gestorven, gewoon allemaal "Gallandski" of Hollands worden genoemd. Die Russen breiden het pars pro toto "Holland" dus tot Vlaanderen uit.

Misschien keren we ooit nog tot dat meervoud terug, NL en VL dan.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 28 juni 2011 om 10:16.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be